Ghost манекени или живи модели – кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: freepik

През последните няколко години, когато много бизнеси преминаха от офлайн към онлайн функциониране, висококачествените продуктови изображения станаха необходимост. В електронната търговия успешно реализираният продуктов кадър говори много повече на потенциалните клиенти за продукта, отколкото каквото и да е описание. 

Продуктовият кадър не само подобрява външния вид на продукта, но въздейства и върху съзнанието на купувачите. В съвременния виртуален свят продуктовата фотография е важен маркетингов инструмент, с който може да се повиши ангажираността, да се подобри имиджа на бранда, да се стимулират продажбите, да се  увеличи процента на реализация.

Един от секторите, който има огромен успех в онлайн търговията днес е модата. Голям процент от хората по цял свят, които пазаруват дрехи и аксесоари онлайн, разчитат на продуктовите изображения.

Когато попаднат в онлайн магазин или сайт за дрехи, потребителите ще разглеждат снимките и ще искат да получат възможно най – подробна информация относно материята, кройката и конкретни характеристики на набелязания артикул. Със сигурност голяма част от посетителите ще се опитат да визуализират себе си с това, което е грабнало вниманието им. 

Ето защо, за да бъдат по- примамливи и реалистични,  изображенията трябва да представят дрехите и аксесоарите по начина, по който биха били носени в действителност. За целта в продуктовата фотография се използват  Ghost манекени или живи модели.

Какво представляват Ghost манекените? 

Фотографията на призрачен (Ghost) манекен е техника, при която дрехите се обличат и стилизират върху манекен или модел, който в последствие, в постпродукцията бива премахнат, а два или повече кадъра се обединяват заедно. Именно липсата на видим манекен създава илюзията, че дрехите са облечени от невидим модел.

Както се вижда от двете снимки, манекенът може да бъде жив или изкуствен. Няма единодушно мнение за това, кой от двата е за предпочитане.

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: ephotovn.com

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: otherplanet.photo

Важен е само крайният резултат. А именно ефектът от призрачния манекен, който се състои в елиминиране на всякакви разсейващи фактори от кадъра. По този начин фокусът се измества единствено и само върху продукта, което от своя страна подобрява цялостния външен вид и представянето му.

Разбира се, едно от предизвикателствата при прилагането на ефекта Ghost манекен е оформянето на продуктите. Всяка дреха има специфични характеристики. Например,  дрехи с удължени деколтета, дълги ръкави, презрамки и т.н. 

За да се подчертае кройката на всяка дреха е необходима корекция. За чифт дънки или панталони например, крачолите трябва да са изпънати, без видими гънки и излишни кривини. 

За да се подобри представянето обикновено се подпъхва хартия или допълнителен плат, с помощта на който се допълва обема, необходим за придобиване на правилната форма на дрехата и за да се предотвратят набръчквания. 

За да се запази реалният външен вид и за да се избегнат гънки или нежелано провисване на дрехата, често се използват щипки или игли, които фиксират излишната ширина.

В случай че манекенът е човек, е важно по време на сесията да се използват статични пози, което в последствие ще улесни редакцията на снимките.

След заснемането на необходимите продуктови изображения следва същинското създаване на ефекта Ghost манекен. За целта, фотографите най- често използват допълнителен софтуер в постпродукцията

За по- малките търговци или предприемачите, които тепърва стартират своя бизнес тази стъпка може да се окаже сериозно предизвикателство. Разбира се, обработката може да се възложи на външен изпълнител, което ще коства допълнително средства от бюджета, но ще спести време.

Продуктовите изображения с Ghost манекен са популярен и рентабилен начин за представяне на облекло онлайн, защото:

  • Предоставят реалистичен, естествен вид на дрехите
  • Минимизират разсейването
  • Перфектна алтернатива са при по- малък бюджет или за стартиращ бизнес
  • Осигуряват необходимата последователност в продуктовите страници
  • Отнемат по- малко време за редактиране на снимките в сравнение с използването на традиционен жив модел

Недостатъци при използването на Ghost манекен в продуктовата фотография:

  • Ограничение в размера на дрехите, спрямо наличния манекен
  • Разнообразието от манекени може да бъде по- скъпо
  • Недостатъчно ефективни за поддържане  идентичността на бранда
  • Задължителни умения за работа със софтуер при постпродукцията
  • Обработка на голямо количество изображения (може да се окаже непосилно за по- дребни търговци или да оскъпи процеса)

Успешните бизнеси насърчават бранда си, като залагат на живи модели и на известни личности, като част от цялостната маркетинговата стратегия

Ето и един конкретен пример от Gucci и техният екстравагантен стил.

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: celpox.com

Продуктова фотография с помощта на живи модели

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: otherplanet.photo

Определящ фактор, за това кога трябва да използвате жив модел (фотомодел) е най- вече целевата аудитория на марката. Едва ли ще трогнете по- младите потребители  с „празен“ кадър (Ghost манекен). 

