Какво представлява рекламната фотография?
Какво представлява рекламната фотография?

Рекламата е неизменна част от ежедневието ни и вече дори не можем да си представим света без нея. Тя ни отправя послания, информира ни за нови продукти, приканва ни и често ни изкушава. 

Добрата рекламна фотография е важен инструмент на рекламата. Тя е онзи двигател на всеки бизнес, който показва  предимствата му и може да го изведе напред пред конкуренцията. 

За да е ефективна обаче, тя трябва да предизвиква емоция и да е изработена в професионално студио.

Какво представлява рекламната фотография?

Какво е рекламна фотография?

Рекламната фотография може да се определи като специален вид фотографско изкуство, което включва различни жанрове. 

Тя има широк обхват и предлага фотографски изображения в много направления. 

Рекламни снимки се използват за реклами в онлайн магазини, в печатни издания, за изработването на каталози, календари, брошури, рекламни плакати. 

Необходима е за създаването на корпоративни и представителни продукти и продуктови опаковки. 

Рекламните снимки са не по-малко важни за външната реклама, а също и за видео продукти.

Често цитирана максима е, че една снимка казва повече от 1000 думи.  Рекламните фотографии са категорично доказателство за това, тъй като те не са просто изображение или визуална информация. 

Те са ефективен инструмент, който прави конкретната реклама въздействаща. 

Снимките с рекламен характер трябва да стигат до подсъзнанието на потребителите и да провокират у тях желание за покупка на рекламираните продукти или услуги. 

Рекламната снимка не само показва вида и качеството на представените продукти, а демонстрира техните предимства.

Търговската рекламна фотография не трябва да се възприема само като набор от снимки.

Тя има за цел да покани зрителя да стане част от представяната действителност. 

Например, като гледа рекламна фотография на спа център, да пожелае да се потопи в басейна или да усети тонизиращото въздействие на масажа. 

Също толкова въздействащи могат да бъдат снимки на торти, които буквално предизвикват нужда от нещо сладко. 

Качествените рекламни материали моментално провокират  у хората желание да притежават и опитат току-що видения продукт.

Какво представлява рекламната фотография?

Сценичните рекламни снимки имат силно въздействие благодарение на предварително добре обмисления сюжет. 

Рекламата по принцип представя щастливи хора, които се чувстват удовлетворени при ползването на определени продукти или услуги. 

Това изглежда толкова реално, че на всеки един от зрителите му се иска да бъде на мястото на късметлиите от рекламите.

Ако имате бизнес и искате вашите продукти да получат такова въздействие и да предизвикат определена нужда у потребителите, рекламните снимки трябва да са направени с висок професионализъм

Фотостудио ФотоПро е надежден партньор в това отношение, защото е специализирано за продуктова и рекламна фотография

Студиото разполага с най-съвременно фотографско оборудване и опитен екип от професионалисти. В професионалното студио може да се снимат всякакви продукти – от яйца и прясно мляко до мебели и спа услуги.

Какво представлява рекламната фотография?

Какви видове рекламна фотография има?

Терминът рекламни снимки е обобщаващо понятие, но всъщност те се разделят на много видове, които имат различно предназначение и изискват специфичен подход.

Рекламната фотография включва: предметна и каталожна фотография; имиджова фотография; интериорна фотография; политически и делови портрет и др.

Основната функция на каталожната и продуктовата фотография е да рекламира продукти за уеб сайтове на производители, търговци, дистрибутори и онлайн магазини.

Снимките на различните артикули е информативна и има за цел да демонстрира визията на продукта по най-добрия начин. 

Обувки, дрехи, детски играчки, бижута, сувенири, хранителни продукти и много други изделия, представени на снимката, могат да бъдат определени  като предметни или каталожни артикули.

Какво представлява рекламната фотография?

Някои от тези артикули са обект и на т. нар. имиджова фотография, но подходът е различен. 

Този тип рекламни фотографии се отличават с това, че има определен сюжет.

Снимките не само демонстрират продукта, но създават неговия имидж. Това е необходимо за дрехи, парфюми, аксесоари и други модни артикули. 

Имиджови фотографии често се използват за външна реклама или реклама в луксозни списания. 

