Живеем в свят, където електронните устройства са повсеместно разпространени. Когато трябва да работим в офиса или у дома, да пазаруваме онлайн или да разпускаме играейки компютърни игри, таблетът, лаптопът и настолният компютър са обичайните средства, които могат да ни улеснят и осигурят нужното удобство за това. Но как стои въпросът, когато трябва да изберем какъв компютърен хардуер да закупим? Ако в миналото потребителите бяха ограничени при избора на компютърни устройства, то днес те могат да пазаруват онлайн, директно от мястото където се намират. За да бъдат забелязани, конкурентоспособни и да привличат потребители онлайн, производителите и водещите брандове в тази сфера се нуждаят от достатъчно добро визуално съдържание. Когато купуваме компютър, всички ние имаме различни изисквания и възможности за закупуване и затова продуктовите изображения трябва да бъдат добре обмислени и насочващи вниманието на потребителската аудитория. Важно е да отбележим, че презентирането на преносими и настолни компютри, периферни устройства, компоненти и аксесоари не е толкова лесно в сравнение с други стоки, като например дрехи или бижута. В тази сфера, с продуктовите изображения се акцентира предимно на дизайна, на някои външни характеристики и елементи, отколкото на техните спецификациите. И все пак продуктовата фотография на компютри е по- важна за брандовете в това направление повече от всякога. Рекламно изображение на лаптоп от известния продуктов и търговски фотограф Алекс Колосков Когато говорим за продуктова фотография на компютри и периферни компютърни устройства, трябва да имаме предвид, че не всички стилове биха били подходящи. Това произхожда от факта, че продуктите варират от малки части, като вентилатори, видеокарти до по-обемни такива, като настолни компютри, лаптопи, монитори, принтери - всички с различни габарити и специфични характеристики. Колко и какви снимки са необходими? Основното направление на продуктовата фотография при компютрите е насочено към презентиране на елегантните им дизайни, ултратънките форми, многофункционалността и практичността на периферните устройства, броя и вида на входове, изходи и разбира се, приложението на всичко това в ежедневието на хората. По отношение на броя снимки е важно на клиентите да се дадат възможно най-много подходящи перспективи, които да представят характеристиките, приложението и средата, в която се очаква продукта да бъде използван. Продуктовите изображения на бял фон от различни ъгли са най-предпочитани за уебсайт и електронен магазин. И действително, когато посетим онлайн, който и да е от големите брандове ще се убедим, че концепцията за презентиране на конкретна стока включва няколко неща. Те са : няколко изображения на продукт, заснети на бял фон фронтално, странично, под определен ъгъл и отгоре. един задължителен кадър на гърба или страната, където са разположени буксите, входовете и изходите на устройството. В случая, който ще разгледаме по-долу, обектът е преносим компютър на мултинационална компания за компютърни технологии Dell, където във визуалното портфолио на продукта, освен всичко изброено до тук, откриваме кадър, демонстриращ как би изглеждал лаптопа, когато е отворен и готов за работа, както и още един допълнителен, когато е затворен. Добавена е и детайлна снимка показваща на потребителя клавиатурата и тъчпада. Снимки: Dell Разбира се, не бива да пропускаме факта, че всяко едно от изображенията в уебсайта на бранда е с достатъчно голяма резолюция, която позволява на потребителите да мащабират снимката и да разгледат отблизо всичко, което ги интересува. Продуктови изображения свързани с начина на живот при компютрите, намират място, когато стремежа на бранда е да свърже продукта с целеви потребител. Ако става въпрос за бизнес сектора, компанията ще се съсредоточи да презентира настолни компютри, лаптопи и принтери в подходяща обстановка. Например офис Снимка: HP или директно на терен. Снимка: Microsoft Подобен тип изображения обикновено се включват и в уебсайтове с цел обединяване на продуктите за конкретен сектор – бизнес потребители, домакинство, геймъри и т.