Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

С развитие на цифровите технологии и навлизане на социалните мрежи, много от нас разглеждат и купуват от Интернет. Съществена предпоставка, съвременните решения на дигиталния  маркетинг,  онлайн търговията и рекламата да базират своя успех нa продуктовата фотография. Продуктовата фотография включва главно заснемането на обекти. Изображенията се адаптират при изграждане на уеб продуктови сайтове, онлайн магазини, използват се от блогъри,  рекламни агенции и разбира се в социалните мрежи. Реализират се и за рекламиране в офлайн формат – за създаване на брошури,  каталози, менюта, билбордове и т.н.

В продуктовата фотография се използват някои отличителни техники и находчиви похвати за демонстриране на продуктите, по начин, чрез който да се привлече вниманието на потенциалния купувач. В идеалния случай заснемането на конкретния обект, предназначен за електронна търговия включва няколко на брой, но различни снимки на продукта и един или два съпътстващи кадъра, представящи неговото приложение.

Подходът на всеки продуктов фотограф е различен, но могат да се изведат няколко основни насоки за реализиране на продуктова фотография. Въображение и креативност. Две много съществени характеристики, които да придадат на продукта желаната идентичност и привлекателност.

 

Подходящи инструменти 

  • фотоапaрат – DSLR, mirrorless (безогледален), смартфон
  • Статив/ трипод
  • Студио, помещение, удобно място за заснемане, ако ще се снима вътре;
  • Бял фон (картон, стена, бяла повърхност) или лайтбокс – кутия, чийто стени са изработени от хартия или тънка пластмаса, което спомага за равномерно разпределение на светлината около обекта на заснемане;

 

  Условия и конкретни техники 

  • Достатъчно и подходяща светлин – светлината е от първостепенно значение за заснемане на продукти. Тя е с приоритет дори  пред техниката.
    Обикновено в продуктовата фотография, в зависимост от концепцията си, експертите избират между естествената светлина, която влиза през прозореца или студийна- с допълнителни светкавици и прожектори.  И в двата случая към оборудването може да се добави рефлектор, който ще придаде нужната мекота на светлината и ще улесни контролирането ѝ.
  • Качествена композиция на обекта – неправилната и недобре обмислена композиция може да направи обекта скучен и безличен. Докато хармонично оформената сцена може да създаде мигновен ефект. Популярно правило за ефектна, динамична композиция е „Правилото на третините“.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo http://www.lywstore.com

 

От доминиращо значение е да определите и къде ще позиционирате фокуса. Независимо дали ще се използват допълнителни аксесоари, модели, обекти, ключовият обект трябва да остане видим, дори когато не е в основния фокус.

  • Уместен ъгъл на заснемане – приоритет заемат детайлите. Визуалната презентация ще ориентира потребителя. Креативното използване на различни ъгли на заснемане могат да внесат разнообразие и търсен ефект.
  • Фонови материали и цветове – в съвремието много психолози и маркетолози са създали конкретни похвати и комбинации за въздействие с цветове. Чрез влиянието на цветовете върху възприятията на хората, фотографът може да улови правилните емоции на потребителя.
  • Интересувайте се от цветовите тенденции. Това ще ви даде предимство при комбиниране на цветовете и подбиране на фон. Разнообразявайте, като включвате допълнителни текстури, форми и предмети, с които да раздвижите кадъра.
  • Редактиране на снимките или ретуширане (retouching). След заснемане, снимките се редактират с подходящ за целта софтуер. С негова помощ се премахват и коригират недостатъци, засилват се цветовете и контраста,   добавят се допълнителни филтри, придава се острота на изображенията и т.н.

Такива софтуери например са:

  • Adobe Photoshop
  • Pixlr Editor
  • GIMP
  • Ribbet
  • Canva
  • Snapseed– мобилно приложение

 

 Креативни похвати 

Цялостна концепция.

Още от самото начало на процеса на заснемане, фотографът трябва да  е изградил своя стратегия, да е подбрал всички елементи, цветове, допълнителни аранжировки и да е помислил за своя подход, следвайки максимата, че „Умрялото цвете не може да бъде съживено“. Или иначе казано няма втори шанс. Разбира се, не изключваме изненади. Често неочаквани сполучливи резултати или непредвидени разочарования.

Марсел Крист, един от топ продуктовите и рекламни фотографи в класацията на списание TopTeny Magazine, нарича това „контролирано съвпадение“. „Неговата творческа работа е резултат от интереса му към непредсказуемостта и изненадите на съставките, с които работи, но в щателно контролируема студийна среда, където всичко се движи, скача и лети“. Планирайте следващата си идея.

