Колко струва продуктовата фотография?
фотография

 

Photo: http://www.thomasvanschaik.com

Как искате да изглежда вашият бизнес онлайн?

Всеки би искал представянето на неговият бранд, продукти и имидж да е успешно. Статистиката сочи, че повече от 50% от потребителите онлайн смятат, че снимковият материал е много по- показателен от текстовата информация. Или с други думи казано, клиентите правят пряка връзка между качеството на изображенията на продуктите и качеството на самите продукти.

 

Затова, ако искате да продавате чрез различните канали за електронна търговия или да увеличите продажбите си, винаги трябва да работите с професионално заснети, висококачествени изображения на своите продукти. Така добавяте авторитет към своя бранд и ще изграждате доверие сред потенциалните си клиенти.

Колко ще ви струва това?

Продуктовата фотография изисква време, а както е известно „Времето е пари“.

Разбира се, подобно на всички други жанрове на фотографията, разходите за заснемане на продукти варират.

 

Повечето фотографски портфолиа не включват ценова листа за услугите, тъй като има много променливи, които трябва да се разгледат и вземат под внимание, преди да се даде оферта. Такива са например, вашето местоположение, размера и обхвата на бизнеса, конкретните ви изисквания, както и умението на съответния фотограф, обема на работата, свързаните с това разходи.

 

Да коментираме случай, в който трябва да се заснемане кола или луксозен предмет. Цената на услугата ще бъде многократно по- висока,  отколкото за снимка на обект, който може бъде заснет съвсем набързо, с осветление на масата. Ето още един пример. Определянето на цената за заснемане на бутикови дрехи за малък магазин, ще бъде оценено по различен начин, от сумата, която бихте  заплатили за снимки направени на място, с конкретна локация, със специално наети за целта пространство, модели и оборудване.

Едно е сигурно – вашият бизнес, вашите продукти и начинът на представянето им отразяват колко ще струва продуктовата фотография.

Как се таксуват услугите за заснемане на продукти? Съществуват три вида доставчици на услуги за продуктова фотография.

Професионални студия за продуктова фотография

Обикновено разполагат с подходящо оборудване, техника и капацитет да се справят с по-нестандартни продукти. Специализирани са в заснемането на продукти за електронна търговия и могат да ви предложат широко набор от възможности за ефективна презентация.

фотография

Photo:https://www.directory.dailyrecord.co.uk

По- съвременните от тях могат да предоставят на клиентите достъп до софтуер за  наблюдаване развитието на проекта, както и преглед на качеството на изображенията в реално време.

фотография

Photo: http://www.tethertools.com

Фотографи на свободна практика –  фрийлансъри

Една от най- добрите опции на малък или среден бизнес за електронна търговия може да бъде наемането на фотограф на свободна практика, който да направи снимките на продуктите. Имате изключителен шанс да попаднете на човек със собствен стил и различни идеи. Не е изключен и противоположния вариант.

 

Рекламни агенции и дизайнерски студиа

Има много агенции, които не само ще направят изображения на продукти за вашия бизнес, но и ще предложат креативни подходи и решения за цялостно проектиране, изграждане, създаване и представяне на фирмена идентичност. Разполагат с дизайнерски, фотографски и модни екипи, специализиран софтуер или имат възможност за бърз достъп до такива. Уникална възможност художественото направление да бъде комбинирано с маркетингова стратегия. Може да очаквате висок стандарт и разбира се по- висока цена, съответстваща на качеството.

Независимо, кой от трите варианта е най- подходящ за вас е важно да се съобразите с вашето местоположение и това на студиото, което ще се заеме със задачата. Колкото по- близо се намирате, толкова разходите за транспортиране на продуктите ще са по –малки.

При наемане на фотограф на място, разгледайте възможността вие да предоставите  подходящо студийно пространство, осветление (след щателна консултация) и модели за заснемане на лайфстайл продуктова фотография. Тази опция може да ви излезе по- евтина от транспортиране на цялото оборудване на фотографа. Проверете също дали има възможност да наемете всичко това на изгодни за вас цени.

Винаги добре проучвайте фотографа или екипа, с който ще работите. Интересувайте се от техния опит, техниката, която използват и задължително разглеждайте предишни проекти, за да прецените дали работата и стилът ви допадат.

Ако е необходимо направете тест, преди да предприемете заснемане на целия си продуктов асортимент. Дори да се наложи да платите допълнително, изисквайте единични бройки кадри на отделните продукти, като доказателство за качеството и вашите очаквания, преди да дадете окончателното одобрение за изпълнение на проекта.

Убедете се, че този, когото наемате ще помогне на вашите продукти да се откроят от тези на конкуренцията. Изисквайте ясна и точна информация за какво плащате и какво да очаквате.

 

Как се таксуват услугите за продуктова фотография?

