Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

Защо ви е нужна перфектна снимка на продукт?

Продуктовото изображение помага на възприятието на потребителите и е ключова фактор в електронната търговия, който не трябва да подценявате.

Ако имате онлайн магазин или намерение да продавате, чрез различни дигитални канали, трябва да сте наясно, че перфектната снимка на продукт представя неговата стойност и провокира към продажба. 

За да повишите процента на реализация на продажбите си ще имате нужда от продуктови изображения, които привличат вниманието и са убедителни.

Кои са най- важните компоненти, за да получите перфектната снимка на продукт?

Когато става въпрос за продуктова фотография, винаги планирайте добре целия процес и не се страхувайте да инвестирате време.

Първа стъпка за перфектната продуктова снимка е подготовката. За нуждите на маркетинговия процес е необходимо подробно да познавате продукта, да класифицирате силните му страни и предимства, което ще ви помогне да изградите реален план за действие. Ще сте на ясно какво е необходимо, за да изтъкнете детайлите и на кои характеристики да отдадете най- голямо значение.

Задаване на фон

Продуктът винаги трябва да бъде във фокуса на вашето изображение. Фоновият цвят и допълващите елементи трябва да са така подбрани, че да не отвличат вниманието от основния продукт. Затова,  ако искате да покажете продуктите си с най- малко разсейващи фактори, белият фон е най- добрият начин да направите това. 

За улавянето на чисто бял фон, RGB (255,255,255) ще трябва да се справите с настройките на вашата камера (скорост на затвора, бленда, ISO, фокусно разстояние, баланс на бялото), да усъвършенствате настройките на осветлението и да обработите снимката след това.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

Постигане на перфектното осветление

Фиксирайте местоположението и разстоянието на всяка светлина, която осветява вашия продукт. Преценете кои сенки ще бъдат подходящи и кои ще са излишни. Необходимо е равномерно разпределяне на светлината около продукта. Използвайте поне две лампи. 

При нужда добавете дифузьори за разсейване и насочване на светлината. Коригирайте цветовата температура с баланса на бялото от настройките на вашия фотоапарат, така че да няма нито син, нито жълт цвят. Независимо дали сте предпочели лайтбокс или контролирано осветление стремете се да избягвате евентуални недостатъци с контраста по краищата на продукта.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

photopro.bg

След като вече сте постигнали правилните настройка, можете да получите последователни, професионални резултати и да ги пресъздадете за всичките си снимки.

Определяне на най- подходящите ъгли на заснемане

Като правило в продуктовата фотография ъглите за заснемане се определят в зависимост от философията на продукта. Целта на подходящите гледни точки е да представи най- съвършено положителните характеристики и да подчертае силните страни на продукта. 

За най- добро усещане трябва да създадете дълбочина, която ще придаде триизмерен ефект и ще накара продукта да изглежда жив. Важно е да съобразявате разстоянието между камерата и вашия продукт. 

Основните гледни точки са :

  • Ниско разположение – снимките се правят от позиция под обекта. Така продуктът заема доминираща позиция. Този вид визуализация най- добре подхожда на контекстните снимки и лайфстайл кадрите.
  • Разположение на нивото на очите – снимките се правят фронтално. Намират широко приложение в онлайн магазините и в електронната търговия въобще.
  • Високо разположение – снимките се правят от повдигнато положение на камерата, която гледа надолу към обекта. Обикновено заемат поддържаща роля или са необходими за разкриване на допълнителни предимства.

Когато планирате перфектната продуктова снимка обмислете ефективните ъгли, които ще добавят перспектива към продукта ви.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

jimmy choo

 

Предният ъгъл  почти винаги се отнася за изображението, което е основно и има за цел да информира купувачите, показвайки основните характеристики на продукта. И тъй  като това е първият кадър, който потенциалните потребители ще видят, предният ъгъл трябва да бъде наистина примамлив, като същевременно предоставя и достатъчно подробности.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

jimmy choo

Продуктовата фотография е креативен процес. Ето, например чифт мъжки обувки, които на пръв поглед са съвсем обикновени. Но един по- различен фронтален кадър ги прави специални и отличаващи се.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

jimmy choo

Заснети са фронтално, но тяхната позиция, спрямо камерата е била вертикална. Целта тук е да се подчертае бранда и характеристиките, които кадърът в ляво не може да отрази. 

Задният ъгъл обикновено се вмъква в поддържащ кадър. Разбира се, това зависи от индивидуалността на продукта и неговите детайли. Отново се връщаме към онзи чифт мъжки обувки. 

На него му необходим, дори задължителен кадър от заден ъгъл, който да визуализира друга негова характеристика и да го отличи от обикновения външен вид, с който се сблъскваме първоначално.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

jimmy choo

45- градусовия ъгъл, известен още, като три четвърти ъгъл, намира по- широко приложение при фотографията на храна, но винаги може да бъде полезен и за акцентиране на важни продуктови елементи. Един такъв кадър ще покаже множество страни на продукта, като същевременно ще предостави допълнителни детайли. 

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

jimmy choo

Горният ъгъл  се нарича от птичи поглед или top view. Неговата роля е по- скоро контекстна за потенциалния потребител и отново зависи от естеството на продукта. И все пак, докато сме на тема обувки, ето как биха изглеждали те от такава позиция.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

chendracahyadi

Този тип продуктови изображения намират широка популярност в социалните мрежи, най- вече Instagram и Pinterest. Потенциалният купувач се идентифицира по- лесно с продукта и взема по- бързо решение за покупка.

Оптимизиране на изображението

Оптимизацията на продуктовото изображение при електронната търговия е фактор за повече продажби. Когато се касае за разглеждане на продукти, клиентите обожават неизчерпаемите  възможности за детайлно демонстриране на продукта. 

И, ако искате да подобрите своя процент на реализация, ангажираността на клиентите си, тяхната лоялност и стойността на бранда си може да започнете, като добавите във вашия електронен магазин или уеб сайт функцията мащабиране на изображението. 

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

Независимо дали потребителите ще кликват, задържат курсора или ще използват отделна икона за увеличение, възможността за мащабиране предполага по- добро преживяване, което се цени от клиентите.

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

Важни компоненти за заснемане на перфектната снимка на продукта

Предоставянето на близък план обикновено се възприема от потребителите, като гаранция за качество. Съветът ни е да избягвате автоматичното увеличаване и да позволите на потребителите сами да изберат момента, в който да се възползват от тази функция.

Автоматизирана пост- продукция за последователни снимки

Последващата обработка на изображенията е ключов момент от процеса на заснемане на перфектната снимка на продукта. За да се постигне последователност в продуктовите страници обикновено се прилага автоматична последваща обработка за всички изображения. 

Набор от стандартни, предварително зададени настройки въз основа на опита ви с последващата обработка могат да се заложат, както в камерата, така и в софтуера за редактиране на снимате в RAW формат. 

При продуктовата фотография груповото редактиране е най- приложимо за настройки, като баланс на бялото, корекции за острота и намаляване на шума, които трябва да са постоянни през целия процес на работа. 

Но основните корекции по цветовете е по- добре да правите ръчно. Продуктът трябва да бъде представен реално,  независимо как и къде е заснет.

Разбира се, днес съществуват автоматизирани софтуерни и хардуерни решения  за премахване на фона, които са особено подходящи за онези бизнеси с много и разнообразни артикули. 

На разположение са различни пакетни редактори на снимки, като  BatchPhoto, ACDSee Photo Studio, Pixc които се различават по характеристики, цена и надеждност, но със сигурност спестяват време и усилия.