Какви са основните компоненти на успешния проект за продуктова фотография?
Какви са основните компоненти на успешния проект за продуктова фотография?

Каква е разликата между обикновената фотография и продуктовата ?

Обикновената фотография се различава значително от продуктовата. Последната се фокусира върху заснемането на отделни продукти и стоки. 

Продуктовите фотографии се правят за онлайн магазините, за каталозите, брошурите и рекламните кампании на различни фирми и производители. Докато обикновената фотография няма търговски цели, то при продуктовата фотография идеята е да се изтъкнат качествата на конкретния продукт. 

За да се реализира успешен проект за продуктова фотография е необходимо да има концепция, подходяща апаратура и условия за представяне на дадената стока или услуга. 

С какво може продуктовата фотография да ни помогне?

Продуктовата фотография е най-добрият възможен начин да се осъществи успешно електронната търговия, например. Онлайн продажбите са възможно след като клиента може да се запознае детайлно със стоката, благодарение на публикуваните снимки в интернет. Търговците добре знаят, че колкото по-добре са представени продуктите им визуално, толкова по-доволни ще са клиентите в избора на покупки. 

От друга страна, за да избере купувачът нещо от е-магазин, той иска да може да се запознае достатъчно детайлно със стоката. Така че е нужно тя да бъде максимално добре заснета. 

Какви видове продуктова фотография има?

Има различни видове продуктовата фотография. Разликите между тях се дължат на различни фактори като могат да бъдат вида на артикулите, които се снимат, на начина на фотографиране и т.н. 

Според обектите, които са обект на снимките, говорим за няколко основни типа продуктова фотография – за онлайн търговия, за мода, за храна, за дрехи, за обувки, за услуги, за играчки, за козметика, за бижута, за мебели, за автомобили, за спортни артикули и т.н.

Друг основен начин за разграничаване на рекламните снимки е начинът, по които са направени. Те могат да са индивидуално заснемане на отделна стока или в група с други подобни предмети, да са като лайфстайл снимки, както и да са в 360 градуса. 

Спецификата на всеки отделен вид се определя от конкретния обект и най-вече от това, къде и как се представя. Поради тази причина всеки продуктов фотограф винаги имат дадена концепция за визуализацията, за да може тя да постигне търсеното въздействие върху потребителите. 

Факторите, от които зависи един успешен проект?

За да се получи успешен проект за продуктова фотография, e нужно да се спазят някои основни правила, които гарантират отличен резултат. Няколко са основните фактори, чието следване ще помогнат при направата на снимките. Ето и част от най-важните.

Какви са основните компоненти на успешния проект за продуктова фотография?

Подходящи инструменти

Няма как да се направи добра продуктова фотография без да са налични необходимите инструменти за целта. На първо място това е фотоапаратът, камерата или мобилния телефон.

Какви са основните компоненти на успешния проект за продуктова фотография?

Професионалните фотографи работят с висок клас техника заснемане на продукти. Но в последните години стартфоните разполагат също с изключително добри камери, които позволяват много добро качество на снимките и на тяхното последващо обработване, ако то е необходимо. 

Когато се работи о заснемането на определен продукт е необходимо да се използва статив. Той осигурява по-голяма прецизност по време на работа. Съществуват различни видове стативи като някои са подходящи и за застопоряване на мобилните телефони. 

След като основните инструменти са осигурени е време да се помисли за фона, на който ще се снима отделната стока. Най-добре е да е на бял фон, съветват професионалистите. Още по-добър ще е ефектът, ако има фотографска палатка. Тя определено дава много отличен изглед на заснетите артикули а с нея се работи много по-професионално.

Светлината също не бива да се подценява. Фабрично монтираните светкавици не са достатъчни. Не винаги естествената светлина може да осигури нужния ефект. Най-добре е да има насочващ прожектор, с чиято помощ да се регулира необходимото осветление. 

