Постпродукция на продуктовата фотография

Създаването на изображения в продуктовата фотографияне се изчерпва само със самия процес на заснемане. Реализирането ѝ е сложна съвкупност от множество етапи. Като започнем от избора на техника и оборудване, опит в работата с ръчни настройки, преминем през креативната идея, създаване на сцена, селектиране на подходящо осветление и фон и стигнем до самото заснемане.

 

И така, какво следва, след като сте направили вашите снимки?

Разбира се, има още една последна стъпка, с която висококачествените изображения ще бъдат напълно готови да продават продукта. Последната фаза в продуктовата фотография е постпродукция или редактиране. Трябва да редактирате снимките, които сте заснели, дори ако мислите, че те са точно такива, каквито сте искали.

ПОСТПРОДУКЦИЯ – синоним на извънредно високо качество

В търговската и рекламна фотография постпродукцията е съществена част от процеса на създаване на изображение. Ретуширането от висок клас и творческото композиране са също толкова важни, колкото и качеството на заснемане на снимачната площадка“ , казва основателят на Digital Art That Rocks ™, Брайън Роджърс- младши – специализиран в продуктова и архитектурна фотография с акцент върху постпродукционния процес.

Създаването на впечатляваща продуктова фотография изисква уникален набор от умения, както в студиото, така и в постпродукцията. Вниманието към детайлите по време на заснемане може да ви спести часове и неуморни усилия в постпродукцията.

Постпродукцията в продуктовата фотография се осъществява посредством софтуери и приложения за редактиране на снимки. В днешния дигитален свят съществуват безброй възможности. Много от съвременните компании предлагат фотографско оборудване с подходящ софтуер за регулиране на настройки при заснемане и такива за последваща обработка, улесняващи значително работата на фотографа.

 

Какво е необходимо да направите в постпродукцията, за да се сдобиете с висококачествени изображения на продукти?

Основната цел на постпродукцията в продуктовата фотография е корекция и оптимизация на изображенията. Всеки очаква снимки, които заковават зрителския поглед, привличат внимание и са онази значителна подробност, от която зависи осъществяването на онлайн продажбата. Ето защо продуктовите снимки трябва да са перфектни във всяко едно отношение.

Обикновено един от най-важните етапи от изработката на цифровите изображения на продукти включва премахване на различни петна, прашинки, драскотини, ненужни отражения и всякакви нежелани детайли. С помощта на различни инструменти и графични режими от програмите за обработка имате възможност да изчистите всички тези несъвършенства, които биха могли да се окажат сериозен минус.

Следват по-задълбочени промени за подобряване, като коригиране на геометрията на изображението, чрез въртене и изрязване, коригиране на аберации на обектива, изостряне или омекотяване на изображението, промяна на цветовете или добавяне на специални ефекти към изображението и т.н.

Важно е всяка промяна да бъде премерена и да не се отразява пряко на продукта. Продуктовото изображение трябва да съответства на реалния продукт, защото неправилното представяне неизбежно води след себе си последствия. Най-малко ниска възвращаемост и негативни отзиви от клиенти.

 

Кои са основните процеси при редактиране?

Онлайн търговията диктува тенденцията за представяне на продуктите на бял фон. Често това изискване налага премахване на фона.Премахването и манипулирането на фона цели да не се отвлича вниманието на бъдещия потребител, а да се концентира към обекта от продуктовото изображение.

Психологическата страна на тази настройка е свързана с това, че белият фон спомага човешкото око правилно да разтълкува цветовете на продукта. Фонът винаги има значение. Премахването на фона позволява и последваща смяна на цвета при нужда, което ви дава предимство да накарате продукта да изпъкне.

Постпродукция на продуктовата фотография

Снимка: www.pinterest.com/mijnasiddiky/

Постпродукция на продуктовата фотография

Снимка: www.pinterest.com/mijnasiddiky/

 

За премахване на фона обикновено се препоръчват Photoshop и Lightroom.

Нерядко са случаите, в които е необходима корекция на цвета. Снимката трябва да е жива и завладяваща вниманието.Но тук се изисква и повишено внимание, защото в продуктовата фотография има правило, че презентацията на продукта трябва да отговаря на реалността. Винаги трябва да се има предвид потенциала, дори на минимално докосване на цвета. Това значително би подобрило или развалило едно изображение.

