Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Серийно производство – ключовата характеристика на стандартизираните индустриални продукти, които се произвеждат поточно, в големи количества и са предназначени за широк диапазон от индустриални сектори или за масово потребление. 

Разбира се, това могат да бъдат различни видове материали, детайли, възли за части, инструменти, двигатели, оборудване, машини или автомобили, например. 

За да се разграничат на глобалния пазар, бизнесите от такъв ранг трябва да си осигурят виртуална визитка, като инвестират в професионални, висококачествени изображения, които документират производствения процес, демонстрират технологиите, оборудването и най-вече изкарват наяве всичко онова, което отличава крайният им продукт. 

Продуктовите изображения в индустриалния дизайн най-точно разказват историята на дейността и имат способността да изтъкнат положителните черти на компанията. Няма съмнение, че креативните изображения на индустриални продукти обезпечават рекламни кампании,  социални медии и са изключително необходими за създаване на адекватно съдържание в уебсайтовете на компаниите. 

Какво трябва да знаете за основните похвати, техника и трикове при реализиране на продуктова фотография в индустриалния дизайн?

Да помислим първо какви етапи обхваща продуктовата фотография в индустриалния дизайн. Най-общо казано това са няколко основни аспекта – документиране на производствените процеси, производственото пространството, крайния продукти и хората, които работят. 

Концепцията за демонстриране на етапите и тънкостите в производствения процес неминуемо ще изисква директни снимка, в работна среда. Разбира се, това поставя немалко предизвикателства пред фотографа и неговата организация. Затова правилната оценка на обстановката и съобразяването с всички условия е ключово за реализирането на такъв тип проекти. 

За да отговорите на изискванията на повечето индустриални браншове и да предложите висококачествен снимков материал ще бъде необходимо да разполагате с напълно мобилно студийно оборудване. Голяма част от инженерните и производствени продукти са големи и тежки и е почти невъзможно да се снимат в студио. 

Нерядко се налага да се снимат монтажни и поточни линии в заводи и фабрики. Понякога това може да се окаже наистина много сложна задача. Например, може да не разполагате с възможност да контролирате съществуващото осветление. 

Има вероятност пространството да ограничи удобното позициониране на камерата, обхвата на гледната точка или снимките от различни ъгли, както и поставянето на допълнително осветление, рефлектори и т.н. От друга страна, често се налага да се правят снимки отблизо с инструменти или инсталации по време на работа, а това може да бъде опасно.

За да успеете да покриете всички тези технически предизвикателства, от съществено значение за вас, като индустриален фотограф, ще бъде да проучите района и местоположението. Да се запознаете предварително с целия процес на работа. 

Преди да започнете фотосесията да проверите дали машините и оборудването са в изправност. Да помолите за допълнителна информация или инструкции за безопасност. Трябва да съставите подробен план по отношение на работа си, който да оправдава целта на снимките. 

Да имате ясна представа за целия процес, отделните етапи, сцени, гледни точки и да сте наясно с най-важните за подчертаване детайли. При динамична сцена, с много елементи, които могат да разсейват, обърнете внимание на перспективата. 

Включете интересни ъгли, като раздвижите камерата качвайки я високо или сваляйки я ниско, на пода. Изпробвайте различни кадри – по-широки, по- близки или нещо средно. За да добавите дълбочина в кадъра ще се наложи да експериментирате, като съобразите експозицията със светлината наоколо или допълните с още светлина.

Опитния индустриален фотограф винаги носи по няколко и различни обективи, както и поне две камери. Това е особено полезно и при заснемане на видеа. В днешно време широко приложение в тази насока придобиват и GoPro камерите, които осигуряват множество допълнителни кадри. 

Освен това с наличието на подходящи обективи за мащабиране ще разполагате с повече гъвкавост, ще ви бъде по-лесно да приспособите настройките към обекта си, както и към по-голямото пространство, което може да се наложи да покриете.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: Елпром Харманли

За да пресъздадете реалността добавете контекст. Демонстрирайте продукта, докато все още се произвежда или акцентирайте върху това, което отличава дизайна му от други подобни. За повече разнообразие направете кадри на техниката, която се използва за създаването му.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: Oğuzhan KARACA/Pexels

Белият фон е перфектен за крайния продукт и представянето му в уебсайта на компанията. Разбира се е подходящ, ако се касае за по-дребните части, компоненти, някои машини или оборудване. 

