Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Въздействието на цветовете върху човешкото съзнание е отдавна доказан факт. Цветовете имат огромно значение и при брандиране на продукти или при дизайна на уебсайтове. Изследванията показват, че 62- 90% от решенията за бързо закупуване се обуславят именно от възприемането на цветовете.

В повечето случаи и изборът на подходящ фон за различните продуктови кадри в онлайн магазините не е никак случаен. Фонът е онази подробност, която подчертава основния артикул и го прави запомнящ се. Изхождайки от това твърдение, няма да се учудим, че „първото впечатление е всичко“ – един от кардиналните принципи в продуктовата фотография.

 

Фонът, като надеждно, привлекателно и печелившо средство при продуктовата фотография за онлайн магазин

В онлайн магазина, продуктовите изображения помагат на потребителите при оценка на артикулите. И доколкото доброто изображение увеличава доверието към търговеца, то фонът е онзи решаващ фактор, който може да повиши привлекателността на снимката или напротив да срине цялата композиция.

 

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин

Обикновено повечето онлайн платформи за електронна търговия имат свои собствени наръчници за изображения на продукта, включително и изисквания за вида и цвета на фона. От друга страна големите брандове, както и много търговци разполагат със собствени онлайн магазини, където разчитат на дизайнери, фотографи и маркетолози за определяне на цветовата схема за презентиране на техните продукти.

За всяко изображение е важно продуктът да бъде фокусна точка. За да получите подходящ фон, трябва да се съобразите с елементите в него и да не прекалявате с детайлите.

Белият и сивият фон са традиционни в продуктовата фотография за онлайн магазини. Белият цвят се счита за най-неутрален и фин. Заснемането на продукти на средносив фон работи добре, когато обектът е с неутрален цвят или ако самия продукт е в бяло или черно. За точно визуално възприемане на шарени продукти или такива, в които преобладават шарки, най-подходящи са неутралните фонове.

Преди всичко, белият и сивият фон помагат да се създаде контраст и обекта да изпъкне. Неутралните фонове правят изображенията последователни и позволяват на клиента да концентрира вниманието си върху продукта и да получи по-пълно разбиране за него без да се разсейва излишно.

 

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимки:https://www.anthropologie.com

 

При произволен избор в мрежата попадаме на anthropologie.com. В този онлайн магазин откриваме всичко – дрехи, козметика, бижута, декор за дома. Голяма част от продуктите, които се предлагат са заснети на различни неутрални фонове (бял, сив, бежов, бледосин и т.н.), което само по себе си е визуално естетично, внася разнообразие към сайта и не го прави скучен, нито натрапчив.

Цветът на фона на продуктовите изображения може да предизвика различни емоции.

С развитието на електронната търговия и дигиталния маркетинг, тенденциите в продуктовата фотография се менят. Променят се и очакванията на потребителите. В стремежа си да предоставят повече информация, чрез продуктови снимки, фотографите често търсят вдъхновения в цветовете и природата. Трайно място в концепциите на онлайн магазините заемат вече и контекстуалните кадри, защото те стимулират съзнанието и въображението на потребителите.

Как да създавате атрактивни и живи изображения на вашите продукти?

Психологията на цветовете отдавна е доказала влиянието им върху емоциите и решенията на потребителите. Неслучайно, дизайнерите на уебсайтове обичат да използват смели цветове, които да изострят навигациятаи създадат по-интуитивно потребителско изживяване. 

Ярките цветове се използват за създаване на последователност в различните страници и като възможност да ориентират потребителите, да открият това, което им е необходимо, като им спестят време. Позовавайки се на този опит продуктовите фотографи все по-често прилагат смели решения, с които да отличават продуктовите кадри в онлайн магазините.

Червеният цвят например, се свързва със страст и агресия. Силно привлича внимание и е подходящ, като фон на продуктови снимки за козметика, парфюми, някои видове облекло и обувки.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимка: https://www.luxstudio.london

 

Черният цвят от своя странае атрактивен и драматичен. Използва се за луксозни продукти, като бижута, както сребърни, така и златни, за часовници, за висок клас вина и алкохолни напитки. Емоционално се обвързва с престиж. Въпреки че черният фон има склонност да поглъща светлината на продукта, той придава сила на детайлите и стил на продуктите.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимка: https://www.thedieline.com

 

И все пак е важно да отбележим, че ако един продукт е едноцветен, изборът на контрастен фон може да хармонира добре с него и да го накара да изпъкне, защото ярките цветове привличат и насочват вниманието.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимки: https://www.revisededition.co.nz

 

Продуктови изображения, изпълнени с цвят и енергия са мощна комбинация, която оставя дълготрайно впечатление. Имайте предвид, че плътните цветове лесно могат да се постигнат и чрез премахване на оригиналния фон и добавяне на желан цвят с помощта на дизайнерска програма.

Тематичните фонове подхождат на комерсиалната фотография и често са част от ефективна стратегия за брандиране. Но все пак, съобразете се с това, че твърде ярките цветове имат склонността да заглушават основния продукт.

Дървените повърхности, плоскости или износените дъски, присъстват, като фон в много продуктови кадри. Креативен подход за създаване на сцени в битов, селски стил, плажна обстановка, пикник. Изключително добре се комбинират с храна и мебели. Допълват перфектно крафтърски, туристически, кожени и органични продукти, създавайки неповторима атмосфера.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимки: https://odyseastore.com/

 

Различните видове шарки на плоча мрамор, като фонпри продуктовата фотография за онлайн магазин се вплита добре с козметични продукти, кухненска посуда, храна и напитки.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимка:http://www.kherblog.com

Следващата комбинация от кадри, ефективно ни показва смесването на различните фонове и начини за презентиране на продукти в онлайн магазин. Керамичната купа е основният герой.

Представена е на бял фон. Има наличен кадър, в който ясно личи, че тя е част от сервизен комплект. Използвана е дървена основа и черен цвят на стената, като фон отзад, която кара съдовете да изпъкват.

Презентацията е допълнена с още два контекстуални кадъра, които показват приложението на купата. В първия случай, продуктовият фотограф ни отвежда в кухнята, където умело демонстрира купата в действие, а на следващата снимка тя е част от декорацията във всекидневна.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимки: https://www.nordicnest.com

Всяка текстурна тъканпамук, кадифе, коприна, кожа може да хармонизира с конкретни продукти и да създаде специфично усещане, ако се подбере правилно.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимка:https://www.tropicskincare.com

 

Фон Боке е техника, при която фонът зад продукта, умишлено се разфокусира. Целта е основният обект в изображението да изпъкне. Особено атрактивен е за бижута и козметични продукти.

Какви фонове е добре да се използват при продуктовата фотография за онлайн магазин?

Снимка:https://www.kherblog.com

Фонът при продуктова фотография, като част отзавладяващо визуално съдържание е определящ за презентиране на продукти онлайн.  Изборът на подходящ фон се свежда до цялостната стратегия, определяща идентичността на марката или продукта. Най-успешното решение се корени в постигане на баланс между продукта и цветовите нюанси.

Фонът трябва естествено да допълва основния продукт и заедно да предизвикват интереса на потребителите, да привличат вниманието им и да отговарят на предпочитанията им.