Снимка: freepik
В свят на цифрови технологии, глобална свързаност и дигитален бизнес, съвременното общество е жадно за изображения. Дали в социалните медии, новините или онлайн магазините, снимките са първото нещо, което привлича хората.
Затова, ако сте собственик на онлайн бизнес, управлявате електронен магазин, имате търговски уебсайт или се каните да стартирате нов бранд, визуализацията е ключова за успеха ви. Атрактивната демонстрация на продукти и услуги привлича внимание, насърчава потенциалните клиенти да купуват и е от първостепенно значение за репутацията на бранда.
Снимка: shop.entheosweb.com
Защо снимките на продуктите са от значение за нашия онлайн магазин ?
Необходимо е, когато потребителите попаднат на продуктовите страници, да имат възможност да изследват продуктите. Изборът на най- подходящите снимки за онлайн магазин и техният файлов формат е ключов момент за успеха на всеки бизнес в електронната търговия.
Проучване на Weebly показа, че 75% от онлайн купувачите са съгласни, че продуктовата фотография влияе на тяхното решение за покупка.
Продуктовите изображения подобряват текстовото съдържание на уеб страницата, тъй като визуалните елементи са силно информативни, емоционално привлекателни и подсъзнателно предават послания. Освен всичко това, те са доминиращ фактор за онлайн изживяването на посетителите.
Без значение какъв е вашият продукт – дрехи, техника, бижута, от съществено значение за изграждането на успешна електронна търговия е оптимизацията на продуктовите изображения.
Те трябва да бъдат:
- висококачествени и атрактивни
- с подходяща големина, формат, за да осигуряват производителност
- лесни за индексиране от търсачките
Ако вече сте част от електронния пазар и се чудите защо потребителите не предприемат действия на вашия онлайн магазин или защо не се класирате добре в Google трябва да обмислите оптимизацията на вашите изображения.
Скоростта на уебсайта е сериозен фактор за потребителското изживяване, а неподходящите размери на продуктовите изображения често са огромна пречка за производителността.
Предоставянето на оптимални файлови формати и размери на изображения е от решаващо значение и за трафика към онлайн магазина, за степента на класиране в Google и съответно за подобряване на процента на реализация.
Уеб изображенията трябва да бъдат с висока разделителна способност, за да не се губят детайли. Но колкото по- висока е разделителната способност, толкова по – голям е размерът на файла, което е пагубно за производителността.
Често, с цел да намалят времето за зареждане, онлайн търговците създават изображения с по- ниска разделителна способност за мобилно пазаруване. Това е погрешен подход, защото продуктовите галерии с изображения трябва да предлагат възможност за увеличаване на мащаба.
Потенциалните потребители искат да разглеждат детайли, а ниската резолюция и липсата на опция мащабиране може да прекъсне интереса им и да бъде причина за ниски реализации.
Основната цел при оптимизацията на изображенията, поддържаща ефективността на онлайн магазина е намаляването на размера на файловете и запазване на приемливо качество. По- малките файлове водят до по- бързо зареждане на страниците и подобрено потребителско изживяване.
Един електронен магазин може да съдържа различни изображения на продукти, които в много случаи варират като разделителна способност, качество и размер. Например, снимките представящи конкретни детайли и характеристики задължително трябва да бъдат достатъчно големи, без да губят от качеството си и в същото време е необходимо да могат да бъдат увеличавани.
Снимка: Walmart
Снимка: Walmart
Типовете файлове с изображения, които обикновено се предпочитат за онлайн магазините са следните няколко :
- JPG
- PNG
- WebP
- SVG
- GIF
Как да изберете подходящ тип файл за снимки във вашия онлайн магазин?
В повечето случаи в електронната търговия се използва JPG форматът. Този тип файл е растерно базирано изображение, стандартен файлов формат на цифровите фотоапарати и най- разпространеният формат за изображения в мрежата.
При компресиране JPG файловете имат загуба на качество. Имайте предвид, че силната компресия не е полезна за никого. В стремежа да се намали размера на файла е възможно да се причини пикселизация, загуба на детайл и т.н.
Затова при запазване на снимки за крайна употреба трябва да се търси малък, но ефективен размер на файла.
PNG – преносима мрежова графика
PNG файлът е стандартен за използване в мрежата. Тези файлове са базирани на пиксели и не могат да бъдат мащабирани без пикселизация. Подобно на JPG, това означава, че те трябва да бъдат експортирани с правилния размер за крайната употреба. Предимството на PNG файлът е, че поддържа прозрачен фон.
Напоследък при много компании в сферата на електронната търговия се забелязва тенденция на промяна в използвания формат на продуктовите изображения. Ако досега масово снимките в онлайн магазините бяха JPG и PNG, днес WebP стремително набира популярност.
