През последните години електронната търговия претърпя еволюция и промени начина, по който пазаруваме. Предостави ни възможност да разглеждаме стотици онлайн магазини и да избираме между хиляди продукти.
Но на днешният претъпкан пазар приключването на продажба изисква повече усилия, защото клиентите имат достъп до изключително много информация. За търговците е предизвикателство да предложат нова гледна точка или да убедят клиентите, защо продуктът, който предлагат е най- добър за тях.
От друга страна, за да вземат решение за покупка, потребителите обичат да изследват и да анализират информацията сами.
Тези условия издигнаха визуалното съдържание на друго ниво, като му позволиха да доминира в сайтовете за електронна търговия. Това означава, че продуктовите снимки и видеоклипове са по- ценни от всякога.
Независимо дали пазаруват онлайн или във физически магазин потребителите следват собствена философия относно избора на конкретен продукт. Те трябва да бъдат сигурни, когато купуват. И за да вдъхнат увереност на своите потенциални онлайн потребители, търговците трябва да покажат продуктови изображения, които силно резонират с философията на търсене на купувачите.
Снимка: acuratedman.tumblr.com
За да се свържат с аудиторията си и за да не губят клиенти, търговците имат нужда от висококачествени изображения, които да бъдат достатъчно ефективни, за да въздействат и да осигурят така необходимата увереност на купувачите.
Професионално представяне чрез продуктова фотография
Наличието на професионално визуално съдържание наистина може да направи нещата различни. Изображенията са приоритетни за цялостната история на бранда.
В очите на потенциалните потребители, набързо скалъпените продуктови изображения или събраните сток фотографии ще изглеждат непрофесионално, несериозно и могат да са в ущърб за цялостното впечатление към марката. А това е равносилно на пропуснати възможности и дори загуба на бизнеса.
Според едно проучване в САЩ, 30% от купувачите казват, че няма да купят, ако липсват изображения или те са с ниско качество.
За да бъде успешна една продуктова презентация, търговците трябва да използват правилните техники за създаване на завладяващо визуално съдържание. Тъй като ще се насочат към множество хора едновременно, а различните потребители имат различни нужди, снимковото съдържание трябва да бъде достатъчно гъвкаво, за да обхване колкото се може повече потенциални купувачи.
Ето защо и една от най-ефективните практики на този етап, която добавя стойност на продукта, представя го по интересен и убедителен начин, е разказването на истории.
Проучванията показват, че разказването на истории с продуктови изображения може да резонира в много по- голяма степен, отколкото простото описание на предимствата на продукта.
Професионалното представяне на продукта има силата да разкаже на аудиторията повече за това, защо този конкретен продукт трябва да бъде закупен. На първо място може да се подчертае как той ще бъде полезен.
По този начин търговецът ще има възможността да помогне на посетителите в уебсайта или електронния магазин да свържат продукта с определени свои нужди и да си представят отделни ситуации използвайки го.
В следващия пример можем да проследим, как поетапно получаваме информация за качеството на продукта в детайли.
Снимки: vonbaer.com
Продуктовите изображения насочват вниманието ни към визията, материалите и онези характеристики и елементи, които наистина придават стойност на конкретния продукт – мъжка кожена чанта.
След това, производителят демонстрира на посетителите в сайта приложението на своя продукт и специфични моменти от ежедневието, в които той може да бъде полезен.
Снимки: vonbaer.com
Ако се върнем на проучването – в САЩ, 70% от хората казват, че е по- вероятно да купят продукт от продуктова страница, която показва колко полезен би бил той или демонстрира как се вписва в техния начин на живот.
Какви са предимствата при професионалното представяне на продуктите ?
Едно от предимствата при професионалното представяне на продуктите е именно създаването на изключителни истории чрез продуктовите изображения.
Репутацията също играе важно роля в бизнеса
Професионалната продуктова фотография не само представя продуктите на бранда, но тя създава впечатление за цялата компания. Затова, когато се стремите да подобрите репутацията на бизнеса си, започнете с професионално представяне на продуктите.
Доверието на потребителите също има значение
Когато хората нямат възможност да взаимодействат директно с продуктите, снимките са единственият начин да бъдат убедени в качеството. Затова професионалното представяне на продуктите е ключово.
Когато клиентите получат реален продукт отговарящ на визуалното съдържание, това ще допринесе за цялостно повишаване на доверието към бранда. Те ще са готови да оставят положителни отзиви. Ще са по- склонни да споделят изображения в социалните мрежи и да направят нова покупка.
