В днешно време е почти неизбежно, ако произвеждаш физически продукт да не изградиш бизнес онлайн. А продуктовото изображение е първото нещо, на което потенциалните клиенти ще се натъкнат и затова добре изпипаните снимки са от огромно значение.
Точно тук се появява продуктовата фотография.
Големите марки, бутиковите бизнеси и всичко между тях привличат внимание, предизвикват интерес, стимулират продажби с визуално съдържание. То се оказва ключов елемент в брандирането и способства марките да процъфтяват.
Процесът на брандиране на продукта се състои в изграждане на неговата индивидуалност. Тази стратегия се използва не само за публиката, която купува, но и за да се разпознае марката, да се установи стандарт и репутация, които ще станат отражение на компанията.
Ето защо добрата продуктова фотография заема съществен дял от силната стратегия за електронна търговия. Всяко продуктово изображение има конкретна насока, оставяйки на потребителите запомнящ се образ, който ще им позволи да свържат този продукт с конкретна емоция, стил, марка и прочие.
Компаниите разчитат на продуктовата фотография буквално за всичко:
- представяне на продукти.
- създаване на каталози.
- реклама
- присъствие в социалните медии.
- брандиране на уебсайтове и брошури.
И всъщност, именно продуктовите изображения се явяват тайното оръжие за постигане на успешни резултати в онлайн продажбите.
Всеки обича визуално привлекателни изображения. Това е една от основните причини продуктовата фотография да се използва и за маркетинг на продукти. Но продуктовите изображения стават по- ефективни, ако имат автентичността, която хората търсят.
Не бива да пропускаме и факта, че висококачествените снимки, оптимизирани за търсачките, имат много по- голям шанс за класиране в съответните търсения на изображения, което от своя страна може да привлече повече трафик към продуктовите страници на всяка компания.
Как подхождат към заснемането на търговски продукти брандовете, за да постигнат най- ефективни резултати?
За днешната статия разгледахме няколко бранда, които се радват на висок рейтинг сред потребителите.
Първото нещо, което веднага прави впечатление е изключително високата резолюция и качество на всеки кадър при всеки един от тях. Изображения с такова качество предоставят на потребителите страхотна визуализация на продукта. Дава им се възможност детайлно да се запознават с всяка отделна характеристика и с всеки негов детайл.
Забелязахме, че в зависимост от сферата на бизнеса, изборът на продуктови изображения и начинът на презентиране са сходни. Какво имаме предвид?
Johnnie Walker и Hennessy например, залагат на не повече от няколко кадъра, с които ни показват как изглежда продукта, карат ни да направим асоциация за цвета и аромата на напитката и ни насочват към конкретни детайли от етикета.
Известните личности или герои, често присъстват в рекламите на луксозни стоки и аксесоари.
Louis Vuitton, както и много други брандове с идентични продукти залагат на посланик на марката в основните си колекции, с което карат клиентите си да се идентифицират с марката. В случая, те са избрали актрисата Алисия Викандер.
Докато за своята възвишена колекция „Coco Crush“, Chanel са поканили Кийра Найтли.
И докато Louis Vuitton добавят по още около 4- 5 кадъра на своя продукт, придружени с кратък клип, то Chanel имат само още две изображения.
Повечето марки, които се стремят допълнително да диференцират визуалното си съдържание, се насочват към снимки съобразени с начина на живот. Използвайки специално подбрани за целта места, реквизит и модели, марката показва на потенциалните клиенти, как този продукт може да бъде част от живота им.
Демонстрирането на продукт в контекста на реалния свят и като част от история не само дава по- интересна и привлекателна продуктова страница, но и може да доведе до реални резултати. Хората могат да започнат да визуализират какво ще бъде за тях самите, ако разполагат с продукта и се идентифицират по- тясно с него.
