Продуктови снимки на играчки

Продуктови снимки на играчки

Снимка: Unsplash

Днес, пазарът на играчки е разнообразен, голям по обем и активен в иновативното промотиране на продукти. Креативната визуализация в дигиталната търговия е особено важно предимство за производителите, търговците и брандовете. Снимките, анимациите на играчките и игрите не само трябва да пленят децата, но и да предоставят подходяща за родителите информация, относно качеството и безопасността на продукта.

Добре изпипаните продуктови кадри на играчки повишават физическата стойност на самите играчки. Разкривайки основни функции, детайли, предназначение те стават популярни и търсени.

Зад всеки продуктов кадър на играчка стоят начина на представяне, уловената детайлност, избора на подходящо осветление, създадената история, творческия подход на фотографа и неговото въображение.

 

Основни принципи, техника, трикове, детайли, осветление, ъгъл и стилистика на снимане

Играчките винаги развеселяват и забавляват децата. Същата максима е валидна и за фотографията на играчки. Всеки кадър трябва да привлича, да създава онова детско чувство на възбуда, възхищение, радост.

Фотографията на играчки условно можем да разделим на няколко подтипа:

  • Фотография на играчки за електронна търговия
  • Рекламна и каталожна фотография на играчки
  • Творческа фотография на играчки

Фотографията на играчки за електронна търговия обикновено включва заснемане на продукти на бял фон, многоъгълни изгледи, 360° кадри, анимация. Изображенията са предназначени главно за електронни магазини.

Продуктови снимки на играчки

При рекламната и каталожна фотография на играчки освен бял фон, се създават сцени, прилага се цветово разнообразие, включват се реквизити и деца-модели, които да допълват основния продукт.

Продуктови снимки на играчкиСнимка: littleonemag

Творческата фотография на играчки е сравнително нова ниша. Хиляди любители и колекционери на играчки по света, фотографират своята страст и хоби, създавайки живи сцени и раздвижени кадри. Съществува общност на фотографите на играчки в Америка, Азия, Европа. Мнозина създават снимки на екшън фигурите си от Междузвездни войни.

Снимка: starwars.com

Продуктови снимки на играчки

В мрежата можем да открием хиляди кадри на играчки – герои от Дисни, Марвел, кукли, коли и т.н. В основата на този тип фотография на играчки винаги има история. Всеки кадър е създаден да разказва.

Продуктови снимки на играчки

Снимка: Mitchel Wu

Фотографията на играчки е един от най-креативните жанрове, в който се влагат много усилия и време. Успешният и талантлив фотограф ще разпознаем, ако той има способността, чрез своята работа да вдъхва живот на неодушевени предмети.

Продуктови снимки на играчки

Снимка: https://www.flickr.com/photos/zelevol

Технически предизвикателства, подходяща техника, специфични настройки

Подобно на всеки дял от фотографията и заснемането на играчки има своите технически предизвикателства, подходяща техника, специфични настройки.

Ако изключим стандартния бял фон, създаването на история е особено важна част, определяща качеството и ефективността на крайния продукт и работата на фотографа, като цяло.

Успешната снимка на играчка позволява на зрителя да влезе в света на героя или на играта и да изживее напълно разказаната история.

Предизвикателства

Едно от най-често срещаните предизвикателства, с което бихме се сблъскали при заснемане на играчки е малкият им размер. Затова фотографът трябва да бъде внимателен при избора на обкръжаваща среда за основния си герой.

Сцената лесно може да бъде претрупана. За да изгради връзка и да вкара зрителя в света на играчките, професионалистът снима на нивото на играчката. Колкото е възможно по-близо.

При макро снимките, обаче не е възможно да се фокусират всички части на обекта с една и съща рязкост.

За създаване на високачествени, остри кадри на играчки, професионалистите прилагат техника на „Подреждане на фокуса“. Процес на натрупване на основни фокусни точки за по-голяма детайлност. Няколко снимки на един и същ обект с различна фокусна точка се комбинират заедно в един кадър, във Фотошоп.

Дълбочина на рязкост

По същество, колкото по-близо сме до обекта си, с толкова по-малка дълбочина на полето ще трябва да работим. Настройте блендата между f / 5.6 – f / 8. И все пак, ако сте близо, на заден план ще се получи боке.

