Основни стъпки в продуктовата фотография
Основни стъпки в продуктовата фотография

Създаването на висококачествени продуктови снимки не е толкова елементарен процес. Всеки, който се заеме да прави продуктови снимки, предназначени за електронна търговия ще трябва да се научи как да стилизира продуктите, как да настройва осветлението, как да прилага различни експозиции, как атрактивно да представя продуктите.

Пътят към ценния кадър на продуктовия фотографможе да бъде дълъг или къс. Всичко зависи изцяло от подхода, който той ще избере, за да подобри качеството и ефективността на своята работа.

В тази връзка е важно да разберем, че някой с години може да изучава подробно литературата и техниката и да не постигне успех, докато друг може да не познава съвсем добре всяка техническа подробност, но да е разбрал от какво точно има нужда и кои са основните стъпки, през които да премине, за да направи най-ценния кадър.

Затова преди да получите първите аплодисменти ще е необходимо да култивирате и шлифовате уменията си, следвайки няколко основни стъпки в продуктовата фотография.

 

Oсновни стъпки в продуктовата фотография 

Стъпка 1: Определяне на продуктовата ниша.

Първата и може би кардинална стъпка за продуктовия фотограф е да реши какво ще снима. Когато има ясно детерминирани цели е необходимо да събере информация, като проучи целевата аудитория и нейните очаквания към конкретните продукти. Да открие съществени и специфични изисквания относно представянето на продукта.

Да получи подробна информация за това, къде ще бъдат позиционирани изображенията и не на последно място да разгледа конкуренцията в съответната ниша. За да бъде способен да се отличи, особено в случаите, когато се касае за идентифициране на марка, подробното изследване на конкурентите е важна част от бъдещия успех.

Стъпка 2 : Планиране

Като продуктов фотограф вие поемате отговорност за посланието, което продукта ще носи. Продуктовите кадри, които правите трябва да имат способността да моделират възприятията на клиентите. Ето защо ще трябва да намерите начин да откроите продукта. За да създадете желаната идентичност и привлекателност трябва да планирате концепцията, да предвидите необходимите инструменти, да организирате начина, по който да реализирате своя цялостен план.

Стъпка 3: Осигуряване на необходимото оборудване

За физическата реализация на един кадър няма как и не можете да пропуснете оборудването. Имайте предвид, че оборудването няма да направи кадъра, но ще ви даде възможност да постигнете по-високо качество. Подходящите инструменти винаги са от ключово значение.

Какво ще ви трябва:

  • Камера (фотоапарат, смарт телефон)
  • Обектив/и
  • Статив
  • Удобно място/маса
  • Дистанционен спусък

В света на продуктовата фотография може да откриете камери и обективи, предназначени за заснемане на конкретни продукти. С тях резултатите са по-добри, а работата по реализацията значително по-лесна.

Обективи с 50 мм фокусно разстояние, с фиксирана бленда (f/1.2, f/1.4, f/1.8) или такива в порядъка 24-70 мм, 24-105 мм са винаги за предпочитане в продуктовата фотография. Наличието на различни лещи гарантира адаптиране към предизвикателствата.

От камерите за предпочитане са пълнокадровите, но ако тепърва стартирате може да започнете и с по-нисък клас.

Дистанционното е полезно за чисто освобождаване на затвора. Определено ще ви спести разфокусирани кадри и със сигурност ще намали времето, ако правите множество експозиции от един и същ ъгъл.

Стъпка 4: Приложение на подходящо осветление

Настройките на осветлението са възлова стъпка в цялостния процес. В зависимост от продукта и сцената ще трябва да избирате типа осветление – естествена светлина и изкуствено осветление.

За създаване на настроение в изображенията, чрез светлинни ефекти, нерядко професионалистите комбинират естествената светлина и изкуственото осветление. Но тъй като естественото е променливо и е трудно за възпроизвеждане, често за успешна продуктова фотография контролираното осветление е по-добрата алтернатива.

