Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Продуктите сами по себе си не са само продукти. Те всъщност са част от живота на идеалния клиент. Потенциалните купувачи очакват да разберат как един конкретен продукт се вписва в тяхното ежедневие. 

Необходимо им да видят продукта в действие. Да получат представа как животът им ще се улесни, подобри или ще стане по-забавен, в случай че го притежават.

Това е и смисълът на лайфстайл продуктовата фотография – да покаже на потребителите как един продукт би се вместил в техния живот и с какво би го подобрил.

С нарастване ръста на онлайн потреблението се увеличава и нуждата на производителите и търговците от продуктови кадри. За да бъдат привлекателни и открояващи се обаче, не са достатъчни само изображения на бял фон и кадри от различни ъгли. В интернет пространството хората могат да бъдат убедени с достатъчно ясен визуален контекст

Продуктовите изображения демонстриращи начин на живот са част от цялата маркетингова концепция на даден бранд и особено актуални за стартиращи промоционални кампании, сезонни събития за продажби, както и задължителни при представяне в социалните мрежи.

Как можем да представим продуктите в тяхната „естествена среда“?

Познаването на продукта е ключов момент за реализиране на лайфстайл продуктови изображения. Важно е да знаем как ще се използва, към каква аудитория е насочен, какво е конкретното му предназначение

Само така ще имаме възможност да създадем привлекателна снимка, демонстрираща продукта в контекста на живота на човек. Едно такова изображение буквално би трансформирало обекта в преживяване.

Смисълът на лайфстайл продуктовата фотография се крие в разказване на някаква история. Колкото по-интересна и завладяваща е тя, толкова по-успешен би бил крайният резултат. 

Затова, като първа стъпка е добре да обмислите идеи за това, как и в какви ситуации ще се използва продуктът. След това ще ви бъде по-лесно да определите потенциалните концепции, подходящото място, стилът, необходимия реквизит и всичко, което би допълнило главния герой. 

Да речем, че искате да си купите сноуборд. Определено ще са на лице конкретни характеристики, с които вие да се съобразите потребностите и да направите избора на най-подходящия сноуборд за вас. Ще ви интересува дължината, вида, формата, детайли, цветове и прочие.

Нека сега да се прехвърлим от другата страна. Представете си, че вие сте производител или търговец на сноуборди. Как ще използвате продуктовата фотография във ваша полза, за да представите на клиента всички онези характеристики, които ще го убедят да избере своя идеален сноуборд?

Разбира се, най-подходящи ще са лайфстайл продуктовите изображения. Ще заснемете сноуборда в действие, включвайки човешко присъствие.

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка: hecomfymuff.com

Сцената ще е навън, някъде в планината, с много сняг. Ще използвате мащабиране, за да покажете на потенциалния си клиент как изглежда сноуборда. Например, спрямо човек, който го носи. 

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка:friendwitha.com

Може да добавите към основната тема кадри с необходимото оборудване и аксесоари към сноуборда, разновидности, цветове, като всяко изображение е добре да демонстрира реален момент и да предава на потребителя конкретна представа и усещане. За да получите перфектният лайфстайл продуктов кадър е много важно да успеете да постигнете баланс между привлекателността на продукта и очакванията на купувача.

И докато все още не сме се отдалечили от зимата и зимните спортове искаме да ви покажем как Nivea са представили един от своите най-нови продукти, използвайки лайфстайл продуктова фотография.

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка: Nivea

За почитателите на разходките в студените дни и за всички любители на зимните спортове създадохме слънцезащитен крем за лице NIVEA SUN Alpin SPF50“. 

Нека погледнем кадъра и си зададем следните въпроси:

  • Какво е приложението на продукта? 
  • Къде ще се използва? 
  • За кого е предназначен?
  • Какви са неговите предимства?
  • Как би се чувствал потребителя, ако го притежава?

И в крайна сметка, откривате ли всички отговори в този лайфстайл кадър на Nivea?  Разбира се, въпросът е риторичен.

Кои са важните аспекти за успешна лайфстайл продуктова фотография?

