Най-скъпото оборудване за продуктова фотография
Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Всеки занимаващ се с фотография, без значение дали е професионалист или любител желае да притежава по-добро фото оборудване. Затова и често наднича в сектора на производителите, предназначен за най-скъпата фотографска техника и с интерес следи всяка нова тенденция. 

Днес, смятаме да се потопим в лукса и да видим как изглежда той в сферата на фотографското оборудване. Да започнем с фотоапаратите

Много фотографи споделят, че са стартирали работата си с по-обикновени камери. С времето те успяват да отсеят предимствата и недостатъците на голяма част от техническите характеристики и откриват съществените особености, с които могат да подобряват в пъти крайния резултат. 

Естествено, това ги принуждава да търсят нещо по-добро, а производителите от своя страна се адаптират към нуждите, като предлагат нови модели, които са все по-усъвършенствани технически и технологично.

Разбира се, за всеки критериите са различни. Някои търсят престиж в името на марката. За други са важни техническите параметри, а не толкова конструкцията. Докато трети вземат под внимание всички характеристики на куп, което със сигурност повишава и цената.

Една от камерите с феноменално качество на работа, неслучайно спрягана за най-скъпа е HASSELBLAD H6D-400C MS. 

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Разполага със завидната резолюция от 400MP, която е в класациите на най-високите през 2020 г. H6D-400c MS комбинира до шест експозиции в едно свръх гигантско изображения с размери 23 200 х 17 400 пиксела. Освен удивителните детайли, Multi-Shot предлага и най-точните цветове. Това съвършенство се продава за грандиозните 48 000 щатски долара.

Сигурно се питате, кой ли използва такава камера? „При продуктовата фотография всичко е свързано с качеството“, казва австрийският продуктов фотограф Гюнтер Еггер. „Цялото ми вдъхновение идва от качеството и детайлите. За да не откъсвате очи от продукта, трябва да го покажете много реален и силен.“

Той споделя, че в своята работа през времето е използвал различни марки фотоапарати и се е сблъсквал с множество проблеми по отношение на цветовата гама и разделителната способност, докато не взема решение да се довери на шведската компания Hasselblad. 

На всеки три години фотографът актуализира до най-новия модел камери. По неговите думи Hasselblad H6D-400c MS не само заснема със свръхвисоко качество, но осигурява най- точните цветни изображения сред средноформатния клас камери, с истински RGB цветни данни, от които има нужда по време на работата си, снимайки автомобили от висок клас, луксозна козметика или пищни бижута.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Günther Egger – КАМЕРА: HASSELBLAD H6D-400C MS/ СКОРОСТ: 1/60 СЕК АПЕРТУРА: F / 16

Продуктовата фотография изисква заснемане на много детайли и по-високият брой мегапиксели винаги е за предпочитане. Всяка опция с резолюция между 40MP до 100MP и нагоре се вписва чудесно в рамките за качествено изпълнение на големи продуктови проекти. 

Истината е, че всеки допълнителен пиксел спомага за оформянето на дефиниран стил, който прави работата по- силна и изпъква повече.

Средноформатният Fujifilm GFX 100 със своя 102 мегапикселов сензор, влиза сред конкуренция, варираща в порядъка 40 до 50 000 щатски долара, докато той самият е остойностен на 10 000 щ.д, с включен към него допълнителен OLED електронен визьор. Намираме го и на българския пазар, с цена около 20 500 лева.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Едно от основните предимства на тази огледална камера е компактното тяло, което според множество ревюта е идеално, както за лайфстайл продуктови кадри, така и за студийна фотография на продукти.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Добавянето на фазово разпознаване на сензора за по-бърз фокус и стабилизация на изображението в тялото е считано за силен напредък, докато на база опитите, като недостатък се изтъква, че продължителната ръчна употреба изморява. Но всички са единодушни относно качеството на изображението на тази камера.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Malcolm Dare Photography

Един от подгласниците в класацията ни за най-скъпо оборудване за продуктова фотография е Sony A7R IV, с цена около 8 000 лв. 

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Включваме го, като представител на пълнокадровите безогледални професионални фотоапарати, защото 61MP е най-високата разделителна способност за камера с пълен кадър до момента. 

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

diyphotography.net – Sony A7R IV / обектив Sony FE 135mm f/1.8 GM

Вярно, че изпъква сред съперниците си с 50МР от средния клас, но от техническите характеристики разбираме, че това увеличение е разпределено, както по ширината, така и по височината на изображението, което фактически е сравнимо с изображенията, които постига и Nikon Z 7 / безогледален пълнокадров с 45.7MP, на стойност около 4 800 лв.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

coolpix.com.tw

Много от професионалистите с дългогодишен опит в продуктовата фотография са почитатели на серията Canon 5D Mark. Актуалният модел в момента Canon EOS 5D Mark IV може да купите на цена 5 600 лева, с които да си осигурите максимално качество на изображението и висока производителност. 

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

В комбинация 30.4MP пълноформатен CMOS сензор и процесора DIGIC 6+ доставят значително детайлни изображения с по-малко шум и съществена прецизност в цветовете. Освен това, камерата работи в диапазон от ISO 100- 32000, който може да бъде разширен до впечатляващите ISO 50-102400 за рязко, ниско шумно изображение в различни условия.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

500px.com – Canon EOS 5D Mark IV/ Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM/ 100.0mm/ /F2.8/ 1/125s/ ISO 160

В крайна сметка, в продуктовата фотография освен по-големият брой мегапиксели първото и най-важно условие за качествено изображение са неговата острота и детайлността му. Това разбира се, касае изборът на подходящ обектив. 