Много често, доброто визуално съдържание може да бъде тласък и за страниците в социалните медии. Добрите изображения имат 40% по- голям шанс да бъдат споделени, което означава, че брандовете имат възможност да достигнат до по- широка аудитория.
Известните дизайнерски брандове са наясно, че преди да похарчат парите си, хората ще искат колкото се може повече информация и подробности за всеки продукт. Ето защо техните продуктови страници предлагат мащабируеми снимки и разнообразни изгледи.
В основата си Ралф Уорън са заложили на спокойната изтънченост и небрежната елегантност. Бранд, който вече е наложил колосален начин на живот, предлагащ всичко – от колекции на прибори за хранене до костюми и часовници.
Компанията комбинира продуктови снимки, като за корица на колекцията обикновено използва изображения с модел и начин на живот, а след това подробно проследява чрез продуктови кадри основния обект. Демонстрира няколко изгледа от различен ъгъл, показва детайли, акцентира на текстури и не забравя да завърти своя манекен на 360 градуса в кратко видео. Длъжни сме да отбележим, че качеството на изображенията е просто зашеметяващо.
С всички тези продуктови снимки компанията:
- дава изключително подробна информация.
- осигурява силно убедителни преживявания на клиентите си онлайн.
- създава ангажиращо съдържание на марката, за да стимулира цифровия растеж и да засили лоялността към марката и популярността ѝ.
Apple определено е една от първите компании, която решава да се възползва от всички аспекти на страхотната продуктова фотография и фокусира усилията си да представя своите продукти по възможно най- ефективния начин. Разглеждайки реклама на Apple за iPhone, iPod touch или iPad виждаме, че техните продуктови изображения са толкова перфектни, акцентиращи изцяло върху самите продукти, че изглежда сякаш те са 3D рендер, вместо истинска снимка.
Откриваме статия, в която от Apple разказват повече за техния процес на заснемане. Оказва се, че използват брекетиране – правят няколко снимки на един и същ продукт с различни фокусни разстояния, но с много ниска дълбочина на рязкост и ги свързват, посредством графичен редактор. Така накрая, целият обект е на фокус.
Предизвикателството в случая се явява балансът между размера на файла и дълбочината на рязкост. Често продуктите са толкова малки, че дълбочината на полето се оказва твърде тясна.
Понякога за заснемане на продукта са нужни над 50 кадъра. Но определено усилията си струват, защото резултатите са фантастични.
Визуалната привлекателност на автомобилите най- често се отъждествява с оригинални сцени от реалния живот, съчетани със страхотни видеоклипове.
Разбира се, AUDI залагат и на по- ексцентрични подходи. В един от случаите Audi Muddle East наемат мексиканският фотограф и арт директор Феликс Ернандес да заснеме поредецица за техния кросовър Q2 за списание Audi.
Феликс, известен със своята реалистинчна миниатюрна фотография, създава в студиото си, малка пустиня и път и заснема няколко звездни кадъра, използвайки 1/43 мащабен модел на Q2.
Снимка: demilked.com
Но гледайки изображенията, те са толкова реалистични, че ако предварително не знаем за подробностите, едва ли ще предположим, че колата а миниатюра, а пустинята е направена от специален за целта прах.
Фотографиите на брандовете са успешни, защото компаниите са наясно колко ключови са те за достигане до клиентите, реализиране на продажби и за тяхното утвърждаване въобще. Повечето фирми отдавна отделят големи бюджети и време за фотосесии с известни продуктови фотографи или разполагат със собствени екипи.
Винаги следват тенденциите и се стремят да се развиват. Комерсиалната продуктова фотография играе огромна роля във всеки отделен бизнес, услуга и марка, независимо дали става въпрос за човек или продукт.
В заключение ще кажем, че висококачествената, добре обмислена фотография на продукти за начин на живот предназначена за електронна търговия, в допълнение към традиционната фотография на продукта на изчистен фон, има потенциал за по- нататъшно развитие на идентичността на марката, както и за конвертиране на продажбите.