н., което откриваме и в сайта на Microsoft. В специализираните търговски сайтове, където се публикуват ревюта на компютърни устройства, често можем да срещнем кадри, които ни отвеждат в уюта на домашната обстановка. Снимка: pcmag.com Тези снимки придават усещане, подчертават удобството и карат клиента да направи асоциация какво би било чувството и ежедневието му, когато притежава продукта. Снимка: Microsoft За максимален ефект от продуктовите изображения на компютри е уместно да бъдат показани и всички разновидности от даден модел. Разбира се, това може да стане по много и различни начини. Една от възможностите е като се групират всички цветни разновидности и се включат допълнителни аксесоари към тях. Credit: Ian C. Bates / Wired Друга опция може да бъде, като се добавят стил и финес с човешко присъствие. Един от най-често срещаните методи за прилагане на мащаб е, когато някой използва продукта или го държи в ръце. Подобен подход дава точна и ясна визуална информация на купувача относно големината на продукта. Снимка: Microsoft Лайфстайл продуктовите кадри са чудесно средство, с което да се демонстрират конкретни характеристики, отличаващи компютърното устройство. Например, ако екранът му е сензорен. Снимка: pcmag.com Ефективни са и дават отговори на въпроси свързани с продуктовите описания. Като това изображение в контекста, което нагледно подчертава ултратънкия дизайн и купувача може да го забележи само с един поглед. Ако тази характеристика е съществена и определяща в избора му на продукт, то той ще разполага с възможност да получи информацията, още преди да е стигнал до продуктовото описание. Снимка: Microsoft Осветлението във фотографията винаги е ключово. При продуктовата фотография на компютри, фотографите нерядко се сблъскват с особено отразяващи обекти, които са едни от най-трудните и предизвикателни за работа със светлина. За правилно управление и моделиране на светлината ще са нужни дифузори и рефлектори. Когато дойде време за заснемане на изображения в студиото, професионалните фотографи изпробват множество възможности, докато постигнат перфектната позиция, с която да избегнат неприятните отражения. Най-важното, на което трябва да се обърне внимание в такива ситуации е позицията на камерата и това, което кара повърхността да отразява. Когато се използва студийно осветление, обикновено има поне два източника на светлина. Единият е ключов, а другият се вкарва, като подсветка. Трикът е ключовата светлина да осветява продукта отпред или леко встрани, докато запълващата светлина трябва да е насочена към противоположната страна. Светлината се разсейва, докато се получи меко, равномерно разпределение без натрапчиви сенки и без никакви отражения. За да се справят с лъскавата отразяваща повърхност на мониторите, например или екраните на лаптопите, фотографите прибягват до техниката „Отражение на градиента“ - постепенно отражение върху лъскава повърхност. Целта е да се открие цялото отражение и то да бъде покрито с голям източник на светлина. Снимка: desktop.bg С подема на онлайн комуникациите се увеличава и търсенето на технологични устройства. Компаниите проектиращи, разработващи и продаващи потребителска електроника и компютърен софтуер непрекъснато предлагат иновативни решения и търсят печеливши маркетингови стратегии, за да достигат по-бързо до своите потребители и да генерират продажби. Днес, онлайн бизнеса разчита на привличащи рекламни послания, които вървят ръка за ръка с продуктови изображения. Как действат известните брандове? Нека разгледаме Apple. За представяне на своя MacBook Pro е използван кратък слайд. В момента, в който потребителя отвори продуктовата страница, MacBook Pro подканящо се отваря на половина и незабавно задейства вниманието му. За да се акцентира върху отличаващите го спецификации са използвани отделни анимирани визуализации, инфографики, снимка на екрана, клавиатурата и корпуса на устройството, които обаче са по-скоро компютърно генерирани, отколкото създадени с методите на традиционната продуктова фотография. По друг начин изглеждат нещата, когато кликваме на опцията Мac for Business. Продуктовите изображения демонстрират технологичните устройства на Apple в действие. Още преди да сме прочели описанията, контекстуалните продуктови изображения красноречиво ни дават информация за приложението на компютърните устройства и възможностите, с които бихме разполагали, ако ги притежаваме.

