филтри

Преди да разгледаме темата за филтрите под микроскоп, нека първо да обсъдим, какво всъщност е фотографски филтър?   Филтрите са аксесоар, който се прикрепя в предната част на обектива. Изработени са предимно от висококачествено стъкло (или смола). Използват се, да защитят лещата на обектива при падане или от надраскване, за блокиране (филтриране) на определени цветове или видове светлина, постъпващи в камерата. Някои филтри са проектирани за работа при по– специфични условия, като прекалено силно осветление или ярка естествена светлина, докато други могат да подобрят цветовете или да намалят отраженията.   Какво правят всички тези филтри? Как да ги използваме? В днешно време, сред богатия асортиментmore bg btnmore en btn

Обективи

Кои са най- добрите обективи за продуктова фотография?     Категоричен отговор няма. Ако надникнем при професионалистите ще открием, че обикновено разполагат с комплект обективи, защото тяхната работа е свързана с различни направления от продуктовата фотография. И преди да дадат своето мнение ще вземат под внимание подробности, като например:   За какъв жанр от продуктовата фотография ще бъде необходим обективът? И дали сензорът на камерата е кроп или пълнокадров?   Продуктовата фотография не е само композиция и заснемане. За постигане на значима снимка, дори на най- обикновен предмет са необходими конкретно оборудване и подходяща светлина. И, като говорим за оборудване, не става въпрос само заmore bg btnmore en btn

Какво осветление се използва при продуктовата фотография

Когато говорим за продуктова фотография, винаги споменаваме осветление и светлина. Неизбежно е. Произходът на самата дума фотография идва от гръцки φωτός (phōtos или phōs) „светлина“. Реализирането на продуктова фотография е невъзможно без подходяща светлина.  Най- добрият източник на светлина за продуктова фотография, с който разполагаме е естествената светлина. Но за съжаление тя не винаги е достатъчна.  За да подчертаем правилно всички характеристики на продукта е необходимо да разполагаме и с допълнително осветление. Особено при заснемане на продукти на закрито. Попадайки на статии, съвети или споделен опит от професионалисти се натъкваме на фразата „контролирана светлина“. Какво всъщност представлява контролираното осветление? Най- точно дефинирано, това е изкуственоmore bg btnmore en btn

photo

Продуктовата фотография представя конкретни гледни точки, чрез които влияе и предава убедителни съобщения на потребителите относно продукта, който презентира. За да се улови най-привлекателното в един продукт са нужни страст, вдъхновение и разбира се, умение за боравене с техниката. „Никой не се е родил научен“. Банално, но един истински фотограф е вложил време и усилия в изследване, анализиране, и експериментиране, за да бъде професионалист в своето поприще.   За да направите правилен избор на фотоапарат за продуктова фотография, първо трябва да определите какъв тип продуктова фотография ще реализирате. Колкото по-широк е диапазонът на продуктовия стил и състав, толкова повече средства и умения ще са виmore bg btnmore en btn

Палатката за продуктова фотография

Живеем във визуален свят, в който няма време за посредствени изображения.  Ето защо, може да бъдете сигурни, че една палатка за продуктова фотография би ви спестила усилия и би увеличила възможностите ви за стилни и завладяващи продуктови изображения. С достатъчно добра палатка ще разполагате с изчистен фон, необходимото ярко и равномерно осветление, без онези натрапчиви сенки около обекта, от които често не можете да се отървете. Какво представлява палатката за продуктова фотография? Най-общо казано, това е кутия с формата на куб, с пет или шест страни, изработени от прозрачна тъкан, позволяваща на светлинния поток, идващ от множество източници да се разпределя и разпространява правилно околоmore bg btnmore en btn

Какво представлява кутията за продуктова фотография?

Вероятно вече сте забелязали,  че с глобалната дигитализация, електронната търговия набира все по – голяма скорост, разпростирайки се светкавично и повсеместно. Достатъчно условие е наличие на добра интернет връзка.  Разбира се, процесът не е едностранен. Потребителите също еволюират дигитално. Тенденция, която ще продължава да се развива все по – мащабно в близките години. И  нашите баби вече разглеждат онлайн магазините, плащат по електронен път, докато през това време платформите за електронно пазаруване привличат все по-голям брой производители, търговци и предприемачи. Няма съмнение в едно. За да са атрактивни в интернет пространството търговците се нуждаят от качествени изображения за своите продукти. Изображенията с търговска цел саmore bg btnmore en btn

Фотография за онлайн продукти

Бързото развитие на дигиталните технологии и повсеместното им разпространение, изискват все по- настойчиво нашето присъствие  онлайн , било то, като търговци или като обикновени потребители. И вие може би творите? И вие може би има какво да представите на другите? Ръчно изработени бижута, предмети, сувенири? Или плетете, декорирате предмети, рисувате стъкло,  водите кулинарен блог?  Или сте предприемач, който тепърва стартира бизнеса си в онлайн пространството? В момента разполагате с бюджет, който да ви позволи да се възползвате от уменията на професионален фотограф или услугите на рекламна агенция? Най- вероятно такава перспектива поражда множество въпроси и един по- конкретен „Възможна ли е продуктовата фотография в домашниmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография за храна

Представeте си, че сте в ресторант и отваряте менюто.  Четете съдържанието, но снимка запечатала перфектно изпечена пържола, аранжирана с колоритни зеленчуци, полята със сос, който се стича, не спира да отклонява погледа ви. Признайте си! Колкото и да четете съдържанието на менюто, онази апетитна снимка не излиза от мислите ви. В крайна сметка поръчвате именно сочната пържола. Това е суперсилата на една снимка в продуктовата фотография. Да ви грабне веднага. Да ви накара да изберете. А що се отнася до впечатляваща снимка на храна, то нейното въздействие се свежда до това да изостри апетита ви и да ви накара да огладнеете. Продуктовата фотография се развива,more bg btnmore en btn

Продуктова фотография на бижута

Да успееш да уловиш красотата на бижутата в няколко кадъра е сравнимо с изкуство. Стойностната продуктова фотография на бижута е ключова за успеха в оналайн продажбите на бижута или за изработка на качествен каталог. Всеки заел се със заснемане на бижута има нелеката задача да открие и запечата привлекателността им и да успее да я предаде по особено интригуващ начин на публиката. Когато става въпрос за бижута, всичко се крие в детайлите.  Висококачествените изображения са от съществено значение за представянето им. Подробното и точно демонстриране има силата да прикове внимание. А това може да се окаже безспорен аргумент, определящ последващия ход на потенциалния потребител. Акоmore bg btnmore en btn

Продуктова фотография за печива

От хоби, кулинарните блогове и youtube канали за голяма част от готвачите, и пекарите се превърнаха в бизнес. А постепенно и хората започнаха да развиват интерес към храната. За много от нас социалните мрежи и Интернет са ежедневие, както и източник, от който черпим информация.  Следим рубрики, следваме известни кулинари, разглеждаме, споделяме и се вдъхновяваме от изобилие на готварски рецепти. И покрай всичко това, интерактивното пространство, е пълно с безброй снимки на цветни кексчета, златисти хлебчета, пръхкави бисквитки, деликатни теста, колоритни съставки, разхвърчано брашно, посипваща се пудра захар, много шоколад и апетитно изглеждащи чинии с парчета торта. Снимки, предизвикващи въображението на всеки зрител. Снимки толковаmore bg btnmore en btn