Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Не можем да пренебрегнем обстоятелството, че глобалните промени, които настъпиха в следствие на Covid-19 драстично повлияха ръста на електронната търговия и социалните медии, като принудиха компаниите да използват нови стратегии за брандовете си, за да могат да се адаптират по- бързо към новите условия и да бъдат успешни.

Нарастващата глобализация и повсеместните периоди на локдаун, ограничения и социално дистанциране промениха навиците на потребителското пазаруване и изместиха фокуса към електронната търговия. 

Днес, възможността за пазаруване чрез мобилно устройство е основен фактор при вземане на решение за покупка. Дигиталната трансформация на бизнеса от своя страна наложи нови изисквания за създаване на продуктово съдържание, което пряко засегна и продуктовите изображения. Факт е, че фотографските тенденции са динамични, също както приливите и отливите – идват и си отива. 

Но към настоящия момент, смело можем да заявим, че те са силно повлияни и вдъхновени от всичко онова, което се случи през 2020 и вероятно ще продължат да доминират не само в настоящата, но и през следващата година.

Успешните продукти, които печелят надмощие над конкуренцията през 2021 са в крак с най- новите похвати и техники за визуализация, където изображенията са един от най- важните инструменти.

Кратък списък с топ тенденциите в продуктовата фотография за 2021 година 

Добавяне на елемент докоснат от човек 

Представянето на продукти с контекстни изображения, които проектират лична връзка, набира особена популярност. Предвид изолацията през изминалата година, все повече хора търсят обвързаност, топлина и някакъв вид контакт. Влагането на продуктов компонент, докоснат от човек в снимките разполага с потенциал да разказва цели истории и то в рамките само на едно изображение. 

Разбира се, тук трябва да се прави разлика с фотографията, в която се включва професионален модел. Добавянето на човешки елемент цели да се наблегне на усещането за човешко присъствие и да се подчертаят определени моменти при употреба на продукта и неговото предназначение. 

В повечето случаи се използват само определени части, като ръката на модела, например, но акцентът винаги трябва да е върху продукта.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: health-ade.com

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: vogueen.com

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: www.annabellebreakey.com

Внасяне на природни елементи

През последните години екологичните и здравословни теми са особено популярни, което влияе на потребителското мислене и начина на пазаруване. Все повече се търсят продукти и опаковки изработени от натурални и безопасни компоненти. За да  подчертаят именно тези характеристики на своите продукти голяма част от брандовете свързват продуктовите изображения с природата. 

Тази тенденция не е нова, но през 2020 се забеляза все по- мащабното ѝ прилагане. Очаква се използването на природни елементи (зеленина, естествени съставки, текстури) в продуктовата фотография да се увеличи още повече през настоящата година. 

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: johnlewis.com

Похватът е особено подходящ за продуктова фотография при козметиката, в хранителната индустрия, опаковките.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: behance.net

Предпочитат се естествени, меки цветове. Фоновете обикновено са в бяло, зелено, розово, млечно кафяво. Подчертават се природните съставки от съдържанието, растителни есенции присъстващи във формулите или аромата.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: haar-shop.ch

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: Pinterest 

Ето и някои примери за продуктови изображения на известни брандове, в които вниманието се фокусира върху биоразградими и рециклируеми опаковки.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: studiokandm.com

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: studiokandm.com

Вмъкването на нотка вдъхновение от природата определено може да настрои потребителите в положителна посока, да предизвика конкретни емоции и съответно да окаже влияние върху ръста на продажбите.

Естествена светлина и отражения

През 2021 г. все по- често ще виждаме използването на естествена светлина и вместването на реално огледало в сцената на продуктовите кадри. Отражението на продукта в огледалото, елемент от декора или небето снимани под мека, естествена светлина създават усещане за дълбочина и сложност в кадъра. 

Формите, сенките, светлината се обединяват по един хипнотизиращ начин. Пренасят зрителя в сюрреалистична aтмосфера.  Подобен вид кадри откриваме в продуктовата фотография на козметика, бани, аксесоари (бижута, очила) и други.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: NIK MIRUS

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: NIK MIRUS

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: fixthephoto.com

Геометрия и минимализъм

Геометрията и минимализмът са идеалното съчетание за съвременната продуктова фотография. Вместват се и в нашия списък с актуалните тенденции за 2021 година. Елегантни линии, геометрични фигури и форми. Композициите са изчистени и без излишна декорация.

Геометричните, цветни или текстурни фигури (камък, парче мрамор, картон ) в съчетание с много светлина добавят дълбочина и перспектива. Контрастните цветове и форми създават по-необичайни снимки и някак по-луксозна атмосфера. Минималистичните композиции акцентират много повече върху продукта, като същевременно създават привлекателен образ.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: nastygal.com 

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: eyecandyberlin.com

   Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година                     

          Снимка: glancejewels.com

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: quintesscent.com

Цветна неонова светлина

През 2021 се забелязва завръщането на „vaporwave“ изображенията – цветни, неонови, призрачни. Най- често срещаните нюанси от тази вълна са на бронз, злато, сребро,  синьо, бордо, лила и т.н.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Наблюденията сочат,  че стилът не само навлиза, но дори процъфтява. Прилага се, както в самия дизайн на продуктите, което се изразява главно чрез използване на ретро нюанси, така и във фоновете на продуктовите изображения и уеб дизайна на продуктовите страници.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: maximeguyon  brand: NIKE

Най- ярките му визуални проявления са в шрифтове, неони, пастелни цветове, градиенти и абстрактни форми. 

