Продуктова фотография и апетитните бургери

Творческа фотография на храна и създаването на наистина зашеметяващо рекламно изображение изискват конкретен подход, няколко трика и усъвършенствана техника за постигане на правдоподобен резултат.

Но някога правило ли ви е впечатление как изглеждат снимките на храната, която купувате и това, което получавате в действителност? Да вземем за пример апетитните бургери. 

Рекламните билбордове, менюта и постове в социалните мрежи на МакДоналдс, БъргърКинг, Събуей и всички подобни са пълни с изкушаващи изображения на бургери, които могат да ви накарат почти мигновено да потърсите най- близкото място, откъде да се сдобиете с тях. Повечето пъти обаче, видът от снимките няма нищо общо с реалния бургер пред очите ви.

Достатъчно беше да се поровим в Интернет, където има толкова показателни примери за това. 

Примамливият Биг Мак със сусамено хлебче, с две парчета телешко месо, прясна зелена салата, сирене Чедър, резенчета кисела краставичка и лук в страницата на МакДоналдс във фейсбук наистина може да те накара да преглъщаш.

Творческа фотография на храна и създаването на наистина зашеметяващо рекламно изображение изискват конкретен подход, няколко трика и усъвършенствана техника за постигане на правдоподобен резултат. Но някога правило ли ви е впечатление как изглеждат снимките на храната, която купувате и това, което получавате в действителност? Да вземем за пример апетитните бургери.  Рекламните билбордове, менюта и постове в социалните мрежи на МакДоналдс, БъргърКинг, Събуей и всички подобни са пълни с изкушаващи изображения на бургери, които могат да ви накарат почти мигновено да потърсите най- близкото място, откъде да се сдобиете с тях. Повечето пъти обаче, видът от снимките няма нищо общо с реалния бургер пред очите ви. Достатъчно беше да се поровим в Интернет, където има толкова показателни примери за това.  Примамливият Биг Мак със сусамено хлебче, с две парчета телешко месо, прясна зелена салата, сирене Чедър, резенчета кисела краставичка и лук в страницата на МакДоналдс във фейсбук наистина може да те накара да преглъщаш.  McDonald’s/ Facebook  Но веднага след него се отправяме в реалността с Биг Макът на Джон, който е постнал снимка във Фликър.  McDonald’s Jhon/Flickr Да, определено всички съставки са налице, но не бихме казали, че видът му е онзи, който всъщност е примамил Джон. Браузвайки, попадаме и на съблазнителен, колоритен сандвич – предложение от Събуей.  Subway/Facebook Действителността, споделена от друг потребител в Интернет обаче е друга.   Subway sandwich. Sarah Schmalbruch _ INSIDER Защо се получава така? Обяснението е семпло. От рекламните снимки се очаква да изглеждат перфектно. За да продават, веригите за бързо хранене използват конкретни похвати и техники, при реализиране на техните снимки на бургери, докато в магазините просто следват схемата и подреждат компонентите.   Как да накарате храната, която снимате да изглежда по-естествена?   Правенето на достатъчно добри снимки на каквато и да е храна, не се получава единствено с насочване на обектива на камерата към обекта и натискане на спусъка. Това е комплексен процес. И ако ще се захващате с продуктова фотография на бургери ще ви е необходимо да откриете перфектната комбинация между съставките, детайлите, композицията, осветлението, стила и т.н., за да създадете онази привлекателна атмосфера, която ще предизвика вниманието на зрителя.   Какво е важно да знаем за продуктовата фотография на апетитни бургери?   Бургерите, които получаваме днес, са пълни с най-различни вкусове, дължащи се на разнообразните съставки, включени в тях. Имайте предвид, че всяка съставка се обработва по различен начин, има специфична консистенция и текстура, което може да се окаже препятствие за постигане на перфектен краен резултат.    Картофите се пържат, месото се пече, добавят се пресни зеленчуци, туршии, меки сирена и сосове. Винаги имайте предвид всичко това. Съобразяването със свежестта и апетитния загар, например са ключови. Конкретен стил с трохи, капчици, течащи яйца, придават определени усещания и асоциации към бургера.         malteskitchen.de   Целият облик на бургера трябва да е качествен Забавната част от заснемането на бургер е да решите какво да поставите в него и как да го аранжирате. Снимките на бургер са вкусни, когато съдържат много, разнолики и контрастни съставки.  