Защо продуктовата фотография продава?

Ако се опитвате да продадете нещо онлайн, безспорно ще трябва да демонстрирате най- добрата му страна. Всеки иска да реализира високи продажби и за да убеди своите потенциални клиенти колко страхотен може да бъде неговият продукт за тях ще му трябва завладяващо визуално съдържание.

Различните хора възприемат едно и също нещо по напълно различен начин. Затова е трудно да се концентрира общото внимание. И точно тук на помощ идва продуктовата фотография, която е ефективно средство за въздействие върху потребителска психология, използвано успешно в маркетинговите стратегии на компаниите. Статистическите данни потвърждават, че

75% от онлайн купувачите разчитат на продуктови изображения, когато трябва да обмислят възможна покупка.

Очевидно е, че силата на изображенията е трудно да бъде пренебрегната. Онлайн потребителите все по-често са привлечени от снимки, отколкото от възможността да прочетат пълното описание на даден продукт. 

Безспорно днес, когато присъствието онлайн е все по-значимо, продуктовата фотография е от съществено значение за влияние върху потребителското поведение и ефективен подход за убеждаване и последваща покупка.

Независимо в коя индустрия попада дадена дейност – мода, технологии, кулинария, стоки за дома, услуги и така нататък, крайните продукти трябва да се откроят. 

Потребителското внимание, процесът на възприятие и различните елементи на продуктовите снимки, като композиция, фон и реквизит вървят ръка за ръка и са ключов момент във всяка маркетингова стратегия. 

Трябва да се има предвид, че ежедневно потребителите са атакувани с безброй послания, които се опитват да привлекат вниманието им и е важно визуалното съдържание, което се представя да съвпада с техните конкретни нужди. 

Продуктовите изображения много често се използват, за да подчертаят предимствата на конкретни артикули и да повишат имиджа на бранда. Проучване показва, че 74% от потребителите разчитат на социалните мрежи, за да ръководят решенията си за покупка. 

Продуктовата фотография е в състояние да помогне за разширяване обхвата на дадена компания и да привлече нова аудитория. Висококачествените, добре обмислени и правилно представени продуктови кадри, могат да увеличат ангажираността и споделянето, което дава възможност за достигане до нови потребители, повишава информираността за марката, органичния трафик, продажбите и разбира се, постоянно разширява този процес.

Върху какво трябва да се помисли, когато се опитваме да въздействаме чрез продуктова фотография, за да убедим хората да купят нещо?

Според проучване, проведено от Big Commerce, 78% от онлайн купувачите искат да видят продукта, сякаш той е част от собственото им ежедневие.

Няма съмнение, че белият фон в продуктовата фотография позволява на продукта да бъде единственият фокус в кадъра и със сигурност повишава визуалната привлекателност на снимките. Често е спряган, като класически за онлайн търговските платформи и уебсайтове. 

Но наличието на продуктова фотография на бял фон не е достатъчно и понякога може да отегчи зрителя. Добавянето на допълнителни елементи може да направи кадъра много по-интересен, а продукта интригуващ.

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: thelittlemarket.com         

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: abigailamira.com

Когато пазаруват онлайн, хората търсят стимулиращо интерактивно преживяване. А в действителност няколко кадъра са способни да свържат продукта със зрителя, защото силата на продуктовата фотография се крие в създаване и разказване на история.

Изборът на определен брой изображения от различен ъгъл, добавяне на детайлен кадър, подчертаващ конкретен акцент, са стимулиращи и въздействащи, но трябва да се съблюдава идеята, че изгледи отзад и в близък план се използват, като допълнителни изображения, докато основният продукт винаги е на фокус

Фокусът е онова, което грабва вниманието на потребителите още в първия момент. И все пак наличието на твърде много фокусни точки в едно изображение може да разсее възприемащия процес на зрителя, защото той няма знае накъде да насочи погледа си.

Когато говорим за фокус в продуктовата фотография трябва да споменем, че най-често използвания метод е малката дълбочина на рязкост, когато в зависимост от фокусното разстояние обектът е с повече острота (на фокус), а фонът умишлено се разфокусира. 