В имиджовата рекламна фотография се използват не само портретни и групови снимки, но и фоторепортаж – заснемане на събития, различни производствени процеси и др. 

Подобен тип снимки вдъхват доверие на потребителите. Често се поръчват за PR компании. Имиджовата реклама включва и портретни снимки на лица, представляващи компанията. Това са така наречените бизнес портрети.

Друг вид рекламна фотография е интериорната, която намира приложение в интериорния дизайн, в производството и търговията на мебели и аксесоари за дома. 

За снимките на интериори обикновено се използват камери с широкоъгълен обектив, а в редки случаи обектив тип рибешко око, със 180 – градусов зрителен ъгъл. 

Снимките на интериори по принцип се нуждаят от допълнителна обработка на компютър, за да добият впечатляващ вид. Добрите интериорните фотографии изглеждат така, че ти се приисква да се телепортираш на удобния диван в уютния дом от снимката.

Какво представлява рекламната фотография?

За рекламни цели строителни компании използват също архитектурно заснемане на сгради, фасади и отделни архитектурни елементи. Така че, екстериорът също е обект на рекламната фотография.

Портретният жанр представлява рекламни снимки, в които се използват хора. 

Рекламата в случая няма за цел да разкрива образа на конкретен човек, а да покаже на потребителя даден продукт по начина, който би съответствал на идеалния образ в съзнанието на повечето хора, към които е насочена рекламата. 

Основната цел на рекламния портрет е да демонстрира удоволствието от консумацията на продукти, предизвиквайки желание за закупуването им.

Този похват често се използва за реклама на храни и на заведения за хранене. Той е подходящ също за рекламиране на места за отдих, като хотели, спа и уелнес центрове и козметични студия например. 

Какво представлява рекламната фотография?

Особено внимание от страна на рекламната фотография в последно време заслужава политическият портрет, който ви позволява да уловите индивидуалните характеристики на даден политик.

За популярността му не е достатъчно той да говори добре, да изпраща позитивни послания и да представя умно написани програми. 

Умело направени снимки разкриват неговия  външен и вътрешен облик по най-добрия начин, показват отношенията в семейството, в кръга на привържениците, демонстрират резултатите от неговата дейност. 

Този жанр става все по-актуален и използва както сценични, така и репортажни поджанрове.

Продуктова и рекламна фотография – едно и също ли е?

Има ли равенство между продуктовата фотография и рекламната фотография. Много хора ги смятат за едно и също, тъй като и двете се използват за промоционални и маркетингови цели. 

Дори рекламодателите бъркат двете понятия и не знаят разликата между тях, което понякога пречи за избирането на правилния инструмент за реклама и точните специалисти, които ще отговорят на техните цели. 

На практика има разлика между рекламна и продуктова фотография по отношение на предназначението, целите и техниките на работа.

В днешно време, когато хиляди изображения на един продукт може да се видят навсякъде. Обикновената снимка, дори и да изглежда добре, не може да помогне да се привлече вниманието на клиентите. 

Производителите и търговците и преди са използвали фотографии на продуктите, за да насочат вниманието на потребителите към своите артикули. 

Те са използвани като вид съобщения за налични изделия и за промяна в асортимента. На практика това е обект на продуктовата фотография, която произвежда изображения на продуктите, които предлагате. 

Какво представлява рекламната фотография?

Продуктовите фотографии могат да бъдат наречени и рекламни снимки поради промоционалния си характер. Те обаче не са точно рекламна фотография, по смисъла, който се влага в това понятия днес.

За да се превърне една снимка на продукт в рекламна фотография е нужна креативност, много опит, умения и творчество. 

Рекламните снимки трябва да провокират емоционална реакция и това е нещото, което прави разликата между рекламната фотография и продуктовата фотография.

Рекламната фотография има много по-голям обхват по отношение на техниките. Целта на рекламната фотография е не само да покаже продукта и да го продаде, а и да заложи концепция, да популяризира начин на живот и нови идеи. Това изисква да се използват по-различни техники отколкото при търговската и продуктовата фотография. 

Рекламните фотографи се нуждаят от по-голяма свобода на изразяване, за да предложат иновативни решения дори за на пръв поглед тривиални задачи. 

