5 съвета за успешна продуктова фотография на тениски
5 съвета за успешна продуктова фотография на тениски

Какво е продуктова фотография и защо ни е нужна? 

Продуктовата фотография за разлика от обикновената е насочена към фотографирането на обекти, чиито снимки се използват за целите на електронната търговия, в рекламните брошури и списанията.

Развитието на един онлайн магазин е немислимо да се осъществи без снимки на предлаганите продукти. Само чрез тях потребителите могат да добият представа за стоките.

В съвременния дигитален свят достъпността на повечето изделия е постижима чрез интернет мрежата, което изисква създаването на визуализации. 

Така е и при търговията с дрехи, където основна роля играе именно продуктовата фотография на отделните артикули, които се предлагат. Основната цел на подобни снимки е да бъдат представени обектите по най-добрия възможен начин.

Продуктовата фотография на дрехи се отличава с прецизност и също така с оригиналност на идеята. Подобни снимки изискват специална апаратура, подходящ фон понякога последваща обработка. 

Продуктова фотография на тениски – съвети и препоръки

Ако имаме собствен онлайн магазин за дрехи, то задължително се нуждаете от съвети и препоръки как да предоставите визуално своите продукти. Най-добре е да се доверите на професионалистите в бранша. Тънкости има при снимането на всеки един продукт. Това се отнася и за снимането на тениски.

Дрехите са едни от най-честите обекти на продуктовата фотография. Има различни начини, подходи и цели при тяхното представяне. Експертите предлагат няколко основни идеи за промотирането на облеклата. 

5 съвета за успешна продуктова фотография на тениски

Манекен, жив модел или закачалка – предимства и недостатъци

За да бъде заснета една дреха, в това число и тениска, за целите на онлайн търговията, може да се подходи по три основни начина. 

Най-лесният е да фотографираме артикула върху определен фон. За да изглежда добре снимката, може да закачите тениската на закачалка. 

Така тя ще бъде достатъчно добре представена визуално, отколкото да е просната върху определена повърхност. Този подход е най-лесният и евтин начин за реализация. Неговият недостатък обаче е, че не е така въздействащ като останалите два начина. 

Следващите възможности са свързани с използването на манекен или жив модел, за да бъде демонстрирана съответната дреха. 

При създаването на фотосесия с тениски, те могат да бъдат показани върху манекен. Подобен начин също не е твърде сложен. Достатъчно е да подберете подходящ манекен за размера и предназначението на блузите. 

Те може да са съответно мъжки, дамски или част от колекция за деца. Недостатък тук е липсата на раздвиженост и статичността, която предполага подобна продуктова фотография.

5 съвета за успешна продуктова фотография на тениски
Изключително креативен е проект, при който се използват живи манекени за дрехи. 

Така може да се следва определена концепция за налагането на марка, нов модел или модна тенденция при популярен бранд. Подобна фотосесия излиза най-скъпо, защото е необходимо наемането на модели. 

Тя обаче има несъмнено най-силно въздействие и ефект върху потребителите. Не случайно търговските брошури и модни списания масово използват живи модели при рекламирането на дрехи и аксесоари. 

Повечето професионални фотографии работят с определени манекени и ги наемат за отделни кампании, според изискванията на клиента. 

Ютията – най-добрият приятел на тениската

Няма как един рекламиран продукт да не бъде представен в най-добрия му вид. Именно това е целта на продуктовата фотография. Ето защо, ако ще се снимат тениски, то те задължително е да бъдат изгладени. 

Модерните парни ютии са изключително удобни, тъй като може да се ползват директно, когато тениската е закачена на закачалката. Когато се използват манекени, понякога дрехите се намачкват по време на преобличането на моделите. 

Тогава отново е необходимо да се прибегне до ютията, за да може следващият кадър да е максимално добър.

Перфектната снимка понякога изисква вглеждане в детайлите и предварително съобразяване с условията и обстоятелствата, при които се случва визуализацията.

Осигурете правилното осветление

При продуктовата фотография осветлението е един от основните фактори за крайния резултат. Всеки професионалист ще признае, че светлината е част от тайната му. 