Да вземем за пример различни видове електрически мотори и двигатели, които се произвеждат масово – за уреди за дома, като хладилници, перални, косачки и друга техника.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: Елпром Харманли

Продуктовите кадри на бял фон могат лесно да бъдат включени в редица маркетингови приложения и рекламни концепции, както и в каталози. Добро допълнение би бил и екстремен близък план на конкретно действие – пробиване на дупка, залепяне, запояване и прочие.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: Елпром Харманли


Снимка: Елпром Харманли

Старайте се да направите разнообразие от кадри, като включите работници на преден план. Допълвайте с кадри от технологичния процес, наблягайте на различни детайли и не забравяйте общ панорамен план на цялото пространство, било то на завода или фабриката.

Ето и един много интерес пример на швейцарският художник Фабиан Йофнер за по- креативните от вас. Той представя обектите, чрез деконструиране на мащабни модели и фотографиране на компонентите в точно положение – създавайки по този начин илюзията за разглобен и демонтиран автомобил. 

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: Фабиан Йофнер

„ Винаги съм бил очарован от изчистения, свеж външен вид на 3D визуализациите“, казва Йофнер„Затова се опитах да използвам този вид естетика и да го комбинирам със силата на истинската фотография.“ 

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: Фабиан Йофнер

За създаването на тези магнетични изображения Йофнер първоначално формира скица, където решава разположението на всяка от частите. След това, разглобява модела – повече от хиляда компонента, като поставя всяко парче поотделно с помощта на фини игли и парчета канап. 

След щателно определяне на ъгъла за всеки кадър, Йофнер прави хиляди снимки на отделните части на автомобила. Накрая, в постпродукцията тези изображения се комбинират заедно и се създава един единствен кадър.

И докато сме на автомобилна тема трябва да отбележим, че една от най-масовите индустрии в машиностроенето, в световен мащаб е именно автомобилната промишленост. Само за миналата година са произведени почти 78 милиона моторни превозни средства. Представете си колко части, компоненти, двигатели и т.н. са необходими, за да обезпечат всичко това.

В топ 10 на най- големите производствени компании в света, на първо място е световно известната, мултинационална компания за производство на автомобили, Volkswagen Group. 

Групата, основана през 1976 г., произвежда безброй продукти, вариращи от автомобили, търговски превозни средства, двигатели с вътрешно горене, мотоциклети, луксозни автомобили и турбомашини. Това е най- големият автомобилен производител в Европа.

Включва дванадесет марки от седем европейски държави: 

  • Volkswagen (Пътнически автомобили) 
  • Audi 
  • SEAT 
  • ŠKODA 
  • Bentley 
  • Bugatti 
  • Lamborghini 
  • Porsche 
  • Ducati 
  • Volkswagen Commercial Vehicles 
  • Scania и MAN 

Всяка марка има свой собствен характер и функционира като независим субект на пазара. Групата управлява 118 производствени предприятия в 20 европейски страни и още 10 държави в Америка, Азия и Африка

И разбира се, всяко производствено предприятие има свой собствен уебсайт. Ние избираме да надникнем в заводите на Volkswagen в Полша и да анализираме някои от продуктовите кадри, които са представили. 

Нека започнем с това, че всяко отделно подразделение на компанията в Полша има общ изглед на конкретния завод.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Добиваме представа за мащаба на едно от предприятията с кадри от вътрешното пространство.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Разглеждайки още по-подробно уебсайта, откриваме множество кадри от производствените процеси.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Успяваме да проследим голяма част от производство и да усетим неговата динамиката. 

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Виждаме и работници, уловени в момент на действие.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Добра презентация с продуктови изображения е направена и на отделни компоненти от крайния продукт. 

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

Подчертани са детайлни части с кадри в близък план.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen

И разбира се, накрая героят на целия процес.

Продуктова фотография в индустриалния дизайн

Снимка: volkswagen