Значение на цветовете при продуктовата фотография
Цветове

 

Искате да заснемете завладяващи кадри, които да представят един продукт по възможно най-добрия начин? Въпреки че усещането за естетика далеч не е точна наука, има някои принципи и правила, които могат да издигнат фотографските ви умения до нови висоти.

Светлината, ъгълът на позициониране, дори мащабът, в който е заснет продукта, със сигурност играят роля в това колко добре се възприема продуктовата фотография. Но друг често пренебрегван важен аспект от композицията на успешните снимки е изборът на цветове.

По-долу ви представяме подробен разбор на значението на цветовете при продуктовата фотография. Следвайки нашите съвети, можете да подобрите качеството на снимките, които използвате, и да представите бизнеса си по още по-успешен начин. Нека видим как!

Психологическо въздействие на цветовете

Знаете ли, че всеки цвят има умението да въздейства на хората на подсъзнателно ниво? Учени от различни дисциплини открай време се опитват да формулират цялостно разбиране за значението на всеки цвят. Дори Гьоте е писал за ефекта, който различните цветове могат да имат върху човешкото възприятие, в своята “Теория на цветовете” (1810).

Макар научните изследвания в тази посока все още да продължават, част от психологическите ефекти на различните гами и цветове вече са добре документирани. Ако разпознавате въздействието им, можете да направите по-добре информиран избор относно композицията и вида на продуктовите си снимки.

Топли цветове

Топли цветове

 

Включени цветове: червено, оранжево, жълто, розово, кафяво

Топлите цветове, както можете да се досетите, обикновено имат също толкова топли психологически асоциации. За тях се смята, че приповдигат настроението и предизвикват щастливи емоции у хората.

Червеното е най-наситеният цвят в тази категория. То носи силен заряд със своя висок интензитет и се счита за цвят на страстта. Затова пък е добре да се използва с мярка. Прекалено силно заложеното червено може да има негативен ефект като изглежда прекалено агресивно.

Оранжевото е по-мека опция от червеното, чиито асоциации обикновено са свързани с усещане за ентусиазъм и енергичност. Това е добър цвят за стимулиране на апетита, например, което го прави особено добра опция, когато продуктовите кадри включват храна или кухненска посуда.

Жълтото пък е известно като цветът на щастието. Това е оптимистичен и закачлив цвят, за който се смята, че намалява тревожността, стига да не се прекалява с него. Ако се използва прекалено много, особено в ярките му разновидности, може да бъде прекалено стимулиращ и дразнещ цвят.

Нюансите на розово пък имат успокояващ ефект с асоциации за любов и доброта. Ако се използват по-ярки тонове (напр. цикламено), кадрите могат да бъдат много зареждащи и динамични. Същевременно, по-светлите му нюанси са нежни и създават усещане за грижа и комфорт.

Кафявото е по-естествена, земна опция за топъл цвят. То е добър избор, когато търсеният ефект е усещане за сигурност и безопасност.

Студени цветове

Студени цветове

 

Включени цветове: синьо, зелено, лилаво

По-студените цветове са известни с успокояващите си свойства. Те може да не предизвикват толкова силни положителни асоциации като топлите цветове, но за сметка на това фокусират ума.

Зеленото е цвят, който хората често асоциират с природата и естественото. Това го прави доста приложим цвят със силен балансиращ ефект. Нюансите на зеленото са успокояващи и, подобно на жълтото, могат да намалят усещането за тревога.

За синьото се смята, че има обратен ефект на този на червения цвят. Сините нюанси носят усещане за спокойствие и вътрешен мир. Също така, популярни асоциации с този цвят са мъдростта и духовността, което го прави донякъде мистичен цвят. Внимавайте с по-тъмните му тонове обаче, защото те могат да предизвикат чувства на тъга или самота.

Друг успокояващ цвят е лилавото, особено ако се използват по-светли нюанси. Тъмно лилавото има силни асоциации и е подходящо за излъчване на увереност и категоричност. Това е много интроспективен и интелектуален цвят.

Неутрални цветове

Включени цветове: бяло, черно, сиво

Неутралните цветове, както предполага името им, се отличават с по-голяма сериозност и по-малко емоции. Те са подходящ избор, когато се търси по-минималистичен подход. Добре е да се използват, ако няма определена емоция, която се опитвате да предадете чрез продуктовите кадри и се търси по-изчистена визия.

Бялото е известно със значението си на чистота и невинност. Визуално то е доста изчистено и отваря пространство. Така то може значително да облекчи бремето върху погледа и да разчисти цялостната визия на снимката. Когато се използва за фон, то идеално насочва вниманието към цветните елементи, които са фокуса на снимката.

От друга страна, черното привлича вниманието, особено при отсъствието на други цветове. Психологическите му ефекти обикновено могат да бъдат негативни, ако се възприеме като зловещо или злокобно. Но в умерени дози, черното придава елегантност и луксозен вид на продуктовата фотография.

Като компромисен вариант се явяват нюансите сиво. Те също носят доза сериозност, но не толкова натрапчива като при черното. Сивият цвят е доста предпочитан, когато се търси изчистена, модерна визия и елегантност.

Въздействие на цветовите гами – инфографика

Инфографика

Реалистични цветове за доверие от клиента

Освен да имате предвид психологическия ефект на всеки цвят, който включвате в продуктовата фотография, е важно да помислите и доколко използваните цветове са реалистични.

Особено когато става въпрос за стоки, които хората избират заради цветовете им (например дрехи, обувки, грим, бои, декорации за интериора), трябва да бъдат фотографирани с правилното осветление, за да се доближава максимално цветът на снимката с този в действителността.

В противен случай рискувате да рекламирате продукти, които реално не изглеждат като на сайта или приложението ви. Тогава клиентите могат да бъдат разочаровани от крайния продукт, да го върнат и дори да оставят негативни ревюта за него.

За правилна репрезентация на цветовете в снимков формат, препоръчваме да правите кадрите:

  • С достатъчно бяла светлина, ако снимките се правят в студио или друго затворено помещения;
  • В облачни дни, ако снимките се правят на открито.

Също така се уверете, че цветовете в снимките не са прекалено тежко редактирани при обработката им. Целта е да избегнете неправилното им представяне пред клиента.

Крайната цел е да имате добре изглеждащи и въздействащи продуктови фотографии, които представят стоките реалистично. По този начин можете не само да въздействате на потребителите, но и да спечелите тяхното доверие