продуктовата фотография

Мотото на всеки бизнес, всяка марка, всеки търговец опериращ в електронното пространство е „Единствен“. Търсенето на нещо ново и авангардно, което да го отличи от тълпата винаги е било водещо и ще остане такова.

 

За да бъдат забелязани и запомнени изображенията, с които ще се представят продуктите идната година, се изискват още по- смела креативност и познаване на тенденциите в дизайна, модата, материалите, цветовете, стиловете, техниката, технологиите и т.н.  А за да бъде успешен, всеки продуктов фотограф ще има нужда от свежа, нова перспектива, което неизбежно го отвежда към въпроса…

 

Какво ще бъде популярно в продуктовата фотография през 2020?

 

Накратко, изпъкват следните основни теми:

*    Ярки цветове, асиметрия,  сюрреалистични снимки на продукти

* Безогледални камери, усъвършенствани телефото камери, още повече мегапиксели

3D и мащабно навлизане на CGI (Computer Generated Imagery) технологията в допълнение към фотографията на продукти в студията.

 

Светът е динамичен и всичко наоколо се движи бързо. Ако искаме да успеем трябва да разбираме тенденциите и да се адаптираме към тях.

 

Как ще изглежда 2020?

 

Максим Рударски, водещ дизайнер на потребителски интерфейс в софтуерната компания Smartym Pro смята, че тъмният режим ще стане „повсеместен“ през 2020, особено в дизайна на уебсайтовете за електронна търговия и интерфейса на приложенията за такава.

 

Джими Дювал, главен продуктов директор в Big Commerce “Мисля, че една от големите тенденции в електронната търговия е честно казано опростяване“.

Минимализъм.

Оформлението на сайтовете ще е много по- изчистено и с повече бяло пространство, което ще кара продуктите да изпъкват. Споделените мнения много точно ни насочват, че продуктовата фотография ще трябва да се съобрази с визуалните промени, които ще претърпят повечето сайтове и платформи.

 

Цветът е жизненоважна част от фотографията

 

Saffron 14-1064 на компанията Pantone е един от най- спряганите цветове за сезон пролет- лято за 2020. Няма да се учудим, че този цвят и неговите нюанси ще преобладават в много продуктови изображения. Той добре се вписва и в една от основните, нови тенденции, а именно ярки, наситени цветове, привличащи внимание.

продуктовата фотография

 

Какъв по- добър начин да започнете новото десетилетие с оптимизма и енергичната топлина, които излъчва жълтото?  Жълтото със сигурност ще поставя акцент, там където се появи, било то като основен цвят или като фон.

 

продуктовата фотография

Photo:http://www.heydesign.com

 

Проучвания показват, че жълтият цвят се асоциира с топлина, бодрост, умствена активност, внася нотка радост, оптимизъм, веселост. Насърчава комуникацията, засилва зрението, изгражда увереност и стимулира нервната система. Затова се прогнозира, че яркожълто ще присъства при проектиране на лога и дизайни, при изграждане на идентичност на марка и то за много компании от различни отрасли.

 

Интериорните дизайнери залагат на светли и ефирни пространства с топли нотки в декорацията. Професионалистите в областта споделят, че виолетовото, сивото и зеленото ще преобладават в заглавията на каталозите.

 

продуктовата фотография

 

Дизайнерската индустрия ще отдели особено внимание на кремообразната ванилия, светлолимоново жълто, меко шампанско. Те са убедени, че през 2020 ванилията може да бъде всичко друго, но не и скучна.

 

Специално внимание се обръща и на природата. Всичко свързано с нея вече е на мода. Затова фонове вдъхновени от природата, растителни влакна и естествени материи ще са сред едни от най- горещите тенденции.

продуктовата фотография

Photo:http://www.kosmeticsbeauty.com

 

Материали и текстури с глобални и градски влияния ще са друг акцент. Но като най- популярни се оформят контрастни тонове в комбинация с геометрични дизайни. Живите цветове ще привличат вниманието ни в много бъдещи изображения.

 

продуктовата фотография

Photo:http://www.neapolitanbeauty.com

 

Снимките на сюрреалистични продукти разчупват естетиката и фантазията. Тази тенденция се появява в съчетание с ярките цветове и сякаш събужда детското въображение.

продуктовата фотография

Photo:http://www.esquire.com

 

Ако сте търговец и искате да направите продуктите си по- желани за клиентите, да увеличите и продажбите си, през 2020 г. ще е находчиво да включите професионални фотографии с 3D ефекти на продуктите си.

 

CGI (Computer Generated Imagery) и 3D визуализацията са практически незаменими в съвременната комуникация между потребителя и продукта. Използването на CGI вече е установено в различни индустрии, като машиностроене, както и за потребителски стоки.

 

продуктовата фотография

Photo:http://www.ufo3d.com

 

Мениджърите признават предимството на виртуалната 3D визуализация за своите продукти в сектори, като производството на мебели и облекло. 3D визуализациите на продукти, пленяват с перфектна светлинна презентация, чрез високо ниво на детайлност и убедителна същност. Илюстрират сложни технически  характеристики и функционалности.

 

Комбинирането на CGI изображение и фотография позволява фотореалистични 3D преживявания, които насърчават процеса на вземане на решения от потребителите.

 

360- градусовата продуктова фотография остава на позиции и през 2020 г. Чрез нея позволявате на своите потребители да се чувстват така, все едно гледат от множество ъгли и изпитват уникално, реално усещане за продукта.