Инструментите за фотография също са различни от използваните при продуктовата фотография и отговарят на други нужди.

Кой се нуждае от услуги?

С продължаващата тенденция за повишаването на покупките в онлайн магазините те се явяват един от бизнесите, за които е необходима рекламна фотография. 

Въздействащото визуално представяне на продукта е от първостепенно значение за продажбите. 

За успешна електронна търговия са нужни атрактивни снимки, които не само привличат вниманието на клиентите, а ги подтикват към спонтанни решения за покупка. 

Рекламните снимки са предпоставка за успех на търговците, независимо дали става въпрос за  дрехи, обувки, козметика или хранителни продукти и добавки. 

Търговията с фармацевтични продукти и медицински изделия също се нуждае от рекламни фотографии.

Рекламните снимки намират приложение в строителството. При продажба „на зелено” се представят фотографии още на етапа на проектите и макетите, за да могат потребителите да си представят и да пожелаят да си купят съответното жилище или офис. 

В търговията с недвижими имоти рекламните снимки са незаменим помощник за осъществяване на сделки. Те са задължителни и за интериорните дизайнери.

От рекламна фотография се нуждаят и всички доставчици на услуги, независимо от сферата на дейност. 

Ако предлагате ремонт на обувки или шивашки услуги, вие в еднаква степен имате нужда от професионална помощ, за да преборите конкуренцията. 

Снимките на храни са средство за привличане на внимание от страна на Instagram блогърите

Фотографиите на кулинарна тема са много търсени. Огромен брой уебсайтове и страници в социалните мрежи изискват визуално привлекателни изображения на храна.

Какво представлява рекламната фотография?

Показват се не само отделни продукти, а и целия процес на готвене стъпка по стъпка, а също и апетитни натюрморти. 

Всичко това може да бъде обект на рекламната фотография, защото нейната работа е не само да привлече погледа, а да предизвика емоция.

Една добре направена снимка на бира например може да накара наблюдателя моментално да ожаднее и почти физически да усети вкуса на глътка студено пиво.

Какво представлява рекламната фотография?

Важно за добрата работа на професионалните фотографи е да знаят предварително какви са очакванията на клиентите на рекламното студио и каква е тяхната ниша. 

Не може да се печели на конкурентния пазар с еднаква стратегия за всички. Необходимо е да има индивидуален подход, за да се адаптира проектът за фотография за всеки конкретен случай.

Как ще бъде фотографиран даден обект зависи от това какво представлява самият той и какво е неговото предназначение.

За модните облекла и аксесоари има най-различни варианти, които ги представят най-добре. Сред  тях са кадри върху продуктова маса, върху манекен, а също и с невидими (ghost) манекени

Облеклата и обувките могат да се представят и върху живи модели. За живите манекени се прилага импулсно осветление от най-висок клас.

Правилният избор на фон и подходящ ракурс представят продукта в най-добра светлина. Рекламната и продуктовата фотография често показват предметите на равен фон. 

За заснемане на модни аксесоари, бижута и различни дребни артикули често се практикуват 360 – градусови снимки и видео. 

По същия начин могат да бъдат заснети и модни обувки. Детските облекла например се открояват много добре, ако се направят 3D фотографии с добавена сянка. 

Защо не можем да направим рекламни снимки вкъщи?

Повечето хора снимат за социалните мрежи със смартфони. Много други любители правят снимки на различни обекти с професионални и полупрофесионални фотоапарати.

Снимането се е превърнало в модно хоби и ежедневна практика за мнозина. Но това не е достатъчно, за да се смята за професионална фотография.

За да се правят рекламни снимки са нужни и много други условия, а не само да имате желание и добър фотоапарат.  

Професионалната продуктова и рекламна фотография не може да се практикува вкъщи. 

За да имате перфектни резултати е необходимо с нея да се занимават професионалисти, а студиото да е оборудвано с най-съвременна фотографска техника и осветление. 

Опитът на професионалните фотографи е другият важен фактор за висококачествената рекламна фотография. 

Какво представлява рекламната фотография?

Снимки: photopro.bg/ Pixabay.com