Продуктова фотография за онлайн магазин

Ако сте решили активно да присъстване в сферата на електронната търговия, трябва да познавате истинската стойност на една снимка.  Една снимка може да се окаже вашия шанс. Но тази снимка трябва да бъде необикновена. С популяризирането на сайтове като Amazon, eBay, Shopify и социалните платформи Instagram, Pinterest, Facebook и т.н. електронната търговия се превръща във водеща тенденция в продажбите. Реализирането на електронна търговия е невъзможно без продуктова фотография.

Висококачествените изображения на продуктите са онзи фундамент, без който сайтовете и електронните магазините не биха осъществявали онлайн търговия. Потребителите разчитат на изображения. Те са решаващ фактор за осъществяване на покупка. Вашият онлайн магазин е визитната ви картичка сред клиентите в интерактивното пространство. Каквото и да продавате, вашият успех да привличате интерес и да реализирате продажби, зависи от атрактивните изображения, които ще използвате.

Ако тепърва сте в процес на изместване на бизнеса си онлайн и нямате опит, предимство могат да се окажат готови платформи, които предлагат изграждане на електронни магазини или сайтове с възможност за продажба на продукти.  Тяхното преимущество е, че имат конкретни изисквания към начина на заснемане и представяне на обектите, съпроводени с наръчници, които биха улеснили цялостния процес.

В случай, че създавате собствен онлайн магазин, предлагате качествени продукти или пък налагате своя марка, имате нужда от висококачествено визуално съдържание.  Това е вашата гаранция. Мощен начин да предизвикате интерес, да привлечете аудитория и да направите ефективно,  първо впечатление.

 

Как да създадем висококачествено съдържание в онлайн магазин?

Първата стъпка ви поставя пред избор. Да наемете професионален фотограф с опит, който да презентира продуктите ви в най-добра светлина, наблягайки на детайли, използвайки уникални похвати и подходящи техники? Или да поемете нещата в свои ръце? Първият вариант  определено се отличава с достоен професионализъм. Но, ако продуктите ви са малки, несложни, вие сте дребен предприемач, имате интерес и искате да се научите да заснемате продукти, тогава?

 

Какво е важно да знаем за начините на заснемане на продукти за онлайн магазин ?

Определете цялостния стил на онлайн магазина. Важно е да има връзка и приемственост между стила на заснемане на всеки конкретен продукт или продуктова група.  Изградете стратегия, която да включва подробен план за осъществяване на идеята ви. Необходимо е да съобразите всички фонове, цветове, повърхности. Да обмислите начините на заснемане, ъглите. Да подберете подходящa техника, осветление, ефекти. В зависимост от обекта, който ще снимате, може да избирате и да комбинирате отделните стилове в продуктовата фотография.

 

Традиционни стилове на заснемане на продукти за онлайн търговия

Имайте предвид, че около 75% от снимките на продукти в онлайн магазините са на бял фон. Повечето професионално заснети кадри на продукти също са на бял или черен фон. Идеята е продуктът да изпъква. Един цветен фон може да предизвика разсeйване. Съобразете и повърхността на вашия продукт, за да избегнете нежелани отблясъци, отражения, сенки. Особено ако изделията са стъклени, с лъскави повърхности или има камъни, светлоотразителни елементи и прочие.

Друг важен аспект е добавянето на мащаб. Снимките ви трябва да показват реалния размер на обекта. Особено важна подробност за потребителите при представяне на продукти онлайн. Не пропускайте да наблегнете на детайлите. Те ще придадат значимост и може да се окажат решаващ фактор при избора на потребителите. Нека да погледнат отблизо! Дайте повече възможности за избор на потребителите. Групирайте основния продукт с аксесоари към него. Покажете разновидности, цветове, комплекти.

Разкажете история. Заснемете изображения, които демонстрират продукта в контекста и показват предназначението му. Създайте атрактивна сцена. Покажете колко уникален е вашия продукт. Ако продавате услуга, особено подходящо е да добавите емоция, като включите в кадрите модели.

Лайфстайл фотографията е мултиплициращ инструмент в маркетинга. Изображенията  са подходящи за няколко маркетингови канала едновременно и най – вече за социалните платформи. Намира приложение за заснемане на дрехи, бижута, аксесоари, нестандартни стоки, декоративни продукти, козметика и други.