 

Какво ще е популярно, като стилове в социалните мрежи? Какво ще трябва да предприемем, за да се съобразим с тенденциите през 2020, които задават социалните мрежи?

 

Както сочат последните проучвания социалните медии вече са основен източник на информация и новини. Повишава се визуалното съдържание и то е все по- познато на потребителите, заради достъпа през мобилни устройства.

 

Затова, ако искаме да привлечем посетители, които да превърнем в последователи, а последователите в клиенти, трябва да сме наясно с естетичните трендове и да имаме конкретни планове, особено, ако тепърва създаваме профил. Основното направление е насочено към присъствието на цветовете на марката, като акцент в продуктовите изображения. Това е особено популярно за привличане на внимание в Instagram Stories.

 

Ангажиране на потребителите с видеоклипове за представяне на марка, продукти и съдържание. Според проучване 1 от 3 потребители на социални медии гледа или взаимодейства с брандирани видеоклипове. Видеата стават по- важни от всякога. Често  са по- ангажиращи от статичните изображения.

 

Редно е да споменем, че в заснемането на видеа съществуват и някои предимства за продуктовата фотография. Едно от тях е, че  всяка секунда от видеоклипа могат да се осигурят тридесет или шестдесет кадъра за избор, в зависимост от настройките ви за заснемане. Или с други думи, можем да изтегляме неподвижни изображения от видеоклиповете и те все пак да са с достатъчно високо качество.

 

Липсата на гравитация в продуктовите кадри също остава актуална, като една от тенденциите за следващата година. Чрез този подход на заснемане се създава усещане за динамичност в кадъра. Това са уникални, креативни изображения, които обикновено успяват да удивят потребителите.

продуктовата фотография

Photo:https://www.500px.com/russellbcac/

Поради нарастващото потребление на телефоните, видимо се оформя тенденция и за ориентация на изображенията. Все по- често ще се налага продуктовите фотографи да се съобразяват и да оформят своите сцени и позиции на обектите за вертикален кадър. Разбира се, това е малко по- сложно, когато използваме DSLR и безогледални камери, но в никакъв случай невъзможно.

Почти всичко, което хората гледат днес е форматирано вертикално.

 

Повече от половината онлайн трафик е от мобилни потребители и вероятността съдържанието да се преглежда от телефон е много висока. Тази тенденция определено ще продължава да се увеличава.

 

Фотографската индустрия напредва следвайки темповете на технологично развитие. Вече разполагаме с все по- големи резолюции и по- добри сензори. Според изнесена информация от производители, като Canon и Nikon, тенденцията за 2020 е още по- голям прогрес в пълнокадровите и безогледални камери.

 

Без да обръщаме внимание на производителя за следващата година, можем да отбележим, че в сферата на продуктовата фотография остава влечението и повишеният интерес към безогледални камери, поради компактността им и високото качество, което могат да постигнат.

 

От Canon очакваме  EOS M6 Mark II с мощност 32.5MP, а от DSLR-те Canon EOS-1D X Mark III. За Nikon се споделя информация, че през 2020 ще се появи Nikon Z3 или Z30, малка DX камера, без електронен визьор, с фиксиран LCD екран, един слот за microSD карта и 24МР или 26MP сензор.  Това издание ще се конкурира с други входни камери, като Fujifilm X-A5 и Panasonic Lumix GX80. Компанията може да направи съобщение за разработка на Pro Nikon Z9 през лятото. От SONY вече обявиха своя 61MP Sony A7R IV, но изглежда, че Nikon подготвя свой собствен модел с 61MP – Nikon Z8.

продуктовата фотография

 

Photo:https://www.diyphotography.net/

 

 

Все повече скорост набират и мобилните камери. Това не означава, че DSLR са без значение. Те все още  играят огромна роля за заснемане на перфектния кадър, който не може да бъде повторен от мобилен телефон. Но и сами можем да забележим напредъка в качествени, продуктови кадри направени с високите класове телефони. Защо са предпочитани? Защото са компактни и могат да бъдат навсякъде с нас. Имаме потенциал да снимаме снимки и видеоклипове, които са особено популярни в социалните мрежи.

Да вземем за пример напредъка на iPhone 11, който  има много нови функции за фотографите, включително ултра широка камера и телефото камера, без допълнително монтиране. Освен това, телефото камерата включва нощен режим и има същото качество на видеото и предимствата, като широката камера. Apple без съмнение промени играта, като представи първата мобилна система с тройна камера на мобилен телефон.

Без значение дали ще снимаме продуктите с телефон или фотоапарат, една от тенденциите за 2020 е, че  потребителите ще искат да виждат нещата в естествена среда.  Затова, нека кадрите, които предлагате изглеждат естествено, а обекта в тях да е изпълнен със съдържание и смисъл.

С дигиталната глобализация, световните тенденции не подминават и България. Актуални ще бъдат секторите, които биха претърпели основно развитие през 2020, а именно здраве, здравословни продукти, здравословен начин на живот. По- често брандовете и бизнеса ще залагат на естествени продукти в козметиката, добавките, храната. В електронната търговия ще се включват още малки бизнеси с ръчно изработени продукти и такива с естествени материали и състав. Актуални остават секторите – дрехи и облекла, обувки, спортни стоки, лайфстайл, техника, технологии, като общата тенденция е кадрите да следват ярки цветове, несъвършени текстури, елегантни форми, природа.

 

Готови ли сте за новите тенденции?