Креативността незаменим фактор на фотографа
Креативността незаменим фактор на фотографа

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: Sam Hofman

Креативността е онзи порив, който предизвиква твореца да излезе извън познатите му граници. Именно чрез креативността всеки творец  по един различен, индивидуален и находчив начин отличава своята работа.

В кулинарията всеки готвач се учи да готви по рецепта. Докато добрият готвач, внимателно подбира всяка съставка, следва всяка стъпка и в крайна сметка постига отличен резултат, то майсторът добавя доза креативност. Подобрява вкуса, усъвършенства, както самото ястие, така и презентацията.

Точно креативността е онова, което ще го направи известен и търсен готвач. Същото се случва и с фотографията. Съществуват толкова много различни гледни точки и толкова много различни начини,  по които  един кадър може да бъде заснет. Но не всеки фотограф е готов  да създаде невероятна снимка.

Не е тайна, че фотографията е изкуство. А всяко изкуство има нужда от нещо малко по-креативно, за да бъде забелязано. Затова и креативността е незаменим фактор в работата на фотографа.

По- голяма част от фокуса при изучаване на фотографията е отреден на техниката, управлението на камерата и правилата на заснемане. Всеки, който иска да бъде добър фотограф е необходимо да премине през това.

Няма значение дали се занимавате с фотография от десетки години или сега прохождате – правилото на третините винаги ще си е правило на третините и част от фотографията. Но, когато фотографът е готов да изяви твореца в себе си и да влее креативност в своите проекти, той ще излезе извън пределите, ще измести познатите граници и дори ще наруши правилата, създавайки своя красив шедьовър, който ще го отличи.

„Творчеството показва нещо обикновено по нов начин. Тъй като визията ви е различна от тази на всички останали, това често включва излизане извън рамките, разпознаване на момента, в който да игнорирате „правилата“ и да се доверите на собствените си инстинкти, за да превърнете този уникален глас в главата си в реализиран образ“ – Париха Мехта фотограф САЩ/ Пенсливания.

На даден етап, всеки от вас ще се запита: Кое е по- важно?  Техническите познания и уменията или опитът и креативността?

 Истината обаче е, че докато за вас, като фотограф всичко това е от значение, то на клиентите не им пука. Те очакват да видят изображения. За тях е важно тези изображения да им носят необходимата информация и да са атрактивни.

Защото  всъщност въздействието от снимката е доказателство за креативността на фотографа. Умението да привличаш погледа на потенциалния купувач, сред десетки други изображения е ключов момент в продуктовата фотографията.Уникалните и креативни снимки винаги са за предпочитане, защото въздействието им продава.

А въздействие се създава, чрез подходяща композиция, точно подбрани цветове, контрасти, реквизити или комбинация от всичко това. Особено важен момент в продуктовата фотография  е култивирането на собствен стил, което изисква не само познания и опит, но и известен процент креативност. Точно тя е елементът, чрез който авторът влага частица от себе си и подчертава стила си.

Класическата продуктова фотография на бял фон има своето място в електронната търговия, но що се отнася до демонстрирането и маркетинга на продукти, трябва да отидете малко по- далеч, за да откроите продуктите от всички останалите. Или иначе казано, снимането на бял фон е като по рецепта.

Следваш конкретни стъпки, прилагаш определени техники и готово. От друга страна, обаче  можеш да избереш да бъдеш на по- високо ниво, в лигата на майсторите,  където ти сам задаваш тенденциите, а другите следват твоите идеи и стъпки.

Креативността незаменим фактор на фотографа       Снимка: https.square-one-studio.com

Креативността незаменим фактор на фотографаСнимка: John Gardiner

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: Paolo Vega

Цветната, интересна, креативна продуктова фотография има способността да издигне марката и е по- вероятно да създаде силно визуално въздействие за клиентите, особено когато е насочена за реклама и към социалните медии. Разбира се, правилният подход е изключително решаващ. Както винаги, контекстът е важен и истинската креативност идва от решаването на проблема за това какво ще изпъкне и по какъв начин ще подчертае марката.

Продуктовата фотография сама по себе си е креативна и вълнуваща повече отколкото си мислите. За всеки добър продуктов фотограф днес е важно да успява не само да покаже продукта, но и да предизвика усещания и настроения у клиента.

 

И така, можете ли да се научите да бъдете креативни?

Някои хора се раждат надарени. Креативността и различната гледна точка, силата да съчетават цветове, да аранжират сцени просто им идва отвътре. Разбира се, това не бива да обезсърчава никого, защото въображението е безплатно и с малко повече усърдна работа и търпение, човек може да усвои способността да бъде креативен и да се усъвършенства.

Какво е полезно да направите?

Често разглеждайте работата на доказали се фотографи, които могат да се окажат неизчерпаем източник на вдъхновение за вас. Анализирайте снимките им и си водете бележки за всичко, което ви прави впечатление.

За всеки детайл, който ви е привлякъл. Не се страхувайте да експериментирате. Това ще ви даде увереност.

Изключително конструктивно е да успеете да постигнете баланс между техническото и артистичното творчество. Задълбоченото разбиране на техническите характеристики на фотографията е фундаментално, но ако искате да бъдете креативни, използвайте камерата си без да мислите за скоростта на затвора и настройките на блендата, а се съсредоточете да предадете, това което виждате, по начина, по който вие го възприемате.

Перфектната възможност да получите ясна представа за силните си страни или какви умения е необходимо да доразвивате е, когато погледнете на работата си през очите на зрителя. Бъдете критик сам за себе си.

Не забравяйте да проследявате тенденциите. Търсете и посещавайте семинари, форуми. Интересувайте се.И най-  вече снимайте.

Как да бъдете по- креативни в продуктовата фотография?

Старайте се да гледате на обекта от необичаен ъгъл. Това със сигурност ще добави елемент на творчество във вашата фотография.

Опитвайте необичайни подходи, като например да съчетавате два или повече обекта във вашата сцена, които поначало не изглеждат съвместими. С това със сигурност ще предизвикате интерес.

Подчертавайте списъка на съставките на продукта. Наблягайте и на сферата му на приложение.

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: designerpeople.com

Различните елементи и детайли по сцената могат да помогнат много на потенциалните клиенти да си представят продукта и как те го използват в собствената си среда.

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: stirandstrain.com

Вмъквайте в изображенията на продуктите статика или динамика. С този подход ще подчертаете формата на обекта и ще внесете известна хармония в кадъра.

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: jolitajewellery.wordpress.com

Една от любимите техники в продуктовата фотография е използването на сенки и отражения, за добавяне на допълнителна дълбочина и създаване на настроение.

Използвайте светлината креативно, за да наблегнете на детайли, да акцентирате на текстури.

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: Sam Hofman

Уловете и замразете най- важния момент.Особено подходяща техника за заснемане на напитки и храна.Улавяте важен момент и го замразявате. С нея  ще покажете, че това е идеалния момент за този продукт. Ще накарате зрителя да асоциира.

Креативността незаменим фактор на фотографа

Снимка: thecollegehousewife.com

Продуктовото изображение движи всичко. Разширете границите си, бъдете креативни и търсете нови подход. И не забравяйте, че част от забавлението в продуктовата  фотографията е, че не винаги знаеш какво точно ще получиш.