Как се създава каталожна фотография?

Как се създава каталожна фотография?

Photo: https://www.alfaera.com

Често, на всеки от нас се случва да прелиства каталозите на големите хранителни вериги или тези с машини, оборудване, бани и градинско обзавеждане. Освен, че доставят конкретна информация на потенциални клиенти, каталозите са част и от бизнес стратегията на компаниите, които са заложили на мрежов маркетингов модел на търговия. Каталозите са вид представителна реклама и за производители, творци и т.н.

Как се създава каталожна фотография?

Страници, изпълнени с продуктови изображения, които привличат вниманието на потребителите. Снимки, които ги отвеждат до рафта в магазина, до съответния търговски представител, до конкретния вносител, до основния  произоводител.

Как се създава каталожна фотография?

Photo: https://www.inventivedesign.co.uk

Каталозите представляват междинен инструмент за визуализация на продукти и за тяхната продажба. Чрез тях компаниите достигат до по- голям брой потребители.

Навремето, преди появата на интернет и дигитализацията, производителите са използвали каталозите, предимно за реклама на своите продукти. Чрез тях те са осъществявали връзка с клиенти. Имали са възможност да бъдат разпознати и да търгуват извън пределите на своето местоположение.

 

Но светът се променя. Разбира се, появата на електронната търговия, измества каталожната. Много компании трансформират каталожната търговия. Днес, повечето от продуктовите каталози са заменени с уеб- сайтове и електронни магазини. А търговските фирми улесняват своите потребители, включвайки дигитални версии на каталозите.

Какво е каталожна фотография?

Да, продуктовият каталог е креативно решение, което представя потребителски марки. Той продава. Да помислим за всички продукти, които виждаме в един каталог или в една брошура. Как са изобразени? С атрактивни, красиви, привличащи вниманието ни снимки. Дали ще са представени на хартия (печатен каталог) или дигитално (онлайн каталог), изображенията в каталога имат за цел визуално да излюстрират продуктите и да демонстрират всички техни характеристики.

 

Каталожната фотография е неизменна част от продуктовата и комерсиална фотография. Приложението ѝ може да намери място буквално във всяка индустрия. Обхваща всички продукти, които могат да се продават – от малки компоненти, до по- големи елементи, мебели, машини, автомобили и прочие.

 

Всеки бизнес има какво да разкаже. И начинът, по който тази история се интерпретира във фотографски изображения, зависи изцяло от естеството на отделния производител, бранд, продукт или услуга.

 

В зависимост от конкретния вид на продукта и начина на неговото представяне, изображенията в каталожната фотография могат да бъдат директни, на бял фон или да се използва комбинация от концептуални снимки, които ще привличат и задържат вниманието. С други думи, в каталожната фотография могат да се приложат всички познати начини на заснемане от продуктовата фотография – на бял фон, лайфстайл, детайлно, мащабно, групово или на опаковка.

Как се създава каталожна фотография?

 

Повечето продуктови изображения за каталог или брошура се реализират в студио, с внимателен контрол на фона, сенките и осветлението. Професионалните студия, разполагат с нужното оборудване. Средата там, дава възможност за по- бързо заснемане на голям брой продукти.

Нерядко практиката на фотографите включва заснемане на продуктите на бял фон и последващо цифрово подобряване на изображенията, като  изрязване на обекта, поставяне на допълнителен фон, който би бил най- подходящ за съответния каталог.

На кадъра по- долу виждаме четки за грим. За тях са избрани две концепции на представяне – бял фон и изображения в близък план.

Как се създава каталожна фотография?

На следващата снимка, част от каталог за бижута, освен стандартните кадри на бял фон, е включен и модел, който презентира продукт в реална среда – как би изглеждал в действителност.

Как се създава каталожна фотография?

А сега, да насочим  вниманието си към  лозаро- винарската индустрия и производството на вино.

Как се създава каталожна фотография?

Photo: https://www.behance.net

 

За изработка на каталог, представящ продуктовата гама в тази област е важно да се наблегне не толкова на самия продукт– виното, колкото на бутилката. Защо? Защото именно бутилката е лицето на продукта. Чрез нея виното ще бъде разпознаваемо сред потребителите.

В този случай, на преден план изпъкват опаковката и етикетирането. Те са фокуса на фотографа. За да предаде специфичните характеристики на продукта, технически е необходимо да подчертае силуета и формата на бутилката, както и изпъкващи елементи от дизайна, и етикета. Всички те трябва да бъдат ясни.

Как се създава каталожна фотография?

Photo: https://www.issuu.com

Независимо от продукта, който ще снимаме, предизвикателствата на каталожната фотография обикновено се свеждат до:

  • Представяне на продукта без изкривяване.
  • Постигане на максимално добро осветление, с меки сенки, без разпознаваеми отражения..
  • Бързо заснемане на серия продукти, един по един, така че сенките и светлините да са последователни

 

Добрият фотограф би обмислил внимателно стъпките си, за да намери правилни решения и да овладее евентуални спънки.

