Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

Използването на интернет, мобилни приложения и социалните медии се превърна в неразделна част от ежедневието на много хора. Според статистическите данни 4,54 милиарда души са активни интернет потребители, което обхваща около 59% от населението на света (Statista, 2020a)

Същите технологични и социални иновации спомогнаха за промяна в поведението на потребителите, което оказа пряко влияние върху това, как взаимодействаме и използваме онлайн търговията, за да вземаме решения и да пазаруваме онлайн.

Защо добрата инвестиция в продуктова фотография ще доведе до печалба?

На всички ни се налага да търсим нещо онлайн и в момента, в който отворим  резултатите от търсенето попадаме в уебсайт или онлайн магазин. Когато страниците се заредят, може да видим скучен онлайн магазин или напротив, вниманието ни да бъде погълнато от атрактивна продуктова демонстрация.

Това е същественият контраст, който професионалните продуктови снимки или видеоклипове могат да направят за един онлайн бизнес. 

Наличието на висококачествени изображения може да помогне на бизнеса ви като:

  • Увеличи видимостта
  • Подчертае стойността на компанията
  • Повиши привлекателността на продуктите
  • Повлияе върху поведението на потребителите
  • Насърчи продажбите
  • Създаде доверие 
  • Увеличи присъствието на бранда в социалните медии
  • Привлече нови потребители
  • Даде предимство пред конкурентите

Собствениците на онлайн бизнес не трябва да подценяват силата на продуктовите изображения. Онлайн потребителите разчитат на снимки, защото не могат физически  да се ангажират с продуктите. 

Няма как да ги докоснат, за да усетят материята, текстурата или тежестта им. Разбира се, не могат нито да ги помиришат, нито да ги вкусят или пробват. Единственият начин да ги разгледат максимално подробно и да се уверят в тяхната стойност е, чрез изображения.

Добрата продуктова фотография може да увеличи процента на реализация с 30%.

Инвестирането във висококачествена продуктова фотография е жизненоважно за всеки бизнес, чиято цел е да наложи бранда си сред първите във визуално доминиращия онлайн свят и в същото време да бъде печеливш.

Основното направление на електронната търговия е привличане вниманието на потенциални потребители и превръщането им в реални клиенти.

Затова, нека поговорим малко за SEO. Факт е, че Google и други популярни търсачки дават приоритет на уебсайтове с изображения. Или иначе казано, наличието на визуално продуктово съдържание, подобрява представянето на вашия сайт и увеличава видимостта му. Когато хората търсят продукти или услуги много често снимките са основният им пътеводител в морето от резултати. 

За да илюстрираме казаното ще потърсим в Google „жълти обувки“

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

След рекламните резултати се появяват продуктовите изображения. Таговете в долния ляв ъгъл на повечето снимки показват, че изображението е част от продуктов каталог –  електронен магазин и всяка подобна снимка отвежда потребителите към такъв.

Колкото по-добра видимост имат продуктовите ви страници в резултатите от търсенето, толкова по-голяма е вероятността да привлечете внимание, както и клиенти към бизнеса си. 

60% от потребителите казват, че е по- вероятно да обмислят или да се свържат с бизнес, който има изображение, което се показва в резултатите от местното търсене.

Вярвате или не, много компании генерират значително количество трафик към уебсайта си именно, чрез търсене на изображения в Google.

Трябва ли да инвестирате в продуктова фотография?

В случай, че желаете да : 

  • Продавате чрез канали за електронна търговия
  • Искате да увеличите продажбите си
  • Имате нужда от висококачествени изображения на всичките си продукти
  • Не разполагате с необходимото оборудване за продуктовата фотография и нямате специализиран креативен отдел

Ако това описва вашия бизнес и сте отговорили с „ДА“, то със сигурност трябва да обмислите подобна инвестиция.

В случай, че вече сте взели решение да инвестирате в качествени продуктови изображения пред вас ще се открият някои от следните възможности:

  • Да вложите средства в подходящо оборудване, автоматизиран софтуер и да назначите човек или екип, който да се занимава с това.
  • Да наемете професионален фотограф (на свободна практика или специализирано студио с пълен набор от услуги).

Разбира се, изборът ви ще зависи от много фактори. Ако сте стартиращ онлайн бизнес

за вас ще е най-добре да наемете специалисти, преди да се гмурнете сами да осъществявате визуализацията на продуктите си, за да не потънете още преди да сте изплували.

Вида на бизнеса е друг основен показател при избора на инвестицията в продуктова фотография. Ако сте занаятчия може да се възползвате от множеството възможности, които предлагат съвременните платформи за онлайн търговия, като Etsy, Shopify, Amazon и т.н. 

Обема на асортимента е другата съществена характеристика. Нека приемем, че предлагате само няколко продукта и асортиментът ви е постоянен. 

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

(три основни продуктови групи с не повече от 20 артикула общо)

Тогава инвестицията ви в продуктова фотография ще бъде еднократна или поне до момента, в който не допълните асортимента си. 

Но, ако продуктовият ви асортимент непрекъснато се разширява, а бизнесът се разраства ще ви се наложи да избирате между два сценария –  да влагате постоянно средства за професионален фотограф или да инвестирате в собствен творчески отдел, който да се заеме с продуктовата фотография на бранда/ брандовете ви.

