Продуктови снимки на дрехи

Като част от съвременния дигитален свят, културата ни на пазаруване също търпи своите метаморфози и се ориентира към електронните магазини. Все пак онлайн пазаруването ни предоставя достъп до стоки, независимо къде се намираме и има своите предимства – дава възможност да сравняваме цени, да проследяваме подобни артикули, да получаваме ексклузивни предложения само онлайн и т.н. Освен всичко това спестяваме и време.

И ако говорим за облекло, много по-удобно можем да разглеждаме любимите си марки, различни каталози, а доста често и по-лесно попадаме онлайн на дрехи с точните ни размери, отколкото, когато ровим по стелажите във физическите магазини. Днес, толкова много онлайн търговци на дребно предлагат безплатна доставка и безплатни възможности за връщане, че пазаруването на дрехи се оказва наистина безпроблемен процес. Това от своя страна стимулира все повече брандове и търговци да оптимизират електронните си магазини. Като следствие, отвсякъде ни заливат реклами, клипове, снимки.

Но забелязали ли сте как ни се случва да подминаваме някои от тях, без да им обърнем капка внимание, докато на други се спираме, дори и да нямаме конкретна нужда от тези дрехи, точно сега? Въпреки, че тенденциите в модата идват и си отиват всеки сезон има едно нещо, което не се променя – добре направената и въздействаща продуктова снимка.

Кой е ключът към създаването на привлекателни изображения на дрехи?

Общо взето всички занимаващи се с онлайн търговия на дрехи разполагат с голямо разнообразие от артикули, което ги изправя пред един и същ проблем. Трудно им е да се сдобият с качествени продуктови изображения в кратки срокове, за да актуализират онлайн присъствието си.

Ето защо е добре да се запознаем с някои основни принципи, техники и детайли, с които бихме могли да бъдем полезни и търсени, като продуктови фотографи на облекло.

Ако разгледаме онлайн магазините на водещи световни марки ще забележим, че за продуктовите снимки на дрехи са използвани манекени или живи моделиИзображенията на дрехи с манекен са по-евтини, реализират се по-лесно, не изискват допълнителни усилия и със сигурност спестяват време. С тях облеклата определено придобиват реалистични човешки форми.

В случай, че имаме съмнения, че кадрите с манекен биха изглеждали прекалено евтино или че манекенът ще отклонява вниманието на потребителите от дрехите в продуктовите ни снимки, можем да прибегнем до един трик, често използван от професионалните фотографи – призрачен манекен.

Продуктови снимки на дрехи

Снимка:https://www.bigcartel.com/

Неговото най-съществено предимство е, че осигурява триизмерен изглед на дрехата, а клиентите придобиват по-ясна представа за начина, по който дрехата изглежда на тялото. Напоследък, все по-голяма популярност в продуктовата фотография придобиват и т.н. магически манекени, които са модулни и позволяват конфигуриране според видовите дрехи. Те са изработени от устойчив пластмасов материал и са идеални за интензивна употреба. Магнитните интерфейси в долната част позволяват конфигурации за снимки от различни ъгли.

Продуктови снимки на дрехи

От друга страна, ако наемем модел можем да разширим значително възможностите си за създаване на подходяща среда и изображения в контекста. Да уловим по-нетрадиционно излъчване, да използваме всякакви ъгли на заснемане и най-вече да създадем индивидуалност на продуктите, бранда и работата си. Често успелите в този бранш избират модели, които представят техният целеви клиент, а това е особено актуално решение за публикациите в социалните мрежи.

Продуктови снимки на дрехи

Снимки: https://arnhem.co/

С колкото повече контекст обвързваме дрехите, толкова по-голяма е вероятността целевата аудитория да резонира с конкретния продукт и да го купи. И все пак, ако търсим успешен начин за презентиране на дрехи онлaйн най-оптималният избор би бил да комбинираме изображенията. Така те взаимно ще се допълват, ще спомагат за визуалното мащабиране на всеки елемент и ще създават уникално преживяване на посетителя в онлайн магазина.

За фотографията на облекло е от съществено значение да се правят три, в идеалния случай, пет, максимум десет снимки на един артикул. Най-ефективните кадри включват предни, задни и странични изгледи на дрехата, както и различни комбинации в реална или студийна среда.

Продуктови снимки на дрехи

Продуктови снимки на дрехи

 Снимки: https://arnhem.co/

Алтернативен начин за заснемане на снимки на дрехи за онлайн магазин е т.н. плоска фотография или flatlay. Този стил е ръководещ в социалните мрежи, но е особено подходящ за съчетаване на основния артикул с аксесоари или още дрехи, които могат да бъдат предложени в комплект.