Различната гледна точка винаги е от полза Обикновено изображенията на бургери се заснемат на нивото на очите, особено за рекламна фотография. Избирайте такъв ъгъл, с който да можете да „продаде“ и да подчертаете най-добрите характеристики на бургера, а именно височината и слоевете му.     hostthetoast.com Какви са практиките, които прилагат веригите за бързо хранене?   Известните брандове от тази ниша усилено поддържат имиджа си. Затова всеки елемент от бургера трябва да бъде подготвен по точни спецификации. Бургерът винаги се изгражда в съответен ред. За да придадат на месото по-сочен вид, професионалните стилисти обикновено избират по-мазно месо или капват допълнително мазнина непосредствено преди снимките.    Докато, за да наблегнат на апетитния загар по краищата, често прибягват до употребата на горелка.    За да поддържат месото винаги свежо, покриват всяко кюфте с домакинско фолио, с което го предпазват от пряк контакт с въздуха и допълнително изсушаване или нежелано потъмняване.   Приближаването и заснемането на детайлни кадри, показващи текстурата на разтопеното сирене винаги е било привлекателно за зрителя и професионалистите много добре знаят това.   По-рядко ще видите бургер заснет отгоре, но всъщност от такъв ъгъл се набляга на другите елементи – топинги, пържени картофки, както и напитки. Този фокус по-скоро разказва история за изграждането на самия бургер или начина на сервиране. Особено подходящ метод за представяне в социалните мрежи, където съвременните потребители обожават този стил на презентиране.         KFC/Facebook За да наблегнат на гарнитурата рекламните продуктови фотографи заснемат от ъгъл от 45 градуса. Което практически означава, че горната част на бургера е частично отдалечена от обектива, за да може зрителя да види гарнитурата.    talenthouse.com  KFC/Facebook Продуктовият фотограф Тери Кембъл е снимал няколко проекта за KFC.  Той споделя, че една от неговите тайни се крие в блендата: „Причината да снимам с почти широко отворен обектив е в убеждението ми, че фотографията на храна понякога е по-скоро емоция, отколкото просто храна и като ограничавам дълбочината на полето, насочвам вниманието ви към една конкретна област, а след това оставям ума ви сам да допълни това, което очите ви не могат да видят.“  Ето и нещо интересно, тенденциозно и много колоритно, създадено от Мартин Нордин – бившият творчески лидер в IKEA Food Services, който съвсем успешно е съчетал вкуса на вегетарианските бургери със зашеметяваща визия, подбирайки цветово всеки компонент, допълвайки с подходящ общ фон.             И ако ще се учим от вече доказалите се, то тогава трябва да знаем, че за да привлечем повече последователи в социалните медии, продуктовите ни изображения трябва да изглеждат по-реални, да изразяват взаимодействие със самата храна. Например, може да нарежете бургера, да включите ръка държаща вилица, да добавите присъствие и т.н. Преплетете вашият артистичен усет с визията на клиента. Хората харесват хубави снимки и ще следват акаунти, които успяват да предоставят такива!    KFC/ Facebook     Друг професионален трик, който кара бургерите да изглеждат изключително високи и внушителни е леко наклонената нагоре към обекта камера. Относно слоевете ефективната практика, която се прилага е добавяне на някои допълнителни, скрити слоеве.    Така ще накарате бургерите да изглеждат още по-високи. Възползвайте се от въображението си и подберете подходящото „нещо“, което да позволи, слоевете на бургера да се повдигнат и разграничат по-ясно.   rionegro.com.ar   Създаването на зашеметяваща композиция от бургер във въздуха обикновено е специфична техника с рекламна цел. Често основната цел на левитиращата храна е зрителя да види отделните съставки на сандвича или бургера. Обикновено компонентите се подреждат на стойка с редове корда или тел, която в последствие, при постобработката се премахва.    fotocommunity.de   Съществена част от концепцията за продуктова фотография на апетитни бургери на веригите за бързо хранене се оказва и редактирането. Освен основните етапи в обработката те подобряват и цветовете на целия бургер.   Screengrab from McDonaldsCanada on YouTube   Според изказване от страна на МакДоналдс, смисълът на всички тези креативни снимки и целият процес по тяхното създаване не е да заблудят своите клиенти, а точно обратното – да покажат на потребителите какви конкретни съставки ще им бъдат сервирани с храната. И ако детайлно разгледаме продуктовите им изображения на бургери ще установим, че всички компоненти, които използват в снимките са абсолютно същите като тези, използвани в магазините – хлебчета, кюфтета, кетчуп, горчица и всичко останало.