При повечето сесии се използва т.нар. професионална палатка, която осигурява идеалния бял фон. Допълнително се използват прожектори или специални лампи за едно професионално осветление за снимки. Обикновено в студиата дневната светлина не е достатъчна за получаване на качествена снимка. 

От друга страна, когато се снимат тениски в различни цветове, то трябва да се внимава за отражението и дали то променя визуалната представа за продукта. 

Поради тази причина професионалистите съветват да се използва при необходимост софтуер за последваща обработка на фотографиите. Но, ако първоначално осветлението не е било насочено правилно, това после много трудно може да се обработи компютърно.

Използвайте правилните настройки на фотоапарата

Независимо дали ползвате фотоапарат, камера или подходящ за снимане мобилен телефон, то правилните настройката са това, което гарантира необходимата прецизност при снимане. Важно е да се съобрази осветлението, отдалечеността на снимания обект, както и дали тениските са поставени върху закачалка, манекен или работите с жив модел. 

При последния вариант се изисква повече гъвкавост, тъй като обикновено фотосесията включва различни позиции на модела. Тук може да се използват настройки за бързо сменяне на кадрите, след което се избират подходящите. 

Подчертайте детайлите на продукта

Детайлите понякога са най-съществени, за да се открои един продукт от друг. Затова при заснемането на тениските, ако те имат надписи, апликации или бродерии, то те може да се снимат отделно и да се приложат към представянето на съответната стока. Основно се използват снимки в близък план, за да се подчертае детайла. 

Възможно е цялата концепция за промотирането на артикулите да е концентрирана върху изтъкване на отделните елементи. Към подобен подход се прибягва, когато детайлите са запазена марка, моден акцент или новост за предоставяните стоки. 

Към кого да се обърнем, ако се нуждаем от продуктова фотография?

Професионалното студио или фотограф със самостоятелна практика са идеалният вариант, за да реализираме визуализация на определени обекти или услуги. Първо, те разполагат с необходимата апаратура, работят с екип от специалисти и имат достатъчно опит, за да реализират успешен проект. 

Ако имате възможност, не се колебайте да се доверите на професионалист в бранша. Той ще предложи цялостна идеина концепция за визуализиране на съответните стоки. Ако се налага ще доведе модели, които да участват в заснемането на тениските. 

Заедно с това може да предложи екип от гримьори, фризьори и стилисти, за да бъде изпитан всеки един детайл от фотосесията. 

Доверете се на опитните в сектора и от тях може да получите ценни съвети за по-нататъшното развиване на бизнеса, онлайн магазина или търговската марка, която искате да наложите успешно на пазара. 

5 съвета за успешна продуктова фотография на тениски

Заключение

Можем ли без продуктовата фотография?

Дори да не се занимаваме с търговия в интернет, то ние сме потребители на едни или други стоки. Това ни превръща в потенциални купувачи, които се нуждаят от максимално повече информация за даден артикул. 

Няма как да не искаме да видим първо стоката, която ще поръчаме. Единственият начин е да се запознаем с нейната снимка. Колкото тя е по-качествена, толкова по-голям е шансът обектът на нея да ни хареса. 

Ако пък вече сме търговци, то продуктовата фотография ни дава възможност да разширим и затвърдим своя бизнес. 

Възможно ли е сами да правим снимки на своята стока?

Съвременните мобилни устройства позволяват дори с тях да се правят професионални снимки. Ето защо може да се опитаме сами да рекламираме своята стока. Можем да използваме и професионална техника, но е нужно да почерпим от специалистите  опит и съвети за продуктовата фотография, за да реализираме успешен рекламен проект.

Как да изберем необходимата ни техника?

Отново се доверете на преценката на професионалистите. Те ще преценят кое е най-добро за вас. Възможно е да не се нуждаете от супер професионални апарати и оборудване. 

Достатъчно е да се справяте с наличните устройства и ако се наложи да правите последваща обработка на снимките. Това е удачен вариант за по-малките е-магазини, които предлагат еднообразни артикули. 

Снимки: pixabay, fotozasnemane