LED осветлението и продуктовата фотография

Във възход на интерактивна визуализация на продукти, реалистичното им представяне е особено важно за изживяването на клиента и своеобразна гаранция за неговата удовлетвореност. Ето защо,  рекламната и продуктова фотография вече са приоритет за всеки онлайн бизнес.

Визуализирането на продукт е многостранен процес, в който решенията за вида на осветлението и прецизната му настройка са доминиращ фактор за постигане на завладяващи изображения, представящи продукта в най- добрата му светлина.  

В професионалната продуктова фотография обикновено се използват различни видове осветление. Студийното осветление комбинира мигаща и непрекъсната светлина. Източникът на непрекъсната светлина най- често е светодиодната лампа. През последните години LED технологиите направиха прелом и като цяло промениха облика на непрекъсната светлина във фотографията.

Предимствата на LED осветлението не са никак малко. Да започнем с достъпността. Условно, цената не е толкова висока, предвид издръжливостта и факта, че осветлението не прегрява. Настройката е удобна и лесна. За разлика от съществуващите опции на светлинно излъчване, интензитета на LED светлината е по- лесен за контролиране. 

Освен това е приложимо, както с DSLR камера, така и с видеокамера или камерата на смартфон, към допълнителни стойки, стативи, устройства. Докато другите източници обикновено изискват допълнителна синхронизация.

Значително предимство, което осигурява балансираната LED светлина е при работа в условията на слаба осветеност или за обекти със силно отразяващи повърхности. Всичко това прави LED осветлението много практично за заснемане на продукти, при селфи портретната фотография, при създаване на видео и стрийминг на живо за онлайн продажби. 

Основни характеристики на LED осветлението за продуктова фотография

В продуктовата фотография подходящото осветление е ключово, а позиционирането му е от първостепенно значениеНеразсеяната, директна светлина хвърля твърди сенки върху обекта. 

Като правило, с LED непрекъсната светлина ще получите това, което виждате. Определено улеснява постигането на чист и ясен образ, а в зависимост от концепцията той може да бъде със или без сенки.

LED осветлението и продуктовата фотография

Снимка: gq.com

Такъв тип светлина е особено подходяща за снимане от сравнително близко разстояние, както и за постигане на малка дълбочина на рязкост. За да си осигурите качествена продукция, трябва да обърнете внимание на няколко важни показателя, касаещи избора на LED осветление за продуктова фотография. 

Те от своя страна са следните :

  • Уверите се, че LED осветлението е балансирано и излъчва същата цветна температура, като дневната светлина. Индексът на цветово предаване (CRI), от който имате нужда в продуктовата фотография трябва да е висок – в порядъка от 95 до 98 CRI. От това ще зависи качеството на предаване на цветовете. За справка CRI на слънчевата светлина е 100. 
  • Ако планирате да направите перфектни студийни снимки и да получите ясни изображения мощността на осветителните тела трябва е над 100 вата. Разбира се, за големи помещения или за заснемане на видео ще имате нужда от повече и по- силна светлина, дори от няколко източника.

LED осветлението и продуктовата фотография

Видове LED осветление при продуктовата фотография

Днес на пазара се предлагат много модификации на LED осветление и аксесоари към него. Важно е да отбележим, че  всички LED светлини за фотография имат едно общо нещо – те осветяват близки обекти,  отделен човек или среден обект. Ще разграничим три основни типа LED светлини, които намират широко приложение сред фотографите.

Пръстенови светлини

LED осветлението и продуктовата фотография

Пръстеновите модули за осветление са приложими при продуктова фотография на храна, напитки, козметика, бижута, както и мода. Или в тези ситуации, в които могат да бъдат използвани, като ключово осветление – за директен кадър отблизо. 

Яркостта на светлината при пръстеновите източници е регулируема. Самата светлина е универсална. Друго предимство на такова осветително тяло е, че е идеално, както за студийна работа, така и заснемане навън. Леснопреносимо е, което дава повече гъвкавост и удобство на продуктовия фотограф.

LED крушки за фотография

Крушки се предлагат в много различни видове, стилове, мощности и цветни температури. Светлината, която излъчват е стабилна, балансирана и последователна. Енергийно ефективни са. И всичко това ги прави фантастична, икономична опция за допълване на изкуственото осветление в продуктовата фотография.

