Видове размери на снимки и приложението им
Видове размери на снимки и приложението им

Тенденцията електронната търговия да продължава да се разширява и да бъде неразделна част от изживяването на потребителите по целия свят е актуална и днес. Визуалните елементи са един от основните фактори за успеха на онлайн бизнеса. 

И ако искаме да спечелим вниманието на потребителите и да увеличим продажбите си, продуктовите ни страници трябва да имат висококачествени изображения. 

Видове размери на снимки и приложението им

Снимка: freepik

Защо е важно да изберем подходящ размер снимка?

От ключово значение за успешното представяне на онлайн бизнеса е оптималният размер на изображенията в уебсайта или електронния магазин. За доброто потребителско изживяване обикновено са ни необходими снимки с висока резолюция и детайлност. 

Важно е потребителите да имат възможност да увеличават мащаба. От друга страна обаче размерите на файловете трябва да бъдат оптимизирани, за да не забавят твърде много скоростта на зареждане на продуктовите страници.

Статистиката сочи, че :

  • 39% от онлайн купувачите смятат, че зареждането на страниците в сайтовете за електронна търговия трябва да отнема най-много 2-3 секунди.
  • 40% процента от потребителите искат страниците да се зареждат за една секунда. 
  • Половината от клиентите биха изоставили количките, ако страниците не се зареждат достатъчно бързо.

Видове размери на снимки и приложението им

Снимка: freepik

Ето защо, размерът на снимките не трябва да се пренебрегва. Преди да представим продуктовите си изображения е необходимо да се концентрираме върху възможността да намерим баланса между качество и размер.

Разбира се, размерите на снимките зависят най-вече от тяхното приложение. Например,  с цел да се стимулират продажбите в един онлайн магазин  може да има различни изображения на продукти:

Миниатюра 

Това е изображение с малък размер (100px × 200px или 200px × 200px), което цели да покаже на посетителите разновидности в цветовете, формата, размера или да подчертае някаква друга конкретна характеристика на продукта. Този формат предлага възможност на потребителите  да видят пълния изглед на снимките, като щракнат върху тях.

Видове размери на снимки и приложението им

Снимка: rancourtandcompany

Среден размер за продуктова страница

Висококачествените, оптимизирани изображения на продукти с подходящ размер, придават професионален вид на продуктовата страница и обикновено вдъхват доверие на потенциалните купувачи. 

Тези снимки имат за цел да презентират обекта в стилизирана сцена, с/без модели или на бял фон от различни ъгли и т.н. Оптималните размери  на изображенията за целта са 640px x 640px или 800px x 800px.

Видове размери на снимки и приложението им

Снимка: arnhem.co

Голям размер с възможност за увеличаване на снимката

Възможността за мащабиране на изображенията е важна за акцентиране на отличителните елементи и уникалните характеристики на продукта, като тъкани, текстури, емблеми, ципове и прочие. Освен това наличието на такава опция допринася за по-добро потребителско изживяване.

Видове размери на снимки и приложението им

Снимка: overstock.com

Най-подходящият размер на снимките за мащабиране е 800px x 800px или 1000px x 1000px. Разбира се, трябва да отбележим, че много сайтове за електронна търговия имат собствени изисквания за отделните изображения и за максимален размер на файла.

По отношение на съотношението на страните на снимката (ширината по височината), най-често срещаното изображение на продукт е квадрат / 1:1 . Това съотношение на страните създава минималистично усещане и фокусира вниманието върху цялото изображения. 

По-широките правоъгълни съотношения, като 3:2, в зависимост от разположението, подчертават като водещи хоризонталните или вертикалните линии в композицията. 

Изключително важно за поддържането на организирана и елегантна визуализация на съдържанието за уеб и онлайн магазини е последователността в изображенията. Използването на различни размери създава хаос, разсейва и обикновено е сериозен недостатък за онлайн бизнеса.

Когато става въпрос за отпечатване на снимки, размерът е от съществено значение. По-големите или оригинални размери на цифровите файлове често се използват за отпечатване на снимки в полза на различните канали за външна реклама – плакати, билбордове и т.н. В тези случаи е задължително да се използва изображение с висока резолюция. 

За да са достатъчно качествени и в същото време съобразени със стандартните размери за печат, снимките трябва да имат подходяща разделителната способност. Печатът се измерва в точки на инч (DPI). 

Колкото повече точки има в квадратен инч, толкова по-голяма е  разделителната способност на едно изображение. Стандартната разделителна способност на повечето печатащи устройства е 300 dpi, но има и такива със спецификация 240 dpi или 360 dpi, например.

Това означава, че колкото повече пиксели на инч (ppi) има едно изображение, толкова по-детайлна ще бъде разпечатката. Минималната стойност за разумно качество на печат е 180 ppi, а за най-добро качество ще са необходими 300 ppi.

