През последните години снимките се превърнаха в изключително мощна нишка за комуникация между хората по света. С нарастване обхвата на въздействие на социалните мрежи, потребителите започнаха да използват все повече и повече снимките, за да споделят собствените си истории, да общуват с приятели, да демонстрират начин и стил на живот.
И не само това. Те се свързват чрез снимките, за да научават актуалните тенденции, да следват известни личности, брандове и изобщо да бъдат в крак с новостите.
По дефиниция социалните медии са бърз инструмент за достигане до много хора. Затова никак не е изненадващо, че с със засилване на популярността на социалните платформи, базирани на изображения, се промениха и добре познатите начини за представяне на продукти.
Това предостави на бизнеси, от всякакъв мащаб, чудесна възможност и иновативен начин да достигат все по- лесно до целевата си аудитория, да комуникират с потребителите и да изграждат отношения с потенциални клиенти.
За да усъвършенстват цялостния си облик, компаниите използват продуктовата фотография създавайки вълнуващи и красиви визуални истории. Продуктовите изображения са форма на изразяване и с лекота заменят думите, улавят вниманието, ангажират и имат силата да въздействат, предизвиквайки емоции.
Продуктовата фотография подобрява разбирането за продуктите и кара потребителите да предприемат действие. Попадайки в профила на вашия бранд в социалните медии потребителите могат много бързо да формират мнение не само за продуктите, но и за вашата марка, като цяло.
И ако всичко е направено, както трябва – бранда е представен с подходящи изображения, които сами комуникират с клиентите със сигурност потенциала на социалните платформи е изключителен за постигане на осведоменост за марката, видимост на продуктите, реализация на продажби, обхват и развитие на бизнеса въобще.
Продуктова фотография в социалните мрежи – особености
Днес социалните медии не са само маркетингова опция, а задължителна част от всеки бизнес. С увеличаващите се мащаби на мобилната аудитория необходимостта от създаване на визуално, привлекателно и вълнуващо съдържание стана неизбежна.
Работата на фотографа вече не е само да снима за масовата публика. Той трябва да разбира продукта, а снимките му трябва да имат силата да открояват и популяризират този продукт.
Освен всичко това, за да бъдат забелязани и интересни в неспирния поток от визуално съдържание във Facebook, Instagram, Pinterest, продуктовите изображения е нужно да са съобразени с текущите тенденции за представяне на продуктите и начините за въздействие върху потребителите.
Разбира се, през годините продуктовата фотография сама по себе си също претърпя промени. Докато използването на призрачни манекени беше актуално, технологичния напредък накара потребителите да изискват повече.
И за да отговарят на техните желания продуктовите фотографи развиват концепциите за изображенията. Докато в миналото високото качество на снимките беше достатъчно, днес снимките на продукти трябва да бъдат интерактивни, раздвижени, с перспективи от всевъзможни ъгли.
По същество, творческите концепции за продуктови изображения предназначени за социалните мрежи са безкрайни. Но има нещо повече от качване на произволни снимки към публикациите. Това изисква стратегия. Важно е да познавате аудиторията в съответната социална медия, защото потребителите са различни и се интересуват от нещата по различен начин.
Все пак, ако заложите на това снимките да са естетични, да пресъздават атмосфера, да отразяват емоция е сигурно, че ще спечелите внимание и популярност.
Да кажем, че предлагате сладолед или някакво сладко изкушение. За да са успешни и интригуващи продуктовите снимки, които ще представят вашето изделие трябва да включите интересно действие. Например, как човек държи сладолед или лакомо похапва от него.
Снимка: jannideler.com
Снимка: instagram @hellomissmay
Или да покажете апетитната фунийка в процеса на пълнене. Защо пък да не запечатате моментът, в който продавача тъкмо подава желаната сладост в ръцете на купувача.
Снимка: cool.haus
Друга подходяща възможност може да бъде кадър, който показва, как споделяме с приятели.
Снимка: bigseventravel
Още едно предимство на социалните мрежи е, че осигуряват възможност да информирате последователите си какво сте решили да бъде изкушението на деня или да им намекнете за специално предложение, което ще е актуално през уикенда.
Снимка: cool.haus
Така, с един интересен кадър лесно може докарате клиенти във физическия ви магазин или сладкарница, както и да приемете допълнителни поръчки онлайн.
Ако искате да увеличите процента на реализация на онлайн продажбите си с ангажиращи снимки, които продават ще е необходима малко повече креативност. А именно – избирате сцена с подходящо място, което ще се свърже с атмосферата на приложение на продуктите. Обединявате няколко от артикулите, които предлагате и правите вълнуващи кадри, които изцяло да потопят потребителите в реалността.
Например, вашия бизнес е в модната сфера. Разполагате с нови артикули за лятото – рокля, шал, очила, стилно бижу и искате да ги представите на своите последователи. Психологическата стратегия, която бихте могли да приложете трябва да включва сцена, която обрисува емоция и в същото време презентира продуктите.
Ето кадър, който направо крещи: „Вземи тази рокля, тези очила и такъв шал за следващото си пътуване“.
