Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка: laurencariscooks.com

Днес, времената са такива, че присъствието онлайн е необходимост и страхотно изглеждащите кадри на десерти със сигурност успяват да създадат първо впечатление и имат силата да се окажат мощно оръжие за увеличаване на продажбите.

Изображенията, с които се презентират десерти са много по-важни отколкото си мислим! Именно те дават стойност.  Онлайн продуктовите снимки на десерти присъстват в дигиталните менюта и сайтове на ресторанти, пекарни, сладкарници, сватбени и парти каталози, както и в хилядите блогове на кулинари. Откриваме ги още в онлайн рекламата и в социалните медии. 

За да изпъкнат на преден план същите трябва да могат да вдъхновяват почитатели, да привличат последователи, да печелят клиенти. Използването на визуални елементи е от ключово значение за представянето и успеха на конкретния бизнес. 

А страхотните продуктови изображения на десерти ангажират.

 

Можем ли да постигнем повече онлайн поръчки на нашите десерти заради по- добри снимки?

Тук няма колебание или две мнения по въпроса. Продуктовата фотография е най-мощното оръжие за постигане на това. И за да бъдем убедителни, само погледнете снимката по-долу и бъдете честни. Не ви ли се дояде торта?

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка: Heavenly Desserts UK

Ето това е „нещото“, което може да привлече хора – потенциални клиенти – такива, които ще направят онлайн поръчки и други, които може да посетят физически обект, било то сладкарница, пекарна или ресторант. 

Наистина ли по-доброто качество има значение?

Само едно щракване на десерт с фотоапарата или камерата на телефона определено не е достатъчно. Предизвикателството е да се направи снимка с професионално качество. И тук не става въпрос само за оборудване. Всяка добре направена снимка със съобразен фон, подходящи детайли, правилно подбран допълващ реквизит може да увеличи интереса и да повиши поръчките.

Следващият пример относно всичко изброено по-горе е особено показателен. Подбрали сме няколко снимки на един и същ десерт, от различни сайтове на пекарни, кулинарни блогове и сладкарници. Кой кадър ви привлича най-много? 

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие
Снимка:https://www.hickoryfarms.com/ Снимка: https://houseofnasheats.com/

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка:https://nedelya.com/ Снимка:https://therecipecritic.com/

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка:https://www.recipetineats.com/ Снимка:https://annabellas.nl/ 

 

Забелязвате ли как цялата съвкупност от фактори, които изброихме има значение за презентацията и влиянието върху вашето възприятие?

Да разгледаме първата двойка изображения. Тортата е представена върху керамична стойка. Подборът на реквизит, в случая стойката може би е ключов. Определено можем да вдигнем палец за бялата, защото тя естествено допълва тортата. 

Височината на бялата стойка дава възможност на фотографа да използва един от най-подходящите ъгли за заснемане на храна, който позволява на зрителя да има поглед, както към сърцевината, така и върху повърхността на обекта. 

Фонът и кърпата чудесно се съчетават с цветовата гама на цялата сцена. Докато от друга страна, черната стойка заглушава главния герой. Висока е, и в този случай зрителят няма добра видимост към повърхността. 

За бялата чиния, в която се намира парчето можем само лаконично да добавим, че никак не се съчетава с черната стойка. Разстоянието между самата торта и парчето, дори леко дразни възприятието.

Често, електронните платформи имат изискване, продуктите да се представят на бял фон. Хубаво е да помислим, доколко това е подходящо за презентиране на десерт, който се очаква да впечатлява. 

И дали изобщо се налага да правим снимки на бял фон.

Все пак едно апетитно изглеждащото парче с няколко детайлно подчертани трохички в изображението е нещо съвсем друго, нали?

Ето как, на пръв поглед, от примерите може да заключим, че отношението ни към всички подробности, които могат да подсилят десертната презентация трябва да е сериозно и на ниво.

Качеството на изображенията

Определено по-доброто качество има значение.

Вярно е, че десертната продуктова фотография сама по себе си е предизвикателна. Често в десертите присъстват течни глазури, замразени плодове, сорбета, сосове. Затова преди да вземете камерата добре обмислете всеки етап. Подберете подходящите ъгли, с които да подчертаете десерта. 

Включете най-добре съответстващите на сцената и десерта елементи. Фонът на десерта винаги трябва да зависи от вашата тема и да я допълва. Ако, например ще снимате торта с богата декорация по-добре фонът да е максимално опростен. От другата страна, ако десертът е по-обикновен добавете детайли, с които да предизвикате апетита и усещането за вкуса.

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка Heavenly Desserts UK

Силата на продуктовия кадър е почти неизмерима. Изображенията вълнуват, предизвикват емоции и могат да накарат зрителя буквално да жадува за това, което вижда.

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка Heavenly Desserts UK

Имайте предвид, че много бизнеси предлагат ограничена гама от продукти на пазара и ако всички снимки изглеждат еднакви, изображенията няма да успеят да постигнат желаните резултати, защото клиентите бързо биха загубил интерес.

Всяка подробност от продуктовото изображение предназначено да презентира един десерт, увеличава стойността му и възможността да засилим онлайн интереса, респективно да повишим поръчките и ръста на продажбите.

Добро предимство дава контекстната продуктова фотография. Вместо да снимате само десерта може да го включите в контекста, като добавите чаша кафе, например. Това моментално ще накара клиента да направи връзка с идеята за един прекрасен момент на наслада с чаша кафе и десерт.

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжие

Снимка:https://www.flickr.com/photos/13672334@N03/8389698029

Използвайте някои съставки и инструменти, за да създадете наистина вълнуващи снимки. Успешните продуктови изображения, с които се презентират десерти, обикновено разкриват текстура и слоеве. 

На пръв поглед прости детайли, но с тях десертните кадри се отличават. За да добавите още интерес към снимката може да комбинирате с пресни плодове и свежи цветя, които да създадат асоциации за вкус и настроение на иначе обикновен и леко скучен на вид десерт.

Онлайн презентиране на десерти – продуктовата фотография най- мощното оръжиеСнимка: biancazapatka.com

Демонстрацията на процеса на приготвяне на самия десерт също се прилага успешно и е особено подходяща за вниманието на последователите в социалните медии.

Пекарните и сладкарниците разполагат с прекрасна дневна светлина, обзавеждане и интериор, които чудесно биха се вписали в продуктовите изображения на десерти за публикации в блогове и в социалните медии, ориентирани към онези потребители, които ще са по-склонни да споделят снимки с храна и да посетят физическия магазин.

Досега изброявахме какво е добре да се прави, с цел постигне на повече онлайн поръчки на вашите десерти с по- добри продуктови снимки.

Редно е да добавим и няколко съвета за това, какво не бива да правите:

  • не снимайте десертите под остър ъгъл надолу, защото ще ги „смачкате“
  • винаги обръщайте внимание на фона – да няма бръчки, пръски, петна, мръсотия
  • ако използвате черен фон имайте предвид, че черното поглъща светлината, акцентира върху недостатъците на десерта и затова е добре да не прекалявате с него, ако все още нямате достатъчно натрупан опит
  • не използвайте единична светлина – тя може създаде сенки и отблясъци
  • избягвайте да използвате светкавица 

Десертите са отлични обекти за снимане, защото могат да се постигнат страхотни резултати. Всеки изпипан кадър, направен с прецизност и насочващ вниманието към най-неустоимите детайли би се превърнал в съвършеното оръжие за онлайн презентиране и реализиране на повече онлайн поръчки.