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: www.annabellebreakey.com

Ефектът на цветната неонова светлина се състои в създаване на трептящи отражения, които обикновено се получават, когато тя се отблъсне в отразяващи повърхности. Неоновите светлини създават естетично, футуристично, понякога носталгично настроение в изображението.

Игра със сенки

Използването на сенки в продуктовите кадри изобщо не е нов похват. Техниката е позната отдавна, но по- напористо започна да се утвърждава през 2019 г., набирайки осезаема популярност през 2020 г. и трайно установявайки се, като тенденция в продуктовата фотография и за 2021 г.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: packagingoftheworld.com

Освен вмъкването на сенки на палмови листа, фотографите често проиграват сцени, в чиито декор попадат сенките, които хвърлят самите главни герои – продуктите.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: taragarnell.com

Такива продуктови изображения привличат зрителския поглед с дълбочината на текстурите или насочват вниманието към акцента, който сенките целят да подчертаят.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: pandora.net

Играта със сенките има способността да засили контраста в изображението и в същото време да предизвика публиката. Често в подобни кадри долавяме известен драматизъм. Тази техника подобрява изображението и може да разкрие  по- фините детайли на продуктите.

Ярки и интензивни цветове

Цветовете имат силата да привличат вниманието. Освен това ефективно могат да допълват и контрастират с бранда на компанията.

Целта на използването на ярки и живи цветове е да помогне на продуктовото изображение да изпъкне, да се открои. Разбира се, фоновите ярки цветове бяха акцент и през 2020 г., но както знаем всяка година Pantone обявява „цвят на годината“, което неминуемо повлиява дизайнерските и фотографски решения. 

PANTONE 17-5104 Ultimate Grey + PANTONE 13-0647 Illuminating са печелившите цветове за 2021 г. Pantone казва, че са избрали тези „два независими цвята, които едновременно се обединяват, за да подчертават различните елементи и в същото време перфектно се допълват един друг“.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: TRENDY 2021

Една комбинация от цветове, която  вече се отразява в много продуктови аспекти и части на рекламна дейност. Ако се върнем назад във времето ще установим, че топлият жълт цвят и неговите нюанси са особено популярни във визуалната култура.

Тенденцията да се използват живи цветове за създаване на вълнуваща композиция става все по- популярна с времето. Един от начините продуктовата фотография да се възползва от предназначението ѝ се крие в експериментирането с контраста. 

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

 Снимка: www.annabellebreakey.com

Плътните цветове карат продукта да изпъкне, като го разграничават от фона. Известно е, че наситените, ярки цветове създават емоция в зрителското възприятие. През последните две години ярките, цитрусови цветове предизвикват особено вълнение и са предпочитани в избора за фон в продуктовата фотография.

Топ тенденции в продуктовата фотография на 2021 година

Снимка: revisededition.co.nz

360- градусова фотография

Като тенденция  360- градусова фотография изглежда става все по- популярна в повечето социални медийни платформи и електронни магазини. Прогнозите сочат, че ще се запази и в дългосрочен план. 

Технологията на 360- градусовия изглед дава много предимства на търговците.Успява да задоволи  интереса на потребителите и да им предостави едно уникално преживяване, когато продукта се презентира чрез нея. Това е предимство, което със сигурност повишава ангажираността на клиентите и определено може да повлияе на ръста на продажбите.

Видеография

През 2021 г. продуктовите видеоклипове са все по- достъпни и привлекателни, особено за мобилните потребители. Видеото е вторият най- използван тип съдържание в социалните медии, съдействал за увеличаване на ангажираността на аудиторията. (HubSpot , 2020).

Като цяло, видеоклиповете са ключова част от всяка успешна стратегия за фотографиране на продукти. 83% от видео маркетолозите казват, че видеото им е помогнало да генерират потенциални клиенти.  (Wyzowl, 2020).

Видеографията се очертава, като тенденция, която ще продължи да задълбочава зрителския интерес. Видеоклиповете с кратък формат са напълно достатъчни, като отлична демонстрация, дори на сложен продукт, като например технически уред, който има много и различни функции. 

Звукът, различните сцени във видеоклиповете перфектно разказват и оживяват историите. Освен всичко, днес социалните медии са задължителни в продуктовите стратегии. Tе предлагат идеални условия за разпространение на съдържание под формата на клип и се популяризират много по- ефективно, когато се споделят в платформи, като YouTube, Instagram, Tik Tok, Facebook, Twitter

Ако искате да предоставяте вълнуващо и атрактивно визуално съдържание за вашите продукти, комбинирайте актуалните тенденции в продуктовата фотография, следвайте новостите и не пропускайте да търсите мнението на своите клиенти. 

Снимка: nordstrom.com