Предметната фотография е все по-актуална, което се дължи на бума на онлайн търговията. Електронните магазини се нуждаят от снимки на своите отделни стоки, за да са достъпни те до техните потенциални клиенти.
Предметната фотография е единственият начин потребителите да се запознаят детайлно с артикулите и услугите, които са достъпни в интернет пространството.
Ето защо ролята на подобни фотографии се оказва от огромно значение за реализиране на продажби и фактическото осъществяване на търговската дейност.
От своя страна съответната предметна фотография има своите специфични характеристики, които я различават от стандартните снимки. Нейната основна цел е да бъдат представени максимално добре заснетите обекти, за да дадат цялостна представа на потенциалните клиенти.
Източник на изображението: Pexels.com
Какво означава перфектната снимка в света на предметната фотография?
Всеки тип продуктова фотография се стреми към цялостна визуализация, която да е съобразена с множество допълнителни фактори за създаването на перфектната снимка.
Такива фактори включват:
- Подбора на подходящ фон
- Правилно позициониране на обекта
- Добро осветление
- Техника и начин на заснемане и други.
За качествената предметна фотография се изисква задължителна предварителна подготовка, включително осигуряване на качествена техника и професионален фотограф.
Ако нямате възможност да наемете някой, който да подготви и реализира фотосесията, то поне е необходимо да се спазват азбучните правила за получаване на добре изглеждащ кадър.
Добрите снимки се получават с подходяща техника. Вярно е, че съвременните мобилни телефони вече правят отлични визуализации, но допълнителните пособия за повече осветление, стативите или софтуерните продукти за последваща обработка на снимките не са за пренебрегване.
Източник на изображението: Pexels.com
Цели на предметната фотография
Крайната цел за продуктова фотография е представеният артикул да бъде предпочетен от клиента.
Основното предимство на подобни снимки е тяхната способност да гарантират максимално добър визуален и детайлен поглед върху стоките.
С развитието на технологиите, изображенията стават все по-качествени и по-детайлни, а именно такива са необходими за виртуалната търговия.
Продуктовата предметна фотография не е единствено набор от маса визуализации.
Всяка рекламна снимка се създава с цел промотиране на определен артикул. За изработването ѝ се следва определена стратегия и принципи за представяне на търговската марка.
Източник на изображението: Pexels.com
Тя може да бъде определена като визуален проект с конкретна концепция, която се обуславя и от мястотото, на което ще се рекламира.
Местата за реклама могат да са разнообразни:
- Социални мрежи
- Онлайн търговски сайтове
- Рекламни брошури
- Печатни издания и други.
Налагането на всеки бранд изисква да са съобразени неговите индивидуални характеристики, както и потребностите на целевите потребители.
Подобна стратегия е гаранция за увеличаване на продажбите чрез привличане на повече клиенти. За целта търговецът се изисква да следва потребностите на пазара и да отговаря на търсенето на потенциалните клиенти.
Качествените снимки са начинът да се предостави необходимата информация за артикулите, които се продават. Предметната фотография е начин за развитие на бизнеса и за подобряването на конкурентоспособността на даден продукт на пазара.
Източник на изображението: Unsplash.com
Постигане на баланс между реализъм и съвършенство
Качествената продуктова снимка изисква да се използва професионална апаратура и търговски нюх, за да се постигне търсеният баланс между реализъм и съвършенство.
Стабилното изображение се постига лесно с помощта на статив, на който да се застопори фотоапаратът. На следващо място идва подходящата светлина.
Светлината се насочва в правилната посока чрез рефлектори, за да се постигне допълнително правилно светлинно отразяване върху продукта с цел привличане на внимането. Повечето снимки на предмети и продукти най-често се правят на бял фон, но въпреки това изборът на фона трябва да е съобразен и със самия предмет.
Източник на изображението: Pexels.com
В професионалните студиа белият фон се постига с помощта на палатка за предметна фотография, или т.н. лайтбокс (от англ. lightbox). Това е куб със стени от бял дифузен матерал, който може да бъде закупен в различни размери и с различни допълнителни екстри за постигане на детайлно изображение.
При необходимост може да се използват манекени, допълнителни аксесоари, LED осветление или декорации.
Източник на изображението: Pexels.com
Тъй като при онлайн търговията фокусът е върху конкретен артикул и неговите характеристики и детайли, то те трябва да изпъкват на снимката.
Затова професионалните фотографи отделят време за последваща обработка на готовите снимки. Често се правят корекции в светлината, тоновете и цветовете, а понякога се налага да се премахнат несъвършенства като например прахови частици полепнали по повърхността.
