За онлайн магазините днес е особено важно непрекъснато да се развиват, да стават все по-добри и по атрактивни в презентирането на своя асортимент. Съвсем разумен ход от страна на брандовете и търговците присъстващи на онлайн пазарите, е да следват тенденциите в продуктовата фотография, с оглед запазване и разширяване на позициите си.
Защо продуктовата фотография е толкова важна за онлайн магазините?
Когато потребителите посещават онлайн магазин, първичната им реакция е да прегледат изображенията на продуктите. Точно тук е ключовият момент. Продуктова страница с висококачествени и достатъчно информативни изображения показва значимостта на продуктите и въздейства за потенциални продажби.
Ако вие сте решили да се заемете с продуктовите изображения във своя онлайн магазин, да разширите обхвата му или онлайн присъствието си, е достатъчно да следвате някои основни насоки в продуктовата фотография, които ще ви помогнат да си осигурите стойностно онлайн представяне, да сте актуални и много по-лесно да привличате внимание.
Как да направите снимките на продуктите си така, че да изведат вашите продуктови страници напред?
Ето и няколко полезни съвета за продуктова фотография за онлайн магазин, които могат да ви помогнат да се откроите:
- Съвет 1: Изберете от най-добрите продуктови типове снимки, необходими за успешно презентиране на продуктите в онлайн магазина
Когато изграждате вашата стратегия за продуктова фотография е много важно да определите какъв тип изображения ще ви бъдат необходими, за да изградите максимално добро визуално представяне и да обвържете най-важните изисквания за заснемане и редактиране, свързани с него.
Снимка: https://www.villagehatshop.com
- Съвет 2: Изберете подходяща светлина и настройки на вашето осветление
Висококачествените продуктови кадри са резултат на прецизна преценка относно избора на осветление и съответните настройки. След като вече имате ясна представа за начина на презентиране на продуктите няма да ви е трудно да прецените ефективността на осветлението.
Какво имаме предвид? Ако ще заснемате снимки на бял фон ще ви е необходимо студийно, контролирано осветление.
Снимка: https://www.villagehatshop.com
Ако повечето кадри ще обвързват продукта с неговото приложение – контекстни кадри или начин на живот, по-подходящо би било естественото осветление или комбинация от двете възможности (студийно и естествена светлина).
Снимка: https://www.villagehatshop.com
Естественото осветление работи добре за продуктови кадри с храна, хора и за снимки, които ще ви представят в социалните медии или блог публикациите.
- Съвет 3: Изберете различни ъгли на заснемане
Луксът в продуктовата фотография е, че имате възможност да направите няколко кадъра, а след това да изберете онези от тях, които най-пълно и стойностно ще покажат продуктите ви. Всеки ъгъл разкрива обекта от различна позиция и акцентира отделни характеристики от него. Необичайните ъгли могат да интригуват.
Колкото повече различни позиции и ъгли имате, толкова по-голям е шансът да увеличите интереса и да задоволите очакванията на потенциалните потребители.
Снимка: https://www.villagehatshop.com
- Съвет 4: Изберете подходящи детайлни кадри
Не забравяйте да разкриете всички онези фини точки от продукта, които ще осигурят допълнителна представа за предимствата му.
Снимка: https://www.villagehatshop.com
Една от възможностите за детайлното заснемане е да използвате макро режима на своята камера. Символът за „макро“ е малко цвете (лале). Макро режимът е чудесен за близки планове, позволявайки детайлно фокусиране от къси разстояния с невероятни подробности.
Ако ще действате като професионалист добавете към оборудването си макро обектив. Опциите са за обективи с по-къси фокусни разстояния, като 50 мм или 60 мм, с които ще сте непосредствено близо до обекта. Или по-популярните с фокусно разстояние между 90 – 105 мм, с които ще се чувствате по-гъвкави.
Важно условие за детайлните кадри е да управлявате фокуса ръчно, защото автофокусът не е достатъчно бърз, за да се справи с трепванията, които се предизвикват с увеличение 1: 1 от макро лещите. Ръчните настройки на бленда, скорост на затвора и ISO ви дават контрол върху експозицията. За да постигнете приятно размит фон и острота в обекта, фокусът трябва е плитък. Идеална за целта е светлосилната оптика (f/1.4, f/2, f/2.8).
Забравете за цифровото увеличаване. С него само ще влошите качеството на изображението.
- Съвет 5: Изберете подобаваща композиция
За да постигнете оптимални резултати с вашите продуктови изображения в онлайн магазин, ще е необходимо да отделите съществено внимание на композицията.
При правилото на третините поставяте фокуса на продукта оптимално в точката, където се пресичат две линии. Това е мястото, където погледа попада естествено.
Разбира се, ако продуктът ви е интересен, цветен, симетричен по-добре да заема централно място в продуктовия кадър.
Кадрите с празно пространство, към които в последствие може да добавите текст ще са ви от полза при евентуални промоции и ще ви дадат възможност да ги съчетаете с публикации в социалните мрежи. За добавяне на допълнителен интерес, използвайте нечетен брой обекти и ги подреждайте симетречно.
- Съвет 6: Избягвайте да използвате филтри
За да генерирате качествени продуктови изображения важно условие е продуктите да изглеждат максимално естествено. Понякога някои нюанси или качеството на цветовете на изображението може да повлияе негативно на избора на клиента.
Затова употребата на допълнителни филтри не е за предпочитане.
- Стъпка 7: Преоразмеряване и пропорции
За да получим наистина стойностни кадри в продуктовата фотография, обикновено избираме най-високата резолюцияи най-големият размер на файла, които нашата камера позволява. А истинските професионални снимки обикновено са в RAW формат. Но всъщност тези файлове не са подходящи за онлайн магазин.
Времето за зареждане на продуктовите страници е важно. Необходимо е изображенията да се преоразмерят, но в същото време да запазят своето качество, за да са кристално чисти за всички мобилни устройства, на които ще бъдат показани.
Клиентите от своя страна предпочитат да имат възможност да разглеждат подробности и детайли. По тази причина вашите изображения трябва да могат да бъдат мащабирани.
Снимка: https://www.villagehatshop.com
Правилното оразмеряване обаче, често се оказва предизвикателство.
Какъв размер трябва да бъдат изображенията?
Размер за изображения на продукти 1024 на 1024 пиксела би бил достатъчен. Не е задължително кадрите да са квадратни, но е препоръчително да бъдат с постоянна форма. Ако все пак държите да имате по-големи продуктови изображения се опитайте да не надвишавате 2048 на 2048 пиксела.
Компресирането със запазване на качеството може да стане с някой от следните оптимизатори (ImageOptim, JPEGmini, Kraken.io, jpeg.io) или с програмите за редактиране.
Ако използвате Photoshop например, може да си разработите шаблон, с който ще поддържате последователност на продуктовите изображения, а и със сигурност ще се справяте значително по-бързо с преоразмеряването.
Целесъобразно е изображенията да се запазват в подходящи формати, според това, къде ще бъдат позиционирани:
- JPG (.jpg/.jpeg), е подходящ за мащабните кадри, за по-големи снимки, както и за илюстрации
- PNG (.png), ако имате нужда фонът в изображението да остане прозрачен.
- WebP може да замести JPEG и PNG. Определено качеството ще е високо, а файловете с по- малки размери.
- Снимките могат да бъдат запазени и като TIFF (.tif/.tiff), GIF (.gif), или BMP (.bmp) файлове.
С подходящите продуктови снимки, които са последователни, предават правилно визуално послание, привличат и увеличават присъствието на потребителите, може да очаквате и надеждни резултати в продажбите.