Продуктови снимки на мобилни телефони
Продуктови снимки на мобилни телефони

Продуктови снимки на мобилни телефони

Снимка: https://www.gsmarena.com/

Нашият технологичен свят непрекъснато се разраства, разширява и напредва.

Мобилните технологии са вече част от популярната култура и са навлезли дълбоко в ежедневието ни. Имат огромно влияние не само в личен аспект, но и в публичното пространство, като инструмент на организация и работа.

Част от новите технологии са и иновативните, красиво проектирани смартфони, превърнали се в необходимост днес. Отдавна отмина времето, когато телефоните се използваха предимно за комуникация.

Сега, мобилните устройства позволяват на хората да мултитаскизират или да вършат много задачи едновременно, чрез приложения. Например да банкират, да пазаруват, да се свързват със социума, да слушат музика, да взаимодействат лице в лице с роднините и изобщо да са в крак с всичко най-популярно и случващо се по света. Разбира се, значението на мобилните телефони оказва огромно влияние и за производителите, увеличавайки конкуренцията.

На пазара за мобилни устройства откриваме широка гама телефони, чиито цени варират от много евтини до хиляди левове. Наличните опции дават на потребителите избор и именно изборът стимулира производителите да предоставят все по-атрактивни модели и екстри.

За да презентира своите нови модели, както всеки друг бизнес, и този на мобилни устройства инвестира в продуктови изображения с високо качество и създава главозамайващи кампании, с цел привличане на потребителите. Актуален пример за това е анонсът на HMD Global, домът на телефоните на Nokia,че е официален партньор за 25-ия филм за Джеймс Бонд, No Time To Die. Във филма агент Номи използва гамата от възможности на новото портфолио от телефони Nokia.

Продуктови снимки на мобилни телефони

С една дума производителят залага на идентифициране на бранда и новите модели с известен персонаж и сюжет.

Нерядко смартфоните са начин на самоизразяване, следване на марка и стил, нещо, което свързва индивида с конкретна социална група. И тъй като вариациите са разнообразни, ако трябва да правим продуктови снимки на мобилни телефони, на първо време е добре да разграничим, за каква потребителска аудитория са предназначени.  Това определено ще ни помогне да изградим подходяща концепция и да подберем правилните елементи необходими за нашата сцена.

За представяне на мобилни телефони много от търговците изготвят ревюта, в които поместват продуктови снимки на моделите за презентация. Чрез тях те визуализират устройствата и изтъкват характеристиките им. За всеки търговец важи максимата, че колкото по-живописно е направено едно представяне, толкова по-добри биха били продажбите. Затова, за да добавите директна стойност към продукта са ви необходими творчески изображения и внимание към детайла.

Какво е важно да знаем за създаване на продуктови снимки на мобилни телефони?

 Мобилните телефони можем да определим, като еднотипен продукт. Какво имаме предвид? Ако трябва да сравним смартфона с друг продукт, например часовник, на пръв поглед ще забележим, че освен формата на телефона, не разполагаме с кой знае колко възможности за заснемане, с които да раздвижим и разнообразим изображението с устройството.

За да направим един смартфон атрактивен се нуждаем от повече продуктови снимки.

На какво да наблегнем?

  • Визия
  • Форма
  • Тегло
  • Параметри
  • Аксесоари

Ето и конкретен пример на ревю от gsmarena.com. За да продават повече, на тях им трябва добро представяне, в което да акцентират на всички характеристики. А това със сигурност ще им спечели последователи и доверие от страна на потребителите.

 Първа стъпка са няколко изображения на общата визия, с които демонстрират как изглежда устройството отпред и отзад.

Мащабират с кадър на телефона в ръка и всъщност реализират продуктова фотография в контекста. Важно е потребителя да придобие представа, как изглежда продукта в действителност.

С няколко детайлни изображения наблягат на конкретни характеристики, като дебелина, предна, задна камера. Знаят, че потенциалния купувач се интересува от тези подробности и те са важни за него.

С няколко кадъра в близък план фотографът успява да предаде конкретна информация и в същото време удовлетворява търсенето потребителя. Нещо, което би насърчило клиента да направи покупка.

За да удовлетвори потребителя и за да стимулира неговите нагласи, фотографът трябва да му покаже и какви аксесоари включва мобилния телефон.

