Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?
Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Повечето хора снимат за социалните мрежи със смартфони, а много други правят снимки на различни обекти с професионални и полупрофесионални фотоапарати.

Това се е превърнало в изкуство, модно хоби и ежедневна практика. Но за да се занимавате професионално с фотография, не е достатъчно само да имате желание.

Ако искате да навлезете в света на професионалната продуктова фотография, уроци по темата ще допринесат много за развитието ви.

Реномираните специализирани студиа за продуктова фотография, каквото е PhotoPro, ценят изключително много добре подготвените кадри.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Предимствата на кариера в продуктовата фотография

Продуктовата фотография е интересна и печеливша сфера на бизнес. Способността да се заснемат висококачествени обекти може да се превърне в много добър източник на доходи.

Умението се цени в областта на рекламата, а необходимостта от популяризиране на продукти с помощта на визуално съдържание увеличава търсенето на предметни изображения.

Това открива отлични възможности пред хората, решили да се занимават с професионална продуктова фотография.

Качеството на снимките зависи от фотографа, а не от високата цена на фотоапарата и свързаното с него оборудване.

Пътят към перфектния кадър минава през търсенето на интересен сюжет, красива светлина, креативност, умение за правилна настройка на камерата и оборудването. 

Но затова е необходима отлична подготовка на човека, който ще снима.

Успехът на снимката зависи в голяма степен и от композицията. Познаването и прилагането на специални правила създават дълбочина, пространство и обем във фотографията.

С помощта на композиционни техники професионалистите успяват да манипулират погледа на зрителя, да привлекат вниманието към продукта и да създадат определено настроение.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Има ли бъдеще в онлайн бизнеса?

Трайна търговска тенденция е повишаването на покупките в онлайн магазините. В същото време конкуренцията в този сегмент на пазара е  огромна.

Доброто визуално представяне на продукта е от първостепенно значение за продажбите в онлайн магазините. Занимаващите се с този бизнес знаят добре, че качеството на снимките е необходима предпоставка за успешна електронна търговия. 

Атрактивната снимка привлича вниманието на клиентите и ги подтиква към покупка, независимо дали става въпрос за  дрехи, обувки, козметика или хранителни продукти.

Който иска успешно да развива онлайн търговска дейност, трябва да мисли за продуктовата фотография като за възможно най-близък партньор.

Добър пример за такъв е професионалното студио ФотоПро, което прави професионални снимки и визуална реклама за електронни магазини, Amazon, Ebay и друга реклама.

Студиото разполага с най-съвременно професионално фотографско оборудване. Освен качеството на техниката, с много голямо значение е и правилния избор на светлината и на фон.

Професионалните фотографи използват безогледални фотоапарати и ЛЕД осветление с постоянна светлинна температура.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Качествената професионална продуктова фотография дава на търговците онова предимство, от което се нуждаят.

За потребителя често е достатъчен само един поглед на атрактивно представен продукт, за да реши да го поръча. Затова неясни снимки с размазани цветове не вършат работа.

Кристалните фотографии привличат за секунди вниманието на клиентите и бързо ги изкушават, а покупката на различни изделия е на един клик разстояние.

На първо място от продуктова фотография се нуждаят модните артикули, каквито са дрехите и обувките.

Този вид фотография обаче обхваща и много други продукти, сред които са всички видове промишлени изделия и храни, предназначени за търговия на едро и дребно.

В професионалното студио може да се снима буквално всичко, което се продава в онлайн магазините –от прясно мляко и яйца до мебели.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Как ще бъде фотографиран даден обект зависи от това какво представлява самият той и какво е неговото предназначение. 

За модните облекла и аксесоари има различни варианти, които ги представят най-добре. 

Сред тях са кадри върху продуктова маса, върху манекен, а също и с  невидими (ghost) манекени.

Облеклата и обувките могат да се представят и върху живи модели – мъже, жени и деца. За живите манекени се прилага импулсно осветление от най-висок клас.

Правилният избор на фон и подходящ ракурс представят продукта в най-добра светлина. Продуктовата фотография най-често показва предметите на равен фон.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Снимка на бял фон помага на продуктите да изпъкват и да се виждат най-добре.

