Най-добрият начин да увеличите онлайн продажбите си е като изберете продуктовата фотография да продава за вас.
Колко често се натъквате на търговци, които продават един и същ продукт?
Ако вие самите сте търговци и си мислите, че само защото продуктът ви е качествен и добър, продажбите ще хвърчат, ще трябва да сте наясно, че хората няма как да знаят това.
Тази условност е особено актуална, ако пазарът е наситен. Тогава ще имате крещяща нужда да откроите продукта си от останалите. А продуктовите изображения са ключов инструмент в това начинание, защото те перфектно могат да подчертаят силните предимства на един продукт. Да го направят запомнящ се и да привлекат повече купувачи.
В свят, който става все по- дигитален, наличието на вълнуващи, завладяващи продуктови снимки и видеоклипове, означава повече продажби.
Разбира се, всеки продукт има своите характеристики, особености и предизвикателства.
Нека насочим вниманието си към един от най- специализираните дялове на продуктовата фотография – бижутата и всички онези продукти с изцяло метални повърхности, като кухненска посуда и прибори, например. Да си признаем направо – те са голямо мъчение за снимане.
Снимка: humming zone
Продуктовата фотографията на голи метали е силно специализирана поради отразяващия характер на артикулите. И все пак много професионални фотографи успяват по някакъв начин да накарат тези продукти да изглеждат привлекателно и да се продават.
Предизвикателствата на съвременната продуктова фотография за бижута и голи метали
Бижутата са уникални с това, че са направени от метали и камъни, които отразяват светлината по свой собствен начин.
Снимка: saksfifthavenue
Някои от тях са изработени със специфични оплетки и фини детайли. Часовниците, от друга страна имат и допълнителни текстури, които имат способността да абсорбират светлина.
Снимка: ingridmadisonave.com
Всичко това изправя фотографите пред редица предизвикателства, особено що се касае до осветлението. Заснемането на бижутерски продукти, аксесоари и въобще продукти с метална повърхност, обикновено отнема много повече време и изисква специфични познания.
Как да снимаме блестящи метални повърхности ?
Осветлението в продуктовата фотография е водещ елементи за всяка снимка, който може да ни изведе към успешна онлайн търговия или директно към провал. Нерядко качеството на осветлението в продуктовия кадър се оказва влияещ фактор и за продажбите на съответния продукт.
И когато става въпрос за правене на снимки на лъскави метали, то е ключово. Представете си, че все едно снимате огледала. Или иначе казано, ако снимаме метални предмети, тяхната повърхност ще отразява светлината, която е насочена директно към тях, както и всичко около тях, включително нас самите и камерата.
Снимка: wayfair
Неправилно насоченото осветление може да бъде причина за появата на неприятни ефекти и акценти. Определено, отраженията са трудни за овладяване, но ако знаем няколко основни тънкости ще се справим по-лесно с продуктовата фотография за бижута и голи метали.
Една от тях е Законът за отражението.Тази концепция гласи, че ъгъла на падане (източникът на светлина) винаги е равен на ъгъла на отражение (връщане на отразената светлина от повърхността).
Когато осветим продукт с метална повърхност, светлината се отразява директно и ако не искаме тя да отскочи обратно към нас, трябва да се използва различен ъгъл от този на камерата.
Освен това ще имаме нужда от дифузно отражение, за да контролираме нейното насочване и разпръскване. За да избегнем отражения трябва да позиционираме източника на светлина до или зад обекта. Т.е. стратегически поставяме светлините извън ъгъла на камерата.
След това осветяваме обекта с помощта на студийна флаш глава и голям софтбокс. Разбира се, за целта можем да използваме и нещо по- просто, като отражатели или обикновен бял картон.
Снимка: dynaphos
Тази проста техника ни позволява да насочваме светлината към конкретни области на обекта и да създаваме различни светлинни ефекти в изображението си. В зависимост от това, как позиционираме отражателите и ъгъла на светлината ще имаме и възможност да уловим специфичните детайли на продукта.
Друг професионален трик при заснемане на детайлни продукти с отразяващи повърхности е реализирането на множество кадри, които в последствие, в постпродукцията се комбинират за получаване на перфектен резултат. Финалното продуктово изображение в този си вид със сигурност ще има силата да повиши визуалния ефект и съответно да се отрази положително на онлайн продажбите.
Нека не забравяме, че няма два еднакви отразяващи обекта и всеки ще ни изправя пред своите уникални предизвикателства.