 

Избягване на клишета

За да бъде успешен, един такъв проект има нужда от оригиналност, уникалност, нестандартни идеи. Фотографът е експериментатор и откривател. Необходимо е да надскочи своите собствени граници. Експериментирайте. Търсете нови перспективи.

 

Да разкажем история

Тук е мястото на един виртуоз да се вкопчи в детайлите, да подбере поразителни нюанси, да комбинира цветове, да включи разнообразни форми, които съчетавайки се разказват история и карат продуктът да изпъкне. Да бъде забелязан.

 

Въздействие

Главният герой в продуктовата фотография е въздействието. По тази причина фотографът има нелеката задача да се постави на мястото на крайния консуматор. Да усети продукта. Да разбере как всички негови решения ще повлияят на  потребителските очаквания.

Продуктовата фотография е като представление, което отвежда до съответната реакция и е пряко отражение върху бранда.

 

Как да постигнем търсения ефект?

Погледнете от различна гледна точка. Бъдете гъвкави, непринудени, интригуващи. Майсторски представете собствената си история.

 

6 начина да заснемете продукти за електронна търговия или реклама

Абсолютно бял фон.

 Избираме да снимаме продуктите самостоятелно, на бял фон.  С това целим да приковем вниманието на потребителя към продукта. Няма нищо друго, което да го разсейва. Такива изображения се използват най- често в електронната търговия, в сток фотографията и други.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo by Andrew Draper on Unsplash

 

Лайфстайл или изображения в контекста.

Изображението разказва цяла история, представяйки специфичен контекст. Показва съответния продукт в естествена среда и приложението му в ежедневието на  потребителя.  Обикновено процесът по заснемане е извън студио. Основното намерение е снимките да внушават. Виждайки ги,  хората трябва да добият представа как биха използвали този продукт и какви ползи ще реализира той, ако го притежават.

За заснемане на такъв тип изображения може да се подбере място навън, да се добавят аксесоари допълващи продукта, да се създаде сцена с продукта, да се включи човешки елемент – модел. Нека вашата снимка да разкаже история. Създавайки по – пълноценно преживяване за хората, бихте пробудили емоция, която да свърже продукта на по-лично ниво с потребителя.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo by Jennifer Regnier on Unsplash

В случай, че за снимките е избрано студио, за по-голямо впечатление, професионалните фотографи препоръчват фон Боке (разфокусирани бликове) – специфичен ефект на замъгляване, разфокусиране и игра със светли проблясъци във фона на  изображението.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo by Alphacolor on Unsplash

 

Детайлно заснемане

 Изглед отблизо. Приближавайки се до продукта ще постигнем повече детайлност и ще подчертаем специфични характеристики. Заснемането на обекта от всички ъгли дава възможност на потребителя да проучи продукта подробно. Детайлното заснемане e основен похват, който запълва до голяма степен липсата на физически контакт.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo https://pixabay.com

 

Мащабно заснемане

Създаваме усещане за размер и мащаб. Подчертаваме реалния размер на продукта, като включваме друг обект. Това дава на зрителя отправна точка и му позволява да  изгради впечатления за истинския размер на продукта.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo https://pixabay.com

 

Групово заснемане

Подходящ стайлинг за представяне на група продукти заедно, като например ястия от основно меню на ресторант, козметична серия, сезонна, модна колекция. Чрез групова продуктова снимка се разкрива многообразие и връзка между няколко продукта.  Представят се възможните цветови вариации и разновидности на конкретния продукт или допълнителни аксесоари, с които да бъде използван. Фотографите разчитат на различни техники. Заснемат продуктите от всички страни, променят дълбочината на фокуса, създават симетрични и динамични сцени, интерпретират пропорции и т.н. Крайният ефект – разкриване на разнообразие, което да стимулира.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

Photo https://www.harveynichols.com/brand/chanel/

 

Опаковъчно заснемане

Опаковката е завършека на един продукт. Лицето на бранда. Красивата снимка на опаковката е онази формула за бъдеща продажба, от която всеки онлайн търговец има нужда. И фотографите знаят, че ако повърхността предизвиква разсейване на светлината, тогава и главният герой на сцената няма да бъде огрян от светлината на прожекторите. Подчертавайки опаковката, създаваме интерес и желание у публиката да надникне отблизо.

Как се изпълнява, реализира продуктова фотография ?

http://www.semichad.com/evoo

Потопите ли се в тайнството на продуктовата фотография, имайте търпение. Целият този труд си заслужава за възможността вашето портфолио да блести и да впечатлява.