22 % от онлайн връщанията на продукти са, защото „артикулът изглежда различно на снимките“. Така че професионалното представяне на продукти може да спести време и пари.
Какви са отличителните характеристики на професионалните снимки ?
Едно от предизвикателствата за търговците днес е наситеният бизнес – много марки и компании в една пазарна ниша. Професионалните продуктови снимки могат да бъдат съществен аспект, който не само подобрява вашия уебсайт и цялостния имидж, но в същото време откроява продуктите и дава конкурентно предимство.
Качествените снимки за електронна търговия могат да помогнат за разширяване на обхвата на бизнеса и привличане на нови аудитории. Оптимизираните професионални снимки са важни за всеки сайт или онлайн магазин.
Така те по- лесно могат да бъдат намерени в резултатите с изображения и ще се представят по- добре в общите резултати при търсене. Възможността да се ангажират клиенти, да се задържат на сайта за по- дълго или да изберат продукти от него, вместо от конкурент се увеличава значително.
Снимките за електронна търговия трябва да са автентични и в съответствие с концепцията на бизнеса и бранда. В случай че вие или някой от вашия екип умее да борави добре с DSLR или безогледална камера, не означава че сте технически подготвени да направите подходящо продуктово изображение.
Опитният фотограф знае как да вдъхне живот на продукта и разполага с нужното техническото разбиране да предаде оптимално послание към аудиторията. Обикновено веднага можем да открием отличителните характеристики на професионалните снимки – в осветлението, композицията, детайлността, дълбочината и цялостната творческа концепция.
Ето и конкретен пример с продуктови изображения на парфюм на Dior. В първия кадър вниманието ни е погълнато от детайлната постановка, ефектите, фона и добавеният реквизит, който съвсем нежно дава асоциативни напътствия за аромата на конкретния парфюм.
Снимка: Dior
Второ изображение е от онлайн магазин на друг търговец на същия парфюм. Снимката определено е непрофесионална и може би, ако не беше популярността на бранда, едва ли изображението щеше да привлече зрителски интерес.
Снимка: inkunosakuraa.blogspot.com
Разбира се, съгласни сме че примерът е краен и затова сме подбрали още два кадъра, които да анализираме.
Първото изображение е на професионалният продуктов фотограф Дан Роб, а второто е от онлайн магазин предлагащ продукти на същата компания. Веднага прави впечатление разликата в начина на представяне на продукта. Концепцията е идентична, но изпълнението крайно различно. Композицията в първия кадър плъзва погледа през детайлите, допълващи основния герой и бавно го насочва към него.
Снимка: Dan Robb
Втората снимка ни презентира бутилката вино на преден план и аранжировка. Някак липсва симетрия и като цяло композицията е слаба.
Снимка: shopee.sg
Ако трябва да избирате между двете продуктови изображения, кой ще е вашият фаворит?
Смисълът тук е, че професионалното представяне може да означава разликата между това потенциален клиент да избере вашия продукт или такъв от конкурент. Затова, ако управлявате онлайн бизнес имате нужда от професионално представяне на продуктите.
Когато хората видят висококачествени изображения, те ще се почувстват уверени и ще са склонни да вземат решение за покупка и да похарчат парите си.
Независимо дали сте нов бизнес, изграждащ уебсайта си за първи път, или добре установен бизнес, обновяващ онлайн присъствието си, приемете влагането на пари в професионалната продуктова фотография като бъдеща инвестиция.
Потърсете фотограф или студио, които с удоволствие ще ви покажат много примери от своята работа, ще ви дадат ценни насоки и ще ви запознаят с най- новите тенденции в нишата, в която се представяте. Трябва да знаете кое е най- доброто за вашия бранд.
Ако се чудите колко струват професионалните фотографски услуги, еднозначният отговор би бил твърде субективен. Истината е, че това зависи от конкретния продукт, дали той има разновидности или е в комбинация с друг.
Следваща точка в списъка е бюджета, с който разполагате и какви са стратегическите ви цели. Разбира се, най- важното направление в ценообразуването ще бъде да се определи какво ще помогне да продавате успешно продуктите си.
През последните години много компании за електронна търговия се възползваха от добавената реалност, за да предоставят на клиентите си по- добро изживяване и по- добър поглед върху продуктите – 3D модели, мащабиране, 360- градусово завъртане.
Хората реагират емоционално на онова, което виждат, така че професионалната продуктовата фотография е важна!