За да се възползва максимално от качествата на скъпата камера, професионалният фотограф е наясно, че ще има нужда и от по-скъп обектив, който да я допълва. 

Дали така стои въпроса с новият Nikon NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct, обаче? Разработен е специално за серията Z безогледални камери. Откриваме експертни мнения, които споделят, че този нов обектив по-скоро би задоволил интересите на колекционерите, отколкото би облекчил или развил реалните проекти. 

Няма спор, че е по-бърз от всякога, с усъвършенстван оптичен дизайн и възхитително ярка максимална бленда – f / 0,95. Осигурява изключителен контрол над дълбочината на полето за изолиране на обект и за създаване на драматичен ефект. Много ефективен при слаба светлина. 

Двете противоотразяващи покрития ARNEO и нанокристал предотвратяват фантомите и отблясъците. Но това е обектив, който тежи 2 кг. Не разполага с автофокус. На българския пазар се предлага с цена от 17 000 лв. 

За някои експерти бокето получено с NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct е изящно, докато други го определят, като грубо, сравнявайки го не на шега с големината на пълна Луна.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Снимка Nikon

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Снимка Nikon

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM е част от оборудването на много комерсиални продуктови фотографи. Известен е, като един от най-резките в своя клас. Предназначен е за пълнокадровите DSLR камери на Canon EF, но е стандартизиран да се използва и с модели APS-C, където осигурява еквивалентен диапазон на фокусно разстояние. 

Фиксираната бленда, прави обектива изключително функционален при условия със слаба светлина и дава оптимален контрол над дълбочината на рязкост. Като недостатък се определя липсата на стабилизация. Актуалната цена на българския пазар за това достойно съкровище е около 3 500 лв.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Еволюцията в технологиите не подминава и безогледалните подобрения – Canon RF 24-70mm f/2.8L IS USM, разработен за фотоапаратите с пълноформатен сензор от серията Canon EOS R, улавящ с впечатляваща рязкост и невидимите детайли. Днес се предлага на стойност от близо 5 000 лв.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

tw.canon / f/2.8 / ISO 1600/ скорост 1/40

Списъкът ни за най-скъпо оборудване за продуктова фотография продължава с Pentax HD FA 645 MACRO f/2.8 90mm ED AW SR, който определено нажежава обстановката със своята гореща четирицифрена стойност от 8 200 лв. 

За нея все пак потребителят получава : 

  • широка максимална бленда 
  • система за стабилизация на изображението (която допълнително спомага за остри изображения без размазване) 

Обективът FA 645 90 mm е предназначен да разкрие детайлите на макро ниво, с максимално увеличение 0,5X. Когато се снима отблизо неговият плаващ механизъм ефективно компенсира кривината на полето, за да осигури остри, добре дефинирани изображения.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Да, цената му определено стряска. И все пак крайната сума за него в чужбина варира, така че ако можете да си го позволите, няма да ви разочарова с представянето си. Като недостатък, освен високата цена, експертите посочват, бавният автофокус и ограниченото увеличение до 1: 2. 

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Credit Chakrit Chanpen Aperture: f/11 ISO: 100 Shutter Speed: 1/125 sec

Друга задължителна част от оборудването на всеки продуктов фотограф е стативът. Стативите от висок клас имат немалко предимства. Например, позволяват да се прикачват някои допълнителни аксесоари и осигуряват широк обсег от височини за работа. Но всичко това си има и цена.

Manfrotto 055 Magnesium Fiber трисекционен статив в комплект с MH055M8-Q5 фото- филмова глава с бързо освобождаване е с изключително качество и функционалност. Подходящ е за видеография и професионална фотография. Стативът е изработен от въглеродни нишки и отливки от магнезиева сплав, което го прави лек, ергономичен, с високо качество и нива на производителност.

В режим Photo, главата MH055M8-Q5 предлага свободно движение във всички посоки, точно като типична сферична глава. Оборудвана с течни патрони и регулируем контрол на противовеса, главата на статива осигурява прецизно, плавно и контролирано движение. Идеален е за DSLR камери. Цената на комплекта в момента е около 1 000 щат. долара.

Добавяме Peak Design Travel Tripod (Carbon Fiber) по две причини. Първо това е статив с отлични характеристики и второ подходящ е за всеки фотограф, който трябва да снима на открито и да е мобилен. Стативът е лек, лесно преносим, с иновативен дизайн. Оптимизиран за пълноформатен DSLR с телеобектив. 

Петсекционен с регулираща се височина от от 14 до 152.4 см. В някои от проведените ревюта, откриваме, че е определен като недостатъчно висок и доста скъп. У нас комплектът се предлага на цена от около 1 200 лв.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Осветлението, което всъщност е важна предпоставка за перфектни продуктови кадри включва внушителна бройка елементи. Попадали сме на интервюта, където големите имена във фотографията споделят за своите любими стробове, модификатори и прочие. 

Не се учудваме, че откриваме комплекти за осветление на стойност хиляди левове. Ето, например един от луксозните брандове в бранша и неговият моноблок Profoto 901142 Pro Daylight 800 AIR Basic KIT, с който може да добавите качествена светлина, но това ще ви струва над 11 000 лв.

Най-скъпото оборудване за продуктова фотография

Освен това ще имате нужда от :

  • светлинни стойки 
  • безжично дистанционно управление 
  • софтбоксове и много други

Въпреки високите цени, скъпото фотографско оборудване има свое място в този бизнес сегмент. Анализи на пазарния дял в световен мащаб отчитат, че се очаква приходите от фотографска индустрия да достигнат 149,98 млрд. долара до 2026 г.