Важно е да обърнете внимание на сенките и отблясъците, които може да възпроизвежда обекта. Обмислете дали да не използвате софтбокс. Този тип модификатори на светлината създават мека, разсеяна светлина, която намалява суровите сенки. В случай, че снимате по-малки продукти или бижута за ваше удобство може да се снабдите с палатка за продуктова фотография, която осигурява равномерно осветяване на обектите.

Имайте предвид, че усвояването на контрола върху осветлението е приоритетно умение за всеки продуктов фотограф.

Стъпка 5: Настройки на продуктовия кадър

За осъществяване на останалата част от снимката ще ви трябва известен колорит. Всяка текстура, тъкан, цвят създават специфично усещане, говорят със своя смисъл или със своя спектър. Изборът и тяхното правилно комбиниране поставя конкретни акценти и е гаранция за емоционален ефект.

Затова определете фона по такъв начин, че продуктът да се отличава. Ограничете разсейването, като избирате правилните предмети, с които да раздвижвате кадъра.

Снимка: Freepik

Стъпка 6: Заснемане на продукта

За бъдат привлечени и убедени да купят клиентите винаги имат нужда от колкото се може повече кадри, специфични ъгли на представяне на продукта и детайлност.

Как да вдъхнете живот на вашите продукти?

Преди да решите в каква позиция ще поставите вашия обект и от какви ъгли ще изглежда най-привлекателен е необходимо да сте наясно с историята, която ще разказва.

В случай, че продуктите ще бъдат позиционирани в онлайн платформа, изискваща задължително бял фон, история липсва. От значение за зрителя ще бъдат максимално подробните кадри представящи продукта от няколко ъгъла, акцентиращи конкретни детайли или директен 360-градусов изглед.

Ако ще представяте продуктите в контекста, в който ще бъдат използвани е ключово да обвържете историята с приложението на самия продукт. Всеки продуктов кадър в контекста трябва да дава ясна представа на потребителя, как продуктът реално ще се идентифицира с него и какви са предимствата му. Да дава отговор на въпроса „Защо да купя точно този продукт?“

Добре обмислените фонове, ъгли и реквизит са от съществено значение.

Изображенията в стил начин на живот разказват най-качествено историите на продуктите. Точно такива кадри обвързват продукта с потребителя и е важно какво ще бъде първото впечатление.

Доминиращо условие е продуктът да изглежда естествено и да е звездата във всеки кадър.

Отделете си достатъчно време. За някои обекти ще трябва да направите многократни експонации на един и същ кадър, за да наблегнете на различни детайли или части от продукта, като изберете възможно най-добрата светлина. Обмисляйте композицията. Всичко в кадъра трябва е симетрично разпределено. Не забравяйте за правилото на третините и разбира се, перфектният фокус.

Стъпка 7: Редактиране на продуктовите изображения

След щателното планиране и прецизното изпълнение следва редакция.

Основни стъпки в продуктовата фотография

Снимка: Freepik

 

Всички продуктови изображения преминават някакъв вид обработка за подобряване. Дали ще бъдат само преоразмерени, дали ще се коригира наситеността на цветовете, експозицията, баланса на бялото или ще се променя изцяло фона на кадъра, то снимките преминават постобработка в софтуерен редактор.

Познаването наподходящи софтуери за обработка е основна стъпка в продуктовата фотография и е полезно продуктовият фотограф сам да умее да редактира снимките си. Това оказва изключително влияние върху цялостната му техника и стил, защото има възможност сам да определи още в самото начало, какво би успял да коригира при постобработка и какво не. Имайки представа за евентуалните корекции това със сигурност ще му даде насока в цялостния процес на изграждане и усъвършенстване на стратегията.

Следването на последователността и преминаването през всяка основна стъпка в продуктовата фотография е истински съществено, ако искате да успеете да постигнете баланс във вашия кадър и да вдъхнете живот на продукта пред вас.

Не забравяйте да провокирате въображението си и да оставяте своя отпечатък. Това ще ви отличи. И винаги бъдете готови за ценния кадър.