Продуктови снимки на дрехи

Снимка: http://confessionsofafrugalmind.blogspot.com/

Включването на групови снимки с комплекти аксесоари и заснемане в реална среда, обикновено са печелившо решение.

Продуктови снимки на дрехи

Снимка: http://fashioncoolture.com.br/

За продуктовите снимки на дрехи е много важно да покажем подробности

Самите потребители са много скептични по отношение на качеството на продукта, когато гледат само снимка. Няма нещо по-неприятно за клиента, от това да получи продукт, който не отговаря на неговите представи придобити само и единствено от продуктовите изображения.

Затова е наложително да се съсредоточим върху такива елементи, като материя, шевове, ципове, копчета, шарки, лога и всичко онова, което би отличило конкретната дреха, която снимаме. Предпочитани сред потребителите са онлайн магазини, които предоставят функция за активиране на увеличение на снимките. За целта са необходими кадри в близък план и с висока резолюция.

Преди да започнем със снимките е необходимо да подготвим дрехите и аксесоарите към тях. Подготовката се състои в привеждането им в перфектен вид, който да е естетичен – без гънки, без висящи конци и стърчащи етикети. Отделеното време за премахване на власинки и прах, гладене, подравняване на дрехите е от решаващо значение за добрия завършек на работата ни.

Едва, когато сме сигурни, че разполагаме с план за снимките и дрехите са готови можем да преминем към същинската реализация на продуктовите изображения на дрехи.

Съществуват два ключови елемента за една добра продуктова снимка:

  • правилна перспектива
  • подходящо осветление

Когато става въпрос за осветление тъканите могат да бъдат изключително трудни и предизвикателни за работа. Облеклата се изработват от широка гама тъкани, като памук, спандекс, найлон, акрил, вълна, лен, кашмир, коприна.

Някои тъкани имат отразяващи свойства, като коприната например, докато други, като кадифето са склонни да абсорбират светлина. Плат с много на брой нишки, с голяма гъстота ще ни осигури по-гладка повърхност. Докато отпуснатите тъкани ще създадат много груба повърхност, която ще подчертае тъмните сенки.

Трябва да имаме предвид, че твърд източник на светлина ще създаде прекалено суров контраст на сенките и ще придаде груб вид на дрехите. Когато снимаме дрехи, много по- подходяща ще бъде меката, дифузна светлина, която ще намали отблясъците от светлоотразителни тъкани или аксесоари и ще подчертае детайлите.

Ако снимаме в студио или използваме студийна светлина ще са ни необходими ключова (насочваща) светлина, запълваща и задна (фонова). Ключовата светлина е основният ни източник – насочена е директно към продукта. Светлината за запълване е вторична, с по- ниска интензивност. Задната светлина обикновено поставяме зад или над обекта, за да го подчертаем по-добре спрямо фона.

В случай, че използваме естествена светлина и провеждаме снимките навън, трябва да имаме предвид, че яркото слънце може да ни затрудни, заради сенките, които ще падат. Най-доброто време за снимане обикновено е веднага след изгрева на слънцето или няколко часа преди залез, когато светлината е по- мека.

За перфектни резултати, професионалните фотографи често смесват естествени и изкуствени източници на светлина. За продуктови снимки на дрехи е важно да отбележим и няколко подробности свързани с обективите и фокусното разстояние.

Ако ще правим снимки с къси фокусни разстояния, като 18 мм или 35 мм, изображенията ни могат да получат нежелан ефект на изкривяване и дрехите да изглеждат по-големи, отколкото са в действителност. За целта може да използваме китовия обектив 18-55 мм, като зададем увеличение до 55 мм.

Важно е да запомним, че ще имаме нужда от обектив с късо фокусно разстояние, с което да увеличим максимално зрителната зона.

При заснемане на продуктови снимки на дрехи, професионалистите препоръчват да се избира висок f / стоп, между f / 8 и f / 11. В резултат на това ще можем да се съсредоточим по- правилно върху елементите и да поставим акцент върху определени детайли.

За плитък фокус трябва да зададем по- ниска бленда f / 2,8.

Правейки фотография на дрехи за електронна търговия, понякога се нуждаем от многобройни изображения на артикули с различни цветове. За да спестим време и да не снимаме всяка цветова вариация е необходимо да заснемем само един цвят.

На етапа постобработка можем да променим цветовете с помощта на Photoshop.

Както вече разбрахме, има много и различни начини, които можем да приложим за демонстрация на дрехи, предназначени за продажба онлайн. Нека изберем този, с който ще сме сигурни, че нашите продуктови снимки на дрехи се отличават и ще въздействат най-силно на потребителите.