We live in a world where  electronic devices are ubiquitous . When we have to work in the office or at home, shop online or relax playing computer games, the tablet, laptop and desktop computer are the usual tools that can make it easier and more convenient for us. But what about when we have to choose what computer hardware to buy? If in the past  consumers were limited in their choice of computer devices,  today they can shop online, directly from where they are. In order to be noticed, competitive and attract consumers online, manufacturers and leading brands in this field  need good enoughmore bg btnmore en btn

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Everyone  engaged in photography,  whether professional or amateur, wants to have  better photographic equipment.  That is why he often peeks into the sector of manufacturers, designed for the most expensive photographic equipment, and follows with interest every new trend. Today, we plan to immerse ourselves in luxury and see what it looks like in the  field of photographic equipment . Let’s start with cameras. Many photographers say they have  started their work with more ordinary cameras . Over time, they manage to weed out the advantages and disadvantages of many of the technical characteristics and discover the essential features with which  they can improve themore bg btnmore en btn

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Serial production – the key feature of  standardized industrial products,  which are produced in bulk, in large quantities and are intended for a wide range of industrial sectors or for mass consumption. Of course, these can be different types of materials, parts, components, tools, motors, equipment, machinery or cars, for example. To differentiate themselves in the global market,  businesses of this rank must secure a virtual business card  by investing in professional, high-quality images that document the production process, demonstrate technology, equipment and, above all, bring to light everything that  distinguishes their final product. Product images  in industrial design most accurately tell the history ofmore bg btnmore en btn

Защо продуктовата фотография продава?

If you’re  trying to sell something online,  you’re definitely going to have to demonstrate its best side. Everyone wants to make high sales and to convince their potential customers how great their product can be for them they will need  captivating visual content.   Different people perceive the same thing in completely different ways. That is why it is  difficult to concentrate general attention . And this is where product photography comes to the rescue, which is an effective tool for influencing consumer psychology, used successfully in  companies’ marketing strategies.  Statistics confirm that  75% of online shoppers rely on product images when they need tomore bg btnmore en btn

Продуктова фотография на книги

Photo: weheartit.com According to statistics provided by the NSI, the amount of readers in our country, read at least one book in the last 12 months is about 53%.  The results of the survey are from 2016.  It is almost certain that the number of books read in the last year and a half has increased,  given the restrictions, social distancing and the opportunity to spend more time at home. In this regard, many  bookstores and publishers have made online shopping campaigns  with more discounts and attractive offers. How do some of them present their readings to increase their audience? Photo: Hermes bookstore (St. Zagora)more bg btnmore en btn

Продуктова фотография в здравната индустрия

Photo: Unsplash Today product photography is everywhere. In view of the development of technology and digitalization, it successfully fits into any business , but the business itself has an urgent need for it. What segments does the healthcare industry cover? We cannot deny that, on a global scale, the topic of human health and well-being is leading. Many of the  businesses in the healthcare industry  have been around for a long time and are constantly looking for ways to improve and expand. Medical supply companies produce and distribute a wide range of items: medical supplies surgical equipment equipment Tools and consumables for diagnostics and treatmentmore bg btnmore en btn

Аксесоари за продуктова фотография

Photo: Freepik The perfect shot! The work that every product photographer hopes to create. Of course, success is  the result of many actions , as a result of following certain rules and using the right equipment. If we look at the tool list of a  professional photographer , we can always find something new that we have not used before and that would  help us to improve and elevate our work. If you are a beginner in product photography start with the basic equipment first, carefully exploring all the possibilities according to the niche you are targeting. In addition to the most important of the mandatorymore bg btnmore en btn

Продуктова фотография на обувки

Photo: https://www.arts.ac.uk Presenting shoes in today’s digital world of shopping, mass production and ever-increasing consumer demand is a little more complicated than before.  Appropriate, well-thought-out solutions, engaging concepts and, of course, a great deal of creativity are required. When customers shop for shoes online,  all the information they need needs to be presented visually.  Therefore, publishing numerous and high-quality product photos is crucial to the success of any online business. What you need to know about product photography of shoes? The fashion industry today offers a wide variety of shoe models.  It is important for the product photographer to be flexible in his work,  to bemore bg btnmore en btn

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Photo: Nivea Today, when everything is at hand, consumers know that they can count on instant information to make a decision about their purchases. The variety of products is huge and if you want to make a particular product or brand stand out from the crowd it is important to communicate with consumers in a memorable way. Showing a clear idea of what your product can do for the customer is imperative to get their attention and their portfolio, but let’s not forget that half of the purchase process, whether online or offline, is hides in the first moment of the meeting – the pleasuremore bg btnmore en btn

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Products in themselves are not just products. They are actually part of the life of the ideal customer. Potential buyers expect to understand how a particular product fits into their daily lives. They need to see the product in action. Get an idea of ​​how their lives will be easier, better or more fun if they own it. This is the meaning of lifestyle product photography – to show consumers how a product would fit into their lives and how to improve it. As the growth of online consumption increases, so does the need of producers and traders for product staff. However, in order tomore bg btnmore en btn