Не можем да пренебрегнем обстоятелството, че глобалните промени, които настъпиха в следствие на Covid-19 драстично повлияха ръста на електронната търговия и социалните медии, като принудиха компаниите да използват нови стратегии за брандовете си, за да могат да се адаптират по- бързо към новите условия и да бъдат успешни.
Нарастващата глобализация и повсеместните периоди на локдаун, ограничения и социално дистанциране промениха навиците на потребителското пазаруване и изместиха фокуса към електронната търговия.
Днес, възможността за пазаруване чрез мобилно устройство е основен фактор при вземане на решение за покупка. Дигиталната трансформация на бизнеса от своя страна наложи нови изисквания за създаване на продуктово съдържание, което пряко засегна и продуктовите изображения. Факт е, че фотографските тенденции са динамични, също както приливите и отливите – идват и си отива.
Но към настоящия момент, смело можем да заявим, че те са силно повлияни и вдъхновени от всичко онова, което се случи през 2020 и вероятно ще продължат да доминират не само в настоящата, но и през следващата година.
Успешните продукти, които печелят надмощие над конкуренцията през 2021 са в крак с най- новите похвати и техники за визуализация, където изображенията са един от най- важните инструменти.
Кратък списък с топ тенденциите в продуктовата фотография за 2021 година
Добавяне на елемент докоснат от човек
Представянето на продукти с контекстни изображения, които проектират лична връзка, набира особена популярност. Предвид изолацията през изминалата година, все повече хора търсят обвързаност, топлина и някакъв вид контакт. Влагането на продуктов компонент, докоснат от човек в снимките разполага с потенциал да разказва цели истории и то в рамките само на едно изображение.
Разбира се, тук трябва да се прави разлика с фотографията, в която се включва професионален модел. Добавянето на човешки елемент цели да се наблегне на усещането за човешко присъствие и да се подчертаят определени моменти при употреба на продукта и неговото предназначение.
В повечето случаи се използват само определени части, като ръката на модела, например, но акцентът винаги трябва да е върху продукта.
Снимка: health-ade.com
Снимка: vogueen.com
Снимка: www.annabellebreakey.com
Внасяне на природни елементи
През последните години екологичните и здравословни теми са особено популярни, което влияе на потребителското мислене и начина на пазаруване. Все повече се търсят продукти и опаковки изработени от натурални и безопасни компоненти. За да подчертаят именно тези характеристики на своите продукти голяма част от брандовете свързват продуктовите изображения с природата.
Тази тенденция не е нова, но през 2020 се забеляза все по- мащабното ѝ прилагане. Очаква се използването на природни елементи (зеленина, естествени съставки, текстури) в продуктовата фотография да се увеличи още повече през настоящата година.
Снимка: johnlewis.com
Похватът е особено подходящ за продуктова фотография при козметиката, в хранителната индустрия, опаковките.
Снимка: behance.net
Предпочитат се естествени, меки цветове. Фоновете обикновено са в бяло, зелено, розово, млечно кафяво. Подчертават се природните съставки от съдържанието, растителни есенции присъстващи във формулите или аромата.
Снимка: haar-shop.ch
Снимка: Pinterest
Ето и някои примери за продуктови изображения на известни брандове, в които вниманието се фокусира върху биоразградими и рециклируеми опаковки.
Снимка: studiokandm.com
Снимка: studiokandm.com
Вмъкването на нотка вдъхновение от природата определено може да настрои потребителите в положителна посока, да предизвика конкретни емоции и съответно да окаже влияние върху ръста на продажбите.
Естествена светлина и отражения
През 2021 г. все по- често ще виждаме използването на естествена светлина и вместването на реално огледало в сцената на продуктовите кадри. Отражението на продукта в огледалото, елемент от декора или небето снимани под мека, естествена светлина създават усещане за дълбочина и сложност в кадъра.
Формите, сенките, светлината се обединяват по един хипнотизиращ начин. Пренасят зрителя в сюрреалистична aтмосфера. Подобен вид кадри откриваме в продуктовата фотография на козметика, бани, аксесоари (бижута, очила) и други.
Снимка: NIK MIRUS
Снимка: NIK MIRUS
Снимка: fixthephoto.com
Геометрия и минимализъм
Геометрията и минимализмът са идеалното съчетание за съвременната продуктова фотография. Вместват се и в нашия списък с актуалните тенденции за 2021 година. Елегантни линии, геометрични фигури и форми. Композициите са изчистени и без излишна декорация.
Геометричните, цветни или текстурни фигури (камък, парче мрамор, картон ) в съчетание с много светлина добавят дълбочина и перспектива. Контрастните цветове и форми създават по-необичайни снимки и някак по-луксозна атмосфера. Минималистичните композиции акцентират много повече върху продукта, като същевременно създават привлекателен образ.
Снимка: nastygal.com
Снимка: eyecandyberlin.com
Снимка: glancejewels.com
Снимка: quintesscent.com
Цветна неонова светлина
През 2021 се забелязва завръщането на „vaporwave“ изображенията – цветни, неонови, призрачни. Най- често срещаните нюанси от тази вълна са на бронз, злато, сребро, синьо, бордо, лила и т.н.
