Снимка: workbook.com
Спортните стоки, както и всички допълнителни уреди и аксесоари, са неизменен избор в ежедневието на много хора по света. Дали причината за това се дължи на някаква модна тенденция, начин на живот или културен момент, градска адаптация или социална свързаност, неоспорим факт е, че спортните стоки са част от нашия живот. А спортната индустрия е на челни позиции в световните икономически статистики.
Облеклото за тенис е нещо, като еталон сред определени среди още през 20-те години на миналия век. За него се говори, когато хората отиват на почивка или приемат децата им в колеж. По това време, облеклото за тенис е символизирало стил. Такъв модел на възприемане е характерен за почти всеки вид спорт.
Независимо дали ще плуваме, ще яздим, ще играем футбол, ще ловим риба, ще се катерим в планината или ще ходим на палатка, трябва да сме облечени подходящо, да ни е удобно и да разполагаме с правилните аксесоари и инструменти.
Продажбите на спортно оборудване са голям бизнес, с много и жестока конкуренция. За да вървят напред, големите брандове, като Адидас, Найк, Пума и прочие, освен че произвеждат качествени продукти, провеждат и страхотни маркетингови кампании, с които придобиват популярност и стават търсени.
Наясно сме, че всяка добра маркетингова кампания се нуждае и от безупречни продуктови снимки, видеоклипове и други средства за комуникация с потенциалните клиенти.
Продуктовите снимки на спортни стоки обхващат всичко – дрехи, обувки, аксесоари, луксозни стоки, спорни уреди и оборудване. Продуктови снимки на спортни стоки откриваме в каталози, онлайн магазини, уебсайтове, билбордове, списания, социални медии, блогове. Това означава, че продуктовата фотография на спортни стоки е смесица от почти всички жанрове на продуктовата фотография.
Актуални теми за снимане са:
- на бял фон
- изображения в контекста
- акцентиране на детайл
- лайфстайл
- групиране
- 360 градусов изглед
- екстремни кадри
- комерсиални снимки
- снимки за каталог
- мода
За да бъдете вдъхновяващи със своята работа е нужно да познавате добре всички жанрове на продуктовата фотография.
Основни принципи и практики при заснемане на спортни стоки
Основната мисия на фотографа на спортни стоки и неговата работа е да изгради информираност и да успее да предаде послание на потребителите. В категорията на фотографията на спортни стоки попадат всички онези основни продукти, аксесоари и оборудване.
Ето защо изображенията на такъв тип продукти могат да бъдат във всякакъв стил – от бял фон или невидим манекен, до екстремна сцена с жив модел. Разбира се, успешният маркетинг ще използва комбинация от всички.
Снимки на спортни стоки на чисто бял фон
Ако са необходими изображения за електронна търговия и искаме продукта такъв, какъвто е в действителност, без излишно разсейване, то простичкият бял фон би свършил фантастична работа.Професионалните фотографи често използват в своите студия фотографски палатки, с които пестят време за настройки и постобработка.
Снимка:https://www.lucepictor.com/
Текстурните фонове от друга страна са чудесни за брандиране и изразяване на настроение. Освен това правят продуктите по-запомнящи се. Изображенията от такъв тип по-често се споделят в социалните медии.
За да бъде успешен, професионалистът ще потърси решение, избирайки фон, който по някакъв начин се асоциира с продукта – дърво, мрамор, скала, пясък.
Снимка:https://www.lucepictor.com/
Снимки на спортните стоки в близък план
Снимането на активно облекло може да бъде по-предизвикателно от снимането на ежедневни дрехи. В облеклото за спорт обикновено е заложена уникална функция и професионалистът трябва да се постарае да я отрази.
Затова всяка отличаваща се характеристика, като дишаща материя, цип, специални шевове и всякакви други екстри е необходимо да бъде уловена, посредством детайлно заснемане. Детайлите са шанс бъдещият купувач да бъде насърчен.
Снимки: https://www.columbia.com/
Един от най- ефективните начини, които професионалистите използват да покажат дрехи и да наблегнат на конкретни детайли е заснемане с невидим манекен. Невидимият манекен всъщност е обикновен манекен, на който дрехите се обличат, а при ретуширане на всеки кадър, манекенът се премахва.
Снимка: https://www.auski.com.au/
Клиентите могат да видят триизмерен изглед на дрехата, по-фини детайли от тъканта вътре и да придобият ясна представа как дрехите прилягат и как биха изглеждали на самите тях, без да се разсейват излишно.
Снимки на спортни стоки в контекста
В никакъв случай не трябва да пренебрегваме изображенията на спортни продукти в контекста. С тях пресъздаваме реалната среда и показваме тяхното приложение. Тук ще имаме нужда от модели за демонстрация. Известните марки често включват в кампаниите си популярни спортисти и активно спортуващи хора.
