Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография
Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Продуктовата фотография е вид фотография, която има за цел да представи по най-добрия начин определени стоки и продукти на потребителите. 

Тя намира основно приложение в онлайн търговията, рекламните издания, в социалните мрежи и уеб страниците.

Обект на продуктовата фотография може да са дрехи, обувки, бижута, спортни стоки, електроуреди, мебели, автомобили и още много различни търговски артикули и услуги.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Продуктовата фотография и необходимостта от обработка

Онлайн пазаруването наложи нови правила в представянето пред потребителите на изделията, които са обект на търговия. 

Това, което се изисква, е те да са максимално добре визуализирани и достъпни от екрана на компютъра или смарт телефона.

От електронните магазини вече може да си купиш всичко – от бижута и дрехи до автомобил или обзавеждане на къщата. 

Огледът на място в търговския обект се замени с възможност да разгледате до най-малката подробност артикулите в интернет. 

Това от своя страна изисква изображенията на продуктовата фотография да са достатъчно добри и нагледни

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Клиентът е необходимо да има коректна представа, която да му даде съответната снимка на стоката.

Ето защо понякога е нужно продуктовата фотография да претърпи обработка, а и златното правило в търговията е неотменимо – най добрите на външен вид продукти се продава по-добре.

Ако сравним рекламните снимки от преди няколко години със съвременните, е видно как развитието на технологиите  позволяват да стават все по-качествени, по-детайлни и пространствени визуализациите. 

Това се случва благодарение на компютърните технологии и програмите за създаване на снимковия материал и последващата му обработка. 

Те са толкова разпространени в наши дни, че дори мобилните телефони разполагат с вградени програмни продукти за подобряване на снимки, които всеки от нас ежедневно може да прави. 

Дори стандартните фотографии се различават от познантите снимки на различни изделия от преди няколко години, в резултата на възможностите за усилване на яркостта, контраста и прибавянето на допълнителни визуални ефекти.

 

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Предимства на обработката на продуктови снимки за бизнеса

Целта на продуктовите снимки е да продават. Това предполага да са възможно най-качествени. 

Тогава не закъсняват и предимствата за бизнеса, защото една креативна рекламна кампания или фотосесия, може да увеличи печалбите, да наложи нов бранд на пазара и утвърди позната търговска марка. 

Пазарът налага прецизност на изображенията, в помощ на което са възможностите за тяхното подобряване. 

Но всичко това зависи не само от наличната техника – професионалният опит на човека зад обектива също не е за пренебрегване.

Ако се нуждаете от професионална фотография, най-добре се доверете на утвърдени имена в бранша за снимките си. 

Такъв утвърден бранд в бранша е фотостудио  PhotoPro, което е  специализирано в заснемането на рекламни кампании и продуктова фотография. 

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Тук предлагат сесии на различни снимки за реклама на модни артикули, на специализирани стоки, на промишлени изделия, услуги и т.н. 

Студиото разполага с пълния набор от експерти, манекени, стилисти, програмни специалисти и техника, за да се изработи качествена фотографска продукция. 

Отличният резултат е съвкупност от апаратура, хора и креативна визия за представяне на съответните изделия, като се съобрази осветлението, позиционирането, допълнителните ефекти.

Само така може да се постигне качество в изработването на снимки, които представляват желаният  краен продукт от клиента.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Защо Photoshop е най-добрата програма за продуктова фотография?

Професионалните програми за обработка на снимките стават все повече, като техните различия произтичат от вида на фотографията, търсения ефект и налична техника за снимане. 

Добре познатата вече обработка на снимки с фотошоп обаче си остава най-добрият вариант за работа, когато се касае за продуктова фотография. 

Програмата служи за редактиране на снимки, с нея се прави и ретуш на фотографиите. 

Програмният продукт е познат от повече от 20 години за обработка на снимки, като за този период от време той е осъвременяван и подобряван многократно. 

Така модерният напоследък фотошоп всъщност представлява набор от инструменти за обработка на снимки, които позволяват всякакви техни подобрения. 

С наличните филтри не само се повишава нивото на изображението, но също така може да се добавят надписи, премахване на визуални дефекти, комбиниране на снимки, промяна и оптимизиране на  размера и модела на фотографията, добавяне на  допълнителна графика и т.н.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Голямото предимство на фотошопа е в достъпността и лесната приложимост на програмата за обработка на  снимковия материал, което на практика я превръща в основен инструмент за корекция.  

Все пак не бива да се забравя, че в основата е самата фотография. А една продуктова снимка също преминава през основните етапи, за да се получи максимално най-добра. 

Всяка рекламна снимка, която претендира за качество, изисква професионален апарат, обективи, подходящо осветление и т.н. 

Когато се визуализират търговски стоки за нуждите на онлайн магазин, професионалистите основно използват бял фон. 

Често се използва т. нар. фотографска палатка, която представлява куб със стени, изработени от бял дифузен материал.  

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

При обработката на снимката има значение какво е нейното предназначение, дали тя ще бъде за нуждите на уебсайт, рекламни брошури и списания. 