Разбира се, това не ни учудва, защото WebP е създаден (през 2010 от Google) да използва по- оптимизиран алгоритъм за компресиране от JPG и PNG, с цел намаляване на размера на файла и постигане на минимална загуба на качество.
Какъв е идеалният размер за снимки на продукти за онлайн магазин?
Ако сте решили да разпечатвате снимки, определено ще имате нужда от висока резолюция и голям размер на файла, за да получите оптимално качество. При уеб изображенията обаче, размерът на файла трябва да бъде малък – факторът, който определя скоростта на зареждане на продуктовите страници, ранкването в търсачките и потребителското изживяване.
Например, изображение от 18 MB (мегабайта) е огромно, докато изображение от 100KB (килобайта) е много по- приемливо. Ако размерът на вашия файл е наистина голям, това е индикатор, че или размерите на вашето изображение са твърде големи, или разделителната способност е твърде висока.
Според Shopify , като правило за изображения за електронна търговия е добре да се поддържа размер на файла под 70КВ.
Що се отнася до оразмеряването на самото изображение, значение ще има функционалното приложение на снимките в онлайн магазина – дали ще са миниатюра, част от колекция, във вид на слайдшоу или основна снимка на продукт. Имайте предвид, че вашите изображения трябва да изглеждат добре на всяко цифрово устройство.
Снимка: thebudgetfashionista.com
Препоръчителният размер за хоризонтални снимки на продукт е 1500 px максимална ширина, за вертикални 1200 px, jpg запазено за уеб и оптимизирано.
Разбира се, всички платформи за електронна търговия имат свои конкретни изискавания, относно размера на визуалните изображения, типа и големината на файловете. Например, в Amazon, изображенията трябва да са с минимална ширина или височина 1000 пиксела.
Максималният размер по- дългата страна на изображението е 10 000 пиксела. За квадратен изглед Amazon препоръчва използването на изображение 1:1 с размери 2000 x 2000. С тези оптимизирани параметри Amazon позволява максимално увеличение / съотношение 5:1. Максималният размер на файла трябва да бъде 10MB за всяко изображение.
Нека разгледаме условията и на друга популярна платформа – Shopify. За квадратни изображения на продукт оптималните размери са 2048 x 2048 px. Най- добрият размер на изображението за колекция Shopify е 1024 x 1024 px, а за за слайдшоу се препоръчват 1200 px до 2000 px по ширина и 400 px до 600 px по височина.
Ключът към добре представените снимки в онлайн магазина е последователността. Когато изграждате каталога си с продукти, направите изображенията с еднакъв размер и стил. Това ще накара продуктовите страници да изглеждат организирани и по- привлекателни. Не претрупвайте страниците със снимки.
Снимка: Andrey Zhukov-behance
Снимка: go.fiverr.com
Според Salsify 73% от купувачите се нуждаят от три или повече снимки, за да вземат решение. Това означава, че можете да ги направите еднакви или да си поиграете с различни типове продуктова фотография.
Достатъчно е да наблегнете на основните характеристики на продукта, като отличите детайли – текстура, уникална елемент. Потърсете няколко ъгъла, чрез които продукта изглежда атрактивен. Добавете контекст, който да демонтстрира приложението и функционалността на продукта.
Снимка: Constantine Sakhno-behance
За правилно оптимизиране на снимките за онлайн магазин е важно задаването на подходящо име на отделните файлове. Това ще добави SEO стойност към онлайн магазина.
Какво имаме предвид? Вместо да използвате оригиналното име зададено от камерата или „Photo1.jpg“, преименувайте изображенията, преди да ги експортирате към онлайн магазина. Може да помислите как клиентите биха потърсили даден продукт или да използвате статистики, в случай че разполагате с такива.
Имената на изображенията трябва да са директни и кратки. Не бива да ги удължавате с много ключови думи. Може да включите код на продукта или името на бранда.
Снимка: podium.bg
За последователност използвайте малки букви и цифри 0-9. Не въвеждайте препинателни знаци или интервали.
И най- добре е да използвате тирета, а не долни черти :
- дамаска-жълта-рокля
- дизайнерска-жълта-рокля
- лятна-жълта-рокля
- жълта-рокля-на-точки
- жълта-рокля-podium
- дизайнерска-жълта-рокля-на-точки-dayana-podium
Не пропускайте и атрибутът alt. Alt текстовете или текстовата алтернатива на изображенията са фрагмент от текст, който описва съдържанието на изображението. Добра практика за SEO оптимизация и отлична възможност за класиране, особено за търсене на изображения.
Това е полезен инструмент, който всеки търговец на съдържание и собственик на онлайн магазин трябва да използва.