Важно е да разберете различните начини, по които студията или професионалистите на свободна практика таксуват своите услуги. В зависимост от детайлите на вашия проект бихте имали възможност да предпочетете един метод пред друг. Препоръчително е да отделите достатъчно време и добре да обмислите своите виждания и изисквания към изображенията.  Така може да получите комплексна услуга, която в много случаи излиза по- изгодно, отколкото вариант с почасова тарифа за единична такава и последващи  доработвания.

 

Изяснете как и в каква посока ще развивате своя бранд. Дали имате нужда само от заснемане на продуктите на бял фон или сте в крак с тенденциите и ще предлагате на своите потребители 360- градусови презентации, лайфстайл изображения, продуктови видеа, ще разчупите визията с ханд модели или ще осигурите атмосфера, която да показва вашите продукти по уникален начин. Дали ще ви е нужен продуктов каталог, меню, снимки за социалните мрежи, блогове, реклама и прочие.

 

фотография

 

Photo:http://www.coolestrol.info

 

Успеете ли да анализирате и синтезирате всички тези подробности, всъщност имате шанс да спестите определени суми при изпълнение на цялостния проект.

Таксуването може да бъде на час или с определена дневна тарифа, в зависимост от това дали изображенията ще са статични или ще изискват по- специализирано оборудване и софтуер. Може да ви бъде предложена цена на брой (минимален – максимален) заснети продукти и предоставяне на определен максимален брой кадри. Често цените се договарят, тъй като някои продукти може да се заснемат не само на бял фон, а да се групират, да се налага допълнителна обработка на кадрите, с която да се добавят ефекти.

Съветваме ви да избирате конкретни оферти и да избягвате почасовото таксуване, с което ще бъде трудно да определите таван на разходите си.

Какви допълнителни такси и разходи да очаквате по проекти свързани с продуктова фотография?

Вашите продукти са уникални по свой начин и поради тяхната специфика, доставчикът на услуга по заснемане може да приложи допълнителни такси за конкретния проект. За да оформите правилно бюджета на вашия проект трябва да вземете предвид някои основни характеристики и изисквания за продуктите при изготвянето му:

Теглото, формата, размера, големината на продукта.

 

Ако продуктите, които предлагате са големи или тежки, с тях ще се работи по- трудно, ще изискват специално пространство, където да бъдат разположени и оборудване, с което да се позиционират, повдигат и разместват. По- големите по размер продукти, имат нужда от  по –високи стойки за камерите, така че да достигат над него или специфични платформи, за да се поберат в рамката на изображението.

фотография

Photo:http://www.photomechanics.eu

 

За заснемане на специализирани изображения на фотографа може да се наложи да промени настройките на студиото, да използва различно осветление или подход. Това определено ще отнеме много повече усилия, време и следователно може да се наложи допълнителна такса.

Подготовка на продукта

Някои продукти не изискват сложна предварителна подготовка. Но да речем, че ще се заснемат бижута. Преди заснемане всяко бижу се нуждае от щателно почистване- до блясък. Някои мебели трябва да се сглобят. Други  уреди да се разглобят. В повечето случаи  основната подготовка е предвидена и включена в цената, но ако се изисква нещо по- специфично твърде вероятно е да има допълнително заплащане.

фотография

Photo:http://www.npr.org

Стайлинг на продукта

За заснемане на истински впечатляващи кадри, в продуктовата фотография могат да бъдат посочени десетки примери за аранжиране на сцена, избор на подходящи елементи, фонове и цветове. Най –обикновеният пример е за кадри на дрехи и облекло, които трябва предварително да бъдат приведени в приветлив вид, изгладени или сгънати, поставени на манекен или облечени на жив модел.

Снимки на храна, където продуктите трябва да са свежи и апетитни, често изискват допълнителни спрейове, създаване на ефекти и фино декориране.

фотография

Photo:http://www.deutschstyle.site

Оформление на продукта

Играчки, индустриални продукти с много компоненти, които трябва да бъдат подредени или окомплектовани по определен начин за изображението отнемат значително време, което може да не бъде включено в предварителната цена и да доведе до допълнителен разход.

фотография

Photo:http://www.manmadediy.com

 

Продукти за декор и обзавеждане на дома са идеален пример за продукти, които изискват допълващи комплекти за изграждане на цялостна сцена. Предлагате спални комплекти. Декориране на цяла стая, с допълнителни акценти, съпровождащи основния продукт.

фотография

Photo:http://www.palmharbor.com

Времето необходимо за подредбата ще е много повече, отколкото времето, което ще отнеме самия процес по заснемане.

Лайфстайл или начин на живот

Продуктът в действие. Ако сцената и отделните елементи не бъдат детайлно планирани, възможността от появата на допълнителни разходи расте с всеки пропуснат елемент, обект, фон.  За да получите най-добрите цени за заснемане на вашите продукти, заложете на подробна и конструктивна комуникация.  Наемането на специализиран фотограф ще изисква известна инвестиция, но имайте предвид, че това е ключов елемент за постигане на страхотни резултати.