В случай, че направим снимка на продукт с метална повърхност, без да планираме предварително своя кадър, ще постигнем нещо такова,
Снимка: wayfair
вместо, това например.
Снимка: williams-sonoma
Как може да направим отразяващите повърхности да изглеждат сребристи и блестящи?
Тайната се крие в това, че независимо какъв източник на светлина използваме (изкуствена или естествена) не трябва да осветяваме обекта директно. А, за да контролираме светлината, задължително ще трябва да използваме дифузьори.
Трябва да имаме предвид, че когато отражателите не покриват предната част на обекта ще получим черна линия в средата.
Снимка: dshop
Причината за това е липсата на светлина, която да отскача от тази област.
Ако искаме перфектни резултати винаги трябва да избираме мека и дори разсеяна светлина и с помощта на отражатели да премахваме тъмните полета по метала. В това отношение строб светлините са по-ефективни за снимки на продукти с отразяващи повърхности, защото могат да произвеждат чисти отражения, като осветяват продукта по-бързо от околните източници на светлина.
Друг трик, с който можем да въздействаме на нежеланите отражения е като използваме прозрачно матово покритие, под формата на спрей.
Снимка: cutleryandmore
И така, според вас, кое от предходните изображения би било по-привлекателно за потребителите? Когато говорим за продажби онлайн, успоредно трябва да мислим, как да подобрим преживяванията на нашите клиенти.
Представянето на продукт само от един или два ъгъла е недостатъчно. Днес, успешната електронна търговия се развива в крак с технологиите. В тази връзка и очакванията на клиентите се променят. За да купят, те имат нужда да се потопят в атмосфера, да разглеждат детайли, разновидности и всякакви подробности около продукта, който ги интересува.
Някога замисляли ли сте се как водещите бижутерски брандове използват продуктова фотография, за да се стимулират онлайн продажбите?
За този сегмент от индустрията, онлайн представянето е от голямо значение. За да са успешни, много от бижутерските марки търсят нови начини да изведат своите изображения на следващото ниво. В тази връзка включват по-динамични изображения, които демонстрират привлекателността на продуктите им от всеки възможен ъгъл.
Предоставяйки възможност на потребителите да взаимодействат с продукта, чрез мащабирне на изображенията и завъртане на обектите, компаниите повишат интереса на посетителите и насърчават решението за покупка. Разбира се, това е ефективна стратегия за увеличаване на продажбите, намаляване процента на върнати продукти, повече конверсии и трафик.
Източник: bvlgari
В сайта на BVLGARI виждаме реалното приложение на този подход. Артикулите са показани с продуктови изображения от няколко ъгъла. Включено е човешко присъствие, за по-ясна представа на приложение.
Всеки от тези кадри може да се увеличи и да се изследва в детайли. Галерията е последвана от 360-градусова демонстрация и 3D формат, където клиентите могат да завъртят продукта, както пожелаят.
Cartier от своя страна, освен галерията с няколко кадъра, позволяващи зуум, показват колко страхотно могат да изглеждат бижутата им в стилизирана сцена, включваща модел и в кутийката с черно кадифе, в която се предлагат.
Не може да не отбележим, че за много от артикулите си Cartier са избрали да разказват цели истории с кратки, но атрактивни видеа.
За да бъдат продуктовите страници по- интерактивни и привлекателни, вече много компании инвестират в автоматизирани 360- градусови стойки. Те осигуряват ротация на продуктите и създават интерактивни 360° анимации.
Основния принцип на работа се състои в постоянно плавно завъртане в пълен кръг, докато продукта се намира в центъра на кръглата платформа. В зависимост от модела на стойките може да се избира броя на изображенията, да се настройват ъглите на заснемане, да се контролира осветлението и т.н.
Повечето модели се предлагат със софтуер, който обработва кадрите и създава видео.
Източник: squareshot
Обработката на изображенията – още една тънкост на продуктовата фотография към скока в онлайн продажбите
Точно, както осветлението, така и постпродукцията е особено важна за успеха на продуктовото изображение. Когато става въпрос за блестящи повърхности обикновено в обработката се използват инструменти за поправяне на някои нежелани ефекти и несъвършенства. Функцията клониране, например е подходяща за премахване на петна, отпечатъци, власинки и прах.
Специално внимание трябва де се обръне на експонацията. Ако се налага, наличието на преекспонирани зони и всякакви неточности около фона се ограничават. Важно е да се поддържа еднакво качество, едни и същи ъгли и еднакъв подход при ретуширане на продуктовите изображения.