Топ 10 тренда в продуктовата фотография за 2024-та година
цветен фороапарат

Живеем във времена, в които визията продава. Ето защо е изключително важно, ако сте собственик на онлайн магазин и искате продажбите ви да са задоволителни, да съумеете да грабнете клиенти с изящните снимки на вашите продукти.

цветен фороапарат

Това звучи трудно, но не е невъзможно, ако имате необходимите познания и сте в крак с последните тенденции. В тази статия ще откриете последните модни трендове за продуктова фотография 2024, за да знаете как да очаровате и увеличите своите клиенти.

 

Как се промени продуктовата фотография през 2024?

През 2024 г. светът на продуктовата фотография се преориентира, възприемайки тенденции, които резонират с публиката, търсеща автентичност и връзка. Представете си снимки, които не само разказват историята на вашия бизнес, но и улавят духа и емоциите на вашата марка. Това е свят, в който всяка снимка се превръща в прозорец, приканвайки клиентите да открият какво прави вашия бизнес уникален.

Тъй като пазарът е пренаситен и все повече хора се ориентират към закупуване на стоки онлайн, вие трябва да успеете да изкушите клиента с нещо нестандартно, нещо, което е ново за него, нещо, което ще остане в съзнанието му, колкото и други продукти да види. Ето защо световните брандове се възвръщат към автентичността, която максимално приближава до обикновения потребител.

В миналото остават лъскавите опаковки и изкуствено изглеждащите модели. Залага се на максимално естественото, на това, което ще накара клиента да разпознае себе си във вашия продукт.

Автентичност

Реални и естествени снимки – това е новата тенденция, която засега се оказва изключително печеливша. Край на изкуствените пози, 2024 е годината на автентичността. Снимки, които показват ежедневната реалност на вашия бизнес, екипи в действие и спонтанни моменти.

Човешките истории печелят доверието на клиента, той започва да се чувства част от вашия бранд, да се разпознава във вашия продукт, без значение за каква продукция става дума. Ако искате да заложите на модели, постарайте се те да са максимално естествени. Ако екипът, с който работите, е голям, заложете на снимки с хора от него.

Нека клиентът види чии продукти купува, да види, че зад тази марка се крие човешки труд. Снимки на членове на екипа, клиенти или партньори, разказват човешките истории зад марката, установявайки силна емоционална връзка с публиката.

Екип от две жени и два мъжа в офис

Технологични иновации

За къде сме без иновациите? Все пак искаме да сме актуални, защото така можем да останем на челни позиции. Какво ни донесе 2024? Дронове и въздушни перспективи – използването на дронове за заснемане на снимки от иновативни ъгли предлага нова гледна точка към работни пространства, продукти и събития. 360° фотография: 360-градусови изображения позволяват пълно потапяне във вашата бизнес среда, осигурявайки интерактивно изживяване за клиентите.

Естетика и дизайн

Колкото и автентични да искаме да изглеждаме, все пак не бива да забравяме, че търсим естетиката във всичко. Красотата ще спаси света, нали така? Но тук говорим за един по-различен вид красота, който можем да открием в естественото и не е нужно да го маскираме с филъри и ефекти.

Минимализъм 

Той залага на  чистотата на композицията на снимките подчертава основния обект, създавайки силни и запомнящи се изображения.

Цветова схема

Използването на ярки цветове или специфични палитри може да помогне за укрепване на визуалната идентичност на марката.

Порцеланов чайник и чаша на бял фон

Като че ли хората на 21.век са пренаситени от натруфеност и помпозност. Копнеят за нещо изчистено и елегантно, което да гали сетивата и да не напряга. Ето защо минимализмът си проправя път успешно във всеки аспект от живота – от обзавеждане, до висша мода, а вече и в продуктовата фотография.

Какви са вашите ползи? Колкото по-малко обекти има на една снимка, толкова по-голяма е вероятността вашият продукт да се превърне в център. Защо да разсейваме клиентите с ненужни детайли. Акцентирайте върху това, което желаете да продадете и ще имате неминуем успех.

Устойчивост и отговорност

Екологично отговорна фотография – нарастващата осведоменост относно проблемите на околната среда влияе върху начина, по който се правят снимките, а това повлиява и бизнеса. Потребителите все повече се интересуват от предисторията на продукта – доколко е екологичен, съобразен ли е с околната среда, вреди ли на природата. Ако вашият бранд е екосъобразен, не се колебайте да го демонстрирате във вашите продуктови фотографии. Това печели аудитория и то постоянна.

Изкуствен интелект – защо не!?

Тази тенденция на 2024 г. тепърва търпи своето развитие. AI се превръща в творчески инструмент чрез оформяне на хипнотизиращи и напълно изненадващи визуализации. Генеративното изкуство се използва за създаване на дизайни, базирани на реални данни. Тази тенденция със сигурност ще е най-впечатляващата за следващите години, тъй като перспективата за еволюция е страхотна.

Между експериментирането и творческото изследване, изкуственият интелект и генеративните модели на изкуството разкриват безгранична хармония. Определено количество данни, отразяващи желания дизайн на вашата фотография, се използва за създаване на визуални елементи. Звучи твърде футуристично, но бъдещето обещава още иновации в тази насока.

Ако все пак сте любител на стандартния метод за създаване на фотографии, почакайте, имаме още идеи, които са вдъхновени от 2024 и навлизащите модни тенденции.

Винтидж тенденция – всичко ново е добре забравено старо!

Тази година винтидж тенденцията превзема и фотографията. Всичко, което се счита за излязло от мода – дрехи, съдове, коли – може да ви послужи за постигане на впечатляващи снимки, чрез които да рекламирате вашия продукт или вашата марка. Придайте винтидж изглед на продукта си с подходящия шрифт и с подходящите цветове, а това ви гарантира дълъг списък от клиенти с патос към миналото.

Дивото зове – завръщане към природата

Вече споменахме екологията, а сега идва ред на майката природа. И тъй като автентичността е ключовата дума на 2024, няма как да не изведем продуктите си сред красивите пейзажи навън. Не се притеснявайте да снимате сред природата, да улавяте неуловимото и да използвате това, с което е надарена нашата планета. Представете си следното: скучен офис, хора, седнали пред лаптопите си, някой решава да влезе в интернет, за да си купи нещо, ей така, за разнообразие, попада на вашия продукт и остава зашеметен от красивата гледка на зелена поляна, пърхащи птици, дървета, устремени към небесата. Дали няма да бъде впечатлен?!

Колажът

Колажът е другата определяща тенденция на 2024 г. Той предизвиква дълбоко усещане за креативност и индивидуалност, предоставяйки на фотографите и уеб дизайнерите свободата да се освободят от традиционните ограничения и да изразят уникално изкуство.

 

Често задавани въпроси

1.    Как да създадем успешна фотография на продавания продукт?

Опитайте се да се докоснете до потребителя, да го накарате да запомни вашия продукт, а след това да бъде изкушен да го купи.

2.    Как да изберем подходящата за нашия продукт тенденция?

Опознайте аудиторията си! Според това какво предлагате и каква целева група търсите, подберете тази тенденция, която най-добре ще пасне на вашите потребители. Не забравяйте, че е важно не само да продавате, а да имате доволни клиенти.

3.    Можем ли да правим добри фотографии, без да влагаме много средства?

Както вече споменахме, автентичността е ключова дума за тази година. Не се притеснявайте да използвате наличното около вас, за да създавате снимки на вашите продукти.

 

Снимки: Freepik.c