Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?
Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Фотографията става все по-значим елемент в онлайн търговията. Виртуалните изображения на продуктите вече са неизменна част от всеки електронен магазин и сайт за продажби.

Благодарение на  технологичния бум, качеството на всички изображения става все по-добро и иновативно като изглед. 

Продуктова фотография за рекламни банери

Източник на изображението: Фото Про

Какво представляват 360-градусовите снимки?

360-градусовите снимки представляват панорамен поглед на обекта, който е заснет. 

Подобни панорами масово се ползват за нуждите на електронната търговия. Те са предпочитани, защото предлагат нов изглед върху виртуален продукт, който не само дава  много добра представа за отделните продукти, но и разчупва класическата форма на снимките.

Истината е, че всъщност за 360-градусовото изображение са необходими съвкупност от няколко отделни снимки на обекта, които са направени под различен визуален ъгъл. После те се обединяват в анимация за получаване на обща панорама

Предимството на една подобна панорамна снимка е в това, че тя създава усещане за завъртане на пълен оборот на заснетия продукт и съответно го представя много добре изцяло. По този начин са видими всички детайли на обекта

Именно за целите на онлайн търговията това е огромен плюс, тъй като клиентите могат да добият достатъчно добра представа за предлаганите стоки и услуги

Всяка 360-градусова снимка снимка е идеалната презентация на даден продукт, независимо дали той е дреха, козметика, бижу или друг вид стока.

Визуализациите от този тип масово застъпват в продуктовата фотография, която е основният инструмент на търговците, за да се повишат техните продажби в онлайн пространството.
Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

Кой може да създава 360-градусови продуктови снимки?

360-градусови панорами могат да бъдат направени от професионален фотограф. Всеки също може да опита и сам да изпълни подобен проект.

При първия вариант отпадат всички ангажименти около осигуряване на оборудване, камери, подходяща светлина и всичко останало като нужна техника и материали. Професионалният фотограф разполага със съответната апаратура, студио и екип, за да се постигне най-добрата визуализация на съответния обект.

Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

Във втория случай, когато сами ще правим 360-градусова снимка, е нужно наличието на специализирана техника и качествени софтуерни програми за обработка на снимки. Освен това ни е нужна и достатъчно информация, за да подходим правилно към заснемането на продуктите и приложението на снимките впоследствие. 

Голямо значение също има какво точно ще се заснема и къде ще бъдат използвани снимките.  

Как се прави 360-градусова снимка?

Каква техника е необходима?

За самостоятелното изработване на 360-градусови снимки е добре да се разполага с въртящи се стойки, тъй като те помагат за по-качественото реализиране на визуализациите. 

Стойките могат да бъдат механични и автоматизирани. Няма как да се направят фотографиите без статив, защото той осигурява стабилност на камерата, с която се снима. Дори снимките да се правят със смартфон, пак е добре той да е стабилно позициониран. 

Какво друго включва процесът?

Самото заснемане обаче не изчерпва процеса по изготвянето на 360-градусова снимка. Идва моментът за редактиране на изображенията и за тяхното превръщане в реалния краен продукт. С други думи – предстои подобряване качеството на фотографиите с различни софтуерни програми за контраст, яркост, фон и т.н. 

Освен това завършената 360-градусова снимка изисква още сглобяване на отделните изображения и тяхното превръщане в общ изглед. 

За целта е необходим специален софтуер за моделиране за 3D CAD. По този начин се постига подходящ формат за публикуване на заснетия обект, с който онлайн търговците представят по-добре своите стоки и услуги пред потенциалните клиенти в мрежата. 

Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

На какви видове се разделя?

360-градусовата продуктова фотография е три основни вида. Тя може да бъде с едноредови, многоредови и двуосни завъртания. 

Едноредови завъртания

Първият вид завъртания са най-широко разпространени, защото са и най-лесни за изработване.

Това е един ред от снимки, които са напълно достатъчни, за да се създаде представяне на обекта. Типичното е при този вид, е че е възможно завъртане единствено наляво и надясно. В класическия случай са необходими 36 кадъра. 

Многоредовни завъртания

Многоредовите завъртания позволяват допълнителна ротация нагоре и надолу

Това всъщност са 3D изображения, които се постигат с три или четири реда, като за всеки ред трябват 12 или 18 снимки. Те се правят под различен ъгъл и дават още по-добро детайлно изображение на продуктите. 

Двуосни завъртания

Най-добри са двуосните завъртания, при които потребителят може да вижда изображението не само по оста наляво-надясно, нагоре-надолу, но и настрани.

Тези 360-градусови фотографии се постигат с 36 снимки в хоризонталната ос и още 35 по вертикалната ос. Те обаче са най-сложните и изискват професионална намеса и софтуерни инструменти.  

Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

Кой се нуждае от тази услуга?

360-градусовата фотография е услуга, която помага на търговците да повишат своите продажби в онлайн пространството. От друга страна, тази фотография е най-вече предназначена за потребителите. Тя им помага да се запознаят и информират по-добре относно артикулите в интернет търговската мрежа.

360-градусовата фотография може да се окаже превъзходен инструмент, който взаимодейства директно с всеки посетител. Той работи и успешно се прилага в различни видове сайтове и уеб страници.

Продуктовата фотография с 360-градусови снимки дава възможност за създаване на панорамни завъртания. Те могат да бъдат приложени както при изключително малки предмети като бижута, така и на особено големи предмети като мебели (легла, шкафове и т.н.).

Приложението ѝ е всеобхватно и ориентирано към детайлно илюстриране на  всякакъв тип продукти предназначени за електронна търговия.

Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

Какви са предимствата ѝ за бизнеса пред други типове снимки?

Този тип фотография има огромни предимства и става предпочитана за ползване от много търговци заради детайлното изображение на обектите. 

Особено полезно приложение намира за представяне на малки предмети като бижута, аксесоари, дрехи. Не по-малко успешно се използват за промотират артикули от бита като мебели, когато се демонстрират отделни елементи, който са от съществено значение за клиентите.

Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

Този тип фотография спестява необходимостта потребителите физически да посещават търговските обекти. Това е особено полезно, когато те са отдалечени или търговската марка поддържа само интернет сайтове за продажба. Това спестява средства и време както за продавачите, така и за клиентите. 

Как може 360-градусова снимка да подобри продажбите?

Източник на изображението: Фото Про

Дигиталните технологии позволяват усъвършенстване на изображенията и им придават все по-реалистичен изглед. 

Успехът на онлайн търговията изисква да използвате нови технологии, за да отговорите на изискванията на клиентите да имат още по-реално възприятие за артикулите, които се предлагат в електронните магазини

Ако сте търговец, заложете на 360-градусовите снимки. Те са един много добър начин да повишите своите продажби.