Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Оказва се, че в света на електронната търговия, качествената продуктова фотография е доминиращ актив и изборът на професионален продуктов фотограф пред възможността да направим всичко сами е съществен момент. 

В случай, че решите сами да се захванете със заснемането на продуктите си, първото нещо, с което ще се сблъскате са инвестициите в подходяща техника и оборудване. Да предположим, че вложите средства и си осигурите сравнително добра техника, вероятността да не успеете да получите изображенията, които са ви нужни е доста голяма. 

Това се дължи на факта, че не само наличието на техника и оборудване правят снимката печеливша. Изискват се години практика, технически познания, умения за работа със специализирани софтуери и разбира се, усет.

Ако имате хоби, което искате да популяризирате в социалните мрежи, в интернет може да откриете полезни съвети за необходимото оборудване, идеи за стайлинг и някои важни за продуктовата фотография правила. Ако, обаче искате да развивате бранда си или целта е бизнесът ви да премине на друго ниво ще ви трябва много повече. 

Днес професионалните услуги за продуктова фотография могат да предоставят съдържателни и смислени изображения, разнообразие от мултимедийни възможности, видео визуализации, които да проектират имиджа на продукта, да демонстрират уникалността му и да подчертаят идентичността му.

Ако все още си мислите, че подходът „направи си сам“ към заснемането на продукти е най- бързият начин да се сдобиете със снимки за вашия уебсайт или електронен магазин ще се опитаме ви убедим, защо ви е нужен експерт. 

Ето и няколко основни проблеми, и недостатъци, с които бихте се сблъскали, ако снимане в домашни условия

Качеството на изображенията

В съвременния дигитален свят повечето хора разполагат със смартфони с усъвършенствани камери и използват огледално-рефлексни или безогледални фотоапарати от висок клас. На пръв поглед изображенията, които могат да получат ще са с добро качество и биха свършили работа, но дали това е достатъчно?

В интерактивното пространство, клиентите искат високо качество на снимките, визуализиращи продуктите. Това им позволява да придобият представа за важните за тях характеристики на продукта, като цвят, текстура, материал, размери, конкретни детайли. Държат да видят продукта от различни ъгли, в различни комбинации с аксесоари, както и приложението му в естествена среда.

Експертите в продуктовата фотография разполагат с богат арсенал от техника и различни обективи, което им позволява да бъдат гъвкави. Обикновено използват пълнокадрови камери и качествено осветление, с което контролират целия процес на работа и постигат максимално добри резултати. 

Ето два примера, които нагледно показват съществени разлики между професионална продуктова фотография и снимки на продукти направени у дома. 

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Снимка: Еtsy

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Снимка: agy-diamonds

Кой от двата пръстена изглежда по-привлекателно?

Важно е да отбележим, че и при двата примера потребителите имат възможност да увеличават изображенията, но докато в първия вариант снимките веднага губят от качество си, в уебсайта на втората група снимки, посетителите сякаш използват истинска лупа. А това определено е голям плюс, особено когато става въпрос за нещо детайлно, като бижу

В първата група снимки откриваме, че липсва ретуш. Забелязват се прашинки и власинки полепнали по меката част на кутийката. Нека обърнем внимание и на ръката на модела, която е заела неестетична поза, има забележими недостатъци и не е кадрирана правилно. Докато във втората група снимки, фонът е напълно изчистен. Пръстенът изпъква и привлича внимание. 

Забелязвате ли как ръката на манекена стои нежно и какво значение има перспективата? Ето, защо не бива да пренебрегваме възможността да изберем експерт, вместо да снимаме продуктите сами. Особено, ако тепърва започваме онлайн бизнес или искаме да наложим бранда си. В такива случаи ще имаме нужда от убедителна, вдъхновяваща фотография за електронна търговия.

Посланието на изображенията

Проучванията показват, че за да вземат решения за покупка, съвременните потребители разчитат преди всичко на изображенията на продуктите. Затова прецизно уловеният продукт, правилно подбраната атмосфера, добре разказаната история, предават безпогрешно послание към потребителите. 

За пример ще използваме снимка на Бентли – елегантна, класическа марка, която присъства със специфични продуктови образи. Няма как изображенията на подобен вид продукт да бъдат представени закачливо.

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Снимка: apetogentleman.com

От друга страна класическият миниван на Фолксваген, популярен като „микробус за пътувания“, „приключенски ван“, изисква разчупена обстановка, демонстрираща идилична романтика и усещане за свобода.

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Снимка: dailymail.co.uk

Експертите в продуктовата фотография знаят как да предадат конкретно послание чрез своите изображения. Те умеят да разказват красива, последователна история и са способни по- специален начин да изтъкнат силните детайли.

Динамика на изображенията

Говорейки за изграждане на доверие на бранд, услугите за продуктова фотография позволяват да създадете и някои специфични функции в уебсайта, които впечатляват зрителите и повишават увереността на купувачите. Става дума за интерактивни изображения.

Изследванията показват, че манипулирането на изображение, например чрез завъртане или мащабиране, подобрява разбирането и мнението на клиентите за продукта. 

С функция, като 360-градусова фотография, която компилира набор от професионални снимки в безпроблемно „завъртане“, купувачите могат да въртят и увеличават продуктите с висока разделителна способност, за да видят всеки детайл. Това ниво на взаимодействие увеличава ангажираността на клиентите и визуалната информация, които имат положителен ефект върху намерението за покупка.

Дали, обаче сте готови да заснемете интерактивни снимки на продукти у дома? Разбира се, не е невъзможно, но условията и техниката, с която разполага едно професионално фотографско студио може да се окажат правилно решение.

Професионалната продуктова фотография ви спестява време и пари

Със сигурност наемането на професионалист, който да заснеме продуктите за вашия уебсайт или електронен магазин може да ви спести време, много усилия и да ви позволи да използвате ресурсите си по- ефективно. Обикновено процесът на работа в едно фотографското студио се базира на прецизност, скорост и качество.

Професионалното студио се занимава с всички отделни етапи – планиране на сцената, оформяне на стайлинга, избор на подходящ реквизит. Фотографите разполагат с контакти и познават модели. Могат да изберат най- подходящия за конкретния продукт. Умело съчетават брандирането в продуктовата фотография. Използват качествено осветление. 

Извършват експертно редактиране. Осъществяват контрол на качеството, постпродукцията и монтажа, които отнемат много време, а се изискват и познания. Освен това, ако го решите да правите всичко това сами, вместо да се доверите на експерт, няма гаранция, че ще получите желаното качество. 

А некачествените изображения тип „направи си сам“ могат да ви отведат на дъното, особено когато се борите с конкуренция.

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Снимка: ginobsessions.com

Защо не можем да снимаме продукти у дома?

Снимка: Аngus МcDonald

Ако искате изображения с най- високо качество и то достатъчно на брой, за да попълните всяка категория продукти на вашия уебсайт, едва ли ще можете да снимате всеки продукт сами. 

В професионалното фотографско студио могат да ви помогнат и с набор от снимки предназначени за реклама и за израждане на ефективен профил в социалните мрежи. За да бъдете печеливши онлайн, преди да започнете да снимате продукти у дома, първо обмислите всички възможности. Не пренебрегвайте препятствията, с които бихте се сблъскали. 

Ако решите да наемете професионален фотограф, разгледайте портфолиото му и списъкът с клиенти, с които е работил. Уверете се, че работата му ще отговаря на стила на вашата марка, ще съответства на вашето виждане и предварително обсъдите целия проект.