Продуктова фотография на обувки
Продуктова фотография на обувки

Продуктова фотография на обувки

Снимка: https://www.arts.ac.uk

Представянето на обувки в съвременния дигитален свят на пазаруване, масово производство и непрекъснато повишаващата се потребителска взискателност е малко по-сложно, отколкото преди. Изискват се подходящи, добре обмислени решения, ангажиращи концепции и разбира се, голяма доза креативност.

Когато клиентите пазаруват обувки онлайн, цялата информация, от която имат нужда трябва да бъде представена визуално. Следователно публикуването на многобройни и висококачествени продуктови снимки е от решаващо значение за успеха на всеки онлайн бизнес.

Какво трябва да знаете за продуктовата фотография на обувки?

Модната индустрия днес предлага голямо разнообразие от модели обувки. За продуктовия фотограф е важно да бъде гъвкав в работа си, добре да може да преценява поставените задачи и да предвижда евентуалните предизвикателствата, с които може да се сблъска при реализиране на продуктови изображения на обувки. 

Затова най-общо можем да разграничим две основни групи снимки според вида обувки: 

  • Снимки на стандартни обувки – всички видове обувки, с изключение на ботуши над коляното и обувките с каишки.
  • Снимки на сложни обувки – такива с комплексен дизайн, сандали, обувки с платформи, ботуши над коляното или модели с каишки, метални орнаменти и прочие.

Продуктовата фотография на обувки намира широко приложение, както за онлайн проекти (сайтове, електронни магазини, социални медии и т.н.), така и офлайн (каталози, печатни рекламни материали и т.н.). 

Какви похвати и трикове може да приложите?

Да започнем от фона

Фонът изначално е важен за всяко продуктово изображение, но когато става въпрос за правене на снимки на обувки, изборът на фон може да се окаже деликатен.

Белият фон е най-подходящ и тенденциозно задължителен, ако снимките са предназначени за онлайн търговия. Белият фон предполага вниманието на потребителя да е съсредоточено само върху обувките, а и те ще се открояват на него.

Ако сайтът, на който ще се предлагат обувките има конкретна цветова палитра или искате да сте по-креативни и изберете цветен фон, бъдете сигурни, че фоновият цвят се съчетава добре с обувките и допълва цялостната визия на изображението.

Продуктова фотография на обувки

Снимка: https://www.nastygal.com

Също така, много онлайн пазари имат свой собствен набор от насоки за изображенията и е нужно да се спазва последователност в начина на заснемане, цветовете, ретуширането.

За снимки в контекста изборът на място за фотография на обувки е ключов.

Например, чифт туристически обувки е най-добре да се заснеме в реална обстановка и в действие. 

Продуктова фотография на обувки

Снимка:http://www.hiconsumption.com

Комбинацията от различни стилове продуктова фотография винаги е сериозен подход, който привлича потребителите. 

Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.rancourtandcompany.com

Ако решите да включите модел към фотосесията си, трикът е да изберете някой с тънки крака. Да съобразите аутфита на модела с цветовата комбинация на цялата концепция. Да пробвате кадри с различни движения.

Избор на ефективни ъгли

Как да накарате клиентите да придобият най-добра представа за обувките, които ще снимате? Най-резултатният подход е в избора на подходящи ъгли. И когато става въпрос за продуктови изображения на обувки ръководеща практика е да покажете всички възможни страни, детайли (материал, текстура, катарама, цип, емблема) и дори подметката. 

Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.rancourtandcompany.com

Изборът на няколко ключови ъгъла наистина може да помогне много на фотографията на обувки. Накратко трябва да направите страничен изглед на обувките от един ъгъл, изглед отпред, отзад, отгоре, както и изглед ¾ . С този ход ще успеете да уловите всички подробности, орнаменти, декорации, да покажете височината на ток или платформа, за което след това потребителите ще са благодарни и много по-склонни да си купят чифт обувки.

През годините, американският бранд Timberland“ се е фокусирал върху създаването на иновативни продукти. В сайта на производителя откриваме висококачествени продуктови изображения, които ни представят обувките изключително подробно. Освен възможността за мащабиране на кадрите винаги присъстват поне два съвършено детайлни кадъра, които наблягат на шевовете, текстурата на кожата и всеки отделен елемент от обувката.
Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.timberland.com/mens.html

Един от най-работещите подходи е да се наблегне на характеристиките, които издигат качеството на продукта.

