Снимка: https://greydstaging-tricor.de/
През последните години наблюдаваме бърза и повсеместна промяна в производството на уреди за бита, инструменти, машини и оборудване за дома и градината. Те стават все по-технологични, детайлни и интегрирани в нашето ежедневие. Това е един от онези редки пазари, които показват тенденция към постоянно висок растеж.
Разбира се, такава промяна изисква реорганизация и в начина на предлагане в сектора. Освен всичко се забелязва и значителна трансформация в културата на потребление – хората, от своя страна стават все по-склонни да купуват онлайн.
Според статистическите данни, домакинските уреди и битова техника – климатици, бойлери, миялни машини, перални, сушилни, фризери, хладилници, индукционни готварски печки, сокоизтисквачки, хлебопекарни и т.н. са една от най-изявените категории продукти, продавани онлайн.
Ето защо и визуалната комуникация става все по-значима. Представянето на уреди и оборудване чрез висококачествени продуктови изображения е необходимост.
Как се реализира продуктова фотография на техника?
Първо трябва да помислите какво ще бъде предназначението на всяко изображение и след това къде ще бъде представено то – каталог, уебсайт, социални медии, реклама. Така много по-лесно ще можете да проектирате продуктовия кадър, така че всяка подробност от концепцията ви да съответства на дизайна на продукта, нуждите и очакванията на клиентите.
За да поддържате вниманието на зрителя, обаче ще ви бъде нужно нещо повече от композиция по правилото на третините.
Какво е важно да знаем за начините на заснемане на продуктови кадри на техника?
За да изградите своята стратегия за работа е необходимо първо да обмислите основната тема. Разбира се, тя ще зависи от функционалността и приложението на съответната техника, която ще снимате. После може да планирате подходяща сцена. За да сте сигурни в потенциала на работата си може да заснемете няколко кадъра, които биха могли да се комбинират в последствие:
Бял или едноцветен фон
В този случай, основната ви цел е да накарате уредът да изпъкне. Такъв тип кадри са подходящи за презентиране на продукта в онлайн магазин и платформи за електронна търговия. Снимайте продукта от различни позиции, за да покажете разнообразни гледни точки. Един такъв кадър влиза в употреба и при създаване на дизайна на опаковката.
Мащабиране
Винаги предлагайте изображения с висока резолюция. Това със сигурност ще осигури предимство онлайн, защото клиентът ще има възможност да увеличава кадъра, което е своеобразен знак за качество.
Детайлни продуктови кадри
Бъдете сигурни, че не пропускате важни, отличаващи продукта характеристики и екстри – бутони, ножове за мелене, вентилатори, мерителни кани, капаци, дръжки, функционални чекмеджета, рафтове на хладилници и печки, предпазни копчета на фурни и инструменти, индикиращи светлини и т.н.
Снимка: https://www.johnhartleystylist.com
Снимка: coolshop.co.uk
Снимка: BOSCH
Групиране
Обикновено електроуредите и битовата техника се предлагат в няколко разновидности и цветове. Допълнени са с аксесоари. Представянето на цялата колекция от инструменти ще помогне да добавите интерес към вашите продуктови кадри и да заинтригувате потребителите.
Снимка: https://www.johnhartleystylist.com
360-градусов изглед
Ако искате да сте актуални в света на продуктовата фотография и да покажете продукта на друго ниво е задължително да добавите ангажиращи интерактивни 360-градусови кадри на техника, както и видеоклипове. Това със сигурност ще задоволи много от очакванията на потребителите.
Лайфстайл
Представянето на техника, всякакви уреди и оборудване, чрез продуктови кадри с тяхното приложение е може би един от ключовите фактори за успех в реализирането на бъдещи продажби. За целта е необходимо да пренесете вниманието на клиентите в подходяща обстановка, където само един поглед да е достатъчен да открои основната идея, която да побутне въображението на зрителя.
Самата представа на потребителя да използва продукта и убеждението, че това е точно за него, са достатъчни той да поиска, това което сте заснели.
Снимка: https://www.johnhartleystylist.com
Снимка: pixabay
Повечето от продуктовите изображения на техника можете да заснемете в студио, където възможността да използвате контролирано осветление ще ви бъде предимство. Едно от предизвикателствата, с които може да се сблъскате обаче е големината на продукта.
За щастие, днес откриваме неизчерпаеми аксесоари и техники, които да облекчат възникващите затруднения. Предлагат се, както преносимо фотографско оборудване, така и фото палатки за по-обемни обекти.
И все пак, продуктовата фотография на техника може да е изпитание. Комбинацията от полупрозрачни, лъскави, метални материали и хромирани повърхности, никак не е удобна за снимане. Ако добавим и сложните форми на голяма част от уредите и инструментите, то една фотосесия става още по- трудна.
Освен всички технически познания ще са ви необходими, креативност, артистично мислене и творчески подход. Помислете за въвеждане на елементи, като водещи линии, слоеве, симетрия и равномерен цвят.
Светлината също може да се окаже спънка, а тя има основна роля в драматизирането на обекта. Затова работата със светлините източници и уместното им насочване към продукта ще накара цветовете да изскочат, текстурите да оживеят, сложните форми да се подчертаят и различните материали по корпусите да се разкрият.
Решението за избор на подходящи фонове и комбинирането на основния продукт със съответните аксесоари е с доминиращо значение.
Снимка: Pinterest
Всяко несъответствие може да се окаже бъдещ провал. Съвременните тенденции и концепции за реализиране на продуктова фотография на техника са насочени към едноцветни фонове, плътни цветове.
Иноксовите повърхности се съчетават с подходящ фон в сиво и каменни плоскости. Материали, като дърво, камък и метал имат силата да подчертаят някои съществени характеристики на продуктите. Подобаваща визуална атмосфера със сигурност ще създаде идеалните условия за разказване на история.
Какво правят големите брандове и как постигат успех?
За да насърчи старта на нова гама от кухненски уреди, мултинационалната корпорация за електроника, Panasonic пуска поредица от динамични и фокусирани върху марката изображения, отразяващи начина на живот.
Специално за тази цел са създадени тенденциозни стаи, съобразени с вкуса на целевата аудитория на марката, красиво оформени с допълнителни реквизити и симпатично осветление, което води до амбициозни визуални ефекти на цялата колекцията. Продуктовите снимки са използвани, както от Panasonic UK, така и от онлайн магазина на House of Fraser, за да примамят клиентите, които успешно да направят покупка.
Снимка: Panasonic
Какви трикове използва ФотоПро?
За професионалните фотографи наличието на силна концепция винаги е ключово за създаване на отличен образ. Много често можем да видим как професионалистите развихрят продуктовите кадри, разчупват статиката, демонстрирайки електрическите уреди и техниката в действие. Това е характерен стил на работа, особено ако проектът е рекламен или за голям бранд.
Някои от тях са свикнали първо да нахвърлят схема, за да визуализират идеята си. Това им помага да видят къде точно да поставят предметите си. Под какъв ъгъл ще имат възможност да накарат силните характеристики на продукта да изпъкнат и да определят в каква посока ще е най-подходящо да насочат осветлението.
Разбира се, един от триковете на ФотоПро е подреждането на фокуса, с което успява да контролира дълбочината на рязкост по начин, който обикновено не е възможен.