За заснемане на модни аксесоари, бижута и различни дребни артикули често се практикуват 360 – градусови снимки и видео.

По същия начин могат да бъдат заснети и модни обувки. За детските облекла често се използва друга технология. Те се открояват много добре, ако се направят 3D фотографии с добавена сянка.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

 Фотографията на храна е популярно направление не само за Instagram блогърите. Снимки на кулинарна тема са много търсени.

Огромен брой уебсайтове и страници в социалните мрежи изискват визуално привлекателни изображения на храна – от отделни продукти до готвене стъпка по стъпка и апетитни натюрморти.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Необходимо ли е да имате специално образование?

Съвременната висококачествена фотография изисква специални знания и умения. Когато се снима в студио, може веднага да се види какъв всъщност е фотографът: любител или професионалист.

Истинският специалист е добре запознат със студийното оборудване и знае как да го използва компетентно. 

Обучението ще ви помогне да използвате всички инструменти на продуктовата фотография, които да ви помогнат да станете по-добър в работата си.

Първата стъпка по пътя към качествената работа е изборът на фотоапарат. Светът на мегапикселите, сензорите, скоростите на затвора и филтрите изглежда объркващ и сложен в началото.

Вълна от технически характеристики пада върху начинаещ и е трудно да се ориентирате сами.

На какво да обърнете внимание преди всичко? Ясно е, че с тази задача е трудно да се справите сами. 

Затова курсовете за продуктова фотография дават нов хоризонт на начинаещите в тази сфера.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Само качествена техника не е достатъчна, за да се получи желаният резултат. 

Важна роля за представянето на продуктите по най-добрия начин играят професионалистите.

Те на практика предлагат своя визия за всяка фотосесия, като преди това разберат какви са идеите на клиентите и техните изисквания.

Правилното осветление гарантира ярки кадри. Преди всяко щракване на затвора се препоръчва да се следят източниците на светлина и нейното качество.

Резултатите от грешки със светлината са непривлекателни снимки на продуктите.

Начинаещите трябва да се научат как правилно да поставят на източници на светлина, което ще помогне за повишаване на нивото и качеството на работа.

Биха ли ви помогнали специални курсове и уроци?

В курса по продуктова фотография ще научите как да настройвате оборудването и схемите за осветление, разбирайки принципите на тяхното изграждане.

Много важно е да знаете как да използвате инструменти и различни устройства, решавайки трудни задачи.

Предвидените в курса по продуктова фотография уроци ще ви научат още как да подготвяте обектите за снимане и как ефективно да редактирате снимки.

Нуждаете ли се наистина от уроци по продуктова фотография?

Но снимането е само част от работата на продуктовия фотограф. Необходимо е да разберете още къде и как да намирате клиенти и как да преговаряте с тях.

От съществено значение за вашия успех е да можете правилно да организирате работата си.

Други важни въпроси са колко стабилно, надеждно и добре да печелите от този бизнес и как дори с малък бюджет можете да организирате собствено фотостудио.

Курсовете са подходящи както за начинаещи, така и за професионални фотографи, решили да се специализират в продуктовата фотография. 

В тях могат да се включат също служители на фирми, обслужващи сайтове, онлайн магазини и други бизнеси, използващи продуктова фотография.

Съвети за начинаещи в продуктовата фотография

Високото ниво на работа се постига чрез непрекъснато усъвършенстване. Практикуването на класически техники, въвеждането на нови идеи, експериментирането сами – всеки метод е добър. 

Всичко започва с прости неща – намерете необичаен ъгъл за съседна къща, създайте натюрморт от познати продукти, „играйте“ с отражения в огледала, уловете успешно падащ слънчев лъч. Това може да ви помогне да трупате безценен опит.

С много практически занимания можете да изградите професионални умения в предметната фотография.

Научете повече за онлайн бизнеса. Той непрекъснато се развива, а вашето поле на дейност ще бъде свързано с него. 

Изкуството на фотографията говори за нивото на интелектуално и духовно развитие на майстора.

Участвайте в саморазвитие, пътувайте, посещавайте изложби, гледайте качествени филми.

Познаването на новото и култивирането на естетическо чувство неизменно ще се отрази на нивото на работата ви.

Снимки: photopro.bg