Ако се правят снимки с камера или класически фотоапарат, понякога се изисква последваща обработка. Затова е необходим компютър с инсталирани програми, които позволяват да се подобри качествотото на фотографиите. Специализираният софтуер може да направи чудеса от почти всяка снимка като един от вариантите е да се засили контрастът. Освен това може да се преодолеят някои несъвършенства. 

Правилните похвати

След като разполагаме с необходимите инструменти за фотографиране, то вече е важно да се обърне внимание на съответните похвати при самото снимане. Продуктите, които са предназначени за онлайн магазините, е по-добре да се снимат от различни ъгли. Така те ще могат да бъдат представени по възможно отличен начин на клиентите. 

От значение е също така ъгълът, при който ще се направят фотографиите. Различният фокус дава необходимата представа за артикулите, за да са видими от всички страни. 

За да изглеждат достатъчно добре отделните стоки на снимката, от съществено значение е техният фон. В определени случаи белият фон може да се разнообрази с други цветове, ако това ще открои най-добре продукта. При необходимост ефектът може да бъде подсилен с различни софтуерни програми за обработка на снимки

Какви са основните компоненти на успешния проект за продуктова фотография?

Креативност

Цялостната идея за промоциране на определени артикули или марки е в основата на всеки успешен проект за продуктова фотография. Класическите подходи са важни, но оригиналността на идеята ще засили търсения ефект върху зрителя. 

Така се налага различен поглед върху продукта и се оставя собствен отпечатък върху неговата визия. Понякога малко повече смелост в решенията не е излишна. 

Креативността може да се изразява в търсене на конкретно въздействие върху потребителя. Може да се постигне с цветове, съчетания, нестандартни решения, използването на популярни личности за налагане на бранд и т.н. Трябва да се залага на различен подход.

Защо да се доверим на професионалистите?

Факторът опит никога не е за пренебрегване. Един професионалист има много бърза и точна преценка за оптималното представяне на дадена стока. Например, за да се наложат дадени изделия на пазара, първата снимкова сесия е препоръчително да се повери на фотограф с опит. 

Той ще изготви концепция, ще представи възможните варианти, пък и разполага с цялата необходима техника за реализиране на качествен краен продукт. Освен това професионалният фотограф разполага със собствено студио и при необходимост с екип, който да подпомогне процеса. 

Какви са основните компоненти на успешния проект за продуктова фотография?

Заключение

Защо е важна продуктовата фотография?

Целта на продуктовата фотография е най-доброто визуално представяне на определени обекти. Тя е връзката между търговеца и клиента, необходимото звено при избора на стока. Без тази фотография е немислимо да се осъществява електронната търговия. Дигиталният свят, в който живеем, е невъзможен без подобна услуга, така че тя е задължителен елемент от нашето съвремие. 

Зависи ли успехът на една марка от продуктовата фотография? 

Категорично налагането на определени продукти е свързано с тяхното визуално представяне. Ето защо всички големи марки избират най-добрите професионалисти за реализиране на своите фирмени фотосесии. 

Рекламата в съвременния бизнес с мода, продажба на дрехи, стоки за бита, аксесоари, бижута или услуги е сред най-основните стратегии за налагане на пазара. Понякога се привличат известни лица, за да представят продуктите на компанията. 

Търсят се нови подходи до достигане до по-широк кръг от хора. Всичко това е възможно благодарение на интернет и социалните мрежи.

Как подобрим своя бизнес с помощта на продуктовата фотография? 

Най-сигурният начин е да се доверим на професионалистите в бранша. На тях можем да разчитаме за отлични съвети и концепция за реализиране на продуктовата фотография. С перфектна визуализация на стоките и артикулите, които предлага един бизнес, толкова по-успешен ще е той. 

Налагането на определена марка на пазара задължително минава през точните послания към клиентите. За целта е нужно те да видят предлаганите стоки в най-добрата им светлина и с разкриване на техните детайли. 

Техническите възможности днес позволяват това да се случи и да може да се осъществява онлайн търговия посредством глобалната интернет мрежа.

Снимки: Фото Про