Те биха се впечатлили от нещо по- динамично. Нещо,  което ще ги накара да се идентифицират с продукта и да възприемат стила. Главният мотив на тяхното поведение обикновено е подражанието. Затова в кадрите те ще припознаят себе си, когато видят себеподобни.  

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: ivrose.com

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: society19.com

Общо взето същият извод важи с пълна сила и за по- възрастното поколение, което няма да откликне на кадри, които не олицетворяват техните норми и не съвпадат с ценностите им. За да са успешни продуктовите ви изображения трябва да разбирате аудиторията си и да достигнете до всеки сегмент, като отправите лично послание, чрез снимките.

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: instyle.es 

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: madeleine.co.uk

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимка: lillyunique.tumblr.com

Използването на модели за вашите продуктови изображения е чудесен начин да покажете ценностите на вашата компания, но трябва да внимавате да не отблъснете  потенциалните клиенти. Необходимо е разнообразие в живите модели, с което ще имате възможност да спечелите доверието на по- голям контингент купувачи.

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография? Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимки: arnhem.co

Живите модели не само показват как изглеждат продуктите върху човешкото тяло, но представят тяхното предназначение и начините, с които да бъдат стилизирани. Моделите, стайлингът и обстановката също могат да демонстрират определен стил на живот и да създават популярност на марката.

Предимства при използването на живи модели в продуктовата фотография :

  • Изпълват с жизненост  продуктовите страници
  • Придават дълбочина, автентичност и стойност на бранда
  • Показват начин на живот, подчертават функционалности, разказват истории
  • Дават възможност да се презентират повече артикули наведнъж.

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимки: chanel.com

Недостатъци при използването на живи модели в продуктовата фотография:

  • Повече и по- големи разходи за ресурси – наемане на модели, стилисти, фотографи, избор на локации
  • Относително по- задълбочена последваща обработка на финалните кадри
  • Необходимост от повече живи модели, които да резонират с по- голям контингент потенциални клиенти
  • Целият процес отнема значително време 

Ghost манекени или живи модели – кое да използваме при продуктова фотография?

Разбира се, никой не може да даде еднозначен отговор на този въпрос. Това дали Ghost манекените или живите модели ще помогнат за увеличаване на продажбите, зависи от идентичността на марката и аудиторията на бизнеса. На лице са твърде много фактори, когато става въпрос за мотивиране на покупките при онлайн продажбите. Всяка  аудитория е уникална. 

Какво е мнението на специалистите в сферата?

Арти, професионален продуктов фотограф в Атланта повече от десетилетие в EtherArts Product Photography, обяснява: 

„Предизвикателството пред бизнеса с облекло за електронна търговия е трудно. Облеклото не може да се постави на рафтове или на маса и да се щракне. Такива изображения няма да се харесат на клиента. 

Ето защо марките харчат цяло състояние, наемайки модели за фотография на облекло. Фотографията на манекени може да постигне същите резултати за продавачите без допълнителните разходи за модели. Усвоихме изкуството на фотография на евтини облекла „

„Без съмнение манекените правят изображенията на продукти по- професионални и последователни. Открих, че когато създаваме ефект на призрачен манекен за изображения на продукти, продуктите определено са по- желани от клиентите.“ 

Източник: EINPresswire.com  

Нейт Клиъри (известен продуктов и моден фотограф) споделя, че фотографията с Ghost манекен е много популярна за много марки и търговци на дребно, поради ниската цена и много бързото изпълнение. 

„Тази техника ще помогне на вашата марка да демонстрира продукта бързо и ефективно, тъй като дава точно усещане за дълбочина на облеклото (за разлика от обикновен кадър на сгънато върху маса облекло) и ви позволява да видите вътрешните детайли на дизайна. 

Модните линии често се борят с високата цена и продължителността на времето, необходимо за лайфстайл кампании и брандиране с модели в студио или на място. Фотографията с Ghost манекени позволява бързо заснемане, понякога на цяла линия, за един ден.“

https://www.natecleary.com/

Най- важната характеристика за добрия имидж на продукта е качеството. За да се представят перфектно продуктите, често в практиката се използва комбинация от модели на живо и Ghost манекени. 

Ghost манекени или живи модели - кое да използваме при продуктова фотография?

Снимки: arnhem.co

Ако искате да убедите вашите клиенти да похарчат парите си и да постигнете най- високи реализации трябва да се съобразите с мястото на представяне на продуктите, аудиторията и разбира се с разполагаемия бюджет. 

Използването на модели е страхотен начин за създаване на кадри в контекста, предизвикване на емоции и популяризиране на продуктите в социалните мрежи. 

От друга страна, използването на Ghost манекени дава впечатляващи резултати, подчертавайки важните детайли на продукта, като в същото време изисква минимални усилия.