Така, чрез професионализъм и експертна техника е възможно да се постигне перфектният баланс между реалистична и съвършена репрезентация на даден предмет.
Източник на изображението: Pexels.com
Правилна композиция и детайли на предмета/продукта
Предметната фотография и качествената визуализация на стоки са това, което може да убеди купувача да избере продукт на даден бизнес, вместо продукт от негов конкурент.
Колкото по-добре е представен артикулът, толкова по-голям е шансът той да бъде предпочетен. Това зависи от много фактори по време на заснемане, като един от най-важните от тях е правилната композиция, която подчертава важни детайли и елементи на продукта.
Масово се снимат продукти отгоре. Това е добър изглед, но не и при всеки вид артикул е добре да бъде избран като подход. Най-добре е да се направят няколко снимки под различен ъгъл, за да се прецени коя фотография представя продукта по най-добър начин.
Източник на изображението: Pexels.com
Препоръчително е да се експериментира, като се снима отдолу нагоре, за да се издължи формата при определени артикули. Друг подходящ начин е фотографирането от 90 градуса.
Правилната композиция при изработването на рекламни снимки е ключова, но освен класиките в жанра, е необходимо и да бъдем в крак с последните тенденции и технологични възможности, които фотографията ни предоставя.
Хит в снимането за онлайн магазини е 360-градусовата визуализация на продаваните изделия. Именно чрез нея потенциалният купувач може да разгледа под различен ъгъл представяната стока и да вземе информирано решение.
Светлината също е един от най-съществените фактори за крайния резултат на предметните изображения. Качествената снимка зависи от правилния фокус, контраст и баланс между цветовете. Съвременната специализирана техника позволява високо качество, но използването й изисква правилен подбор на отделните елементи.
Източник на изображението: Pexels.com
Значението на изображенията за успешната продажба на продукти
Продуктовата фотография е създадена, за да следва целите на рекламния бизнес. При нея маркетинговото представяне и популяризиране на стоки и услуги е основна задача, което осмисля значението на изображението за успешната продажба на продуктите.
Фотосесиите на предмети и продукти за бизнеса имат за цел да осигурят подробна информация и детайлна представа за стоките, от които се интересуват потребителите.
Най-успешни са снимките, които успяват да продават или казано с други думи – да не оставят равнодушен потребителя към видяното. Затова се смята, че продуктовата рекламна фотография постига своите цели, когато въздейства на зрителите.
Източник на изображението: Pexels.com
Азбучно правило е артикулите да бъдат представени в най-добрата си светлина, за да може да изпъкнат техните предимства. Това се отнася и за различни услуги или при налагане на търговския марки.
Посланията на предметната визуализация са директно отправени към потенциалните клиенти или към определени таргет групи. От своя страна снимките са основният елемент, за да може рекламираният продукт да стане разпознаваем и предпочитан от потребителите.
„Направи си сам“ или професионална предметна фотография?
Наемането на професионалисти в предметната фотография е гаранция за успеха на всяка поръчка за електронен магазин.
При възможност не бива да се пренебрегва опитът на фотографите, още повече ако целта е да се наложи нова търговска марка или да се стартира онлайн бизнес за продажба на стоки и услуги.
Източник на изображението: Pexels.com
Ценните съвети за заснемането на артикулите и създаването на цялостна рекламна стратегия са наложителни за успеха на всяко бизнес начинание.
Стопроцентов професионализъм в работата предлага фотостудиото PhotoPro. Ние специализираме в изработването на професионални предметни фотографии.
Креативният екип на студиото може да организира целия снимачен процес с професионална техника, допълнителни манекени и всички необходими детайли за представяне на обектите в най-добрата им светлина.
PhotoPro помага на своите клиенти да са номер едно на пазара. Професионалните ни фотографи могат да предложат своята концепция за рекламиране на съответните продукти или да се съобразят с изискванията на клиента, ако той вече има изготвена концепция.
Студиото може да превърне всяка марка в уникален и неподражаем бранд за клиентите.
Източник на изображението: Pexels.com
Заключение
Предметната фотография е от огромно значение в промотирането на различни по вид стоки и услуги.
Съвременният онлайн бизнес следва нови правила при търговията. Успехът на електронните магазини е немислим без визуалното представяне на отделните артикули. Онлайн продажбите се нуждаят от нов вид реклама, в която визуализацията е подчинена на възможностите на съвременните технологии и професионализма на фотографите.
Източник на изображението: Pexels.com