Основното послание, което се опитват да втълпят на публиката е, хората да следват модните тенденции. „Облечен, като един от тях“ или „Притежава този продукт. И аз трябва да го имам“.
Професионалният фотограф ще се увери, че тези съобщения присъстват в неговите снимки.
Снимка: https://gearpatrol.com/
Снимки на спортни стоки на открито
Понякога е най-добре да снимаме продуктите в естествената им среда. Създаването на усещане за място може да подобри спортното облекло например и да оживи вашите образи. Включването на модел облечен с дреха, носещ аксесоар или използващ конкретен уред, почти винаги е най добрият начин да насърчите клиентите да визуализират.
Снимки на спортни стоки с 360-градусов изглед
360-градусовата фотография е начин да вдъхнете живот на даден продукт. Особено добре се вписва, като практика при заснемане на спортни стоки – от дрехи до фитнес уреди, сноуборди, велосипеди. Начин, с който продуктовия фотограф предава реални послания, а потребителя получава страхотно изживяване.
Какво трябва да знаем за осветлението, когато правим снимки на спортни стоки?
Ключовата светлина е тази, която се явява основен източник. Винаги е добре да се започне с нейните настройки. Обикновено се поставя лампа или светкавица отпред и една отстрани. За да се намали яркостта и да се минимизират сенките е нужен отразител. Добавянето на рефлектор срещу ключовата светлина, помага да се запълнят по-тъмните зони.
Повече светлина на преден план, отзад или отгоре ще играе роля на допълваща.Така ще сте сигурни, че изображенията ще са ясни и всички детайли, на които искате да наблегнете ще са вдими.
Основни настройки на техниката
ISO измерва чувствителността на сензора на изображение към светлината.
В продуктовата фотография е прието да се започва с възможно най-ниски стойности на ISO и постепенно, при необходимост да се увеличава. С увеличаването на ISO, обаче се влошава качеството на самото изображение, което придобива зърнеста структура.
Дълбочината на полето е основен фактор за висококачествен продуктов кадър. Нужен ви е максимален фокус на кадъра, а за това ще ви помогне голямо число на блендата. Пропускайки повече светлина към обекта ще създадете по-голяма дълбочина на полето и ясен фокус.
За статичните кадри ниските скорости на затвора няма да ви представляват проблем, защото ще използвате статив. Ако снимате екшън кадри на спортни стоки трябва да заложите на високи скорости, за да уловите на фокус движещ се обект. Инвестирането в подходящ обектив винаги има смисъл за постигане на успешен кадър.
ЪГЛИ НА ЗАСНЕМАНЕ
Гледната точка в продуктовата фотография е главна съставка в рецептата за успех.
Всеки продукт може да изглежда страхотно, ако съумеете да подберете правилен ъгъл на заснемане. С много различни ъгли ще включите подробности, които не бихте искали да останат незабелязани от потребителите.
Както споменахме, успешният маркетинг използва комбинация от изображения, защото клиента не иска да види просто една маратонка или щампата на една тениска. Със сигурност му трябва поглед и на гърба на тениската или подметката на маратонката.
Клиента ще се интересува дали артикула му приляга. Как би изглеждал с него в реална среда? В случай, че основният акцент е оборудване, фитнес уред велосипед, сноуборд, потребителя ще се насочи към множество детайли.
Ето и някои от основните изгледи, които е добре да направите:
- Фронтално заснемане на лице и гръб
- 45 градуса вдясно и вляво
- 90 градуса / плоско – отгоре
- Детайлни кадри – лого, материя, кант, копчета, ципове и т.н.
- Кадри с модел – екшън и лайфстайл са чудесен начин да покажете подходящия дизайн и приложение на всеки артикул.
Спортните облекла и уреди са проектирани така, че да насърчават движение. Това е и една от причините да получим кадри с правилни ъгли, подчертаващи характеристиката на спортните стоки. Да вземем за пример чифт маратонки. Изображение на бягащ човек ще излъчва много повече убедителност, отколкото статичен кадър.
Една от най-актуалните тенденции в момента, наложена от Instagram е Flatlay или т.н. плосък кадър, който се заснема отгоре. Снимките с продукти заснети по този начин позволяват групиране на артикули, като дрехи, аксесоари. Не са малко известните брандове, в чийто профили можем да видим артистично представени сюжети с „пакети“ от техни продукти.
Колко кадри са достатъчни, за да дадат на клиента точното усещане?
За да има успех, вашата продуктова фотография на спортни стоки се нуждае от минимум три изображения на продукт. Но за максимално добри резултати, за предпочитане са пет-десет кадъра.
Друга важна тенденция при заснемане на спортни стоки са видеата. Демонстрацията на продукти с видео придава допълнителна привлекателност.
Независимо дали ще изберете видео, снимки или и двете, помислете най-вече как да интегрирате всички елементи, за да създадете визуално интересна среда и вашите снимки на спортни стоки да бъдат атрактивни и успешни.