Размери за печат на по-голям формат снимки

Размер на печат (см) Необходим размер на файла за печат 300ppi (най-добър)
20 х 30 2362 х 3543 – 8.4МР
30 х 45 3543 × 5315 – 18.83MP
40 × 60 4724 × 7087 –  33MP
50 х 75 5906 × 8858 – 52MP

Проучванията показват, че 94% от публикациите с изображения в социалните медии предизвикват повече интерес. И разбира се, всяка социална платформа има свои собствени оптимални размери за изображения. 

В случай, че все още не сте разработвали визуално съдържание за социалните медийни канали, имайте предвид че  изображения, които са извън тези стандарти, автоматично биват преоразмерявани, разтягани или изрязвани. 

Препоръчителни размери на изображения в Instagram:

  • Instagram Feed Photos: Пейзаж:  1080 x 566 пиксела(съотношение 1,91:1) ; Портрет: 1080 x 1350 пиксела (съотношение 4:5) ; Квадрат: 1080 x 1080 пиксела (съотношение 1:1)
  • Instagram Carousel Photos: 1080 x 1080 px
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px (съотношение 9:16)
  • За реклами в Instagram: 1080 x 1920 px
  • Профилна снимка в Instagram: 360 x 360 px

Ако качим изображение с различно съотношение, платформата автоматично го изрязва, за да пасне на поддържано съотношение.

Препоръчителни размери на изображения във Facebook:

  • Изображение на корицата на Facebook: 850 x 315 px | максимум 100 KB
  • Профилно изображение във Facebook: 170 x 170 px (десктоп), 128 x 128 px (смартфони)
  • Facebook споделено изображение: 1200 x 630 px
  • Изображение на Facebook събитие: 1920 x 1080 px
  • Facebook Stories: 1080 x 1920 px
  • Изображение на връзка към Facebook: 1200 x 630 px
  • Facebook реклама: 1200 x 628 px 

Препоръчителни размери на изображенията в Twitter:

  • Изображението в поток: 1600 x 900 пиксела
  • Изображението за реклами: 800 x 800 пиксела
  • Въртележки: 800 x 800 px (съотношение 1:1), 800 x 418 px (съотношение 1,91:1)

Оптимизирането на изображения е ключово за представянето ни онлайн. Трябва да сме наясно, че при намаляване на размера на файла на нашето изображение не бива да губим качество.

Изрязването ни позволява да конвертираме файловете в желаното от нас съотношение, но има голяма вероятност да променим първоначалната композиция. В допълнение, изрязването намалява качеството на изображението. 

За разлика от него, преоразмеряването на снимките ни дава възможност да контролираме едновременно размера на файла и разделителната способност. Разбира се, трябва да бъдем внимателни, защото може да застрашим качеството на нашето изображение със загуба на пиксели. 

Намалявайки броя на пикселите пропорционално намаляваме качеството на изображението. Добавянето на нови пиксели обаче не е добра идея, защото ще доведе до изкривяване.

Когато става въпрос за размер на снимки нужни за електронната търговия, една от добрите практики е създаването на оразмерени шаблони за различните цели и канали. Така със сигурност снимките ни ще отговарят на оптималните размери и ще си спестим време за обработката им.

Манипулирането на размерите на снимките най-често става с готови софтуери за дигитална обработка. 

Как можем да преоразмерим изображение във Photoshop без да губим качество?

1.Отваряме изображението във Photoshop и избираме от менюто Image Image Size.

Видове размери на снимки и приложението им

  1. В диалоговия прозорец можем да променяме ширината, височината на изображението, както и неговата разделителна способност. Разполагаме и с възможност за избор на мерна единица. За да не губим от качеството на изображението при промяна на всички параметри,  трябва да премахнем отметката „Resample Image“. 

Видове размери на снимки и приложението им

Тя казва на Photoshop автоматично да промени броя на пикселите в изображението при промяна на някоя от стойностите. Без нея, качеството и размера на файла на изображението няма да бъдат намалени. 

След това можем да зададем необходимите размери за преоразмеряване на изображението, като  първо изберем мерна единица от падащото меню в дясно от „Width” или “Height”. В примера коригираме разделителната способност от 300 dpi на 72 dpi. Така автоматично се променя и стойностите на останалите два показателя (ширина и височина). 

Уебсайтовете за електронна търговия изискват разделителна способност от 72 до 300 dpi. Ако обаче искаме да запазим първоначалното съотношение на измерване на ширина към височина, опцията „Resample Image“ трябва да е активирана.

За да мащабираме ширината и височината независимо една от друга ще трябва да кликнем върху иконата за ограничаване на пропорциите и да зададем необходимата стойност. 

Видове размери на снимки и приложението им

Когато сме готови с всички необходими промени щракваме върху бутона „OK“.