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

(Десетки брандове с разнообразни продукти и собствени творчески екипи)

Едно от предназначенията на продуктовата фотография е да информира, убеждава и напомня на хората за вашия продукт или бизнес. 

В наши дни всеки бизнес може да се възползва от активността в социалните медии. А визуалното съдържание е най- важната част за повлияване на аудиторията

Качественото и завладяващо продуктово съдържание ще има 44% по- голяма вероятност да бъде споделено. 

Парите, които ще спестите от това, вместо да ги влагате в реклами и парите, които ще получите от увеличаването на продажбите заради органично социално споделяне би трябвало да бъдат солиден аргумент в подкрепа на инвестицията в продуктова фотография и да предвидите бюджет в бизнес плана си за тази цел.

Когато инвестирате в продуктова фотография вие всъщност инвестирате в  увеличаване обема на продажбите, защото продуктовите изображения имат силата да продават сами. Красивите снимки, множеството ъгли и по-качественото преживяване в електронния магазин привлича повече клиенти, които ще са по-склонни да купят. 

От друга страна, демонстрирайки пред клиентите професионализъм и старание да им предоставите максимално добро преживяване вие ще зададете тон на целия си бизнес. Доверието винаги вдига рейтинга.

Каква ще бъде евентуалната инвестиция и какво я определя?

Трябва да сте наясно, че на този въпрос не съществува конкретен отговор, но ще се опитаме да дадем някои насоки. 

Обикновено професионалните фотографи имат необходимите познания за сегмента, в който попада вашия бизнес и разполагат със специализирано оборудване, за да подчертаят най- добрите характеристики и елементите на продуктите ви.

Разходите за продуктова фотография варират в зависимост от следните няколко неща.

Вида на продукта ( големина, сложност, разновидност, окомплектоване и т.н.)

Ако вашите продукти са едрогабаритни ще са необходими допълнително усилия и техника.

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

Снимка: limitlesswalls

А в случай, че са дребни  или със силно отразяващи повърхности ще отнемат повече време за заснемане. 

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

Снимка:  worldatlas

Броя на продуктите и броя на кадрите, които трябва да се заснемат

 

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

Снимка: reliancedigital

Имайте предвид, че за груповите поръчки обикновено професионалистите предлагат отстъпка.

Стила, начина на заснемане, предназначението

Тук вече става въпрос дали изображенията ще са статични или динамични, дали ще са само на бял фон или ще разказват история, дали ще се снимат в студио или ще е необходима изнесена фотография.

Също така дали ще са предназначени за онлайн магазин, за реклама или за социалните мрежи, дали ще се ангажира модел, дали изображенията ще се нуждаят от допълнителна обработка и прочие.

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

Защо инвестицията в продуктова фотография ще помогне на бизнеса ви?

https://www.scaramangashop.co.uk/

Ще намерите разнообразни ценоразписи, отчасти поради разликите в това, което е включено в базовата цена, някои допълнителни такси и т.н.

Ето нагледен пример, как се таксуват услуги за продуктова фотография.

ФотоПро предлага професионални фотографски услуги в сферата на продуктовата фотография. Студиото работи с професионален екип от фотографи, ретушьори и стилисти. 

 

ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ ЦЕНА ЗА КАДЪР ЦЕНА ЗА 1 КАДЪР
ДО 10 КАДЪРА 11 – 30 КАДЪРА 31 – 50  КАДЪРА 51 – 100 КАДЪРА 101 – 300 КАДЪРА 301 – 500 КАДЪРА 501+ КАДЪРА
Снимки на аксесоари, чанти и обувки на бял фон  8,75 лв. 7,65 лв. 7,10 лв. 6,45 лв. 5,35 лв. 4,55 лв. 3,75 лв.
Снимки на дрехи на твърда повърхност или стандартен манекен 9,65 лв. 8,75 лв. 7,75 лв. 7,05 лв. 6,05 лв. 5,15 лв. 3,95 лв.
Снимки на дрехи с невидим манекен или закачалка 10,95 лв. 10,05 лв. 8,65 лв. 8,05 лв. 6,85 лв. 6,55 лв. 5,75 лв.
Продукти с високоотражателна или прозрачна повърхност 22,25 лв. 20,05 лв. 18,15 лв. 15,45 лв. 13,35 лв. 10,35 лв. 7,75 лв.
Рекламни снимки и снимки за социални мрежи 36,95 лв. 33,95 лв. 29,95 лв. 26,95 лв. 25,95 в. 22,95 лв. 21,95 лв.
Обработка на кадри png формат на прозрачен фон (към цената за кадър) 3,90 лв. 3,50 лв. 3,00 лв. 2,70 лв. 2,40 лв. 2,10 лв. 1,80 лв

 

МОДНА И ПРОДУКТОВА ФОТОГРАФИЯ С МОДЕЛ
ЦЕНА ЗА РАБОТЕН ДЕН
СНИМАЧЕН ДЕН  ДО 4 ЧАСА СНИМАЧЕН ДЕН   4 – 8 ЧАСА
Подготовка на продукта, осветление, камера, ретуш, фотограф + асистент+ ретушьор 220 лв. снимачен ден до 4 часа 50 лв за час (за всеки следващ четвъртия час)
Наемане на модел (с лице) 150  – 400 лв. 250 – 600 лв.
Наемане на модел (без лице) 120 – 150 лв. 200 – 300 лв.
Грим за един манекен 70 лв.
Стилист 190 лв. 270 лв.