Така наречените героични снимки, демонстрират обекта по един категоричен начин. Продуктът е част от много по- мащабна сцена. Ако снимките се правят в студио за повече вълнение се прилагат драматично осветление и ефекти.

За снимки навън, се създава специална атмосфера, а сцената се избира в зависимост от предназначението на продукта. Например, ако артикулът е ски оборудване, подходящо място за снимки ще бъде планината през зимата. Спортно облекло може да се демонстрира във фитнес зала. Този тип изображения са подходящи за широка гама продукти, за маркетингови събития, банери и лендинг страници.

Хит в онлайн магазините са 360- градусовите изображения. Продуктите са заснети от всички страни и под различни ъгли. Изображенията са конвертирани в един кадър, който се завърта на 360°.  Прилагат се за разнообразни артикули, като мебели, облекло, уреди, аксесоари. Прочувания показват, че този тип изображения на продукти увеличават значително ръста на реализирани продажби.

За да повишат доверието в потенциалните клиенти, находчивите търговци комбинират кадри от различни стилове. Представят един продукт от поне 3 до 5 ъгъла. Отделят място за конкретни детайли. Заснемат опаковката. Включват аксесоари и демонстрират групови изображения.

Продуктова фотография за онлайн магазин

Photo: http://www.stckmn.com

Продуктова фотография за онлайн магазин

Photo: http://www.stckmn.com

Продуктова фотография за онлайн магазин

Photo: http://www.stckmn.com

Продуктова фотография за онлайн магазин

Photo: http://www.stckmn.com

Продуктова фотография за онлайн магазин

Photo: http://www.stckmn.com

Каква техника се използва за заснемане на продукти за онлайн магазин?

Възможностите за избор на техника в днешно време са необятни. Изборът ви се основава на средствата, с които разполагате, артикулите, които ще заснемате, фотографското ви ниво. Ако не сте избрали услугите на професионалист и сами се захващате със заснемане на продуктите е важно да прецените с какъв фотоапарат или смартфон ще снимате. Може да избирате измежду DSLR камери, mirrorless фотоапарати, компактни фотоапарати и разбира се смартфони.

Висококачественото изображение обаче, не зависи само от избора на камера. Важно е да подберете и правилните обективи. Подходящи обективи за заснемане на продукти за онлайн търговия са обективи с фокусно разстояние между 35 мм – 50 мм.  За повече детайлност се препоръчват макрообективите или тези в диапазон между  50 мм -200 мм. На пазара се предлагат множество варианти и сетове на обективи, и за смартфони.

Останалата част от оборудването, която ще ви бъде необходима за заснемане на предмети включва статив и избор на осветление. Не забравяйте статив, независимо дали ще предпочетете фотоапарат или смартфон. Последното нещо, което трябва да направите, е да публикувате артикулите във вашия онлайн магазин или платформата, на която ще продавате.

Съществена част от цялостния проект е, така наречената постпродукция или подготовката на изображенията преди да бъдат представени онлайн. Оптимизацията на вашите изображения е от особено значение, защото липсата на опит, може да изиграе лоша шега на всеки и да превърне перфектни кадри в безполезни. И пред вас отново изниква въпроса, дали да се доверите на професионалист или да се справите сами.  Вероятно половината от работата в продуктовата фотография за онлайн продукция се пада на редактирането.

След като вече сте успели да идентифицирате продукта с подходящ фон, цветове, форми, заснели сте история, остава да  я разкаже. С помощта на специализиран софтуер ще доизпипвате детайлите, за да сте сигурни, че изображенията ви са перфектни.  Отделете особено внимание на всички кадри, които възнамерявате да включите в сайта. Достатъчен е един неподходящ, който да ви отдалечи от желаната цел. 

Ретуширането се състои в премахване на недостатъци, които биха отклонили вниманието на потребителя, като например петна, драскотини, прах.  Редактирането включва засилване на цветовете, при нужда, подобряване на определени форми, добавяне или премахване на сенки,  фонове и т.н.

Следва да подготвите изображенията за печат, уеб и социалните медии, като зададете подходящи резолюции. Тенденцията изисква всички изображения да бъдат зададени така, че да изглеждат последователни на сайта, без значение на какво устройство ще бъдат гледани – мобилно, настолно, лаптоп.

След като се уверите, че вашите изображения отговарят на всички изисквания и изглеждат перфектни, вече сте готови да завладеете аудиторията.