Продуктови снимки на мебели за баня

Продуктови снимки на мебели за баня

Снимка:https://www.richardbooth.co.uk

Тенденциите в интериорния дизайн днес не подминават и баните. Успехът на новостите в избора на дизайнерски решения за обзавеждене на санитарни помещения е силно обвързан с визуално представяне на мебели, аксесоари и интериор.

За да отговарят на нуждите на своите потребители, производителите на мебели за баня се нуждаят от реалистични и привличащи вниманието изображения, които да открояват продуктите, да отразяват тяхната функционалност и дизайн и да впечатляват.

 

Къде можем да открием продуктови снимки на мебели за баня?

В каталози, продуктови брошури, онлайн магазини, уебсайтове, реклама и социални медии. Разбира се, всяка от тези ниши има конкретни тънкости за заснемане и представяне на асортимента. Общото между тях обаче е, че реализирането на продуктови снимки на мебели за баня отнема време, изисква много практика, търпение и познания. 

В тази връзка, всеки който се заеме с такава задача ще трябва да овладее няколко основни умения, с които да избегне евентуални затруднения, като отразяващи повърхности, тесни и неудобни пространства, неподходящо или ограничено осветление, както и липса на възможности за по-ексцентрични ъгли.

Ако продуктовите снимки на мебели за баня са предназначени за онлайн продажба ще са нужни снимки на бял фон, детайлни, мащабни, контекстни кадри и такива с 360- градусов изглед. Не пропускайте да направите кадри от различен ъгъл. Опция, която със сигурност ще задоволи и по-претенциозни купувачи.

Продуктови снимки на мебели за баня

Снимка:https://www.wayfair.com/

Интериорната фотография на мебели за баня по-често запълва необходимостта от продуктови изображения за каталози, рекламни брошури и снимки в контекста. Фотосесиите обикновено се правят на място в обзаведено санитарно помещение или в кът от студио специално декориран и аранжиран за случая.

Продуктови снимки на мебели за баня

Снимка:https://www.inthewhiteroom.com

От друга страна с развитие на дигиталните технологии някои от големите производители предпочитат комбинирането на CGI изображение и фотография, за да:

  • създадат привличащи, фотореалистични 3D преживявания
  • да спестят ресурси и време за фотосесии на немалък и разнообразен асортимент.

Продуктови снимки на мебели за баня

Снимка:https://www.archzine.fr

Как да снимате мебели за баня като професионалист?

Справяне с отблясъците и отраженията

Най-често обичайната причина за отблясъците и отраженията са самите повърхности, огледалата, както и наличието на силна слънчева светлина, нахлуваща от прозорците на помещението. За да омекотите и избегнете тези недостатъци може да използвате тънък лист бяла хартия, да проиграете различни възможни ъгли и ако сте избрали да снимате със светкавица да я насочите към тавана, вместо към центъра на кадъра. 

Така шансът светлината да се разпръсне, вместо да се концентрира в дадена точка е много по-голям. Ако се касае за снимки в студио, от ключово значение ще бъде да експериментирате с регулиране на осветлението, за да подобрите качеството на изображенията.

Когато снимате вътрешни пространства трябва да знаете, че възможностите ви са ограничени. Пригответе се да се сблъскате с разнороден микс от условия, които да окажат влияние при избора на осветление. От една страна, някои бани буквално могат да бъдат залети с естествена светлина. 

Такива пространства, като правило са най- лесни за снимане, защото ще разполагате с достатъчно подходяща светлина. От друга страна обаче, ще откриете, че други бани са доста тъмни. 

Разполагат само с изкуствено осветление. За да получите адекватна експозиция ще са ви е нужна повече светлина, т.е. всички налични светлини, по-отворена бленда и по-голямо число на ISO.

Още нещо, което не бива да пропускате – вашето собствено отражение в огледало или друга лъскава повърхност. Уверете се, че не улавяте отражението си или други силуети в кадъра.

Намиране на най-подходящия ъгъл

Като най-резултатно и доказано композиционно решение в тясно, затворено пространство се прилага ъгъл, който съответства на нивото на очите. Това е и местоположението, от което потенциалният потребител би получил реална представа. 