Продуктови снимки на играчки

Снимка: @eduardovandervaart

 

Фокусното разстояние зависи най-вече от сцената и композицията, която ще зададете.
В тази връзка експертите съветват да избираме разумно обектива си и добре да обмисляме положението на обекта в композицията.

Не е задължително обективът да е макро, защото сцената може да бъде по-широка и тогава ще имаме нужда от широъгълна леща.

Ръчен фокус

Когато снимаме играчки, особено с малки детайли, автофокусът на фотоапарата ще е твърде неефективен. Необходимо е да преминем на ръчен фокус.

ISO

За заснемане на играчки задължително използваме статив. За да можем да оптимизираме светлината и да избегнем шума в снимката е подходящо да се придържаме към по-ниски стойности на ISO.

Осветление

Настройките на осветлението отнемат доста време от работния процес. Често в този раздел на фотографията се използва комбинирано осветление. Фотографската палатка е изключително подходяща за по-дребните играчки. С нея може да получите балансирано количество светлина и чист фон.

Професионалните фотографи споделят, че предпочитат да използват дифузна, естествена светлина, от прозорец в комбинация с рефлектор.

С дифузер се регулира яркостта според нуждите. Той се явява един от най- удобните инструменти в оборудването, което ни е нужно за заснемане на играчки. С негова помощ лесно бихме могли да отстраним отблясъците, които заглушават детайлността в кадъра.

В случай, че играчките няма да бъдат поставени на бял фон, професионалистите съветват снимката да се реализират навън, на естествена светлина, като разбира се съобразим и избягваме откритата, слънчева светлина.

Още нещо много важно, на което да обърнем внимание са сенките и акцентите.

Ъгли на заснемане

Ъгълът на заснемане, който използваме може да бъде определящ за реалистичността на нашия кадър. Дребните играчки изглеждат страхотно, ако се показват в различна перспектива. Снимки направени от позицията на нивото на очите на фотографа спрямо обекта, създава впечатление, че обекта е с много по- голям размер. Такъв тип ъгъл придава на малката играчка човешко измерение.

„Номерът на ефективната фотография на играчките е да бъдете на нивото на играчката. Това означава да слезете и да се изцапате и да легнете на земята, за да направите снимка“ – Джоузеф Коулишо

Продуктови снимки на играчки

Снимка: ANTHONY SCHMIDT

Ако снимаме за електронен магазин е целесъобразно да предвидим няколко кадъра, заснети от различни ъгли, с които да демонстрираме възможно най- детайлно съответния продукт – играчка. Особено актуални са 360° кадри, с които потребителя може да огледа обекта от всички страни. Акцентирането на детайли и функционалности би било предимство в маркетинговата кампания за успешна продажба.

Мащаб

 

Един от най-важните елементи на фотографията с играчки е мащабното заснемане, особено ако целта ни е да придадем усещане за реализъм. Пресъздавайки реална среда със сигурност ще добавим и елемент на забавление.

Фон

Фоновете в продуктовата фотография винаги са от приоритетно значение за крайния резултат.

Експертите по заснемане на играчки препоръчват да се използват чисти фонове, защото обикновено играчките са цветни. Плътен цветен фон, съобразен с цветовете на играчките би ги накарал да изпъкнат.

В изображенията на играчки неведнъж срещаме живи, истински фонове. Да вземем за пример играчките автомобили. Те са чудесни за заснемане и едни от най- предпочитаните обекти в този жанр. Имат красиви линии, специфични, извивки, характерни елементи и най-вече индивидуалност.

Продуктови снимки на играчки

Снимка: Audi/ Felix Hernandez

Ако искаме да изглеждат все едно са „на пътя“, в сцената включваме много гладка бетонна повърхност или скала. В кадрите на професионалните фотография ще открием, че присъстват камъни, локви, вода, пясък. Освен в естествена среда, някои по-изобретателни фотографи снимат на закрито, но включват в реквизита брашно за имитация на сняг, галета за чакъл.

Трикът е, играчките да изглеждат, така че все едно се намират в реална обстановка.

Успешно продуктово изображение на играчка

Снимка на играчка излъчваща директна „покана“ към потребителя да започне да играе означава, че фотографът зад камерата е уловил същността на продукта. Потопил се е в света на играчките. Вложил е въображение, смисъл в историята и начина на представяне, което зрителя забелязва моментално.