GORE-TEX е марка с високоефективни продуктови технологии на водоустойчиви материи и тъкани, която си партнира с едни от най-известните световни производители на облекло и обувки.

В тази връзка, при продуктовите изображения на обувки с GORE-TEX материи успешен би бил кадър, който демонстрира основната характеристика – водоустойчивостта на материалите и доказва качеството на обувките. А GORE-TEX са стигнали още по- далеч, защото в сайта им попадаме на клипове. Каква по-добра и убедителна онлайн демонстрация на отличителният белег на бранда от видео?

Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.gore-tex.com

Подробностите и детайлите на продуктите в онлайн търговията са изключително важни. Затова не пропускайте да добавите и 360-градусов изглед.

Плоската – лежаща фотография или изглед отгоре е все така популярна за социалните мрежи. Но тя също има някои показателни предимства, като това да съчетаете обувките с друг подходящ артикул или серия продукти. 

Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.glossedandfound.com

Да разкажете различна история, като подберете допълващи елементи за реквизит.

Продуктова фотография на обувки

Снимка: thetrendspotter.net

Продуктовите изображения с т.н. висящи свободно в пространството обувки намират приложение най-вече в творческата и рекламна фотография.

Продуктова фотография на обувки

Снимка: Converse

Светлина и осветление

В основата на висококачествената продуктова фотография на обувки стои подходящото и добре разпределено осветление. Насочената светлина идващата от двете страни на чифт обувки и допълваща предна светлина с рефлектор е безпогрешна настройка. 

Не пропускайте да запазите контактната сянка падаща в долната част на кадъра. В случай, че по обувките има метални елементи, декорации и прочие ще имате нужда и от бял рефлектор, за да избегнете нежелани отблясъци и отражения.  Имайте предвид, че директното осветление хвърля дълбоки сенки, които са голям недостатък.

Ако се налага да правите снимки навън, намерете сенчесто място, за да получите максимално равномерна светлина. Избягвайте силното слънце и снимките по обяд.

Оборудване, техника и настройки 

Търговските изображения се нуждаят от високо качество, затова професионална пълнокадрова камера е възможно най-подходящата опция. 

В продуктовата фотография на обувки всичко трябва да бъде на фокус. В тази връзка малката дълбочина на рязкост не е необходима и може да се използват обективи в различен диапазон съобразени с основната идея на кадъра и условията, в които ще се реализира фотосесията. 

Практиката дава превес на обективи от около 15 мм и повече. Трябва да се има предвид обаче, че широкоъгълните обективи имат способността да изкривяват продукта.

Едно от предимствата на продуктовата фотография на обувки е, че може да се снима с по-ниско ISO, което ще намали шума в изображението и ще имате възможност да подобрите остротата, като цяло. По правило по-голямото число на блендата ви осигурява по-голяма зона от кадъра, която да бъде на фокус.

Вдъхновяващи идеи за продуктова фотография на обувки

Приемете демонстрацията на възможно повече варианти на приложение, като трик в продуктовата фотография на обувки. Тази тактика засилва представата на потребителите и може да бъде мотив за по-бързо решение за покупка. 

В следващите няколко кадъра виждаме, освен задължителните ъгли 

Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.rancourtandcompany.com

и контекстни изображения акцентиращи върху конкретни ситуации и комбинации с дрехи.

Продуктова фотография на обувки

Снимка:https://www.rancourtandcompany.com

За своята пролетна колекция известният бранд Converse залага на много колорит и свежест, с което загатва на потребителите, колко цветни са новите продукти (кецове).

Продуктова фотография на обувки

Снимка: Converse

За да се отличите от останалите в продуктовата фотография на обувки е важно да не се страхувате да бъдете креативни. Индивидуалните и дори понякога ексцентрични концепции печелят интереса на публиката. Затова използвайте лични идеи за фонове, сцени и декор.

Неслучайно един от най-опитните професионални фотографи и експерти по рекламна фотография на обувки Матю Сийд работи с международни марки, чийто впечатляващ списък с клиенти включва някои от най-големите имена в бранша:

  • Nike
  • JD Sports
  • Lacoste
  • Chipmunks
  • Lissom
  • Reebok
  • Blacks
  • Converse
  • FootAsylum Timberland & Ten.

Продуктова фотография на обувки

Но той не се ограничава с това и продължава да надгражда своето портфолио, което често му осигурява и поръчки за заснемане на премиум модели.