Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Всички преживявания в онлайн пространството са свързани с определен вид визуално изображение.  Още от средата на 90-те търговците започнаха да се интересуват от нарастващото влияние и съществуващите възможности във виртуалното пространство.

 

В днешния дигитален свят, когато все повече бизнеси инвестират в електронната търговия и все повече потребители предпочитат онлайн пазаруването, висококачествените изображения на продуктите са неизменна част от стратегическия маркетингов план на компаниите и търговците.

 

Снимките в онлайн магазините не са просто снимки, а средство, което създава първо впечатление, грабва и задържа потребителското внимание. Всъщност основната мисия на добрия продуктов кадър е да осъществи невербална комуникация с потребителите. Да повлияе върху техните емоции.  И да предизвика конкретно действие от тяхна страна.

 

Един продуктов кадър може да бъде наречен успешен, ако успее да извика в съзнанието на потребителя мисълта: „Искам това“. За да отличим продуктите си сред тези на конкурентите, за да изградим идентичност на марка, за да ангажираме внимание и най- вече, за да продаваме, имаме нужда от персонализирана и автентична продуктова фотография.

 

Споменахме маркетингова стратегия, но какво е дигитален маркетинг?

 

„Вместо с еднопосочно прекъсване, уеб маркетингът е свързан с доставянето на полезно съдържание в особено подходящ момент, когато купувачът се нуждае от него. “ –

Дейвид Меерман Скот

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Photo: freepik.com

 

Дигитален маркетинг са всички онези начини, способи и възможности за използване на канали за провеждане на реклама, насочени към конкретна целева група или за разширяване на обхвата на влияние на съответната компания, марка и т.н.. Част от каналите на дигиталния маркетинг са онлайн магазините, социалните мрежи, имейлите, различните платформи за публикуване на съдържание.Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазиниКогато, съдържанието е подкрепено с подходящо изображение, това повишава вниманието на потребителите. Качествените изображения на продуктите са основна сила за увеличаване на трафика и на процентната конверсия в уебсайтовете. Потребителите обичат да прекарват с часове в търсене на продукти онлайн или да следят за най- добрата оферта.

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Photo: freepik.com

Как могат да бъдат удовлетворени намеренията им най- добре?

 

Чрез поддържане на ясно, кратко представяне на продукт и неговите характеристики само с един кадър. Търговският аспект се състои конкретно в проектиране на снимките на продукта по такъв начин, че цялата информация и свойствата да се възпроизведат от една илюстрация.

 

Преди да реши да закупи даден артикул, потребителят обикновено  фокусира своето внимание върху размера, формата, текстурата, цвета и т.н. Именно тази съществена информация ще търси той и тя трябва да бъде изразена в едно продуктово изображение.

 

Продуктовата фотография е като механизъм, задействащ процеса на трансформация на продукта, който под формата на изображение от галерията, преминава в количката за пазаруване, като реална продажба.

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Photo: freepik.com

 

Затова отличителният вид и усещането, което дадена снимка може да подхрани са ключов момент от всяка маркетингова стратегия, а продуктовата фотография неразделна част от дигиталния маркетинг. Или визуалното представяне е най- успешната стратегия за реализиране на продажба в електронната търговия.

 

Опитът показва, че когато търсим  продукти, ние пряко следим и се фокусираме върху изображението, заглавията и описанията. Ако визуалното съвпадение отговаря на нашите критерии на търсене, то желаният артикул се озовава в количката за пазаруване, само с един клик.  Затова добре проектирания уеб, със стойностно съдържание и качествени продуктови изображения е маркетингов шедьовър.

 

Продуктовата фотография е важна и трябва да се използва, за да се подобри цялостното изживяване в конкретен онлайн магазин. Колкото повече информация предоставя дадено изображение (или група изображения), толкова повече увереност придобиват онлайн потребителите.

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Photo:https://www.freepik.com/rawpixel-com

 

Все повече производители и търговци разбират необходимостта от създаване на съдържание с високо качество. Изграждането на доверие с техните клиенти и последователи започва с предлагане на информация, насоки или забавление.

 

За тази цел са необходими множество визуални изображения с различна насоченост, инфографики, видеа, персонализирани изображения за блог. Чрез продуктовите изображения, те трябва да успеят не само да се адаптират и оцелеят в дигиталната вселена, но и да процъфтяват.

 

Всъщност не става въпрос само за самите снимките на продукти, но и за оптимизацията  им във всяка платформа и канал, избрани за представяне в съответната маркетингова стратегия. Ясно е, че продуктовата фотография е от изключителна важност за успеха в продажбите и брандирането на всеки онлайн бизнес.

 

Кога и как може да се използва?

 

Накратко, продуктовата фотография в електронна търговия попада в следните направления:

 

  • Фотография само на продукт
  • Лайфстайл продуктова фотография/ контекстуални продуктови изображения
  • Снимки на продукти за социалните медии
  • Снимки на продуктите за кампании за PPC (Pay Per Click – “плати за клик”)
  • Снимки за уебсайта и категориите продукти

 

Първият етап от създаването на изображения за бизнес в електронната търговия е посланието или информираността. Или потенциала, който тези изображения имат, за да споделят достатъчно подробна информация за вашия продукт, с което да ангажират  вниманието на бъдещите купувачи.