В крайна сметка всяко правило си има изключения, затова по-креативните продуктови фотографи се възползват от обстановката, за да създават по-различно представяне с по-ефективно въздействие. Например, фокусират се върху специфични детайли от конкретния обект, като кранове, чекмеджета, наблягат на функционалността.

Продуктови снимки на мебели за баня

Снимка:https://www.victoriaplum.com

Особено важно е да обърнете внимание на височината на статива. Всяка смяна може да предизвика остър ъгъл или да доведе до изкривяване. А това със сигурност не бива да присъства в портфолиото ви. Експериментирайте с различни височини. Малко по-ниското ниво може да акцентира плота или друг детайл от мебелите.

Фонове и аксесоари

Завладяващите продуктови кадри на мебели за баня, често дължат успеха си на смел контраст спрямо околните неутрални фонове. 

Продуктови снимки на мебели за баня

Контекстът може да се окаже печелившият коз за вашия интериорен кадър. Но в една баня, повечето предмети трудно могат да бъдат преместени, защото всъщност са постоянно монтирани части. Затова не пропускайте да добавите някои аксесоари и добре подбран за сцената реквизит.

Продуктови снимки на мебели за баня

Един от триковете при избора и аранжирането на реквизита е да се използват нечетен брой елементи. Малките и самотно изглеждащи предмети не биха създали очаквания от вас резултат. Затова се стремете да ги избягвате. 

Опитайте се предварително да направите снимка на пространството, за да можете да определите дали трябва да внесете цветни елементи или допълнителни аксесоари, които да подчертаят главния обект.

Настройки на камерата

Една от най-добрите настройки на камерата за продуктови снимки на мебели за баня е дългата експозиция, с която ще преодолеете лошото осветление. И все пак имайте предвид, че ако снимате в баня с ярки цветове, като бял или други неутрални тонове, можете да съкратите дължината на експозицията, за да не допуснете прегорели участъци в изображението.

 

Някои от триковете, с които си служи ФотоПро

Брекетиране на експозицията

Осветлението в продуктовата фотография винаги е ръководещо. А, както вече установихме, в повечето случаи баните не предлагат адекватни условия за снимки. За да се справят с предизвикателствата в това направление, нерядко професионалните фотографи прилагат т.н. брекетиране на експозицията. Какво е необходимо за тази техника? 

Направете множество експозиции – няколко еднакви кадъра, като всеки от тях е с различна експозиция. Например едната снимка е с подходящи настройки, друга е преескпонирана, трета е недоекспонирана. Обединявайки ги ще получите едно добре експонирано изображение.

Дистанционно

Може би вече сте се досетили, че при заснемане на мебели за баня стативът е задължителен. Най-надеждният начин да стабилизирате камерата и да осигурите прави линии. 

Заедно с него винаги носете и дистанционно, както прави ФотоПро. Едно от основните правила в интериорната фотография въобще е освобождаване на затвора с дистанционен спусък. Това гарантира ясни изображения.

Обектив

За тясно вътрешно пространство, като баня, повечето опитни фотографи ще ви посъветват да използвате широъгълен обектив. Чудесен избор ще бъде някой с фокусно разстояние в диапазона на 14-24 мм или 12-24 мм. Само така ще обхванете всичко, което ви е необходимо. Добре е да отбележим, че свръх широките фокусни разстояния имат и един недостатък – могат да внесат значително изкривяване на перспективата, което е особено неподходящо за интериорна снимка.

Позиция на кадрите

Един професионалист винаги заснема няколко вертикални и няколко хоризонтални снимки. Днес, повечето хора разглеждат онлайн продукти от своите мобилни устройства, където по-подходящи биха били вертикалните кадри. Хоризонталните по-скоро отговарят на дизайнерското оформление на повечето уебсайтове. Наличието на възможности за комбиниране на вертикални и хоризонтални кадри ще бъде предимство и за рекламата.

Ъгли и детайли

Професионалистите знаят, че трябва да отличат работата си. За да подобрят привлекателността на продукта, често отделят време да открият нещо различно, като:

  • няколко добри ъгъла,
  • фини цветове,
  • фокусират вниманието върху интересни детайли,
  • оформят сцената с подходящ реквизит.

Продуктови снимки на мебели за баня

Снимка:https://www.guybettison.com

Опитайте да използвате някои от тези трикове в един от следващите си проекти и сами се убедете колко по-добре изглеждат продуктовите ви кадри.