LED осветлението и продуктовата фотография

Разбира се, за различните цели в продуктовата фотография, правилният избор на LED крушки е от значение. Цената обикновено зависи от марката, типа и мощността. Фотографите споделящи опит, използват повече от една крушка, за да постигнат желаната яркост.

LED светлинните панели

С LED светлинните панели се изкачваме още по-нагоре по стълбата на професионалното фотографско осветление. Te намират приложение и във видео заснемането. Определят се, като подходящи източници на постоянна, мека светлина. Достъпни са, лесни за носене и инсталиране. 

Сред тях можете да намерите панели, работещи с батерии, с различен набор от мощности, както и такива с по-креативен контрол за балансиране на светлината.

LED осветлението и продуктовата фотография

Професионалистите в продуктовата и рекламна фотография най- често комбинират LED светлинните панели със студийна светкавица или строб осветление. Това съчетаване на двата вида светлина спомага за постигане на голяма дълбочина на полето, добра острота на снимката и максимално качество без шум.

Като допълнение към LED светлинните панели ще включим и едно алтернативно решение – настолната кутия за продуктова фотография – лайтбокс. Страните на светлинната кутия са изработени от плат или акрил, за да изолират обекта. 

В кутията е вградено LED осветление, което равномерно осветява вътрешността ѝ и осигурява мека светлина. Предлагат се и комплекти, които включват допълнителни източници на светлина към лайтбокса. 

Лайтбоксовете са подходящи за по-малки предмети, като бижута, играчки и са предпочитани от хендмейд производителите, които предлагат своите продукти в платформи, като Amazon, Etsy и прочие.

LED осветлението и продуктовата фотография

Недостатъци на непрекъснатите LED светлини

Един от най- често спряганите недостатъци на LED осветлението е, че цветът излъчван от тях, може да придаде нежелани нюанси на продуктовия кадър. Също така, ако се използват няколко различни LED източника на светлина, комбинираният цветен ефект създаден от тях, може да е непоследователен и непривлекателен.

Имайте предвид, че по-евтиното LED осветление има склонност да трепти, когато батериите започнат да се изтощават.

„LED осветлението в продуктовата фотография е превъзходно решение за заснемане на напитки“, споделя фотографът Скайлър Бърт.

LED осветлението и продуктовата фотография

Снимка: SKYLER BURT

„Предпочитам този метод, когато снимам всяка чаша или бутилка – от бутилка бира до чаша за кола, защото създава драматично отделяне от фона и с плавен наклон, по много сложен начин разкрива формата на бутилката.“

LED осветлението и продуктовата фотография

Снимка: SKYLER BURT

Допълва, че „Непрекъснатите светлини не мигат, защото са постоянно включени. Това ни позволява да видим в реално време, как светлината удря обекта и ви дава възможност да регулираме мощността според нуждите. 

Тъй като светлините са непрекъснати (не мигат), не се нуждаем от синхронизиращи кабели или безжично задействане, за да накараме осветлението да работи с наличната камера. Този тип светлини се използват за заснемане на снимки и видео, така че ако видеото е ваш приоритет, това определено е нещо, което трябва да имате предвид.“

Ако се питате дали LED осветлението се използва от професионалистите, отговорът е „Да“. Всеки успешен комерсиален фотограф, който работи, за да издигне продуктите на даден бранд, включва в оборудването си LED светлини.

Фотографът на часовници GeckotaАлис Андерсън подробно разказва за своята работа и дава съвети за осветлението при продуктовата фотография на часовници. Самата тя казва, че „Решението, кое ще бъде най –подходящото осветление, което да се използва, зависи  изцяло от темата, настроението и дори личните предпочитания.“

Разбира се, като професионален продуктов фотограф тя включва всички възможности, с които разполага. „Причината, поради която използвам непрекъснато осветление, е простият факт, че получавам това, което виждам. Това е най-лесният начин да видя как ще изглежда изображението и ако използвам светлинни комплекти, а не естествена светлина, ще разполагам с много контрол.“

LED осветлението и продуктовата фотография

Снимка: Geckota – Камера: Canon EOS 700D, Обектив: Sigma 105mm, ISO: 100,  f/4, 1/25 sec.

Регулирането на осветлението е едно от най- големите предизвикателства в продуктовата фотография. Правилно подбраното осветление гарантира качествен кадър. Но за извличане на максимума сила от светлината повечето фотографи на продукти използват комбинация от видовете светлинни излъчватели.