Фоторетушът при продуктовата фотография

Улавянето на завладяващи продуктови изображения започва със заснемане на продукта, но за усъвършенстването и подчертаването му е необходимо допълнително редактиране. Техниката за финално редактиране,  която използват фотографите се нарича ретуш. Какво представлява ретушът при продуктовата фотография?  За да направим снимката по-естествена и реалистична е необходимо да нанесем  някакви промени във визуалните обекти, чрез манипулация на изображението, с която да подобрим снимките на продукти. Това могат да бъдат корекции в цвета на фона, формата на продукта, размера, текстурата, премахване на петна, омекотяване или изостряне на ръбове и т.н.  Като част от постпродукцията, с ретуша се оформят онези финални щрихи, с които продуктовите кадри ще представят всичкиmore bg btnmore en btn

LED осветлението и продуктовата фотография

Във възход на интерактивна визуализация на продукти, реалистичното им представяне е особено важно за изживяването на клиента и своеобразна гаранция за неговата удовлетвореност. Ето защо,  рекламната и продуктова фотография вече са приоритет за всеки онлайн бизнес. Визуализирането на продукт е многостранен процес, в който решенията за вида на осветлението и прецизната му настройка са доминиращ фактор за постигане на завладяващи изображения, представящи продукта в най- добрата му светлина.   В професионалната продуктова фотография обикновено се използват различни видове осветление. Студийното осветление комбинира мигаща и непрекъсната светлина. Източникът на непрекъсната светлина най- често е светодиодната лампа. През последните години LED технологиите направиха прелом и като цяло променихаmore bg btnmore en btn

Как да разпознаем добрият продуктов фотограф?

Продуктовата фотография става все по-значима в наши дни, защото в повечето случаи подходящите снимки означават продажби. Нещо повече, за да са доволни клиентите, информацията за онлайн продуктите трябва да бъде надеждна.  Визуалното съдържание, отговарящо на очакванията е предпоставка за печелене на доверие и лоялност към марката. Привлекателните изображения придават индивидуалност и стойност. Затова всеки стартиращ или развиващ се бизнес онлайн има нужда от професионална продуктова фотография. Това е инвестиция с голямо предимство за цялостния облик и имиджа на бизнеса, както и чудесен начин за открояване сред конкуренцията. Снимките с търговска цел са предназначени да популяризират продукти и затова трябва да бъдат креативни, невероятно детайлни, даmore bg btnmore en btn

Финалният блясък при продуктовата фотография

Продуктовата фотография е сложен процес, с много етапи. Внимателното обследване на всеки един от тях – от началото до финала въздейства изключително много върху крайния резултат. Първата фаза на креативния процес започва с взискателно проучване на самия продукт, задълбочено опознаване на аудиторията и мястото, където продукта ще бъде представен. Преминава се през идеята и цялостната концепция за изграждане на привлекателен образ на продукта.  Следващите етапи продължават с избора на подходящ фон и реквизит. Подготовка на продукта. Заснемане. Обработка на продуктовите изображения. А за да бъдат кадрите истински завладяващи ще им е нужна доза блясък. Днес, открояващите се продуктови снимки са по- важни от всяко другоmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография под вода

Когато става въпрос за комерсиална, търговска фотография мисленето следва да бъде силно креативно. Само така крайният резултат би бил различен. За да се откроят от конкуренцията професионалистите подхождат нестандартно и създават цял един нов свят в своите сюжети.  Точно тук изображенията на продукти заснети под вода се вписват особено добре. Уловените движения на водата, мехурчета, всички сложни комбинации от цветни бои и светлина придават живот на иначе стандартните и почти скучни изображения. Фотографията на продукти под вода е отделна област в рекламната фотография. Характеризира се с това, че е интересна, предизвикателна и трудоемка, но точно за това и постиженията често са повече от удовлетворителни. Не случайноmore bg btnmore en btn

Може ли да се използва екшън камера за продуктова фотография?

В днешно време все повече хора търсят най- подходящата камера за продуктова фотография и се налага да се съобразяват с много характеристики. Всъщност целта на продуктовата фотография е елементарна – да направим онези кадри, които ще продават. Но дали изпълнението е чак толкова лесно? Уви, нещата не са толкова обикновени. Когато става въпрос за заснемане на продукти предназначени за онлайн магазин продуктовите кадри най- често се заснемат в студио. За такива в контекста или начин на живот, които демонстрират функционалност, приложение и показват на зрителя как продукта би се вписал в ежедневието им, фотографите подбират подходящи сцени и навън. Постигането обаче на динамични и интересниmore bg btnmore en btn

Социалните мрежи и продуктовата фотография

През последните години снимките се превърнаха в изключително мощна нишка за комуникация между хората по света. С нарастване обхвата на въздействие на социалните мрежи, потребителите започнаха да използват все повече и повече снимките, за да споделят собствените си истории, да общуват с приятели, да демонстрират начин и стил на живот.  И не само това. Те се свързват чрез снимките, за да научават актуалните тенденции, да следват известни личности, брандове и изобщо да бъдат в крак с новостите. По дефиниция социалните медии са бърз инструмент за достигане до много хора. Затова никак не е изненадващо, че с със засилване на популярността на социалните платформи, базирани наmore bg btnmore en btn

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Не можем да пренебрегнем обстоятелството, че глобалните промени, които настъпиха в следствие на Covid-19 драстично повлияха ръста на електронната търговия и социалните медии, като принудиха компаниите да използват нови стратегии за брандовете си, за да могат да се адаптират по- бързо към новите условия и да бъдат успешни. Нарастващата глобализация и повсеместните периоди на локдаун, ограничения и социално дистанциране промениха навиците на потребителското пазаруване и изместиха фокуса към електронната търговия.  Днес, възможността за пазаруване чрез мобилно устройство е основен фактор при вземане на решение за покупка. Дигиталната трансформация на бизнеса от своя страна наложи нови изисквания за създаване на продуктово съдържание, което пряко засегна иmore bg btnmore en btn

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Оказва се, че в света на електронната търговия, качествената продуктова фотография е доминиращ актив и изборът на професионален продуктов фотограф пред възможността да направим всичко сами е съществен момент.  В случай, че решите сами да се захванете със заснемането на продуктите си, първото нещо, с което ще се сблъскате са инвестициите в подходяща техника и оборудване. Да предположим, че вложите средства и си осигурите сравнително добра техника, вероятността да не успеете да получите изображенията, които са ви нужни е доста голяма.  Това се дължи на факта, че не само наличието на техника и оборудване правят снимката печеливша. Изискват се години практика, технически познания, умения заmore bg btnmore en btn

Продуктовата фотография в автомобилната индустрия

Автомобилите днес са важна и почти незаменима част от ежедневието на хората. Само за 2020 г. в световен мащаб са били продадени  63.8 милиона броя.  Основните сегменти в автомобилната индустрия включват търговски превозни средства и леки автомобили. Като нишата се е разположила в широк диапазон – от средни и големи седани до компактни и субкомпактни леки автомобили. От ежедневни коли до луксозни автомобили и такива с колекционерска стойност. Както във всяка индустрия, така и в автомобилната, предназначението на крайният продукт е продажба. А най- лесният начин един продукт да достигне до потребителите е, като бъде показан.  Дали чрез онлайн или офлайн реклама, фирмен или търговскиmore bg btnmore en btn