Продуктови снимки на часовници

Продуктови снимки на часовници

Photo: xgoldjewelery.com

 

Когато става въпрос за творческа фотография на продукти, може би едни от най- вдъхновяващите обекти за заснемане се оказват часовниците. Изобилието от детайли и различни материали карат креативното съзнание на фотографа да заработи на бързи обороти, търсейки вълнуващи ефекти и акценти, с които да грабне публиката.

 

И наистина. В онлайн пространството откриваме страхотни кадри, които може да разглеждаме с часове, докато всъщност въобще не се интересуваме от часовници.

Но едно е сигурно, изображенията са безкрайно завладяващи.

 

Ако се вгледаме по- внимателно в разнообразието на продуктови снимки на часовници, прави впечатление, че преобладават кадри на мъжки часовници. Факт е, че въпреки напредъка в технологично отношение, мъжете продължават да носят часовници. Според статистическите данни, през последните години се наблюдава ръст в сектора на производство и продажби на този тип аксесоари.

 

Часовниците са един от малкото предмети, които мъжете традиционно използват, за да изразят себе си по някакъв начин – да покажат характер, да следват конкретен стил или да се идентифицират с определена марка. Разбира се, нерядко това си е чиста доза екстравагантност.

 

По предназначение има голямо разнообразие от стилове часовници. Например, откриваме   специално разработени модели за бизнесмени,  политици,  спортисти, водолази, дори и за герои. „Swatch” пускат шест нови модела часовници във връзка с петото въплъщение на Даниел Крейг в Джеймс Бонд – „Няма време за умиране“!

 

И защо не? Часовниците са приемливото лице на мъжките бижута. Това твърдение ни отвежда и до конкретния дял от продуктовата фотография, в която попадат часовниците, а именно бижутата.

 

От опит знаем, че колкото и забавно да изглежда заснемането на часовници, в същото време, тези кадри са истинско предизвикателство. Но може би точно това е причината, поради която реализирането на продуктови снимки на часовници да се харесва толкова на фотографите.

 

Как да направим добра снимка на часовник?

 

За да бъде достатъчно професионално направен един продуктов кадър на часовник е важно да се съобразим с няколко основни направления:

 

  • Светлинанасоченото осветление, внася дълбочина на двуизмерните изображения и при заснемане на макро кадри на часовник лесно може да ни пренесе в механичния му свят.
  • Предмет и фокусда се избере подходяща композиция, която гарантира, че главният обект в изображението е очевиден, ясно различим, особено ако в сцената има и други елементи.
  • Позиция / ъгълда се подбере максимално подходяща позиция или ъгъл на заснемане на обекта, спрямо пространството, за да се създаде интересна гледна точка.
  • Идея / история – да се развие идея в кадъра или да се разкаже последователна история за предизвикване на емоция.

 

Осветлението в продуктовата фотография винаги е водещ фактор.

 

Докато естественото осветление може да даде добри резултати, създаването на собствена настройка на осветлението предлага повече контрол. Професионалистите са на мнение, че разсеяното осветление е страхотен избор, защото придава приятен мек вид и всички подробности в кадъра са видими.

 

Ако разгледаме по- внимателно кадъра можем да видим, че светлината е достатъчно насочена (с доминираща светлина, която свети отляво и запълваща светлина отдясно), за да даде усещане за размерност и да направи акцентите осезаеми. Часовникът е с добра яркост, което позволява верижката да бъде видима и в същото време циферблатът да е изцяло на фокус, а не да изглежда като мътно петно.

Продуктови снимки на часовници

Photo: https://www.tobijenkins.com

 

Разсеяната светлина дава усещане за дълбочина, особено на тъмните часовници.

Продуктови снимки на часовници

Photo: http://www.watch-tips.com/

 

Един от важните уроци на продуктовия фотограф е да се научи да работи с разсеяната светлина, като избягва отблясъците от обекта и неговите елементи.

При реализирането на снимки на часовници и бижута, като цяло, отблясъците се явяват огромен проблем.

 

Едно от основните решения е да смените ъгъла. С практиката ще придобивате повече опит и лесно ще се ориентирате, как точно да позиционирате обекта.

 

За разсейване на светлината фотографите с повече опит използват различни повърхности, с които успяват да я насочат. Например, тънка почти прозрачна бяла хартия или картон.

 

Една от най- добрите опции за това е фотографската палатка, особено ако часовниците ще се заснемат на бял или едноцветен фон. Тя спомага за равномерно разпределение на светлината и за добро покритие на обекта. Също така предпазва от отражения. А това е голям плюс, защото в повечето случаи часовникът е лъскав или има инкрустирани камъни.

 

Преди да започнете със същинската фотосесия трябва да свършите нещо изключително важно. Опитайте да почистите внимателно всеки детайл от часовника.

 

Използвайте суха кърпа, най- добре от микрофибърна материя. Не пропускайте по –труднодостъпните места – малки ръбове, мястото между тялото и верижката. Лесно може да почистите с памучен тампон с малко спирт или ацетон, но само ако каишката не е кожена. Или защо да не  използвате четка за рисуване?

 

Понякога цялата процедура по почистването може да отнеме час. И въпреки всичките ви положени усилия, бъдете сигурни, че ще остане някоя прашинка, независимо колко старателно сте чистили. Все пак преди да получим изцяло завършен кадър, разполагаме с още една възможност. Процесът преминава през софтуерна обработка, с която можем да се отървем от недостатъците.

