Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка: Nivea

Днес, когато всичко е на една ръка разстояние, потребителите знаят, че могат да разчитат на незабавна информация, за да вземат решение за своите покупки. 

Разнообразието от продукти е огромно и ако искате да направите конкретен продукт или марка забележими сред тълпата е важно да комуникирате с потребителите по запомнящ се начин. 

Показването на ясна представа за това, което вашият продукт може да направи за клиента, е наложително, за да привлечете вниманието му и портфейла му, но нека не забравяме, че половината от процеса на покупката, било то онлайн или офлайн се крие в първия миг на срещата – удоволствието от външния видетикета, дизайна, опаковката.

Подходящата опаковка, със специален дизайн е един от най-важните фактори за продажбата и маркетинга на продукти. Освен всичко това, правилната опаковка насърчава повече клиенти и стимулира интереса им към закупуване на продукта. 

И ако искате да успеете да превърнете зрителя в клиент ще имате нужда от изображения не само отвътре – продукта, но и отвън – опаковката.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Бизнесът с опаковки заема голям дял от индустрията. През последните години, законовите изисквания и директиви наложиха почти всеки продукт да бъде опакован и етикитиран. И за да имат предимство, брандовете и производителите предприеха офанзива за изцяло персонализирани опаковки. Много често в голяма част от автентичността на марката и проектирането на дизайните на опаковките са заложени продуктови кадри.

Да вземем за пример следната ситуация. Произволно влизате в сайт за домакински уреди или техника. Освен отделни снимки на продукта, в много случаи ще откриете и поне един кадър на опаковката. 

Ето снимка на кутия на прахосмукачка PHILIPS, която ясно ни показва какво е съдържанието вътре. Още от пръв поглед виждаме как изглежда прахосмукачката, какво включва целият комплект, както и някои детайлни изображения, които акцентират на конкретни характеристики на уреда.
Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?
Ако трябва да обобщим, то в дизайна на опаковката откриваме продуктови изображения от различни ъгли, детайлни снимки и такива от конкретната гледна точка, които съответстват на определена страна от кутията.

Тук е важно да отбележим, че при разработване на ефективна концепция още в самото начало на процеса, може да се планира стила на продуктовите изображения, така че накрая да се получат достатъчно полезни кадри, които да се използват и за други цели свързани с маркетинга и демонстрацията на продукта.

Нека разгледаме и някои успешни практики, които разкриват не само продукта, но и помагат на клиентите по-лесно да се установи контакт с него.

В сайта на Starbucks попадаме на капсули за кафе – част от продуктовата гама на марката, които всеки потребител може да поръча онлайн или да открие във физическите магазини. Освен кадър на самата капсула, е представена и опаковката на продукта, демонстрираща съдържанието в кутията и приложението на капсулата – чаша с готово кафе. За още по-пълна информация е добавен и кадър на задната част на кутията, който подробно осведомява зрителя какво може да очаква от продукта. 

В крайна сметка стигаме до извода, че с тези няколко продуктови изображения бранда отлично подсилва своето послание към потребителите.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Не можем да не отчетем въздействието на креативните опаковки върху продажбите, но трябва да знаем и начините, с които да подчертаем детайлите на продуктитематериалите, текстурите, съдържанието, докато заснемаме „обвивката“. 

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка: Nivea

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка: Nivea

При продуктовата фотография на опаковки е важно да се избегне безличността, като се подчертае индивидуалността. Необходимо е да се създаде настроение, което да накара клиента да идентифицира продукта с опаковката и едновременно с това да го привлича, за да направи по-лесно покупка.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка: bikini.com

Опаковката представлява съотношение между компонентите, които взаимно допълват продукта и спомагат за концентриране на мислите, чувствата и асоциациите на зрителя. Затова продуктовите изображения на опаковки не трябва да разсейват. Трябва да притеглят.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимки: https://www.packagingoftheworld.com

През последните години етичните и екологичните проблеми се превръщат във водеща концепция за отговорен бизнес. Веганството, екологичните и био продукти печелят все повече доверие сред потребителите по цял свят. Потребителската култура и консумация стават все по-съзнателни. 