Наблюденията сочат, че стилът не само навлиза, но дори процъфтява. Прилага се, както в самия дизайн на продуктите, което се изразява главно чрез използване на ретро нюанси, така и във фоновете на продуктовите изображения и уеб дизайна на продуктовите страници.
Снимка: maximeguyon brand: NIKE
Най- ярките му визуални проявления са в шрифтове, неони, пастелни цветове, градиенти и абстрактни форми.
Снимка: www.annabellebreakey.com
Ефектът на цветната неонова светлина се състои в създаване на трептящи отражения, които обикновено се получават, когато тя се отблъсне в отразяващи повърхности. Неоновите светлини създават естетично, футуристично, понякога носталгично настроение в изображението.
Игра със сенки
Използването на сенки в продуктовите кадри изобщо не е нов похват. Техниката е позната отдавна, но по- напористо започна да се утвърждава през 2019 г., набирайки осезаема популярност през 2020 г. и трайно установявайки се, като тенденция в продуктовата фотография и за 2021 г.
Снимка: packagingoftheworld.com
Освен вмъкването на сенки на палмови листа, фотографите често проиграват сцени, в чиито декор попадат сенките, които хвърлят самите главни герои – продуктите.
Снимка: taragarnell.com
Такива продуктови изображения привличат зрителския поглед с дълбочината на текстурите или насочват вниманието към акцента, който сенките целят да подчертаят.
Снимка: pandora.net
Играта със сенките има способността да засили контраста в изображението и в същото време да предизвика публиката. Често в подобни кадри долавяме известен драматизъм. Тази техника подобрява изображението и може да разкрие по- фините детайли на продуктите.
Ярки и интензивни цветове
Цветовете имат силата да привличат вниманието. Освен това ефективно могат да допълват и контрастират с бранда на компанията.
Целта на използването на ярки и живи цветове е да помогне на продуктовото изображение да изпъкне, да се открои. Разбира се, фоновите ярки цветове бяха акцент и през 2020 г., но както знаем всяка година Pantone обявява „цвят на годината“, което неминуемо повлиява дизайнерските и фотографски решения.
PANTONE 17-5104 Ultimate Grey + PANTONE 13-0647 Illuminating са печелившите цветове за 2021 г. Pantone казва, че са избрали тези „два независими цвята, които едновременно се обединяват, за да подчертават различните елементи и в същото време перфектно се допълват един друг“.
Снимка: TRENDY 2021
Една комбинация от цветове, която вече се отразява в много продуктови аспекти и части на рекламна дейност. Ако се върнем назад във времето ще установим, че топлият жълт цвят и неговите нюанси са особено популярни във визуалната култура.
Тенденцията да се използват живи цветове за създаване на вълнуваща композиция става все по- популярна с времето. Един от начините продуктовата фотография да се възползва от предназначението ѝ се крие в експериментирането с контраста.
Снимка: www.annabellebreakey.com
Плътните цветове карат продукта да изпъкне, като го разграничават от фона. Известно е, че наситените, ярки цветове създават емоция в зрителското възприятие. През последните две години ярките, цитрусови цветове предизвикват особено вълнение и са предпочитани в избора за фон в продуктовата фотография.
Снимка: revisededition.co.nz
360- градусова фотография
Като тенденция 360- градусова фотография изглежда става все по- популярна в повечето социални медийни платформи и електронни магазини. Прогнозите сочат, че ще се запази и в дългосрочен план.
Технологията на 360- градусовия изглед дава много предимства на търговците.Успява да задоволи интереса на потребителите и да им предостави едно уникално преживяване, когато продукта се презентира чрез нея. Това е предимство, което със сигурност повишава ангажираността на клиентите и определено може да повлияе на ръста на продажбите.
Видеография
През 2021 г. продуктовите видеоклипове са все по- достъпни и привлекателни, особено за мобилните потребители. Видеото е вторият най- използван тип съдържание в социалните медии, съдействал за увеличаване на ангажираността на аудиторията. (HubSpot , 2020).
Като цяло, видеоклиповете са ключова част от всяка успешна стратегия за фотографиране на продукти. 83% от видео маркетолозите казват, че видеото им е помогнало да генерират потенциални клиенти. (Wyzowl, 2020).
Видеографията се очертава, като тенденция, която ще продължи да задълбочава зрителския интерес. Видеоклиповете с кратък формат са напълно достатъчни, като отлична демонстрация, дори на сложен продукт, като например технически уред, който има много и различни функции.
Звукът, различните сцени във видеоклиповете перфектно разказват и оживяват историите. Освен всичко, днес социалните медии са задължителни в продуктовите стратегии. Tе предлагат идеални условия за разпространение на съдържание под формата на клип и се популяризират много по- ефективно, когато се споделят в платформи, като YouTube, Instagram, Tik Tok, Facebook, Twitter
Ако искате да предоставяте вълнуващо и атрактивно визуално съдържание за вашите продукти, комбинирайте актуалните тенденции в продуктовата фотография, следвайте новостите и не пропускайте да търсите мнението на своите клиенти.
Снимка: nordstrom.com