 

За постигане на истински успешна снимка на часовник е нужно много повече, от просто една добра камера и обектив.

Продуктови снимки на часовници

Photo: https://danhenrywatches.com/

Продуктови снимки на часовници

Photo: http://www.productionparadise.com

 

Именно реквизитът и фоновете добавят творчески щрих и правят кадъра различен.

Продуктови снимки на часовници

От съществено значение е изборът на всичко, което допълва кадъра.

Продуктови снимки на часовници

Photo: https://www.productionparadise.com

 

Ако нямате специфични елементи може да изберете интересна текстурна повърхност, да заложите на цвят, който да подчертава и откроява часовника.

Продуктови снимки на часовници

Photo: https://www.alkis.uleso.com

 

Обмислете темата, която представя часовника

 

През 2018 г., хонконгската марка Crafter Blue пуска първия си часовник за гмуркане. Нарича се „Mechanic Ocean“. Ето и как компанията представя своя продукт.

Продуктови снимки на часовници

 

Разбира се, часовникът не е само за гмуркане и продуктовия фотограф допълва с акцент на детайли, насочвайки погледа на зрителя към очевидни параметри и отличителни характеристики на продукта.

Продуктови снимки на часовници

Включвайки модел онагледява образа на часовника  в ежедневието.

Продуктови снимки на часовници

 

Световните и наложили се вече марки, обикновено обвързват продуктите си с перфектно подбран за целта модел или известна личност. Така създават впечатление за принадлежност към марката.

 

Продуктови снимки на часовници

Или внушават послания със сцени, близки до ежедневието на потребителите.

Продуктови снимки на часовници

Photo: https://primeambassador.com/

Изборът на фон е определящ за крайния резултат, така че дайте свобода на креативността.

 

След като подберете фон и реквизит идва време да комбинирате часовника и аксесоарите в подходяща композиция. Необходимо е добре да оформите подредбата на отделните елементи, за да създадете запълване на рамката, така че часовникът да изпъква. Позиционирайте часовника по такъв начин, че текстът от циферблата да е ясен и четим.

 

Професионалистите съветват да завъртате текста максимум до 90 градуса, за да избегнете обръщането на надписите наопаки. Задължително залагайте на кадри с детайлност от задната страна на часовника, както и на най- интересните части от него.

 

Още нещо, с което трябва да се съобразите при заснемане на продуктови снимки на часовници – положението на стрелките

Стрелки на 10:10 ч.

 

Една от най– обичайните настройки е на 10: 10 часа или иначе казано, голямата стрелка се поставя на 10 часа, а малката на или около 10 минути. Тази позиция предоставя много предимства, сред които симетрия и ясен изглед на марката или логото.

Идентичността на продукта.

 

Зад един успешен продуктов кадър  на часовник се крие способността на фотографа да съумее да подчертае идентичността на продукта. Всичко свързано с детайла, стила, дори увереността, която този продукт може да придаде на своя притежател е ключов фактор.

 

Детайлите на часовниците са сложни. Всички елементи – шрифтове, лога, стрелки, определено са трудни за фокусиране. С професионална камера винаги може да се постигне по- голяма дълбочина. Задължително условие, обаче се явяват специализиран макро обектив и достатъчно пиксели на сензора.

 

Изберете подходящ макро обектив, който ще ви дава възможност да се доближите максимално близо до обекта, така че часовникът да запълва по-  голяма част от кадъра и в същото време да е на фокус. За стабилност е нужен и статив. Много пиксели ви позволяват да снимате от по– голямо разстояние и после да изрежете обекта, докато кадъра ще е все още достатъчно остър.

 

Ако снимате с телефон може да импровизирате макро обектив, като просто държите лупа пред камерата на телефона. На специализирания пазар вече има достатъчно екстри, които не са толкова скъпи и са добро решение, за хора с по- нисък бюджет.

Един от триковете на професионалните фотографи е в „подреждане на фокуса“. Правят се няколко кадъра с различна фокусна дължина и посредством допълнителен софтуер отделните кадри се обединяват в едно общо изображение.

 

Относно настройките е препоръчително да задавате ниски стойности на ISO, защото в противен случай кадърът може да стане зърнест, което е катастрофално за успеха му. Блендата избирате според дълбочината на полето, която искате да създадете.

 

Конкретно при реализиране на продуктова фотография на часовници винаги е от полза, ако може да спрете движението на стрелките. Така няма да имате трудности, когато настройвате скоростта.

Умението да създавате наистина зашеметяваща творческа фотография на един часовник,  бихте постигнали, като съумеете да преодолявате предизвикателствата, като експериментирате, като развивате способностите си и се учите от вече доказали се в бранша.

 

Според класация на списание “Fratello”, бранд за месец януари 2020 са часовници OMEGA

И като заключение, нека разгледаме една от стратегиите на марката за презентиране на селекция от часовници, вдъхновени от голфа.

1.      Акцентират на темата и стила.

Продуктови снимки на часовници

2.    Залагат на професионален голф играч- лице на марката – Рори Макилрой

Продуктови снимки на часовници

3.      Идейно включват детайлен кадър, силно напомнящ темата и акцентиращ марката, без това да разсейва зрителя от презентирания продукт – часовника.

Продуктови снимки на часовници