И с тези тенденции потребителите харчат повече за продукти с рециклируеми материали и чиито марки показват, че са загрижени за околната среда. Това от своя страна насърчи развитието на иновативни нови технологии за опаковане и изкара на преден план все по-нарастващата необходимост от продуктови изображения на опаковки, които да покажат всичко това.

Виждайки, че повишената осведоменост на пазара за устойчиви опаковки води до търсене на повече екологични решения, испанският производител на сокове Zumosol преминава от пластмасова опаковка, към нови по-естествени и устойчиви картонени кутии, които идеално се вписват в неговото био портфолио.

„Новата картонена опаковка има естествен вид и ясни ползи за околната среда, поддържа органични ценности, осигурява изключителна диференциация на рафта и засилва ангажимента на марката Zumosol за устойчивост.“ ЛОРА РУЕДА, ZUMOSOL

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Добрите снимки на опаковки имат способността да останат в съзнанието на потребителите възможно най-дълго. Затова трябва да бъдат разпознаваеми.

Какви похвати, техники и трикове да използваме при заснемане на изображения на опаковки?

Фон

За целите на онлайн търговията е важно всяка опаковка да бъде заснета на бял фон

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка: nocibe.fr

За различните маркетингови нужди се подбират подходящи цветове, които едновременно да подчертават опаковката и да са способни да привличат погледа на потребителите.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимки: https://www.packagingoftheworld.com

Имайте предвид, че не всеки продукт изглежда привлекателен в опаковката си.

За лайфстайл продуктовите кадри на опаковки е най-подходящо да съчетаете опаковката с продукта или мястото, съответстващо най-добре на приложението му. 

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка:Guinness

Разбира се, био, органичните и веган продукти трябва да бъдат представени в по-естествена среда, с меки тонове и по-разфокусирани фонове.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимка:Brave New Hair

Изображения с богат, тъмен, дървен или мраморен фон винаги се отличават и могат да накарат потребителите, които търсят кафе, например да го свържат с вкуса, интензивността и наситеността му.

Какво представлява продуктовата фотография на опаковки?

Снимкa: https://www.packagingoftheworld.com

Осветление

Осветлението зависи от това какъв обект ще бъде сниман. В повечето случаи опаковките се снимат в палатка за продуктова фотография или в студио, където осветлението се контролира.

Едно от основните предизвикателства, с които може да се сблъскате при продуктовата фотография на опаковки са прозрачните, отразяващи опаковки, които могат да направят продукта неразличим. В такива моменти, професионалистите, често заснемат опаковката и продукта поотделно и ги комбинират с фотошоп или друг редактиращ софтуер. 

За да се отървете от нежеланите отражения, когато повърхностите са отразяващи може да поставите бели екрани навсякъде около продукта. Понякога е необходим и градиентен рефлектор.

Също така трябва да се уверите, че обектът няма дълбоки сенки или набиващи се в очите акценти. 

Добре е да знаете, че допълнителното осветление усилва текстурата и влажността на различни консистенции и създава тъмни сенки, с които продуктът да изглежда по- вълнуващ. Ъгълът на светлината трябва да фокусира вниманието върху продукта. Това позволява фона да се освети достатъчно, за да осигури усещане за място.

Обектив и фокусно разстояние 

При заснемане на продуктови изображения на опаковки всички подробности и елементи трябва да бъдат ясно видими.

За да постигнете това използвайте бленда F18- F22. Добре е да разполагате и с макро обектив, за да получите максимална острота. С дългите лещи ще имате възможност да запазите пропорциите. А обектив с 35-50 mm фокусно разстояние може да ви бъде полезен, когато снимате под ъгъл.

Умните компании на потребителски стоки познават своите марки и своите потребители отблизо”. Това се изисква и от креативните дизайнери на опаковки и добрите продуктови фотографи. Докато развиват визуалното „усещане“ за опаковките на марката, те трябва да имат еднакво интимни познания за марката, конкуренцията на марката и целевия потребител. 

Всички елементи трябва да останат в рамките на „характера на марката.“ – казва Тери Кембъл, креативен лидер в Teri Studios (www.terishootsfood.com) и бивш фотограф на вътрешната творческа група на Procter & Gamble.