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: onesarcasticbaker.com

Добавянето на 360 ° продуктови снимки е чудесен начин офлайн преживяването да се превърне в онлайн реалност и да даде на зрителя допълнителна увереност, необходима за закупуване на конкретни продукти. Като цяло изборът на повече изображения обикновено води и до по- висок процент на конверсия.

Никой не иска да губи продажби. Затова особено внимание трябва да се обърне на качеството на визуалните изображения. 

90% от онлайн купувачите казват, че качеството на снимките е най- важният фактор за онлайн продажбата.

По-големите интерактивни изображения, възможността за мащабиране, освен че правят сайтовете да изглеждат по-примамливи, подобряват и цялостното преживяване на купувача. 

Удобството потребителите да могат да увеличават и завъртат снимки на дрехи, аксесоари, мебели, декор, за да ги видят от различни ъгли, да кликнат върху друг цветен образец и на момента да разгледат продукта в различен нюанс, означава повече потенциални клиенти и разбира се, повече продажби.

Хората помнят 80% от това, което виждат 

И колкото повече визуална информация бъде предоставена на потенциалния клиент, толкова повече той или тя ще бъде готов да купи. Например, потребителят може да бъде привлечен от конкретен цвят, наситеност или контраст на фона, който кара продукта да изпъква. 

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: vogue.com

Визуален ефект придобит, чрез игра със светлината е друг примамлив трик, с който да се увеличи зрителския интерес.

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: behance.net

Както е известно без светлина няма цвят. Хората се нуждаят от светлина, за да виждат, а на фотографите им трябва светлина, за да снимат. 

Различните светлинни източници и тяхното използване водят до специфични резултати и овладяването им е съществен аспект за въздействие върху вниманието на купувачите.

Слънчевата светлина влияе на естественото цветоусещане и може да внесе привлекателни щрихи в изображението. Разбира се, не бива да се подценява факта, че повече интензивна светлина, идваща от много посоки ще заглуши детайлите и ще преекспонира водещия обект.

В практиката, повечето професионалисти ще предпочетат изкуственото студийно осветление, защото могат да контролират настройките до съвършенство – да получат точен баланс на цветовете, да избегнат нежеланите сенки, отблясъци и всякакви други недостатъци.

От друга страна, комбинирането на различни източници на светлина има много предимства и със сигурност може да подобри текстурата, детайлите, размерите и самия образ на продукта, което пряко да засегне потребителското възприятие. 

Формите, симетрията също влияят при обработване на информацията, която зрителите получават от визуалното съдържание. Поставянето на продукти на стойки с различни геометрични форми или подреждането им в симетрия раздвижва статичността и задейства вниманието.

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: heydesign.com

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: onesarcasticbaker.com

Един от най-важните моменти в продуктовата фотография се крие в създаване на атрактивни и вълнуващи изображения. Съществуват множество техники, с които да накарате продуктите да завладеят аудиторията. Помислете за креативни начини, с които да демонстрирате продуктите. Възможностите са безкрайни.

Нека си представим, че сме собственици на своя марка козметика и трябва да презентираме нова плодова маска за лице.

Можем да направим обикновен кадър, като изберем контрастен фон, на който да снимаме продукта. Но би ли било това достатъчно? Ако онлайн купувачът може да види по-обстойно продукта ще е по-склонен да даде парите си. 

За да предизвикаме вниманието на потребителите трябва да стимулираме сетивата им и да ги накараме да асоциират. За целта може да подчертаем някои основни характеристики на продукта си, като добавим цвят, като интерпретираме аромат, като покажем как изглежда консистенцията. 

Защо продуктовата фотография продава?

Снимка: amazon

В крайна сметка снимките на продукти доставят необходимата информация на потребителите, повишават доверието в бранда и ангажираността. Могат да увеличат продажбите и конкурентоспособността.  И това следствие всъщност ни дава основание да потвърдим, че продуктовата фотография продава.