Снимка: society19.com
А усещате ли емоцията, която струи от тази снимка?
Снимка: society19.com
Някои от вас сигурно вече са любопитни как биха изглеждали с такава рокля и всички аксесоарите към нея, и дали ще се чувстват така страхотно.
Друга популярна техника, която се прилага в продуктовата фотография предназначена за социалните мрежи е забавното симетрично аранжиране на кадрите. Или с други думи снимките в симетрия.
Снимка: eslamoda
Освен, че поглъщат вниманието те са и някак приятни за очите.
Разбира се, един от най- популярните стилове, който остана във времето и все още е сред актуалните тенденции за продуктова фотография в социалните медии, е плоското разположение.
Снимка: fashioncoolture
Плоските изображения заснети отгоре, в съчетание със сцени от начина на живот са основна част от съдържанието в Instagram, Pinterest и статии в блоговете.
За да бъдат плоските продуктови изображения увлекателни и завладяващи е необходимо да се съсредоточите върху изкусната композиция, като използвате подходящ реквизит, за да създадете водещи линии или да насочите погледа на зрителя към продукта, който представяте.
Алхимията тук се състои в обединяване на темата, фона, допълнителните детайли, които заедно създават атмосферата и разказват за продукта. Визуалната история на вашия продукт има за цел да помогне на зрителите да си представят какво ще бъде усещането, което ще им донесе този продукт. Да им внуши мисълта за нужда от него.
Снимка: katelavie
При подреждането на сцената е важно героят да се откроява. Може би най- лесният подход в случая е да започнете с героя и да добавяте всички останали елементи около него. Така ще имате отправна точка.
Създаването на слоеве е ключово. Особено, ако искате да имате повече дълбочина. За целта изберете елементи, които са с различна текстура или материал от основния герой, но затова пък са идеално негово допълнение. Това могат да бъдат съставки от съдържанието или нещо, което да го свързва с вкуса или аромата му.
Снимка: garethsobey
Предимството на съставките около продукта е, че го карат да изпъква.
Снимка: twitter
Снимка: lifeisfullofgoodies
Помислете и направете идеалната комбинация.
Снимка: revisededition
Снимка: thebrowneyedbookworm
Не пропускайте да се уверите, че не претрупвате някоя от страните на изображението. Опитайте да раздалечавате по- големите обекти, а по- високите поставяйте в долните ъгли. Така със сигурност ще изглеждат по- добре.
Човешкото присъствие в продуктовите изображения за социалните мрежи е водещ принцип. Добавянето на човешки елемент ще даде усещане за движение в така или иначе статичната снимка. Ще ѝ вдъхне доза живот.
Снимка: society19.com
Каква е стратегията за успешна кампания в социалните медии на известните брандове?
Компаниите, чиито бизнес отдавна се е наложил и в електронната търговия, бързо са разбрали потенциала, който социалните мрежи могат да им осигурят.
Разбира се, техните последователи достигат милиони. Това е така, защото знаят много добре как да създават виртуална осезаемост на своите продукти. Проучили са детайлно аудиториите си, което им дава възможност да осъществяват качествена комуникация и взаимодействие с потребителите.
Успехът на техните кампании се дължи на стойностно съдържание, което се фокусира не само към продажбите, но и върху формиране на общност на марката и стимулиране на дългосрочна лоялност към нея. Тяхното присъствие във всяка от социалните мрежи е с различен източник на влияние за потребителите.
Например, те използват Facebook, за да популяризират своята марка, да достигнат до нови клиенти и да се свържат със съществуващите си клиенти. Instagram е тяхната платформа за споделяне на ангажираността към марката и популяризиране на публикации, генерирани от потребители.
Twitter се използва предимно за анонсиране на продукти, както и за комуникация с клиенти. Профилите в YouTube обикновено са създадени за качване на видеоклипове със съвети и уроци за приложението на продукти. И, ако някой знае как да накара последователите да си взаимодействат, това е Starbucks.
Starbucks има над 35 милиона последователи във Facebook, 11,3 милиона последователи в Twitter и близо 18 милиона последователи в Instagram. Брандът разполага с отделни профили за своите магазини, разположени в други части на света.
Facebook акаунтът на Starbucks е предназначен основно да дава информация. Визуалното съдържание е представено от привлекателни снимки на техните напитки, изпълнени с много цвят и настроение. Разбира се, допълнено с много забавни клипове. На тяхната фейсбук страница ще откриете още и местоположенията на магазините им, както и раздел с възможност за работа.
@starbucks
Акаунтът в Twitter е създаден по- скоро за комуникация с аудиторията. Компанията се опитва да се свърже със своите последователи на лично ниво, изграждайки взаимоотношения и увеличавайки ангажираността на аудиторията си.
Профилът на Starbucks в Instagram е изпълнен с естетически изображения и видеоклипове на техните напитки и хора, които им се наслаждават. Визуалните образи създават трайно впечатление за бранда и се свързват с изграждане на лоялност, и доверие към него.
@starbucks