Кои са най-добрите любителски фотоапарати?

Снимка: christian-mackie-unsplash Днес децата още от малки са запознати с телефоните, таблетите и тяхната функция – снимане. Хората запечатват  ежедневни моменти, радостни събития, ексклузивни случки, пътешествия, снимат продукти.  В социалните мрежи и канали следваме влогъри, гледаме видеоклипове. Преди обаче всички тези устройства да станат толкова достъпни, хората снимаха само с фотоапарати.  Какво представляват фотоапаратите? Фотоапаратът на практика представлява малка кутия с отвор, през който с различни механизми навлиза известно количество светлина, която се проектира върху светлочувствителна повърхност и така се получава неподвижно изображение – снимка.  Технологиите трайно повлияха на фотографските системи, като дигитализацията постепенно измести фотоапаратите, които използваха фотографски филм/лента. Вместо да проявяваме снимките (негативите),more bg btnmore en btn

Какво представляват безогледалните фотоапарати?

Снимка: pexels-ivan-babydov През последните няколко години известните и водещи брандове  произвеждащи фотоапарати и фотографска техника, като Canon, Sony, Nikon, Fujifilm, Olympus и т.н. правят инвестиции в една от най- новите технологии в бранша, а именно безогледалната. На пазара се появиха множество нови модели безогледални камери със страхотни технически и функционални параметри. Какво представлява безогледалната камера? Това на практика е цифрова камера, която работи без рефлексно огледало. Вместо да се използва огледало за отразяване на светлината към визьора и сензора, което е присъщо за DSLR-те (цифрово огледално- рефлексен фотоапарат), при безогледалните (mirrorless) камери, когато светлината премине през обектива, тя се насочва директно към цифровия сензор иmore bg btnmore en btn

Кои са най- добрите професионални фотоапарати?

Снимка: Freepik Изкуството да умееш да улавяш картината пред теб и да създаваш изображение, чрез светлината върху чувствителна повърхност – фотографска лента или оптичен сензор e Фотография. Както художникът използва своите четки, готвачът своите готварски принадлежности, така и фотографът използва фотоапарата. Когато фотоапаратът прави снимка, затворът се отваря и затваря. Обективът пропуска необходимата светлина, която достига до сензор, ако камерата е цифрова или до фоточувствителен филм, ако камерата е аналогова и там се записва изображението. Съществената разлика между филмовите и цифровите фотоапарати е носителят, който регистрира изображението. Цифровите фотоапарати имат сензор, който съхранява изображението като данни, докато аналоговите фотоапарати използват фоточувствителен филм. Разбира се, технологичниятmore bg btnmore en btn

Снимка: freepik През последните няколко години, когато много бизнеси преминаха от офлайн към онлайн функциониране, висококачествените продуктови изображения станаха необходимост. В електронната търговия успешно реализираният продуктов кадър говори много повече на потенциалните клиенти за продукта, отколкото каквото и да е описание.  Продуктовият кадър не само подобрява външния вид на продукта, но въздейства и върху съзнанието на купувачите. В съвременния виртуален свят продуктовата фотография е важен маркетингов инструмент, с който може да се повиши ангажираността, да се подобри имиджа на бранда, да се стимулират продажбите, да се  увеличи процента на реализация. Един от секторите, който има огромен успех в онлайн търговията днес е модата. Голям процентmore bg btnmore en btn

Според данни на Националния статистически институт за 2021 година, 76.4% от активно пазаруващите потребители онлайн са поръчали дреха или аксесоар поне веднъж. Това прави онлайн търговията на модни изделия официално най-развитата в България, като след нея идват спортните стоки с 23.5% и детските стоки с 10.8%.  И ако размерът на пазара е сред основните фактори за успешни продажби, то след него идват редица детайли, за които ще трябва да се погрижите. Когато говорим за мода, продуктовата фотография е номер едно в списъка.  Когато решите да презентирате дрехи, бижута, аксесоари и обувки онлайн, ще ви се наложи да вземете едно основно и принципно решение. А именноmore bg btnmore en btn