 

Освен това, тези изображения увеличават вероятността и за социално споделяне.  Социалните платформи стават все по- ефективни, издигайки марките на компаниите на следващо ниво.

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Photo:https://www.freepik.com/rawpixel-com

 

Когато става въпрос за планиране на страхотен маркетингов план за социалните медии, освен създаването на качествено съдържание трябва да се добави и стойност, чрез креативни изображенияФотографията оставя впечатления и привлича усещания. Тя създава визуален сюжет.

 

Разбира се, социалните медии са грандиозно поле за изява, тъй като могат да обслужват всички видове функции, от стимулиране на трафик и продажби, до изграждане на информираност за марката, привличане на ангажирана аудитория, свързване с клиенти и т.н.

 

Въздействието на изображенията в социалните мрежи е най- важно. В платформа, като Instagram, историите са 100% визуални. Като правило там, привличаме потребители единствено с изображения, без текст.

 

Накратко, визуалният стил и елегантното въздействие са жизненоважни.

Instagram е един от най- подходящите канали, където може да се изгради марка, органично, най- вече поради начина, по който може да се общува с публиката.

Instagram се превърна и в естествено място за пазаруване.

https://www.instagram.com/dior/?utm_source=ig_embed

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Изображенията на продукти  вече са съществена част и от онлайн рекламните кампании.

Независимо дали рекламите са в Google, Facebook, канали като Amazon, eBay и други платформи за пазаруване, силното и амбициозно визуално съдържание, като комбинация от лайфстайл фотография и чисто изображение на продукта, може да бъде изключително мощно. Със заснемането на продукти на бял фон или само на продукт, целта ни е да предоставим достатъчно информация на купувача.

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Докато с лайфстайл фотографията ние предаваме и емоция. Обвързваме продукта с начина на живот на потенциалния потребител.

https://adexe.co.uk/collections/her/products/hanover

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Относно снимките, използвани за оптимизиране на продуктови кампании с цел PPC е важно да отбележим, че всеки маркетингов онлайн канал има своя собствена политика и изисквания  спрямо  изображенията и техните размери. Използват се, както контекстуални продуктови снимки, така и комбинации  от снимки на продукти, подчертаващи тяхната функционалност и характеристики.

Що се отнася до снимките на продукти за електронна търговия за уебсайт и страниците с категории е необходима креативност, която да отличава продуктите от тези на конкурентите и в същото време да е привлекателна за аудиторията.

Ето и един пример за вдъхновение:

https://www.poopourri.com/

Продуктовата фотография и маркетингът на онлайн магазини

Освен популяризирането на продуктите в социалните медии, добрите маркетингови практики препоръчват да се изгражда връзка с потребителите чрез блог. Блогът е още една платформа, чрез която се предава съществена информация относно продуктите, печелят се почитатели, последователи, клиенти и не на последно място се осъществяват продажби.

 

Главната стратегия на дигиталния маркетинг е увеличаване на клиентите, продажбите и вниманието. Разбира се, тази стратегия е зависима от продуктовите изображения, чрез които се увеличава ангажираността и по някакъв начин се въздейства на потребителите да предприемат конкретни действия.

Изображенията, плод на продуктовата фотография са в ролята на пратеник с конкретно послание, което предават чрез продуктовия сайт, онлайн магазин, маркетинговите канали за онлайн и офлайн реклама.

 

Визуалните медии са се отправили към нови и вълнуващи посоки. Ролята на изображенията, като част от интерактивното пространство е все по- динамична. Очакванията са визуализациите в съдържанието да стават още по- интересни.

 

Висококачествениете видеоклипове на продукти и 3D изображенията увеличават конверсията и са извънредно популярен акцент навсякъде. Със сигурност тази тенденция ще се задържи и през следващата година.

 

Освен всичко, хората търсят и стимулиращо, интерактивно преживяване при пазаруване. Затова добра стратегия е добавяне на 360 ° снимки на продукти. Чрез тях на зрителя се осигурява допълнителна увереност, необходима за закупуване на  продукти.

 

Независимо в коя индустрия се намирате – техника, кухненско оборудване, детски играчки, мода, туристически услуги и така нататък, ви е необходимо представяне. Сред множеството стратегии, за които можете да се сетите, има една, която оказва огромно влияние върху поведението при покупка – продуктовата фотография.

 

Според JUSTUNO, 93% от потребителите смятат визуалното съдържание за решаващ фактор при вземане на решение за покупка. А най- същественото за визуалните изображения, с които се презентират  продуктите е тяхното качество.

Статистическите данни показват още интересни факти.

 

Преди да се насочат към покупка, 85% от клиентите правят прочуване онлайн. В резултат изображения, които допълват съдържанието, водят до 94% повече гледания на уебсайт, в сравнение със съдържание без изображения. Днес бизнесът започна да използва по- често стратегии за дигитален маркетинг и да инвестира повече от всякога в рационално онлайн присъствие, което е крачка към големия успех.

 

Смелите, креативни и оригинални снимки винаги са маркер за идентичност. Дават на аудиторията уникален поглед върху продуктите. И най- вече влияят върху реализацията на продажбите.

 

Всички, които имат желание да се развиват и печелят в различните канали за онлайн пазаруване, трябва да са наясно, че качествената продуктова фотография и видео съдържание вече не са възможност, а необходимост.