Стил

Ако съумеете да изберете перфектният стил за презентиране на вашия продукт, това със сигурност е гаранция за визуално съвършенство

Ще е нужно да съчетаете продукта с обстановката, повърхностите, аксесоарите, детайлите, композицията и т.н., като всички те трябва да са фокусирани към една обща константа – привлекателната история, която сте се подготвили да разкажете.

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка: John Hartley

Ето кадър, който ни представя един, на пръв поглед обикновен блендер в действие. В това изображение говорят много неща и нито една подробност не е маловажна. Блендерът е в кухня (най-подходящата обстановка за един блендер), комбиниран с буркани с лимонада, чаши и т.н. 

Цялата обстановка ясно загатва усещане за приятно прекарано време с приятели, за празник. Почти предвкусваме аромата на лимонадата, която де факто идва от блендера. В същото време откриваме и функционалността на блендера. Фонът се придържа към неутрални цветове, докато цветът на лимонадата моментално привлича вниманието. 

Кадри на продукти представяни от хора винаги са били един от най-убедителните подходи в лайфстайл фотографията. Обикновено именно те могат да запознаят потенциалния клиент с идеята за специфичен начин на живот или естетика. Намират приложение и в концепциите за популяризиране на марката.

Посетете сайта или инстаграм профила на L’Oréal, например. Ще откриете изобилие от кадри на продукти и известни, добре познати лица. Посланието е силно, а призивът ясен „Вземете и ще изглеждате така – също като звезда“.

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

  • Светлина

Ако сте избрали да снимате навън обмислете кои качества на светлината в околната среда ще подчертаят вашия продукт и по кое време на деня ще се използва той, за да представите максимално реална обстановка

Имайте предвид, че естествената светлина е най-подходяща за създаване на лайфстайл продуктови кадри.

  • Настройки на камерата

В продуктовата фотография най-често забелязваме кадри, в които фонът е разфокусиран, за да се насочи вниманието върху основния продукт и неговите детайли. Когато става въпрос за лайфстайл продуктова фотография, обаче трябва да се вижда всичко. 

Затова може да настроите скоростта на блендата в диапазон между f / 5.6 или f / 7.1. ISO-то поддържайте на възможно най-ниски стойности, за да избегнете появата на зърнестост в изображенията си. Относно скоростта на затвора е най-важно да се съобразите с диафрагмата и ISO-то, така че задаването на по-ниска скорост би било целесъобразно.

  • Редактиране

При редактирането на лайфстайл продуктовите изображения освен основните настройки като експозиция, цветове, сенки, острота е важно да се наблегне на по- професионална обработка, която включва употребата на градиенти, трансформиращи и прочие филтри, които ще придадат повече реално усещане, ще заличат всички нежелани тонове, контрасти и недостатъци и ще засилят излъчването на вашия кадър.

Лайфстайл продуктовата фотография безусловно допълва индивидуалността на брандовете и е особено важна част от визуалната идентичност на марката. Защо? Защото именно чрез лайфстайл продуктовите изображения, потенциалните клиенти могат да усетят връзката между продукта и техните потребности, да открият стойността на този продукт и да си представят начина на живот, който биха могли да имат в случай, че го притежават.

Ето как Pickett London съчетават в два кадъра три свои артикула (чадър, ръкавици, пътна кожена чанта), с които потребителят може да асоциира себе си, да свърже конкретна ситуация и изобщо да насочи вниманието си към бранда.

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка: Pickett London

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка: Pickett London

Gucci е световноизвестна, луксозна марка, която се смята за най-продаваната италианска марка в света. Със своята рекламна кампания „Пролет лято 2020“, за колекцията “Orgasmique” (Оргазъм), креативният екип провокира вниманието към бранда, като включва в концепцията за лайфстайл продуктови изображения, както хора, така и коне. Част от сцените са определени от критиците, като парадоксални

Какво представлява лайфстайл продуктовата фотография?

Снимка: Gucci

И все пак, макар и ексцентрични лайфстайл продуктовите кадри на Гучи подсилват имиджа на марката и предизвикват хората да надникнат.