Независимо дали става въпрос за продуктови снимки за уебсайт или електронен магазин добавянето на изображения на бял фон е ключово. Една от целите на продуктовата фотография е да покаже продукта възможно най-ясно и да подчертае съществените му характеристики.  Белият фон е чудесно решение в тази насока и може да разчитате, че ще ви осигури висококачествени резултати, защото лесно изолира и откроява продукта. Продуктовата фотография на бял фон може не само да накара вашите изображения да изглеждат професионално, но и да допринесе да привлечете повече зрителски интерес. Първото и може би най-важно нещо, когато се захванете да снимате продукти на бял фон е да помислете заmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография на слънчеви очила

Снимка: twitter.com_ Thomas C. Bedford  На прага на любимия летен сезон е изключително подходящо да зачекнем тема за продуктова фотография на слънчеви очила. Във време на реклами и визуално насищане привличащите вниманието изображения са ключов инструмент за повече и успешни продажби.  Затова, нека разгледаме някои основни стъпки свързани със заснемане на слънчеви очила. Все пак те могат да се окажат доста предизвикателен обект за снимане. Имат специфични форми, някои са с метални рамки или допълнителни елементи, като камъчета, например. И разбира се, стъклата с техните отражения и отблясъци. За перфектната концептуална снимка в продуктовата фотография на слънчеви очила трябва да бъде подбран ъгъл, който даmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография на кожени изделия

Като материал, кожата се е настанила в производството на голямо разнообразие от изделия и аксесоари.  Разбира се, този факт не е случаен. Още от древни времена хората са използвали кожата заради нейната устойчивост, издръжливост и гъвкавост. Естествено поради начина на добиване и всички предимства, които осигурява, нейната цена е относително висока.  Затова потребителите на кожени изделия и аксесоари по-често търсят специфично луксозно изживяване. Обикновено кожата се свързва с престиж и ексклузивност. Приема се, като символ на статут. Откриваме я не само при дрехите и обувките, но и в луксозните автомобили и мебелите покрити с кожа.  За онлайн продажбата на кожени изделия и аксесоари е необходимоmore bg btnmore en btn

Защо ни трябват хубави снимки на продуктите, които продаваме?

Изпълнителният директор на Pinterest Бен Силберман казва: „Бъдещето на търсенето ще бъде по-скоро за снимки, отколкото за ключови думи“. А първото нещо, което потенциалните потребители ще видят във вашия сайт или електронен магазин са именно изображенията. Ето защо инвестирането в качествена продуктова фотография е важно. И ако се опитвате да направите вашия бранд популярен или искате да увеличите продажбите трябва да се погрижите изображенията на продуктовите ви страници да изглеждат страхотно. Хубавите снимки на продукти подобряват визуалната представа на клиентите и ги мотивират да бъдат по-смели в решенията си за покупка.  Добрите снимки продават ли? Представете си, че влизате в магазин и искате да закупитеmore bg btnmore en btn

Предметна фотография на стъклени предмети на тъмен фон

В продуктовите изображения на тъмен фон зрителят винаги усеща някакъв драматизъм, улавя повече стил и естетика. Може би затова те са и толкова привлекателни. Тъмният фон намира приложение в продуктовата фотография предимно на луксозни аксесоари, като бижута, часовници, парфюми или лимитирани серии продукти. Снимка: Pinterest Вдъхновена от ефектите, които се постигат, „Dark Food Photography“ вече се е обособила, като отделен дял на продуктовата фотография за храна. Снимка: lenkaslens.com В комерсиалната фотография ще срещнете сериозни брандове, които изкушават с фотоси на изтънчени питиета и вино, реализирани именно на тъмен фон. Снимки: lauraknox.com и Pinterest Фотографията обаче може да се превърне в истинско предизвикателство, когато тъмният фонmore bg btnmore en btn