McDonald’s/ Facebook

Но веднага след него се отправяме в реалността с Биг Макът на Джон, който е постнал снимка във Фликър.

Продуктова фотография и апетитните бургери

McDonald’s Jhon/Flickr

Да, определено всички съставки са налице, но не бихме казали, че видът му е онзи, който всъщност е примамил Джон.

Браузвайки, попадаме и на съблазнителен, колоритен сандвич предложение от Събуей.

Продуктова фотография и апетитните бургери

Subway/Facebook

Действителността, споделена от друг потребител в Интернет обаче е друга.

Продуктова фотография и апетитните бургери

Subway sandwich. Sarah Schmalbruch _ INSIDER

Защо се получава така? Обяснението е семпло. От рекламните снимки се очаква да изглеждат перфектно. За да продават, веригите за бързо хранене използват конкретни похвати и техники, при реализиране на техните снимки на бургери, докато в магазините просто следват схемата и подреждат компонентите.

Как да накарате храната, която снимате да изглежда по-естествена?

Правенето на достатъчно добри снимки на каквато и да е храна, не се получава единствено с насочване на обектива на камерата към обекта и натискане на спусъка. Това е комплексен процес. И ако ще се захващате с продуктова фотография на бургери ще ви е необходимо да откриете перфектната комбинация между съставките, детайлите, композицията, осветлението, стила и т.н., за да създадете онази привлекателна атмосфера, която ще предизвика вниманието на зрителя.

Какво е важно да знаем за продуктовата фотография на апетитни бургери?

Бургерите, които получаваме днес, са пълни с най-различни вкусове, дължащи се на разнообразните съставки, включени в тях. Имайте предвид, че всяка съставка се обработва по различен начин, има специфична консистенция и текстура, което може да се окаже препятствие за постигане на перфектен краен резултат

Картофите се пържат, месото се пече, добавят се пресни зеленчуци, туршии, меки сирена и сосове. Винаги имайте предвид всичко това. Съобразяването със свежестта и апетитния загар, например са ключови. Конкретен стил с трохи, капчици, течащи яйца, придават определени усещания и асоциации към бургера.

Продуктова фотография и апетитните бургери

malteskitchen.de

Целият облик на бургера трябва да е качествен

Забавната част от заснемането на бургер е да решите какво да поставите в него и как да го аранжирате. Снимките на бургер са вкусни, когато съдържат много, разнолики и контрастни съставки. 

Различната гледна точка винаги е от полза

Обикновено изображенията на бургери се заснемат на нивото на очите, особено за рекламна фотография. Избирайте такъв ъгъл, с който да можете да „продаде“ и да подчертаете най-добрите характеристики на бургера, а именно височината и слоевете му.

Продуктова фотография и апетитните бургери

hostthetoast.com

Какви са практиките, които прилагат веригите за бързо хранене?

Известните брандове от тази ниша усилено поддържат имиджа си. Затова всеки елемент от бургера трябва да бъде подготвен по точни спецификации. Бургерът винаги се изгражда в съответен ред. За да придадат на месото по-сочен вид, професионалните стилисти обикновено избират по-мазно месо или капват допълнително мазнина непосредствено преди снимките. 

Докато, за да наблегнат на апетитния загар по краищата, често прибягват до употребата на горелка. 