 

Важен аспект за добрата каталожна фотография е осветлението.

 

Как да определим правилното осветление? Всичко зависи от обекта, който ще снимаме. Например, органичната храна би изглеждала по- добре на естествена светлина. В този случай, подходящи биха се оказали снимки навън.

Как се създава каталожна фотография?

От друга страна, ако ще снимаме серия продукти, аксесоари и дрехи за плаж, по – успешно ще бъде създаването на подходяща сцена вътре. В случай че включим модел, тогава е добре да направим снимки в естествена среда – навън.

 

Композиция

За да постигнем идеалната композиция, е необходимо да поставим продукта в позиция, която привлича вниманието. Целесъобразно е да приложим правилото на третините.

Принципът се основава на разделяне на изображението на девет равни квадрата и след това добавяме продукта в една от четирите точки, където линиите се пресичат. Това помага за създаване на добре балансиран кадър и позволява на очите, на зрителя да се движат по естествен път през изображението. LCD екраните на повечето камери разполагат с функция, която ни дава възможност да разделим изображението на такива девет квадрата.

Последваща обработка

Винаги можем да направим повече, за да оптимизираме имиджа на конкретни продукти. Софтуерите за редактиране на снимки са своевременно решение, за подобряване на различни елементи от продуктовите кадри с обработка и доизпиване на детайлите. Чрез тях можем да обогатим цветовете, да коригираме експозицията, да изрежем обекта, да го прехвърлим на подходящ фон, да добавим елементи и разбира се, да премахнем несъвършенства.

Актуална тенденция в каталожната фотография днес е рендъринга или рендиране – процес на генериране на цифрови изображения от модел в компютърна графика. Компютърно генерираните изображения имат за цел да спестят пари от маркетинговите стратегии.  Често се прилагат от големите компании.

Как се създава каталожна фотография?

IKEA например, публикува над 200 милиона каталога годишно. Представете си, ако трябва да се заснемат всички артикули! Все пак компанията създава 62 различни версии за 43 страни.

 

Безспорно създаването на дигитални маркетингови материали, чрез  3D компютърни графики, отговарящи на различните демографски данни е много по- бързо и ефективно. Комплекти за цели стаи, обхващащи кухни, бани, веранди могат да се „преоцветят“ без помощта на камери.

Как се създава каталожна фотография?

 

Съставянето на каталога на шведския мебелен гигант е мащабна задача. Отнема приблизително десет месеца, от концепцията до получаване на завършен, готов продукт. Фото студиото на IKEA в Европа, обхваща приблизително 30 000 кв.м. За заснемане на  фотосесиите работят 285 фотографа, екип от дърводелци, интериорни дизайнери и стилисти.

 

И така, както разбираме да се реализира заснемане на продукти за каталог не е лесно. Професионалният фотограф обикновено планира, подготвя сцена, настройва осветление, снима и редактира десетки, а понякога и стотици изображения на ден. Често в каталожната фотография, изпълнителят играе с креативността. Виждаме какви ли не висящи сцени или странни положения на продуктите.

Именно, пренасяне на представата за продукта на друго ниво, са типа изображения, които големите марки предпочитат за свои реклами или ги използват за цяла страница в каталог.

Как се създава каталожна фотография?

 

Photo: https://www.behance.net

 

Още един достоен аспект – снимане от различен ъгъл. Това винаги ще вкарва нещо несвойствено, което да вдъхновява кадъра.  Изображенията в детайлност, подчертаващи конкретна характеристика на продукта могат да се окажат с голямо предимство за поредица от снимки в каталог или привличащ вниманието рекламен постер.

 

Нестандартните идеи в демонстриране на продукта определено имат огромен потенциал за уникална продуктова снимка в каталог. Друга характерна практика, която се прилага в каталожната фотография, за да се добави дълбочина, на иначе скучна снимка е продукт върху отразена повърхност.

Как се създава каталожна фотография?

Добре е да се има предвид, че осветлението може значително да подобри  отражението. Хуманизирането на продуктовите изображения, особено предпочитан метод в модната индустрия, разказва история и вдъхва живот. Това би накарало потребителите да припознаят себе си и да пожелаят илюстрирания продукт.

Как се създава каталожна фотография?

Photo: http://www.hello-olga.com

 

Каталожната фотография играе ключова роля във визуалния разказ и брандиране на водещи компании за потребителски продукти и допринася за успешните им маркетингови кампании и продажби. Затова е важно снимките на продуктите да се окажат, онзи уау фактор, който да привлече потребители и да отдалечи конкуренцията.