Това също е от значение и след последващата й обработка. Професионалистите съветват при работа с програмите да се спазват две основни правила, които касаят контраста на изображението за сметка на белия фон.

На този етап фотошопът е най-популярен заради използването на  инструменти за обработка на снимките. 

Голямото разнообразие от филтри, които използва програмата Photoshop, дава възможности за постигне на максимално добър ефект на визуализацията. 

Най-често използваният инструмент за постигане на различни фотоефекти са инфрачервените или неутрални филтри.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Стъпки при обработката на продуктови снимки с Photoshop

Дори и най-добрите снимки, направени от професионалист, се нуждаят от корекция, ако са предназначени за продуктова фотография. 

Чрез фотошоп процесът се улеснява значително. С тази компютърна програма можете да редактирате кадрите така, както желае клиентът. 

Една от началните стъпки при обработката е свързана с фона на изображението. 

Той може да остане естествен, бял или да бъде сменен с новата технология. Това се определя от целите, които се поставят с изображението, както и с цвета на снимания обект. 

На следващо място идва контрастът на снимката, прецизиране на цветовете или премахване на ненужни странични отражения във фотото. 

Възможно е също така да се подсили цветът на самия артикул или надписите върху него.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Фотошопът има опции за оразмеряване на фотографиите и вкарването им в определен визуален стандарт. Това е необходимо, когато тяхната форма трябва да се съобрази с източника на представяне на фотографията. 

Графичната програма позволява дори да направите така, че една и  съща стока да се промотира в различни цветове или нюанси, добавяне на други елементи и т.н. 

Редактирането на снимките със софтуерен продукт като фотошоп става най-достъпно, като се следват указанията и иконите на самата програма за корекция на отделни елементи и детайли. 

Те са пригодени за лесни за употреба от всеки компютър или електронно устройство, на което е изтеглена съответната технологична програма за редакция на снимков материал. 

Идеята е с помощта на продукта да се борави масово и лесно, за да създадете снимки, които отговарят на съответните потребности. 

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

 Могат ли да се използват други софтуери за обработка?

В интернет се предлагат много програми за обработка на фотографии, като всяка е с различен капацитет на редактиране на снимката. 

Освен фотошоп, в Google има и други достъпни технологии. Всички те са снабдени с най-важните базови функции за изрязване, оразмеряване, промяна на флота и контраста на снимките и т.н. 

GIMP, CANVA, PhotoScape, IrfanView, Aviary са други популярни програми със софтуер за снимки, които можете да използвате за производство на качествена фотографска продукция.

Най-пълен набор от професионални инструменти все още предлага само програмата Adobe photoshop, която отговаря на потребностите на потребителите.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Професионалните снимки изискват ясна концепция, за да бъдат напълно пригодни за целите на съответната фотосесия.

Ако нямате опит с продуктовата фотография, е удачно да се доверите поне в началото на професионалистите. 

Не винаги допълнителните ефекти са достатъчни, за да създадете най-качествената снимка. 

Добре е материалът, с който разполагате за използване, да е максимално добър, за да се нуждае  от съвсем незначителни подобрения. 

Ето защо професионалното око на фотографа и на екипа, който работи с него, ще постигнат нужния краен резултат. 

А и клиентите на електронната търговия имат необходимост от реалистичен образ и снимки с  концепция, които да не се разминава със същината на продукта.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Професионалните PhotoPro – фотостудия гарантират високо качество на изработената снимкова продукция. 

Там се предлага възможност за изработване също така  на 360 – градусови панорамни снимки и 3Д изображения, а ако клиентът желае, може да бъдат приложени разнообразие от програми за обработка. 

Към този процес отношение имат професионалните графични дизайнери, които са част от екипите, работещи по създаване на рекламните кампании.

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Фотостудиото може да предложи и друга услуга: да вземе и върне със собствен транспорт продуктите за снимане от там, където на клиента е удобно. 

При това сниманата стока ще бъде върната в търговския  вид и опаковка, както е била предоставена, гарантират от студиото. 

Може също така да се възползвате  от най-добрите и утвърдени куриерски фирми.

Професионалният екип на Photopro се съобразява с исканията на своите клиенти и предлага стратегии за използване на вашите снимки по начин, най-пълно отговарящ на търговската марка. 

Тук се приемат и спешни поръчки, независимо дали се касае за снимки за онлайн магазин, рекламна кампания в печатни издания или в социалните мрежи

Обработка на снимки с Photoshop като част от продуктовата фотография

Професионалният подход към снимките не бива да се подценява, когато се касае за реализиране на успешен бизнес проект в сферата на търговията. 

Опитът на големите компании доказва, че вложните средства в продуктовата фотография са приоритетни, когато се касае за налагане на търговските марки и увеличаване на продажбите

Правилата на електронната търговия изискват да се следват потребностите на потребителите и тяхната необходимост от качествени визуализации на предлаганите стоки и услуги. 

Това улеснява изборът при покупка на артикулите и съответно води до успешно реализирани търговски практики

Снимки: Photopro и Pixabay