Начините за презентация обикновено следват общите тенденции, но вие винаги може да добавите част от вашата креативност и уникалност, когато изграждате композицията.

Композициятае важна, защото влияе силно върху това, как зрителите се ангажират с изображенията.

Когато гледате снимката си, трябва да си отговорите дали темата ще е ясна за потребителя? Има ли нещо на снимка, което може да го разсее? Всички елементи ли са подредени по привлекателен начин?

През последните няколко години социалните мрежи се адаптират към електронната търговия и налагат собствени правила за продуктова фотография. Както всички вече сме забелязали, масово приложение намират стилове, като flatlay, т.н. плоски кадри.

За онлайн предприемачите, които искат да предадат просто съобщение и да представят продукти по възможно най-ефективния начин, това е перфектен инструмент за визуално творчество.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Разбира се, винаги може да заложите на геометричния дизайн, при подредбата на вашия кадър.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Груповите продуктови кадри са съществени за брандовете, от гледна точка и на съчетаване с още артикули. Снимките могат да покажат разновидности, цветове, комплекти, както и още мобилни устройства, от които клиента би се заинтересувал.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Снимка:hercampus.com

Цветовете! Фотографията обича цветовете. Ако искате вашите продуктови снимки на мобилни телефони да изпъкват, следвайте идеята за фонове в ярки, наситени тонове, които ще привличат внимание.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Снимка:behance.net

Особено актуален акцент тази година са едноцветните фонове, където още при първия визуален контакт, основния продукт завладява зрителя. Това се постига, когато всички допълнителни компоненти от кадъра са подбрани в същия цвят, като този на фона.

Цветните, текстурни фонове са приложими при заснемане на продуктови кадри за реклама, рекламни кампании, каталог, където първото впечатление е съществено.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Снимка: Jacek Kołodziejski

Продуктови снимки на мобилни телефони

Снимка: Jacek Kołodziejski

В рекламната продуктова фотография, професионалистите разчитат на творчески екипи, включват манекени, стилисти, дизайнери. Използват атрактивни фонове, като не пропускат да заснемат мобилните телефони и в реална среда.Вмъкват цветове, които се асоциират с марката, модела или имат нещо общо с текущия сезон. Обвързват идеите си с предстоящо събитие или маркетингова кампания.

Изглежда, че всеки месец се пуска нов iPhone или Apple продукт. И докато в онлайн магазините и уебсайтовете срещаме изчистените кадри на бял фон, то множество доставчици и търговци на дребно, разчитат на бързото пускане на продукта на пазара и затова действат творчески, създавайки продуктови кадри, които да отливат модела.

Прецизността в отразяване на детайлите и преимуществата на даден телефон са ключови.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Освен популярните ревюта с продуктови снимки, все по-търсени от потребителите се оказват и видеата. Хората не спират да се интересуват. Четат и в блогове. Искат снимки, които ги ангажират, защото снимките могат да говорят.

Продуктови снимки на мобилни телефониСнимка: lily-like.com

При заснемане на продуктови снимки на мобилни телефони, едно от предизвикателствата, с които можем да се сблъскаме са отблясъците и отраженията от лъскавите повърхности. Задължителна е употребата на рефлектор и дифузер. Това помага да се избегнат зрелищни акценти и сурови сенки, които или биха скрили, или влошили физическите характеристики на нашия обект. Контролирането на светлината трябва да бъде приоритет.

 Студийните светлини са полезни за създаване на изображения с равномерно и балансирано осветление. Студийните светлини спомагат за осветяване на обект от повече от един ъгъл.

Продуктови снимки на мобилни телефони

Това, което повишава функционалността и външния вид на смартфоните, са аксесоарите. Повечето от аксесоарите са универсален и прилягат на всички смартфони, но има и такива, създадени специално за конкретни модели.

Дали днешния потребител ще избере джаджи за спорт, за слушане на музика, за снимане, за допълнителна мощност(преносима батерия) или това ще са протектор и калъф, факт е, че производителите на подобен тип продукти също имат належаща нужда от продуктови изображения.

Света на мобилните технологии е динамичен. Вместо да използвате конвенционални идеи, разгледайте креативни такива, които да ви мотивират да създадете визуално описание, отговарящо на очакванията на потенциалните потребители.