Обикновено се стартира с регулиране на нивата на експозицията, като се изравняват цветовете и тоновете спрямо белия баланс. Понякога изображенията може да са твърде тонални или да имат високи контрасти. Затова се поправят нивата на яркостта и контрастите.

По-сложните техники в тази част от постпродукцията са добавяне на градиенти и сенки към продуктовото изображения. Включването на радиалните градиенти, например може да бъде особено добра идея, защото те наподобяват прожектор от сцена и имитират задно осветяване.

Градиентите са ефективен начин за фокусиране на погледа към конкретни детайли, създаване на усещане за определена атмосфера. Докато от своя страна сенките, придават на обекта триизмерност и илюзия за пространство.

Постпродукция на продуктовата фотография

Снимки: https://oops.ee/

 

Подобно на сенките, отраженията са друг начин за внасяне на усещане за физичност към обектите. Това работи особено добре за предмети, като бижута, стъклени съдове, слънчеви очила или технологии.

Изчистеният, елегантен вид на отражение създава огледален ефект, който привлича погледа към детайлни елементи от продукта. Лесно, вместо продуктите да бъдат заснети върху огледална повърхност, може да създадете отражение във Photoshop, ако основата на вашия обект е симетрична или заснета фронтално.

Постпродукция на продуктовата фотография

Снимка: polozovarts.com/vigor-cosmetics

Неведнъж за презентация на дрехи и аксесоари продуктовите фотографи използват т.н. призрачен манекен. Наемането на истински модели може да се окаже доста скъпо начинание, особено за стартиращ бизнес.

Точно в такива моменти и за да се вместят в бюджета много професионалисти залагат на призрачния манекен. Артикулите, се окачват или закрепят с помощта на куки, жици или рибарска корда или се обличат на изкуствен манекен.

Освен, че създават баланс, те играят ролята на подпора, като едновременно с това придават триизмерен вид на продукта, оживяват и вдъхновяват въображението. Разбира се, всички тези придържащи елементи или изкуствен манекен трябва да бъдат премахнати, което се осъществява чрез допълнителна обработка с графична програма.

Постпродукция на продуктовата фотография

Снимка: https://www.fiverr.com/mdshakilgc/

 

Съществува и ситуация с изключително положителен ефект при прилагане на постпродукционни методи. Представете си, че сте търговец и разполагате с един и същ артикул в множество цветове. Много по-лесно и евтино ще бъде, вместо да влагате още средства и време в дълга и продължителна фотосесия, просто да манипулирате изображението с помощта на софтуер и да оцветите продукта в желаните цветови вариации.

Постпродукция на продуктовата фотография

Снимка:https://www.pinterest.com/islrashidul4/

Намаляване на шума в изображението е още един процес от постпродукцията. Изображението може да изглежда неясно и замъглено. Това налага специалистът да премахне допълнителната осветеност и цветния шум или най-малко да намали техните стойности, за да няма нарушение в качеството му.

Терминът ретуширане във фотографията се свежда до промяна, чрез рисуване, като се премахват или допълват детайли, за да се получи подобрен външен вид.

Ретуширането се използва най-вече в портретната и сватбена фотография, но естествено получава своята популярност в комерсиалната и модна фотография. Всъщност ретуширане е нужно навсякъде, където сцената предвидена за продуктовото изображение включва жив модел за презентиране. Фоторедакторът има за цел да отстрани всякакви козметични несъвършенства, да подчертае определени черти, да изглади и редактира всички дефекти.

 

Сигурно ще попитате какви инструменти се използват за ретуширане?

Челните позиции в класацията обикновено заемат Adobe Lightroom, Photoshop, Adobe Bridge. Тук е добре да споменем, че съществуват много наистина стойностни филтри, които се предлагат допълнително и си струва да бъдат изпробвани.

След като приключите с коригирането на вашите изображения, е време да ги оптимизирате за мрежата. В този етап преоразмерявате вашите снимки следвайки специфичните изисквания, като тип на файла, компресия, полета и прочие нужни за съответната платформа или сайт, където ще бъдат качени.

Успешният имидж на продукт, на бранд, конкурентното предимство в онлайн търговията са онези характеристики, които зависят пряко от продуктовото изображения. За да сте убедителни в работата си на продуктов фотограф ще е нужно да реализирате качествени изображения с креативна визия, висока разделителна способност и да усвоите методите необходими за редакция.

Ето и списък на някои добре познати софтуерни продукти за постпродукция от Adobe Photoshop, Illustrator, Bridge, Dreamweaver, Fireworks