За да поддържат месото винаги свежо, покриват всяко кюфте с домакинско фолио, с което го предпазват от пряк контакт с въздуха и допълнително изсушаване или нежелано потъмняване.

Приближаването и заснемането на детайлни кадри, показващи текстурата на разтопеното сирене винаги е било привлекателно за зрителя и професионалистите много добре знаят това.

По-рядко ще видите бургер заснет отгоре, но всъщност от такъв ъгъл се набляга на другите елементи – топинги, пържени картофки, както и напитки. Този фокус по-скоро разказва история за изграждането на самия бургер или начина на сервиране. Особено подходящ метод за представяне в социалните мрежи, където съвременните потребители обожават този стил на презентиране.

Продуктова фотография и апетитните бургери

KFC/Facebook

За да наблегнат на гарнитурата рекламните продуктови фотографи заснемат от ъгъл от 45 градуса. Което практически означава, че горната част на бургера е частично отдалечена от обектива, за да може зрителя да види гарнитурата.

Продуктова фотография и апетитните бургери

talenthouse.com

Продуктова фотография и апетитните бургери

KFC/Facebook

Продуктовият фотограф Тери Кембъл е снимал няколко проекта за KFC

Той споделя, че една от неговите тайни се крие в блендата:Причината да снимам с почти широко отворен обектив е в убеждението ми, че фотографията на храна понякога е по-скоро емоция, отколкото просто храна и като ограничавам дълбочината на полето, насочвам вниманието ви към една конкретна област, а след това оставям ума ви сам да допълни това, което очите ви не могат да видят.“

Ето и нещо интересно, тенденциозно и много колоритно, създадено от Мартин Нординбившият творчески лидер в IKEA Food Services, който съвсем успешно е съчетал вкуса на вегетарианските бургери със зашеметяваща визия, подбирайки цветово всеки компонент, допълвайки с подходящ общ фон.

Продуктова фотография и апетитните бургери

Продуктова фотография и апетитните бургери

И ако ще се учим от вече доказалите се, то тогава трябва да знаем, че за да привлечем повече последователи в социалните медии, продуктовите ни изображения трябва да изглеждат по-реални, да изразяват взаимодействие със самата храна. Например, може да нарежете бургера, да включите ръка държаща вилица, да добавите присъствие и т.н. Преплетете вашият артистичен усет с визията на клиента. Хората харесват хубави снимки и ще следват акаунти, които успяват да предоставят такива!

Продуктова фотография и апетитните бургери

KFC/ Facebook

Друг професионален трик, който кара бургерите да изглеждат изключително високи и внушителни е леко наклонената нагоре към обекта камера. Относно слоевете ефективната практика, която се прилага е добавяне на някои допълнителни, скрити слоеве

Така ще накарате бургерите да изглеждат още по-високи. Възползвайте се от въображението си и подберете подходящото „нещо“, което да позволи, слоевете на бургера да се повдигнат и разграничат по-ясно.

Продуктова фотография и апетитните бургери

rionegro.com.ar

Създаването на зашеметяваща композиция от бургер във въздуха обикновено е специфична техника с рекламна цел. Често основната цел на левитиращата храна е зрителя да види отделните съставки на сандвича или бургера. Обикновено компонентите се подреждат на стойка с редове корда или тел, която в последствие, при постобработката се премахва. 

Продуктова фотография и апетитните бургери

fotocommunity.de

Съществена част от концепцията за продуктова фотография на апетитни бургери на веригите за бързо хранене се оказва и редактирането. Освен основните етапи в обработката те подобряват и цветовете на целия бургер.

Продуктова фотография и апетитните бургери

Screengrab from McDonaldsCanada on YouTube

Според изказване от страна на МакДоналдс, смисълът на всички тези креативни снимки и целият процес по тяхното създаване не е да заблудят своите клиенти, а точно обратното – да покажат на потребителите какви конкретни съставки ще им бъдат сервирани с храната.

И ако детайлно разгледаме продуктовите им изображения на бургери ще установим, че всички компоненти, които използват в снимките са абсолютно същите като тези, използвани в магазините – хлебчета, кюфтета, кетчуп, горчица и всичко останало